Pelle van Amersfoort

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Is mij in deze wedstrijd niet heel erg opgevallen. De assist was prima en echte grote fouten heb ik hem niet op kunnen betrappen. Prima debuut lijkt me dan. Of je moet verwachten dat Pelle meteen het team op sleeptouw neemt, maar dat is niet realistisch.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

De beste wedstrijd van Pelle tot nu toe. Speelde sober, maar sterk. Goed in de duels, gretig en in de eerste helft prima in de passing. Je merkte dat hij in de 2e helft kapot was gespeeld (paar keer een verkeerde pass vlak voor z'n wissel) en vandaar ook de wissel.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Komt in de as veel beter tot zijn recht dan op de vleugels, speelde zeker niet onverdienstelijk.
nou nou
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Heb bij hem niet het gevoel dat er wat gaat gebeuren als hij de bal krijgt. Vind het een wat saaie speler.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Ik vond hem niet zo goed spelen zoals anderen hier wel beweren.

Van iemand die zelden in de basis speelt mag je nog niet teveel verwachten. Ik vond hem met name de eerste helft weinig toegevoegde waarde hebben. Eén goede pass op Thern maar voor de rest maar een onopvallend optreden waarvan ik ook niet de indruk kreeg dat hij opeens voor wat verrassends zou kunnen zorgen. Leren van deze wedstrijd en verder ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

abegoal schreef:Is mij in deze wedstrijd niet heel erg opgevallen. De assist was prima en echte grote fouten heb ik hem niet op kunnen betrappen. Prima debuut lijkt me dan. Of je moet verwachten dat Pelle meteen het team op sleeptouw neemt, maar dat is niet realistisch.
Precies zoals ik over zijn spelen denk!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Delars schreef:Goede wedstrijd gespeeld. Gebruikt zijn lichaam goed, vrij sterk in duels, speelt ballen strak in en heeft een goed overzicht. Op deze positie komt hij veel beter tot zijn recht dan op de vleugel. Goede assist op Thern, snel spelen op de juiste snelheid. Groot talent!
Naar welke wedstrijd heb jij gekeken?

Verloor ieder duel. Zelfs Kieftenbelt (die twee koppen kleiner is) wist ieder kopduel te winnen. Tweede helft ging het wel wat beter. Zal best een talent zijn, maar komt voor het eerste nog veel tekort.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Smitte schreef:
Naar welke wedstrijd heb jij gekeken?

Verloor ieder duel. Zelfs Kieftenbelt (die twee koppen kleiner is) wist ieder kopduel te winnen. Tweede helft ging het wel wat beter. Zal best een talent zijn, maar komt voor het eerste nog veel tekort.
Eens. Na rust was het wat beter, maar voor rust was het heel matig. Kwam ook omdat hij niet goed werd aangestuurd door De Roon. Kieftenbeld liet zich vaak ver terugzakken, waardoor Van Amersfoort kwam te zwemmen. Verder moet hij echt aan spiermassa werken, want hij verliest heel veel duels.

Grote pré is wel dat hij zich een slag in de rondte werkte.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Ik had de 1e helft geen idee waar ie moest staan, ik denk hijzelf ook niet, onwennig, je kon zien dat vd Berg node gemist werd. 2e helft ging het veel beter met hem.
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Hij is maar 18 he, hou daar ff rekening mee. Hij deed het prima. Die gaat nog wel beter worden!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Neymar schreef:Heb bij hem niet het gevoel dat er wat gaat gebeuren als hij de bal krijgt. Vind het een wat saaie speler.
Eerste helft had hij geen idee waar hij moest lopen en mede daardoor verloren we de strijd op het middenveld. Een inderdaad heel kleurloze speler zonder flair en strijdlust zo op het eerste gezicht. Liep wel heel anoniem mee. Tweede helft was hij duidelijk beter.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Hij is inderdaad nog maar 18. Daar zit dus nog heel veel rek in. 2e helft gewoon prima gewerkt voor team.

Het AD geeft hem en Doke allebeide een 7. De hoogste cijfers in ons team, voor wat het waard is. 8)
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Knipecity schreef:Het AD geeft hem en Doke allebeide een 7. De hoogste cijfers in ons team, voor wat het waard is. 8)
Wie geeft die cijfers bij het AD? Doke liet z'n mannetje constant lopen en was daarmee niet bepaald de beste van het veld :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Die mensen die cijfers geven kunnen niet serieus genomen worden. Doke en van Amersfoort de hoogste cijfers terwijl ze ergens anders de twee laagste cijfers krijgen. Doe zal wel een hoog cijfer hebben gekregen voor zijn vechtlust, verder komt hij nog heel veel tekort.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Is inderdaad een vreemd fenomeen. Het verschil in waardering van de diverse supporters / toeschouwers over de spelers bedoel ik. Je kan van mening verschillen natuurlijk, maar als iedereen dezelfde wedstrijd kijkt hoe verklaar je dan die enorme verschillen? De een gebruikt termen als "fantastisch" en "man of the match", terwijl de ander concludeert dat het "dramatisch" en "de zwakste schakel" is.

Heel bijzonder!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dat Doke een 7 kreeg was in mijn ogen zeer terecht. Pelle heeft mede door Jan van Halst, die fan van hem is, nu al een goede naam en dan krijg je hogere cijfers. Terecht, of onterecht.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Heerenveen rules schreef:Die mensen die cijfers geven kunnen niet serieus genomen worden. Doke en van Amersfoort de hoogste cijfers terwijl ze ergens anders de twee laagste cijfers krijgen.
Waar krijgen ze dan de twee laagste cijfers? Zo wisselend zijn de bladen ook weer niet.
Moet er wel om lachen. Lijkt wel alsof ik zelf de cijfers heb gegeven, wanneer ik kijk naar m'n posts over deze 2 spelers. Ben het dan ook zeker eens met het AD wat betreft deze twee heren. Vond Thern overigens de beste van allen (7,5), maar dat geheel terzijde.
Pelle maakt een prima ontwikkeling door en zie ik onze basis (op den duur) zeker halen. Geen balvirtuoos, maar is stabiel, en doet geen gekke dingen.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Eerste helft zag ik ook te weinig van Pelle en was hij duidelijk aan het zwemmen en zoeken. Zowel in balbezit als bij het druk zette. kopduels moet hij met zijn lengte in de toekomst winnen van spelers als Kieftenbelt. Hij had de eerste helft wel die perfecte een-twee met Thern. De tweede helft vind ik Pelle wel sterk en balvast en had ook zo maar nog een strafschop kunnen hebben. Is nog A-junior dus zal alleen maar beter worden. Mooi talent!
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Na rust was het veld groter en had hij dus vaak iets meer tijd en ruimte om iets goeds met de bal te doen.
He is back (for what it's worth)
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

ET schreef:Na rust was het veld groter en had hij dus vaak iets meer tijd en ruimte om iets goeds met de bal te doen.
Oh, ik heb gemist dat ze in de rust de lijnen hebben verlegd... ;-)
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Joucke schreef:Oh, ik heb gemist dat ze in de rust de lijnen hebben verlegd... ;-)
:mrgreen: :lol:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef: Ze zien in Van Amersfoort geen spits
Dat vind ik toch best vreemd. Ik vind hem veel meer het postuur en de motoriek van een spits hebben dan van een aanvallende middenvelder.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Hij kan het postuur van zowel een aanvallende middenvelder als een spits hebben. Hij is niet te 'stevig' voor een aanvallende middenvelder. Motorisch is het geen Assaidi, maar ook geen De Roon.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Mis alleen wat explosiviteit bij hem. Moet oppassen dat hij niet alles in 1 tempo doet. Wat veel lange spelers overigens doen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Vooralsnog vraag ik mij bij hem af wat zijn meerwaarde is, ik hoop dat ik het mis heb maar hij is een 13 in een dozijn voetballer zoals ik hem zie op dit moment.
Hier heb ik geen woorden voor
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Hij speelt bij Oranje onder de 19 in de spits dus dan heb je heus het nodige talent. Wordt binnenkort 19 en moet denk ik in het nieuwe seizoen de laatste stap maken. Ik zie wel wat in hem, hij heeft zijn fysiek mee.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

heb, wat ik van hem bij heerenveen heb gezien hem alleen nog maar op linksbuiten zien voetballen. Dat past hem absoluut niet vind ik, heeft te weinig dynamiek daarvoor.
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen ziet in Van Amersfoort in elk geval geen toekomstige buitenspeler. Ze twijfelen wel over zijn ideale rol: 10 of spits.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

TORCIDA schreef:heb, wat ik van hem bij heerenveen heb gezien hem alleen nog maar op linksbuiten zien voetballen. Dat past hem absoluut niet vind ik, heeft te weinig dynamiek daarvoor.
Thuis tegen Groningen gemist? Toen speelde hij een redelijke pot op het middenveld en werd door het AD zelfs in het elftal van de week gezet.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ja tegen groningen was ik er niet, ook niets van gezien, heb hem dus alleen als links buiten zien spelen
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie