Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Neymar » 03-11-2014 20:36

Speelt hij tegen GAE mee? Duurt wel heel erg lang deze blessure.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Stiffie » 03-11-2014 21:47

Speelde vandaag niet mee met Jong Heerenveen. Dus hij zal zaterdag hoogstens op de bank zitten. En dan moeten ze van deze middenvelder nog een vleugelspeler maken.... technisch is hij wel maar of hij ook kan bikkelen en meeverdedigen?

Hij doet mij een beetje aan Lasse Nilsson denken, die scoorde soms een 8 en soms een 4. Flegmatiek en grillig
Maar als buitenspeler was hij per seizoen goed voor een doelpuntje of 8 en dat is prima voor een buitenspeler.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Runtelaar » 04-11-2014 13:43

Stiffie schreef:En dan moeten ze van deze middenvelder nog een vleugelspeler maken.... technisch is hij wel maar of hij ook kan bikkelen en meeverdedigen?


Hoe kom je erbij dat hij een middenvelder is?
Zijn favoriete positie is linksbuiten. Bij Gotenborg speelde hij vaak lm in een 4-4-2 opstelling. Maar in principe is dat dan nog steeds een vleugelspeler.
Runtelaar
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 03-07-2014 14:10
Woonplaats: Meppel

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Stiffie » 04-11-2014 22:36

Linksmidden is iets anders dan linksbuiten. Wij spelen 4-3-3 en geen 4-4-2 dus ik begrijp jouw opmerking niet.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sam Larsson

Berichtdoor fuotbalgek » 04-11-2014 23:54

Als buitenspeler in 4-3-3 heb je vaak minder vrijheid en strakkere mandekking dan in een 4-4-2 systeem. Maar toch moet de omschakeling niet groot zijn als de kwaliteiten goed gescout zijn. Denk dat we te weinig van Larsson hebben gezien om daar over te oordelen. Een vooruitgang tov Thorsby zal het in ieder geval zijn.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Runtelaar » 05-11-2014 00:14

Stiffie schreef:Linksmidden is iets anders dan linksbuiten. Wij spelen 4-3-3 en geen 4-4-2 dus ik begrijp jouw opmerking niet.


Robben speelt ook vaak rechtsmidden bij Bayern. Is hij dan ook meteen een middenvelder? Hij wordt toch over het algemeen gezien als rechtsbuiten.
Jij zegt dat ze van deze middenvelder (Larsson) een vleugelspeler moeten maken. Dat hij vaak linksmidden speelde, wil dus niet zeggen dat hij een middenvelder is (zie voorbeeld Robben).
Runtelaar
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 03-07-2014 14:10
Woonplaats: Meppel

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Wizard » 05-11-2014 09:28

Larsson is een typische vleugelspeler die ook achter de spitsen kan. De eerste 2 wedstrijden heeft hij duidelijk laten zien dat hij kan voetballen. Heeft techniek, een actie, overzicht en balvast. Ontwikkelingspunten zijn mn z'n voorzet en inspeelpass welke strakker mag. Ik hoop dat we voor de winterstop nog een paar keer van hem kunnen genieten. Want momenteel is het armoedig voorin.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Stiffie » 05-11-2014 23:00

Runtelaar schreef:
Robben speelt ook vaak rechtsmidden bij Bayern. Is hij dan ook meteen een middenvelder? Hij wordt toch over het algemeen gezien als rechtsbuiten.
Jij zegt dat ze van deze middenvelder (Larsson) een vleugelspeler moeten maken. Dat hij vaak linksmidden speelde, wil dus niet zeggen dat hij een middenvelder is (zie voorbeeld Robben).


Robben is al zijn hele leven een typische, pijlsnelle buitenspeler, Niemand zal zeggen Robben dat is die rechts of linksmidden, dus als je met zo'n voorbeeld aankomt.... We zullen zien, voetballen kan Larsson wel. Of hij ook zijn mannetje uitspeelt en veel voorzetten en assist gaat geven zullen we moeten afwachten.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Thinkman » 08-11-2014 16:25

Op de training was hij prima in vorm, denk dat hij vanavond in de basis staat.Kunnen we hem weer toezingen na een mooi hakballetje :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Joucke » 08-11-2014 22:05

In de rust gewisseld, wel logisch denk ik. Trok de eerste helft (samen met Slagveer) veel te veel naar binnen, waardoor het veel te druk werd rond de zestien, en er geen ruimte was voor combinatievoetbal.

Liet wel wat mooie dingen zien, maar moet echt erom denken dat hij mede het veld breed moet houden. Heel vaak kon het middenveld de bal niet kwijt omdat voorin drie/vier man op een kluitje stond.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Stiffie » 08-11-2014 23:53

Larsson is een echte versterking. Hij is heel technisch (bv ook zijn balaannames), behoorlijk snel, laat zich niet makkelijk van de bal afzetten en heeft een goed spelinzicht. Hier gaan we veel plezier aan beleven.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-11-2014 08:48

Het eerste half uur liet zien dat we wekenlang met 10 man hebben gespeeld met Thorsby die daar ouur veldopvulling was en niets toevoegde. Larssob is een prima speler. Daar gaan wij nog veel plezier aan beleven.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Knipecity » 09-11-2014 08:55

Ik vond Larsson in dat eerste half uur ook echt beter dan wat hij in de eerste wedstrijden liet zien. Daarna werd hij overijverig en ging hij overal lopen behalve op zijn vleugel, maar ook ik ben blij dat hij terug is. Wat een verschil met Thorsby.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Mackan68 » 09-11-2014 16:28

Jammer dat hij gister begon aan de wedstrijd. Wellicht had je met hem als invaller tegen een moegestreden speler alsnog de winst binnen kunnen slepen. Misschien dat het door de blessure komt, maar ik vond hem veel te teruggezakt spelen. In een wedstrijd als gister moet je juist de boel open proberen te spelen. Als vleugelspelers naar binnen trekken weet je bij voorbaat dat de ruimte voor de goal nog kleiner wordt. Maar het zou niet terecht zijn geweest dat hij als de verlosser zou zijn gezien. Prima rentree gehad. Vind alleen zijn basisplaats zonder ook maar 1 speelminuut te hebben gemaakt te risicovol en met deze afloop eigenlijk weer een misgok van Lodeweges. Misschien wel een bevestiging van Dwight om aan te geven hoe zeer hij een goede vleugelspeler gemist heeft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sam Larsson

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 24-11-2014 09:04

Ik vond sam tegen ajax echt prima spelen, erg balvast en paar keer een leuke actie. Van Rhijn had ze handen zeker wel vol aan hem.
Kan dan ook met zekerheid zeggen dat dit echt een goeie aankoop van Vonk is geweest net als Buijs en in mindere mate Thorsby (indien hij echt maar 5 ton kostte ipv 1 miljoen)
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Knipecity » 24-11-2014 10:46

ThiagoAlcantara schreef:Ik vond sam tegen ajax echt prima spelen, erg balvast en paar keer een leuke actie. Van Rhijn had ze handen zeker wel vol aan hem.
Kan dan ook met zekerheid zeggen dat dit echt een goeie aankoop van Vonk is geweest net als Buijs en in mindere mate Thorsby (indien hij echt maar 5 ton kostte ipv 1 miljoen)

Ik vond hem vrij onzichtbaar, eerlijk gezegd.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Superfries88' » 24-11-2014 10:52

Larsson speelde in de eerste helft gewoon prima, ik betrapte hem nauwelijks op zwakke acties. Na rust werd het natuurlijk een stuk moeilijker omdat er meer in defensief opzicht werd gevraagd, maar ook toen kwam hij er een paar keer goed door. Alleen de voortzetting haperde een paar keer.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sam Larsson

Berichtdoor oldtimer » 24-11-2014 11:16

Hij laat wel leuke aanzetten zien, maar komt er tot nu toe eigenlijk nooit beslissend door met een aansluitende goede voorzet.
Jammer dat hij niet wat meer fysiek meebrengt.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Gekko » 25-11-2014 19:33

Na twee maanden blessure zal hij tijd nodig hebben om zijn draai weer te vinden. Maar voetballen kan hij, dat komt wel goed.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sam Larsson

Berichtdoor GeraldSibon35 » 01-12-2014 15:27

Ben nog helemaal niet overtuigd van deze jongen. Kan leuk voetballen en heeft een goeie techniek maar ik mis handelingssnelheid en doelgerichtheid. Elke keer bij een actie vanaf rechts blijft hij een beetje hangen terwijl hij dan juist vooruit op de goal af moet. Ik denk toch echt dat er betere opties waren geweest voor dit prijskaartje.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Sam Larsson

Berichtdoor bollebert » 01-12-2014 16:50

zo wie zo geen veel scorende speler die we wel nodig hebben!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Knipecity » 01-12-2014 17:35

Het is nu moeilijk om individuele spelers te beoordelen. Het team draait nu niet en daar heeft elk individu last van. Ik ben er van overtuigd dat bijna alle basisspelers beter kunnen dan er op dit moment uit komt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Zwartje » 01-12-2014 19:49

GeraldSibon35 schreef:Ben nog helemaal niet overtuigd van deze jongen. Kan leuk voetballen en heeft een goeie techniek maar ik mis handelingssnelheid en doelgerichtheid. Elke keer bij een actie vanaf rechts blijft hij een beetje hangen terwijl hij dan juist vooruit op de goal af moet. Ik denk toch echt dat er betere opties waren geweest voor dit prijskaartje.


Ik snap wat je bedoelt. Deze jongen heeft een ontzettende mooie en techniek en is een heerlijke speler om naar te kijken. Tegen Heracles ook een paar heerlijke ballen, waardoor je toch weer een beetje blij wordt. Maar als het er dan op aankomt dan laat Larsson zich toch te weinig zien. Eerste helft ook, een goede mogelijkheid om op doel te schieten en een doelpunt te fabriceren. Maar de verdediger van Heracles kan toch relatief makkelijk ingrijpen. Dat soort dingen zie ik net te vaak bij hem. Blijft een mooie speler om te zien, maar als het niet verandert is het toch ook een miskoop.
Zwartje
Nieuw talent
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: 08-08-2014 11:30

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Lardy » 01-12-2014 19:56

Ik vond hem goed spelen, al het gevaar kwam bij hem weg. Vanuit het middenveld komt niks, van rechts komt niks. Hij heeft geen back die over hem heen komt. Hij en Uth staan er eigenlijk met z'n tweeën voor.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Mackan68 » 01-12-2014 20:28

Lardy schreef:Ik vond hem goed spelen, al het gevaar kwam bij hem weg. Vanuit het middenveld komt niks, van rechts komt niks. Hij heeft geen back die over hem heen komt. Hij en Uth staan er eigenlijk met z'n tweeën voor.

Ik denk dat als hij wat met Sinkgraven (mits die op 10 speelt) van positie wisselt hij vaker in scoringspositie kan komen. Daar lagen in Zweden ook zijn kwaliteiten. Volgens een Zweedse 'voetbalvriend' die Sam ook bij ons nauwlettend volgt via livestream krijgen we dan de 'echte' Sam Larsson pas te zien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Wizard » 03-12-2014 11:19

Mackan68 schreef:Ik denk dat als hij wat met Sinkgraven (mits die op 10 speelt).

Hoe vaak moeten we het nog zeggen? We spelen niet met een '10'. Het is een 3 mans lijn middenveld in lijn, waarbij V/d Berg en Sinkgraven de rol hebben om druk te zetten bij balverlies.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Fryskeboy22 » 03-12-2014 11:42

Wizard schreef:Hoe vaak moeten we het nog zeggen? We spelen niet met een '10'. Het is een 3 mans lijn middenveld in lijn, waarbij V/d Berg en Sinkgraven de rol hebben om druk te zetten bij balverlies.


Dat is juist het probleem, het zou juist fijn zijn om met een 10 te spelen, het gat tussen het middenveld en de aanval is vaak te groot, Sinkgraven moet in de buurt van Uth spelen, zo creëer je meer gevaar. Nu al helemaal omdat we vleugellam zijn aan de rechterkant.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Wizard » 03-12-2014 15:15

Fryskeboy22 schreef:Dat is juist het probleem, het zou juist fijn zijn om met een 10 te spelen, het gat tussen het middenveld en de aanval is vaak te groot, Sinkgraven moet in de buurt van Uth spelen, zo creëer je meer gevaar. Nu al helemaal omdat we vleugellam zijn aan de rechterkant.

Wanneer dat zou gebeuren, heb je te weinig voorin om iets te creëeren. Een v/d Berg en/of De Roon zou dan moeten aansluiten, omdat je dan gaten op één van de tussenflanken krijgt (mid-links of midrechts) en zo bij een tegenstoot wel heel erg mank bent. Bij grotere clubs hebben ze voor dit soort problemen 1-2 goede verdedigende middenvelders, die deze gaten dichtlopen. Een dergelijke middenvelder hebben we niet, en onze verdediging is nog te onbekend met het ver naar voren spelen, zodat een '10' in ons systeem voor nog grotere defensieve problemen zou zorgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sam Larsson

Berichtdoor Mackan68 » 03-12-2014 19:36

Wizard schreef:Hoe vaak moeten we het nog zeggen? We spelen niet met een '10'. Het is een 3 mans lijn middenveld in lijn, waarbij V/d Berg en Sinkgraven de rol hebben om druk te zetten bij balverlies.

Wij, de ongelooflijk wijze Wizard?
Man, leer eens GOED lezen voordat je reageert. Ik schrijf dat er mogelijk meer scoringskansen voor Sam zouden kunnen ontstaan MITS Daley op 10 speelt.....Niet DAT hij REGELMATIG op 10 speelt. Succes verder om je hier weer uit te kletsen. Want ongetwijfeld komt hier weer een vervolg op. Ik zal je voor zijn. We zijn nu al weer klaar. Lekker hè? Het is de discussie namelijk niet waard als je niet leest en/of begrijpt wat een ander post.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sam Larsson

Berichtdoor fuotbalgek » 04-12-2014 10:26

Dat Sinkgraven niet verder vooruit speelt heeft er vooral mee te maken dat de rest van ons middenveld dan wel erg kwetsbaar wordt, dus dit zie ik niet snel gebeuren.

Ook zonder Sinkgraven dichtbij zou Larsson wel wat meer mogen creëren. Dat hij kan voetballen zien we allemaal, maar een goede voorzet of splijtende pass heb ik niet van hem gezien. Het zou goed zijn om in de winter een extra vleugelspeler te halen, iemand die Uth wel vanaf de zijkant kan bedienen.

Larsson lijkt hiervoor het type niet en de meeste voorzetten van Slagveer komen niet aan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten