Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Voorstopper schreef:Je ziet wel dat hij steeds wat leuks met de bal wil doen, even bij zich houden en achter het standbeen langs etc. Hij kan op zich sneller de combinatie zoeken.
Je ziet ook dat hij de steekbal heeft en dat is natuurlijk positief. Hij gaat nog geregeld anderen in stelling brengen.

Bij Goteborg 18 assists is 68 wedstrijden, het is tot nu toe dus meer een aangever.
18 assists in 68 wedstrijden vind ik niet heel bijzonder. Dus dan klopte mijn info wel.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Hij is erg balvast en kan de bal in de ploeg houden, op de andere vleugel Slagveer die diepte heeft. Is een goede combinatie. Wat wij met Jahanbahkhs moeten is mij geheel onduidelijk, is een linksbuiten, net als Larsson.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lardy schreef:Hij is erg balvast en kan de bal in de ploeg houden, op de andere vleugel Slagveer die diepte heeft. Is een goede combinatie. Wat wij met Jahanbahkhs moeten is mij geheel onduidelijk, is een linksbuiten, net als Larsson.
Als Wildschut vertrekt moet je er toch wat bij hebben? Lumu is nog een groot vraagteken. Wat als Slagveer of Larsson zwaar geblesseerd raakt? Je moet toch back-up hebben? En als die Jahanbahkhs inderdaad zo goed is dan speelt hij vast 1 van die 2 heren uit de basis. En anders zet hij Larsson maar op 10 als Singkgraven toch weggaat. Laat het ze maar uitvechten. Ik wil gewoon een zo goed mogelijk team zien.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Waarom moet de vleugel driedubbelbezet zijn, en op het middenveld hebben we een dramatische bezetting. 4 spelers voor 3 posities.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lardy schreef:Waarom moet de vleugel driedubbelbezet zijn, en op het middenveld hebben we een dramatische bezetting. 4 spelers voor 3 posities.
3 dubbel? 4 buitenspelers voor 2 posities is gewoon dubbele bezetting. Heel normaal.
Maar de hele selectie is niet in balans, dat mag duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Knipecity schreef: 18 assists in 68 wedstrijden vind ik niet heel bijzonder. Dus dan klopte mijn info wel.
Het was in 65 wedstrijden zag ik. Het is ook niet heel slecht. Ik weet ook niet wat jij hanteert als norm voor "goed". Het gros van de vleugelspelers loopt echt niet meer dan 1 op 3 qua assists, enkele toppers daargelaten. Een jongen als Assaidi kwam daar ook lang niet aan. Of Sulejmani. Je hebt ook iemand nodig die de ballen erin trapt natuurlijk. Dat Narsingh, onze assistkoning, 1 op 2 liep qua assists had er natuurlijk ook wel mee te maken dat er naast hem iemand stond die elke bal afmaakte. Tikt dan hard aan. Als je als speler drie keer Slagveer voor de goal zet en hij mist ze staan er geen assist op het scorebord natuurlijk. Maar je hebt het als aangever gewoon goed gedaan...
Duidelijk is in ieder geval wel dat Larsson tot nu toe vaker een assist heeft gegeven dan gescoord en er is ook niet voor niets aangegeven dat ze met name aan dat laatste willen werken. Als je als vleugelspeler komt tot een assist of 12 en een 10-tal goals draai je volgens mij een goed seizoen. Ik heb het inzicht met betrekking tot de steekpass wel al gezien dus verwacht zeker ook nog wat assists van hem dit jaar.
The two most powerful warriors are patience and time.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Wat ik ook vind is dat ze bij deze aankoop ook echt nagedacht hebben over het nieuwe systeem en de nieuwe spelintentie. Het is geen counter buitenspeler, maar echt een jonge die wat kan in de kleine ruimte en een hele goede balcontrole heeft. Dat vind ik dan wel weer goed gescout en het laat zien dat het bestuur ook de intentie heeft om stap voor stap van een counterploeg een goed voetballende ploeg wil maken.
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Hij is geblesseerd geraakt op de training. Bleek een oude blessure die weer op speelde, ben bang dat je hem komende wedstrijd niet bij hebt tegen AZ. Zou een flinke aderlating zijn echt jammer en afschaffen die oefen interlands word niemand beter van behalve die mensen die geld kunnen vangen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Kiekerjan schreef:Hij is geblesseerd geraakt op de training. Bleek een oude blessure die weer op speelde, ben bang dat je hem komende wedstrijd niet bij hebt tegen AZ. Zou een flinke aderlating zijn echt jammer en afschaffen die oefen interlands word niemand beter van behalve die mensen die geld kunnen vangen.
Ach, wat maakt het uit. Heerenveen heeft een brede selectie met een enorme onderlinge concurrentie. Zijn vervanger staat allang klaar. Ohhh...Wacht...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Inderdaad Lardy.
Cynisme kan helaas weer hoogtij vieren met zo'n waardeloze directie.
Hadden ze nou maar doorgepakt met Jahanbaksh. Loopt de club geen enkel risico mee. Want het is een uitstekende voetballer die mede door zijn internationale exposure makkelijk doorverkocht had kunnen worden na een of twee jaar. Verdien je er zelfs nog aan ook.
Nu mag Lumu opdraven...
Samen maken we de club sterk.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ja Larsson is geblesseerd en dat is buitengewoon vervelend voor die jongen zelf. Maar ook hij is nog niet onze verlosser en is best goed op te vangen met een Varga.
Ik denk dat AZ meer last heeft van de afwezigheid van Berghuis, want dat is gewoon DE man bij hen. Zonder hem is het gewoon krachteloos, zo bleek ook tegen Willem II.


Gewoon vol er op klappen. Hun verdediging is ook buitengewoon kwetsbaar, Middenveld wel aardig, maar ook niet echt overlopend van kwaliteit. Hupperts is wel aardig, maar vAnholt kan hem wel hebben. Tankovic, tegenover Otigba, heeft niets te vertellen.

Dus ik zie het tegen AZ echt wel positief in! Ook zonder Larsson.
Laatst gewijzigd door john2p op 07-09-2014 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Varga is die jongen toch die dit seizoen nog niet bij de selectie heeft gezeten? Ja, is vast de juiste eventuele vervanger van Larsson. De vervanger van Wildschut die ze vergeten zijn te halen is vast zo ver nog niet....
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Als Larsson niet speelt zal waarschijnlijk Thorsby wel zijn vervanger zijn. Ik verwacht wel dat Varga dit seizoen nog wel zijn kans gaat krijgen. Hij heeft toch wel wat aardige dingen laten zien sinds hij hier is. Hij heeft het wel in zich om basisspeler te kunnen worden. Ik hoop wel dat hij goed wordt begeleid, daar is het in het verleden nog wel eens mis gegaan.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Kom op mensen, jullie hoeven niet over te lopen van enthousiasme maar julie lopen de sfeer zo langzamerhand hier op het forum aardig te verzieken. Jullie mening is bekend, die hoef je niet 1000x te herhalen en zeker niet in dit topic.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Peter schreef:Ik verwacht wel dat Varga dit seizoen nog wel zijn kans gaat krijgen. Hij heeft toch wel wat aardige dingen laten zien sinds hij hier is.
Hij is zo goed dat er gekozen werd voor wildschut in de wedstrijdselecties tot nu toe. Zie hem elke thuiswedstrijd vd beloften maar die is er nog helemaal niet aan toe.
mitrita schreef:Kom op mensen, jullie hoeven niet over te lopen van enthousiasme maar julie lopen de sfeer zo langzamerhand hier op het forum aardig te verzieken. Jullie mening is bekend, die hoef je niet 1000x te herhalen en zeker niet in dit topic.
Deze meningen en cynische reacties heeft dit bestuur opzich afgeroepen met hun falen op de transfermarkt. Het gaat nog een lang seizoen worden....
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

We zitten nu we aardig krap in buitenspelers nu Larsson geblesseerd geraakt is. Ik ga er dan van uit dat Sinkgraven linkbuiten word gezet en Thorsby op zijn plek of nou net anders maar weet niet of Thorsby ooit linksbuiten heeft gespeeld. Iemand?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Grimo schreef:
Deze meningen en cynische reacties heeft dit bestuur opzich afgeroepen met hun falen op de transfermarkt. Het gaat nog een lang seizoen worden....
Als de grote Mitrita zegt dat de sfeer verziekt wordt dan moeten we er maar snel mee stoppen natuurlijk....straks wordt hij nog boos.

Man, als het bestuur er zo'n zooitje van maakt dan krijg je dit. Vonk die zegt na 1 sept dat het wel wat smal is. Wat een lachertje.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

mitrita schreef:Kom op mensen, jullie hoeven niet over te lopen van enthousiasme maar julie lopen de sfeer zo langzamerhand hier op het forum aardig te verzieken. Jullie mening is bekend, die hoef je niet 1000x te herhalen en zeker niet in dit topic.
Als jij dat vindt, kun je beter het forum opheffen ben ik bang! Het is elk jaar een herhaling van zetten.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Thorsby op links?
Dat is wel heel armoedig natuurlijk.
Ik zou gewoon Lumu daar laten spelen.
Het is in principe zijn positie en hij brengt er ook het nodige voor mee.
Hij is linksbenig, snel, handig, niet bang om wat te ondernemen en lekker opportunistisch.
Of hij er aan toe is?
Daar zou ik in dit geval mijn hersens niet over breken.
Beetje vertrouwen hebben toch?
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

oldtimer schreef:Thorsby op links?
Dat is wel heel armoedig natuurlijk.
Ik zou gewoon Lumu daar laten spelen.
Het is in principe zijn positie en hij brengt er ook het nodige voor mee.
Hij is linksbenig, snel, handig, niet bang om wat te ondernemen en lekker opportunistisch.
Of hij er aan toe is?
Daar zou ik in dit geval mijn hersens niet over breken.
Beetje vertrouwen hebben toch?
Zou ook ik de beste oplossing vinden, maar helaas is Lumu geblesseerd aan zijn lies kan hij er niet bij zijn tegen AZ.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hoe is het nou met Sam larsson ?
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Hoe is het nou met Sam larsson ?
Heeft een ontstoken scheenbeen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Ik had begrepen dat Larsson last had van een ontsteking bij het scheenbeen. Als er sprake is van een ouderwetse scheenbeenvliesontsteking, dan zou het nog wel eens een poos kunnen duren met Samba Sam. Het scheenbeenvlies is akelig kwetsbaar, en vaak hardnekkig.

Laten we hopen dat ik het verkeerd begrepen heb overigens.
Klopt, echter de verwachting was dat hij daarvan vorige week al zou van herstellen. Wellicht dat deze blessure nog steeds meespeelt, maar hoorde gistermiddag (Sportstad) dat hij een spierverrekking had opgelopen.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Goed nieuws op deze woensdag ochtend!

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/sam- ... heerenveen
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Hij kan waarschijnlijk tegen WII weer spelen! Kijk, dat is nou goed nieuws!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Appie_M schreef:Hij kan waarschijnlijk tegen WII weer spelen! Kijk, dat is nou goed nieuws!
Toch zal hij onder het motto 'never change a winning team' wel niet spelen. Neem aan dat Doke Marzo vervangt en dat het voor de rest gelijk blijft.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Knipecity schreef:Toch zal hij onder het motto 'never change a winning team' wel niet spelen. Neem aan dat Doke Marzo vervangt en dat het voor de rest gelijk blijft.
Denk eerlijk gezegd dat dat niet eens zo onverstandig zou zijn. Het is de vraag hoe fit Larsson is. Kan hij na zijn blessure meteen weer 90 minuten spelen of is een helft of misschien een uurtje de max? Het verstandigste zou denk ik zijn om met dezelfde 11 te beginnen als tegen PSV, met Doke inderdaad op de plek van Marzo. Vervolgens kan je na 60 minuten Larsson in laten vallen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Appie_M schreef:
Denk eerlijk gezegd dat dat niet eens zo onverstandig zou zijn. Het is de vraag hoe fit Larsson is. Kan hij na zijn blessure meteen weer 90 minuten spelen of is een helft of misschien een uurtje de max? Het verstandigste zou denk ik zijn om met dezelfde 11 te beginnen als tegen PSV, met Doke inderdaad op de plek van Marzo. Vervolgens kan je na 60 minuten Larsson in laten vallen.
Precies, lekker beetje speeltijd geven zodat hij tegen Dkv 100% fit is om 200% te strijden en te knallen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ik begrijp deze gedachte deels wel, maar waarom niet met hem starten?
Kun je hem wisselen als het niet meer gaat, kwartier, half uur, helft....
Breng je hem in 60e minuut, en het blijkt niet te gaan of na kwartier is hij kapot kost het je een extra wissel of je speelt met 10 man.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Erwin4ever schreef:Ik begrijp deze gedachte deels wel, maar waarom niet met hem starten?
Kun je hem wisselen als het niet meer gaat, kwartier, half uur, helft....
Breng je hem in 60e minuut, en het blijkt niet te gaan of na kwartier is hij kapot kost het je een extra wissel of je speelt met 10 man.
Hij komt net terug, dan is het makkelijker wanneer de tegenstander al enigszins kapot gespeeld is.
Plaats reactie