Jeroen Lumu

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor Knipecity » 03-10-2014 17:06

Dit soort jongens worden steeds weer gehaald, omdat ze transfervrij zijn, zeker wel getalenteerd en omdat veel mensen zichzelf overschatten en denken dat ze zo'n moeilijke jongen wel op het rechte pad kunnen krijgen. Maar goed, dat heb ik ook al genoemd op pagina 1 toen hij net gehaald werd. Net als bij Dalgaard denk ik dan, wat zitten daar voor mensen dat ze dit soort gokjes nemen. Nu zal Lumu weinig gekost hebben, maar het zijn van die kansloze missies.

Zo, en nu door. Snel een speler halen die wel wil en transfervrij is want met deze smalle selectie gaat het vroeg of laat mis.
El Ghanassy zou ik me ook niet aan wagen. Is ook al een paar keer weggestuurd bij clubs.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Crash » 03-10-2014 17:06

Hoe dom kun je zijn? Tot twee keer toe weggestuurd en uitgekotst worden bij vorige werkgevers en dan bij de club die je misschien wel de laatste kans op eerherstel gunt het opnieuw verbruien. Lumu is de overtreffende trap van dom. Dom, dommer, Lumu.

Uitstekend beleid van Vonk en co. De gok om het met hem te proberen was te begrijpen. Je verwacht immers niet dat iemand zó onnozel zal zijn dat hij zich drie keer aan dezelfde steen stoot. De beslissing om weer afscheid te nemen op korte termijn is uitstekend. Het ontbreken van alternatieven op de vleugel is geen excuus deze beslissing niet te nemen.
Crash
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 03-10-2014 20:43

Jammer dat zo'n jongen het niet kan snappen. Jammer dat zijn directe omgeving hem niet meer kan sturen. Jammer dat je zo je talent verspilt. Heerenveen heeft heel duidelijk de grens zichtbaar gemaakt nu. Niet onverstandig met het oog op toekomstige "probleemkindjes". De afgelopen jaren zijn vette jaren geweest voor een aantal voetballers. Die tijd is voorbij. De club helpt hen er alleen maar mee door heel duidelijk aan te geven binnen welke kaders er gepresteerd gaat worden.

Heel jammer voor Jeroen Lumu. Zoek een personal coach en laat je de komende twee jaar (minimaal) volledig onder curatele zetten. Misschien maak je dan een kans(je).
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 04-10-2014 02:14

hm_DR88 schreef:Heel jammer voor Jeroen Lumu. Zoek een personal coach en laat je de komende twee jaar (minimaal) volledig onder curatele zetten. Misschien maak je dan een kans(je).

Als je het negatief uit zou willen leggen zou je kunnen zeggen dat de opvolger van Pieter Busscher niet zo'n goede spelersbegeleider is. En in het positieve geval dat Pieter dus meer dan puik werk heeft geleverd in het verleden met oa. Ziyech die zijn profcarrière aan hem te danken heeft. Pieter doet dus niet meer het werk wat hij voorheen deed en werkt alleen nog op vrijwillige basis als begeleider bij de A-junioren. Toch een behoorlijke miskleun van de club. Mogelijke puike voetballers maar moeilijke persoonlijkheden kun je dus in de toekomst negeren. Want die vallen hier nu tussen wal en schip!!
We gaan kennelijk weer terug in de tijd waarin eem of meerdere van onze Roemenen in woonkamers verbleven waarin alleen een stoel/bank, tafel en tv stond.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Stiffie » 04-10-2014 08:59

Mackan68 schreef:We gaan kennelijk weer terug in de tijd waarin eem of meerdere van onze Roemenen in woonkamers verbleven waarin alleen een stoel/bank, tafel en tv stond.
En een BBQ zodat het plafond zwartgeblakerd was :lol:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 04-10-2014 09:00

Busscher deed puik werk voor Heerenveen en had wat mij betreft in deze functie behouden mogen blijven, maar ik betwijfel of dat in dit geval had geholpen. Het is namelijk niet zo dat Busscher alles weet en ziet. In bepaalde gevallen is hij ook afhankelijk van het vertrouwen van spelers in zijn begeleiding. Als Lumu de meest normale aspecten van een profvoetballer al negeert, dan mag je de vraag stellen of hij in die korte tijd voldoende te sturen was. Mijn gevoel zegt nee, dit was een kansloos verhaal. Het is niet voor niets dat hij ook uitspreekt dat het misschien helemaal niet meer in orde komt. Dan ben je echt ver heen op jonge leeftijd...
Superfries88'
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 04-10-2014 10:50

Mackan68 schreef:Als je het negatief uit zou willen leggen zou je kunnen zeggen dat de opvolger van Pieter Busscher niet zo'n goede spelersbegeleider is. En in het positieve geval dat Pieter dus meer dan puik werk heeft geleverd in het verleden met oa. Ziyech die zijn profcarrière aan hem te danken heeft. Pieter doet dus niet meer het werk wat hij voorheen deed en werkt alleen nog op vrijwillige basis als begeleider bij de A-junioren. Toch een behoorlijke miskleun van de club. Mogelijke puike voetballers maar moeilijke persoonlijkheden kun je dus in de toekomst negeren. Want die vallen hier nu tussen wal en schip!!
We gaan kennelijk weer terug in de tijd waarin eem of meerdere van onze Roemenen in woonkamers verbleven waarin alleen een stoel/bank, tafel en tv stond.

Zo wil ik het niet uitleggen. "Normale" jongeren kunnen met normale begeleiding zich verder ontwikkelen. Er zijn er een aantal die hieraan niet voldoende hebben en met een stuk extra begeleiding het net gaan redden. En helaas heb je er ook een aantal die eigenlijk "opgesloten moeten worden" met een 24-uursbegeleiding om te kunnen functioneren (zonder al te veel schade aan te richten). Het lijkt me niet dat je dit laatste kun eisen van je werkgever.
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 04-10-2014 11:27

Superfries88' schreef:Busscher deed puik werk voor Heerenveen en had wat mij betreft in deze functie behouden mogen blijven, maar ik betwijfel of dat in dit geval had geholpen. Het is namelijk niet zo dat Busscher alles weet en ziet. In bepaalde gevallen is hij ook afhankelijk van het vertrouwen van spelers in zijn begeleiding. Als Lumu de meest normale aspecten van een profvoetballer al negeert, dan mag je de vraag stellen of hij in die korte tijd voldoende te sturen was. Mijn gevoel zegt nee, dit was een kansloos verhaal. Het is niet voor niets dat hij ook uitspreekt dat het misschien helemaal niet meer in orde komt. Dan ben je echt ver heen op jonge leeftijd...

Volgens mij is het hem bij Hakim ook behoorlijk goed geslaagd. Bij de een duurt het nu eenmaal wat langer voordat het kwartje valt dan bij de ander. Daarmee wil ik overigens het onprofessionele gedrag van Lumu zeker niet goedpraten. Die zou onderhand echt beter moeten weten. Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen, dat blijkt maar weer. Wij gewone stervelingen kunnen ons niet voorstellen dat zo'n knul zo z'n eigen glazen aan het ingooien is. Met zoveel talent. Wat zou hij een mooi vooruitzicht kunnen hebben...
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor sonnema » 04-10-2014 12:41

Vind het ook prima dat men bij Heerenveen een grens heeft getrokken. Tot hier en niet verder.
Men zou dit ook in de reguliere maatschappij eens wat vaker moeten doen i.p.v. dat gepamper.
sonnema
Basisspeler

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers