Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Zeer zeker positief opgevallen in een zeer matige wedstrijd van onze kant.

Ik verwacht ook meer van hem op de langere termijn!
Silver

Bericht door Silver »

Alle hoogstandjes zijn niet altijd even effectief, maar kan toch echt wel genieten van Larsson, wel een speler waar je voor naar het stadion komt. En vanavond ook zeer belangrijk met 3 assists!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wat. Een. Voetballer.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zijn potentie begint er eindelijk uit te komen. Enkele goede acties en assists. Kanttekening is wel dat hij wel heel vaak zijn acties veel te ver doorvoert. En in de combinatie kan hij iemand passeren, maar 1 op 1 vanuit stilstand probeerde hij het ook meerder keren en toen was hij steeds de bal kwijt.

Maar al met al kan je alleen maar tevreden zijn. Eindelijk krijgen de vleugels rendement.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Samen met Sinkgraven en Simon Thern kunnen deze 3 spelers gewoon een tegenstander technisch helemaal aan flarden spelen, wat een voetballer die Sam Larsson,
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Knipecity schreef:Zijn potentie begint er eindelijk uit te komen. Enkele goede acties en assists. Kanttekening is wel dat hij wel heel vaak zijn acties veel te ver doorvoert. En in de combinatie kan hij iemand passeren, maar 1 op 1 vanuit stilstand probeerde hij het ook meerder keren en toen was hij steeds de bal kwijt.

Maar al met al kan je alleen maar tevreden zijn. Eindelijk krijgen de vleugels rendement.
Ach weet je, als hij elke wedstrijd 3 assists aflevert en nog 10 acties te ver door voert, staat 'ie wel aan de basis van 3 goals. En met 3 goals is het lastig verliezen ;-)

Ik snap je kanttekening, je hebt ook wel een punt, maar vandaag vond ik het eigenlijk wel dikke prima ;-)
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

iets afleren is makkelijker dan iets aanleren dus opzich maak ik me geen zorgen om Larsson gewoon een paar trainingen en dat komt wel goed.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

vries153 schreef:iets afleren is makkelijker dan iets aanleren dus opzich maak ik me geen zorgen om Larsson gewoon een paar trainingen en dat komt wel goed.
Hmm, ik altijd maar denken dat het volgens de psychologie anders werkt, dat iets afleren vele malen moeilijker is dan iets aanleren.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Nou, eindelijk een wedstrijd van Larsson waarbij het ergens op leek. Die actie bij de 1-0 was eens een keer een goede keuze. Hopelijk kan hij deze lijn doorzetten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Onze vleugels zijn na de winter opvallend effectief en productief. Goed gezien van Vonk en co.... :lol:
Ben heel benieuwd of dit voortgezet kan worden.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Zoals Lardy al zei: Wat. Een. Voetballer.
Liet gisteren echt geweldige dingen zien.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Larsson heeft gister laten zien enorm balvast te zijn tussen meerdere tegenstanders, tegenstanders uit te kunnen speler alsof ze er niet staan maar ook over snelheid en een goede eindpass te beschikken. Als dit de fitte Larsson is, dan is het een uitstekende aankoop!

Jammer dat mensen dat kanttekeningen moeten maken, nu al, over rendement en acties te ver door voeren. Die jongen moet zich hier twee jaar ontwikkelen, en in die twee jaar moet hier aan gewerkt worden. Vooralsnog zorgt hij voor drie doelpunten tegen Vitesse, mag je dan ook af en toe een actie in schoonheid laten stranden?
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Waar zijn de heren die na 6 potjes al hadden beslist dat het geen linksbuiten was, en dat we geen vleugels hadden?

Heb steeds gepredikt op even een beetje geduld te hebben met deze nieuwe jongen. Die uit een ander land komt, uit een ander systeem en bovendien lang te kampen had met een vervelende blessure.

Een blinde kan zien dat hij snelheid, techniek en een dribbel in huis heeft. Tel daarbij op dat hij ook in de combinatie goed is, en hij bovendien een ontzettende conditie heeft. En dat hij voor een vleugel bijzonder stevig op zijn pootjes staat. Soms zijn er iets te veel tierelantijntjes, maar brengt nu ook rendement. Vorige week een goal, nu 3 assists.

Samba Sam was mijn man of the match gisteren. Die wist mij nu eens ouderwets te vermaken.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Samba Sam was voor mij ookman of the match, maar jij stelt het nu te simpel. Samba Sam stond voor de winterstop vaak 15-20 te ver terug en bleef veel te vaak hangen rond het middenveld. Dat kun je in de samenvattingen prima terug zien.
Gister verdedigde Heerenveen meer vooruit en had je met Thern iemand die elke keer eerst vooruit keek en ook speelde. Hierdoor kreeg Sam de bal telkens diep op de helft van Vitesse.
Dat hij geweldig kan voetballen was al duidelijk, nu is ook duidelijk dat hij veel beter rendeert als Heerenveen 'hoger' speelt.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Lardy schreef:Wat. Een. Voetballer.
En wat een held. Heerlijke speler!!!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:Waar zijn de heren die na 6 potjes al hadden beslist dat het geen linksbuiten was, en dat we geen vleugels hadden?

Heb steeds gepredikt op even een beetje geduld te hebben met deze nieuwe jongen. Die uit een ander land komt, uit een ander systeem en bovendien lang te kampen had met een vervelende blessure.

Een blinde kan zien dat hij snelheid, techniek en een dribbel in huis heeft. Tel daarbij op dat hij ook in de combinatie goed is, en hij bovendien een ontzettende conditie heeft. En dat hij voor een vleugel bijzonder stevig op zijn pootjes staat. Soms zijn er iets te veel tierelantijntjes, maar brengt nu ook rendement. Vorige week een goal, nu 3 assists.

Samba Sam was mijn man of the match gisteren. Die wist mij nu eens ouderwets te vermaken.
Dat heeft alles te maken met Thern. Die speelde Sam een aantal keren wél goed aan. Sam krijgt meer vertrouwen en durft ook meer vooruit te spelen. Voor gister kon je aan alles zien dat hij voornamelijk als linker middenvelder heeft gespeeld. Het is niet voor niets dat een clubwatcher van Göteborg al door liet schemeren dat hij bij ons wellicht beter tot zijn recht zou komen op 10. Het heeft gewoon met de samenstelling van het elftal te maken. Het vertrouwen in medespelers. Wij zijn vast niet de enigen die zien dat de Roon vaak op cruciale plaatsen en momenten balverlies veroorzaakt. En dan kan ik me best voorstellen dat je als vleugelspeler eerder geneigd bent te blijven hangen. Dit staat nog los van het feit dat in voorgaande wedstrijden nagenoeg alle aanvallen over de rechterkant gingen. Die verdeling was gister veel meer in evenwicht, al voerde de rechterzijde nog wel steeds de boventoon.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Mackan68 schreef: Dat heeft alles te maken met Thern. Die speelde Sam een aantal keren wél goed aan. Sam krijgt meer vertrouwen en durft ook meer vooruit te spelen. Voor gister kon je aan alles zien dat hij voornamelijk als linker middenvelder heeft gespeeld. Het is niet voor niets dat een clubwatcher van Göteborg al door liet schemeren dat hij bij ons wellicht beter tot zijn recht zou komen op 10. Het heeft gewoon met de samenstelling van het elftal te maken. Het vertrouwen in medespelers. Wij zijn vast niet de enigen die zien dat de Roon vaak op cruciale plaatsen en momenten balverlies veroorzaakt. En dan kan ik me best voorstellen dat je als vleugelspeler eerder geneigd bent te blijven hangen. Dit staat nog los van het feit dat in voorgaande wedstrijden nagenoeg alle aanvallen over de rechterkant gingen. Die verdeling was gister veel meer in evenwicht, al voerde de rechterzijde nog wel steeds de boventoon.
Ik denk dat Thern inderdaad erg belangrijk was, en niet alleen voor Larsson. Hij versnelde het spel door of één keer te raken of een mannetje te passeren en hem daarna goed, strak en hard af te geven. De Roon werkt hard, maar qua techniek, snelheid, passen en overzicht denk ik dat Thern beter is. Ben benieuwd of hij dit door kan trekken, ik heb in ieder geval goede hoop.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Mackan68 schreef: Dat heeft alles te maken met Thern. Die speelde Sam een aantal keren wél goed aan. Sam krijgt meer vertrouwen en durft ook meer vooruit te spelen. Voor gister kon je aan alles zien dat hij voornamelijk als linker middenvelder heeft gespeeld. Het is niet voor niets dat een clubwatcher van Göteborg al door liet schemeren dat hij bij ons wellicht beter tot zijn recht zou komen op 10. Het heeft gewoon met de samenstelling van het elftal te maken. Het vertrouwen in medespelers. Wij zijn vast niet de enigen die zien dat de Roon vaak op cruciale plaatsen en momenten balverlies veroorzaakt. En dan kan ik me best voorstellen dat je als vleugelspeler eerder geneigd bent te blijven hangen. Dit staat nog los van het feit dat in voorgaande wedstrijden nagenoeg alle aanvallen over de rechterkant gingen. Die verdeling was gister veel meer in evenwicht, al voerde de rechterzijde nog wel steeds de boventoon.
Je hele verhaal doet helemaal niks af aan het feit dat Sam vanaf het eerste moment gewoon alle vaardigheden bezit voor een goede linksbuiten. Dat het er in de eerste seizoenshelft niet altijd uit kwam, zal ik alleen maar beamen. En dat de inbreng van Thern van invloed was op het beter presteren, zal ik ook alleen maar beamen.

Het gaat mij erom dat men hier de neiging heeft om spelers na een moeizame start af te schrijven, en weg te zetten als niet goed genoeg voor die positie. Net als bij Uth aan het begin van het seizoen kan iemand met een beetje inzicht wel gewoon zien dat een speler over de juiste vaardigheden beschikt om op een bepaalde positie te kunnen slagen. Dat dit niet meteen in de eerste wedstrijd lukt, betekend niet dat het nooit gaat lukken.

We zijn een opleidingsclub in een opleidingsland. We kopen geen spelers van 10 miljoen, we zijn geen Real Madrid, waar iedere aankoop meteen vanaf minuut 1 moet presteren. Het halen van spelers die vanaf minuut 1 een versterking blijken, gebeurd op dit niveau maar zelden. Zulke spelers hebben namelijk ook de mogelijkheid om een niveautje hoger aan de slag te gaan.

Geduld is een schone zaak. De 1 heeft het wel, en de ander heeft dat wat minder. We zijn allemaal verschillend, en dat is niet erg gelukkig. Maar ik vind het wel wat jammer af en toe, dat we zo kortzichtig zijn.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Otsje P schreef:Het gaat mij erom dat men hier de neiging heeft om spelers na een moeizame start af te schrijven, en weg te zetten als niet goed genoeg voor die positie. Net als bij Uth aan het begin van het seizoen kan iemand met een beetje inzicht wel gewoon zien dat een speler over de juiste vaardigheden beschikt om op een bepaalde positie te kunnen slagen. Dat dit niet meteen in de eerste wedstrijd lukt, betekend niet dat het nooit gaat lukken.
Ach Otsje, je ziet na de wedstrijd tegen vitesse toch ook iedereen in halleluhja stemming hier op het forum. Het is vaak de waan van de dag.

Ook ik heb genoten van de wedstrijd, ook ik heb me verbaasd over Slagveer en in mindere mate ook Larsson. Waar komt dit ineens vandaan? Prima, alleen maar mooi voor die jongens, de club en de supporters.

Feit blijft dat we erg kwetsbaar zijn met dit elftal op de vleugels. Die discussie zal ik hier echter niet gaan voeren. :wink:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
tsfo
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 31-03-2014 11:03

Bericht door tsfo »

Wist meteen dat Larsson er wel zou komen. Wij gaan nog leuke dingen beleven de komende tijd en ook met Thern. Slagveer daar heb ik altijd mijn twijfels over gehad en ook commentaar. Toch hoop ik na deze wedstrijd dat ik het echt mis had en wij nog wat van Slagveer kunnen zien. larsson die kan het niveau wel aan.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

abegoal schreef: Feit blijft dat we erg kwetsbaar zijn met dit elftal op de vleugels. Die discussie zal ik hier echter niet gaan voeren
Waarom is dat een feit? Omdat we de eerste seizoenshelft wisselvallig speelden (dat gold voor het hele team)?
We moeten niet van 1 zwaluw zomer maken, maar wanneer je ziet dat je ene vleugel 3 assists geeft en de andere 2x scoort, kan je niet stellen dat het een feit is dat we kwetsbaar zijn op de vleugels (m.n. ook met het oog op de wedstrijd van vorige week).
Laten we de komende 2-3 wedstrijden afwachten en dan bekijken hoe het ervoor staat (op de vleugels). Larsson, die gaat er wel komen.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

We zijn alleen al kwetsbaar omdat er helemaal niemand achter Slagveer en Larsson zit. Laten we vooral niet te euforisch worden na die heerlijke pot van zaterdag; ADO-thuis is nog maar twee wedstrijdjes geleden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef:We zijn alleen al kwetsbaar omdat er helemaal niemand achter Slagveer en Larsson zit..
Ik denk dan ook dat er niemand is die dat niet zal beamen, op dit moment.
We zullen het eerst moeten afwachten. Met de aankoop van Namli (eerst maar eens aan het werk zien) en Kada (goede indruk tijdens trainingskamp) heb je opties. Of ze voldoende zijn als back-up zal de tijd leren. Voor alsnog erkent de technische staf dit probleem ook gezien de geruchten mbt rechtsbuitens tijdens dit transferwindow.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

AllardP schreef:We zijn alleen al kwetsbaar omdat er helemaal niemand achter Slagveer en Larsson zit..
Dat is ook wat ik bedoel inderdaad.
Wizard schreef:Ik denk dan ook dat er niemand is die dat niet zal beamen, op dit moment.
Zijn we het daar al over eens. Onderstaande toevoeging van jou snap ik dan ook niet helemaal. Wellicht dat je die wat nader kunt uitlichten? Want ook na deze post/quote blijft het voor mij een feit dat we kwetsbaar zijn op de vleugels. :wink:
Wizard schreef:We zullen het eerst moeten afwachten. Met de aankoop van Namli (eerst maar eens aan het werk zien) en Kada (goede indruk tijdens trainingskamp) heb je opties. Of ze voldoende zijn als back-up zal de tijd leren. Voor alsnog erkent de technische staf dit probleem ook gezien de geruchten mbt rechtsbuitens tijdens dit transferwindow.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

abegoal schreef: Onderstaande toevoeging van jou snap ik dan ook niet helemaal. Wellicht dat je die wat nader kunt uitlichten? Want ook na deze post/quote blijft het voor mij een feit dat we kwetsbaar zijn op de vleugels.
Dat kan. Het is maar de vraag in hoeverre je kwetsbaar bent op de vleugels op dit moment. Zoals ik stelde "we zullen het moeten afwachten". In de eerste seizoenshelft waren we kwetsbaar omdat Sam nog moest wennen (en een blessure had), Luciano niet sterk speelde en er geen toereikende back-ups waren. Nu Sam wedstrijdritme heeft en beter is gaan spelen, Luciano de draad 'lijkt' op te pakken, we met Namli een nieuwe aankoop voor de vleugel hebben, Thern ook op de vleugel kan, Kada eraan komt, is het de vraag in welke mate we kwetsbaar zijn. Wellicht bedoel je meer het woord 'afhankelijk van', want of we kwetsbaar zijn op de vleugels zal de tijd leren. Wellicht gaan we het meemaken bij een schorsing of blessure van Larsson/Slagveer en zien we of we inderdaad kwetsbaar op deze positie zijn. Thern zou prima op de vleugel uit de voeten kunnen (moeten we nog wel vaststellen) en ook Namli maakt tot nu toe een goede indruk op mij (ook voor hem geldt hetzelfde verhaal). Daarnaast lijkt Kada steeds nadrukkelijker op de deur te kloppen.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Traint vandaag niet mee vanwege oude blessure die weer is op komen spelen. Het is nog niet zeker of hij morgen mee kan doen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Delars schreef:Traint vandaag niet mee vanwege oude blessure die weer is op komen spelen. Het is nog niet zeker of hij morgen mee kan doen.
Begint dan toch al beetje op blessuregevoelige speler te lijken. Zou jammer zijn nu hij vorm te pakken heeft.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ontzettend sneu natuurlijk voor hem. Wat is de ernst van de blessure ?
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef: Begint dan toch al beetje op blessuregevoelige speler te lijken. Zou jammer zijn nu hij vorm te pakken heeft.
Het is zijn oude blessure die weer op komt spelen, oftewel de schenen. Als je nu van de ene in de andere blessure valt, dan kun je spreken van blessuregevoelig, ik vind dat in dit geval een beetje voorbarig.

Hij heeft maar 1 blessure gehad. Helaas is een scheenbeen blessure hardnekkig, en lastig om helemaal achter je te laten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Speelde weer een hele goede pot! Koppelde hoogstandjes aan rendement. Dat ontbrak er aan voor de winterstop. Maar zo is het een goede linksbuiten. Weer een foute inschatting...... :mrgreen:
Plaats reactie