Jeroen Lumu

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor Mackan68 » 04-10-2014 03:14

hm_DR88 schreef:Heel jammer voor Jeroen Lumu. Zoek een personal coach en laat je de komende twee jaar (minimaal) volledig onder curatele zetten. Misschien maak je dan een kans(je).

Als je het negatief uit zou willen leggen zou je kunnen zeggen dat de opvolger van Pieter Busscher niet zo'n goede spelersbegeleider is. En in het positieve geval dat Pieter dus meer dan puik werk heeft geleverd in het verleden met oa. Ziyech die zijn profcarrière aan hem te danken heeft. Pieter doet dus niet meer het werk wat hij voorheen deed en werkt alleen nog op vrijwillige basis als begeleider bij de A-junioren. Toch een behoorlijke miskleun van de club. Mogelijke puike voetballers maar moeilijke persoonlijkheden kun je dus in de toekomst negeren. Want die vallen hier nu tussen wal en schip!!
We gaan kennelijk weer terug in de tijd waarin eem of meerdere van onze Roemenen in woonkamers verbleven waarin alleen een stoel/bank, tafel en tv stond.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor Stiffie » 04-10-2014 09:59

Mackan68 schreef:We gaan kennelijk weer terug in de tijd waarin eem of meerdere van onze Roemenen in woonkamers verbleven waarin alleen een stoel/bank, tafel en tv stond.
En een BBQ zodat het plafond zwartgeblakerd was :lol:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor Superfries88' » 04-10-2014 10:00

Busscher deed puik werk voor Heerenveen en had wat mij betreft in deze functie behouden mogen blijven, maar ik betwijfel of dat in dit geval had geholpen. Het is namelijk niet zo dat Busscher alles weet en ziet. In bepaalde gevallen is hij ook afhankelijk van het vertrouwen van spelers in zijn begeleiding. Als Lumu de meest normale aspecten van een profvoetballer al negeert, dan mag je de vraag stellen of hij in die korte tijd voldoende te sturen was. Mijn gevoel zegt nee, dit was een kansloos verhaal. Het is niet voor niets dat hij ook uitspreekt dat het misschien helemaal niet meer in orde komt. Dan ben je echt ver heen op jonge leeftijd...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor hm_DR88 » 04-10-2014 11:50

Mackan68 schreef:Als je het negatief uit zou willen leggen zou je kunnen zeggen dat de opvolger van Pieter Busscher niet zo'n goede spelersbegeleider is. En in het positieve geval dat Pieter dus meer dan puik werk heeft geleverd in het verleden met oa. Ziyech die zijn profcarrière aan hem te danken heeft. Pieter doet dus niet meer het werk wat hij voorheen deed en werkt alleen nog op vrijwillige basis als begeleider bij de A-junioren. Toch een behoorlijke miskleun van de club. Mogelijke puike voetballers maar moeilijke persoonlijkheden kun je dus in de toekomst negeren. Want die vallen hier nu tussen wal en schip!!
We gaan kennelijk weer terug in de tijd waarin eem of meerdere van onze Roemenen in woonkamers verbleven waarin alleen een stoel/bank, tafel en tv stond.


Zo wil ik het niet uitleggen. "Normale" jongeren kunnen met normale begeleiding zich verder ontwikkelen. Er zijn er een aantal die hieraan niet voldoende hebben en met een stuk extra begeleiding het net gaan redden. En helaas heb je er ook een aantal die eigenlijk "opgesloten moeten worden" met een 24-uursbegeleiding om te kunnen functioneren (zonder al te veel schade aan te richten). Het lijkt me niet dat je dit laatste kun eisen van je werkgever.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor Mackan68 » 04-10-2014 12:27

Superfries88' schreef:Busscher deed puik werk voor Heerenveen en had wat mij betreft in deze functie behouden mogen blijven, maar ik betwijfel of dat in dit geval had geholpen. Het is namelijk niet zo dat Busscher alles weet en ziet. In bepaalde gevallen is hij ook afhankelijk van het vertrouwen van spelers in zijn begeleiding. Als Lumu de meest normale aspecten van een profvoetballer al negeert, dan mag je de vraag stellen of hij in die korte tijd voldoende te sturen was. Mijn gevoel zegt nee, dit was een kansloos verhaal. Het is niet voor niets dat hij ook uitspreekt dat het misschien helemaal niet meer in orde komt. Dan ben je echt ver heen op jonge leeftijd...

Volgens mij is het hem bij Hakim ook behoorlijk goed geslaagd. Bij de een duurt het nu eenmaal wat langer voordat het kwartje valt dan bij de ander. Daarmee wil ik overigens het onprofessionele gedrag van Lumu zeker niet goedpraten. Die zou onderhand echt beter moeten weten. Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen, dat blijkt maar weer. Wij gewone stervelingen kunnen ons niet voorstellen dat zo'n knul zo z'n eigen glazen aan het ingooien is. Met zoveel talent. Wat zou hij een mooi vooruitzicht kunnen hebben...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jeroen Lumu

Berichtdoor sonnema » 04-10-2014 13:41

Vind het ook prima dat men bij Heerenveen een grens heeft getrokken. Tot hier en niet verder.
Men zou dit ook in de reguliere maatschappij eens wat vaker moeten doen i.p.v. dat gepamper.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten