Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Vandaag 20 hakjes en 0 voorzetten. Ik heb het liever andersom.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat een ergernis! Geeft geen enkele bruikbare voorzet. Ik vind het helemaal niks deze jongen. We hebben twee drama vleugels.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Je kan aan Larsson wel zien dat hij kan voetballen, Slagveer laat zien dat hij niks kan. Alleen hard rennen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik kan op de middenlijn ook hakjes geven. Hij moet eens vooruit gaan voetballen. Zo heb je helemaal niks aan hem. Veel te licht en geen enkele dreiging.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Met welke opdracht wordt Sam het veld ingestuurd? Elke keer weer naar binnen en 10 tot 15m te ver naar achteren. Zoals ie nu speelt is het gewoon een middenvelder. Verder vond ik hem vandaag ook afwezig en verdedigend niet scherm. Dikke onvoldoende vandaag.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Goede behendige speler, maar tot dusver met weinig diepgang voor een vleugelspeler. Het mag allemaal wel wat dreigender.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Totaal geen dreiging naar de goal en krijgt wederom geen bal voor. Mis explosiviteit bij hem.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

En dan fluiten we Slagveer finaal uit. Wat deze kerel doet lijkt werkelijk nergens op. Maakt constant de verkeerde keuzes en lijkt zich perioden lang zelfs aan het spel te onttrekken. Als je als rechtspoot op links staat dan verwacht ik dat je ergens rond de zestien naar binnen trekt en dan de trekker overhaalt. Als hij dat niet doet verwacht je dat hij buitenom gaat en een voorzet geeft met links. Hij kiest constant voor helemaal niks. Leuk al die dreiging aan de bal die er zogenaamd vanaf komt, ik vind het niet veel tot nu toe.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Sam is gewoon een middenvelder en geen vleugelspeler. Hij kan prima voetballen, maar heeft helemaal geen diepgang. We hebben 2 nieuwe vleugelspelers nodig en Sam gewoon naar het centrum verplaatsen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het ziet er technisch soms leuk uit, maar het is allemaal kort - kort en steriel. De YT - beelden toonden in elk geval nog wat flitsende acties , maar die hebben ze waarschijnlijk met een lampje bij elkaar moeten zoeken. Om de een of andere reden heeft hij bij het publiek nog wel wat krediet ( misschien ook door zijn sympathieke uitstraling ), afkeurende reacties ( ik doel niet speciaal op fluiten ) zijn tot nu toe tenminste uitgebleven.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Larsson lijkt meer een middenvelder te zijn dan een aanvaller. Ik denk wel dat hij de kwaliteiten bezit om voor ons een goede vleugelaanvaller te worden, maar er is nog wel wat werk aan de winkel. Voorzetten en doelgerichtheid zijn twee dingen waarin hij zich moet verbeteren.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Gearard schreef:Larsson lijkt meer een middenvelder te zijn dan een aanvaller. Ik denk wel dat hij de kwaliteiten bezit om voor ons een goede vleugelaanvaller te worden, maar er is nog wel wat werk aan de winkel. Voorzetten en doelgerichtheid zijn twee dingen waarin hij zich moet verbeteren.
Verbeteren is wat te zwak uitgedrukt, dit zijn nog bijna volkomen onontgonnen gebieden.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Goed om te lezen dat meer mensen hem geen vleugelaanvaller vinden. Ik zeg het al een tijdje. Het lijkt me meer een 10 eigenlijk.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

oldtimer schreef:Verbeteren is wat te zwak uitgedrukt, dit zijn nog bijna volkomen onontgonnen gebieden.
Dan mopperen we op Slagveer, maar die doet tenminste nog een poging zo nu en dan een bal voor de goal te krijgen of iets wat op doelgerichtheid lijkt. Larsson, tsjah... Lijkt net alsof hij niet weet wat de bedoeling is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Frisian Viking schreef: Dan mopperen we op Slagveer, maar die doet tenminste nog een poging zo nu en dan een bal voor de goal te krijgen of iets wat op doelgerichtheid lijkt. Larsson, tsjah... Lijkt net alsof hij niet weet wat de bedoeling is.
Eens, volgens mij heeft Slagveer zelfs nog meer rendement, maar helaas zit het tussen zijn oren niet helemaal goed, net als bij een (klein) deel van ons publiek, dat hem uitfluit.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Het is omdat we geen andere buitenspelers hebben, maar anders zou ik hem gewoon op rechts zetten. Vanaf links heeft hij namelijk 0,0 dreiging doordat hij steeds naar binnen trekt en dan het balletje breed legt of terug speelt. Wanneer hij vanaf rechts komt zie ik voor hem veel meer mogelijkheden. Omdat deze jongen over een goede techniek beschikt zou hij toch in staat moeten zijn om een goede actie te maken en een voorzet af te leveren. Vanaf rechts kan hij gewoon om zijn man heen en de voorzet geven zonder eerst weer terug te moeten. In de winter dus op zoek naar een linksbenige linksbuiten en deze man naar rechts verplaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat Larsson dan veel meer rendement uit zijn spel kan halen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Otsje P schreef:
Als je niet ziet dat Larsson de techniek, de controle en de snelheid heeft om prima te presteren als linksbuiten, dan is dat naar mijn idee jouw tekortkoming. Afgelopen vrijdag vond ik het beslist onvoldoende, daarover geen discussie, maar Sam heeft in principe alle "tools" om prima te functioneren.

@Otsje:Deze reaktie van jou was op HR maar ik wil er ook op reageren


Sam heeft een prima techniek en overzicht daar ligt het niet aan. Wat ik bij hem mis, is een versnelling, en drive naar de goal,een drive om te scoren heeft hij niet en hij heeft geen voorzet in huis. Hij schiet nooit op goal. Ik kan me bijna geen schoten voor de geest halen die hij op de goal schiet. Tevens zijn de voorzetten van hem ook op een hand te tellen tot nu toe.
Een rechtspoot die vanaf links komt moet als hij eens binnendoor gaat veel vaker met z'n rechterpoot op die goal schieten. Ik mis een stukje "gif" bij hem.
Ook ik twijfel aan Larsson als buitenspeler maar hoop dat hij nog groeit. Als 10 lijkt hij me teveel postbode voetballer.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Van een rechtspoot op links verwacht ik dat die naar binnen trekt, een actie maakt en dan de trekker overhaalt. Dit hebben we echter nog geen enkele keren gezien. 0. Zoals ik zei, weet hij wel wat de bedoeling is?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Frisian Viking schreef:Van een rechtspoot op links verwacht ik dat die naar binnen trekt, een actie maakt en dan de trekker overhaalt. Dit hebben we echter nog geen enkele keren gezien. 0. Zoals ik zei, weet hij wel wat de bedoeling is?

Ik heb het hem wel degelijk een paar keer zien doen, een beetje opletten Viking, ook al was het zonder resultaat en het schot recht op de keeper af, hij heeft het wel gedaan!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

We hebben Slagveer ook al 17 wedstrijden de kans gegeven, en sommigen geven hem volgens mij ook de rest van het seizoen de kans! Dus laten we dan Larsson ook gewoon de rest van het seizoen de kans geven, ach en eindigen we 14e of 18e WHO CARES? Volgend seizoen weer beter, we hebben toch geen doelstelling, dus moeten sponsoren en supporters ook niet zeuren, want we doen het altijd naar verwachting zonder doelstelling! :D :D

Don't worry, be happy!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanfan13 schreef:We hebben Slagveer ook al 17 wedstrijden de kans gegeven, en sommigen geven hem volgens mij ook de rest van het seizoen de kans! Dus laten we dan Larsson ook gewoon de rest van het seizoen de kans geven, ach en eindigen we 14e of 18e WHO CARES? Volgend seizoen weer beter, we hebben toch geen doelstelling, dus moeten sponsoren en supporters ook niet zeuren, want we doen het altijd naar verwachting zonder doelstelling! :D :D

Don't worry, be happy!
Wie had jij op de plaats van Slagveer op willen stellen dan? Iedereen kan zien dat Slagveer momenteel niveau tekort komt, maar er is ook geen betere voor die positie, dus blijft hij staan. Spreek je dan van iemand 17 wedstrijden de kans geven? Nee, er is namelijk geen andere rechtsbuiten. Constateren dat er iets mis is, is niet zo moeilijk, draag eens een oplossing aan zou ik zeggen.

Jij wilt een aankoop van iets meer dan een miljoen graag alweer afschrijven, na 8 potjes? Die jongen komt uit een andere competitie, uit een andere rol, heeft lang last gehad van een ontzettend vervelende blessure, en wordt hier door enkelen na 8 potjes alweer afgeschreven.

Tegen Groningen vonden velen hem prima spelen, en komen er teksten voorbij als: "die komt er wel" enz. En 2 weken laten kan hij er weer niks van. Als hij na de winter 1 goede pot speelt, zegt iedereen weer: "hij is nu gewend. Hij had even tijd nodig. Ik heb het altijd wel in hem gezien enz." En een week later, na een matige pot komt het gezeik weer.

Een speler op dit forum is de ene week een toptalent, en de week erna is hij rijp voor de bank. :?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Over Larsson. Hij is hier nieuw, hij is er een tijd uit geweest dus zoals hij nu speelt is nu nog wel te accepteren. Weinig rendement. Ik merk dat hij hier, misschien terecht, veel krediet heeft, vooral omdat we niet beter hebben en omdat het wel frivool oogt, maar stel dat hij na 30 wedstrijden nog steeds zo speelt, nog steeds weinig scoort en assists geeft vindt iedereen sat dan nog steeds goed genoeg? Assaidi was ook wel eens kritiek op als het om rendement ging, maar die was technisch nog een klasse beter dan Larsson en hij maakte wel tussen de 5 en 10 goals per jaar en ook qua assists zat hij daar wel op, naast dat hij het publiek vermaakte.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef:Assaidi was ook wel eens kritiek op als het om rendement ging, maar die was technisch nog een klasse beter dan Larsson en hij maakte wel tussen de 5 en 10 goals per jaar en ook qua assists zat hij daar wel op, naast dat hij het publiek vermaakte.
En Knipecity, vertel eens, deed Assaidi dat ook al in zijn 1e acht wedstrijden?

Larrson in zijn eerste 8 duels vergelijken met de Assaidi van zijn laatste seizoen lijkt me toch niet helemaal fair, of ben ik nu achterlijk? Bovendien kwam Assaidi gewoon van een Nederlandse ploeg, en speelde hij al jaren op die positie in hetzelfde systeem.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Voorlopige kritiek mag toch ? Hij zal zich nog op een aantal punten moeten verbeteren wil het een echte "winger" worden.
Ik denk dat hij daar samen met bijv. Talan hard aan werkt.
Basistechniek heeft hij iig wel !
Misschien dat hij een soort Beerens kan worden. Het kan ook zijn dat hij gewoon kan trainen op het maken van een lang rush naar de achterlijn. Wie weet wordt het dan wat.
Op zich heeft hij het wel in zich om een echte smaakmaker te worden.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Otsje P schreef: En Knipecity, vertel eens, deed Assaidi dat ook al in zijn 1e acht wedstrijden?

Larrson in zijn eerste 8 duels vergelijken met de Assaidi van zijn laatste seizoen lijkt me toch niet helemaal fair, of ben ik nu achterlijk? Bovendien kwam Assaidi gewoon van een Nederlandse ploeg, en speelde hij al jaren op die positie in hetzelfde systeem.
Ik geef toch ook aan dat hij zich nog moet verbeteren en dat komt vooral omdat hij een verkeerde denkwijze heeft. krijg bij hem het gevoel dat het vooral mooi moet. Ik ben een liefhebber, maar gezien de resultaten vind ik wat rendement ook wel prettig.
Ik lees hier veel positieve berichten over Larsson en vraag me gewoon af waar dat op gebasseerd is, want hij moet nog echt groeien. Het trainingskamp zal hem moeten doen verbeteren.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Het zijn niet zozeer de statistieken van Larsson wat mijn kritiek is. Ik zie heel weinig doelgerichtheid bij hem. Hij maakt nooit een actie om te schieten of om een assist te geven. Hij maakt een actie om het actie maken lijkt het wel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:
Wie had jij op de plaats van Slagveer op willen stellen dan? Iedereen kan zien dat Slagveer momenteel niveau tekort komt, maar er is ook geen betere voor die positie, dus blijft hij staan. Spreek je dan van iemand 17 wedstrijden de kans geven? Nee, er is namelijk geen andere rechtsbuiten. Constateren dat er iets mis is, is niet zo moeilijk, draag eens een oplossing aan zou ik zeggen.

Jij wilt een aankoop van iets meer dan een miljoen graag alweer afschrijven, na 8 potjes? Die jongen komt uit een andere competitie, uit een andere rol, heeft lang last gehad van een ontzettend vervelende blessure, en wordt hier door enkelen na 8 potjes alweer afgeschreven.

Tegen Groningen vonden velen hem prima spelen, en komen er teksten voorbij als: "die komt er wel" enz. En 2 weken laten kan hij er weer niks van. Als hij na de winter 1 goede pot speelt, zegt iedereen weer: "hij is nu gewend. Hij had even tijd nodig. Ik heb het altijd wel in hem gezien enz." En een week later, na een matige pot komt het gezeik weer.

Een speler op dit forum is de ene week een toptalent, en de week erna is hij rijp voor de bank. :?

In plaats van Slagveer. Tarik Kada, Pascal Huser. Dat die het slechter zouden doen is een aanname gestoeld op helemaal niets. Het is niet geprobeerd. Had iemand voordat Bilal basisspeler werd gedacht dat hij Slagveer en/of Van la Parra standaard uit de basis zou spelen? Nee.

Ik begin steeds meer te geloven dat Larsson het veld ingestuurd wordt met de opdracht toch vooral niet teveel vooruit te gaan avonturen. Hij vind zichzelf een echte linksvoor. Alleen blijkt dat uit niets. Hij blijft eigenlijk altijd maar wat hangen op het middenveld. Of dat aan hem of de trainer ligt moet iedereen voor zich maar uitmaken. Maar net als onder van Basten is het aantal tegengoals nogal van belang. Veel meer dan het aantal te scoren goals.

Er wordt naar mijn idee nog steeds te weinig massaal afgejaagd. Als iedere keer maar 1 speler dat doet (van den Berg of Uth, Slagveer staat bijna structureel te slapen) dan heeft dat geen nut en kun je er bij voorbaat beter mee stoppen. Maar dan onthoud je jezelf gegarandeerd kansen. Zondagavond in studio voetbal spraken ze ook weer uit dat PSV, Feyenoord en Ajax meer kansen kregen wanneer ze druk op de keeper en verdedigers van de tegenpartij zetten. En dat is bij ons niet anders. Zonder een vergelijking te maken met de topclubs. Ik ben benieuwd of er onder Lodeweges een zelfde serie neer gezet kan worden als onder van Basten. Wedstrijden tegen PSV en Ajax kunnen dan in het achterhoofd gehouden worden. Zó moet je namelijk iedere tegenstander bestrijden. Maar te vaak is het 'gewoon' te slappe hap.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Wie had jij op de plaats van Slagveer op willen stellen dan? Iedereen kan zien dat Slagveer momenteel niveau tekort komt, maar er is ook geen betere voor die positie, dus blijft hij staan. Spreek je dan van iemand 17 wedstrijden de kans geven? Nee, er is namelijk geen andere rechtsbuiten. Constateren dat er iets mis is, is niet zo moeilijk, draag eens een oplossing aan zou ik zeggen.

Jij wilt een aankoop van iets meer dan een miljoen graag alweer afschrijven, na 8 potjes? Die jongen komt uit een andere competitie, uit een andere rol, heeft lang last gehad van een ontzettend vervelende blessure, en wordt hier door enkelen na 8 potjes alweer afgeschreven.

Tegen Groningen vonden velen hem prima spelen, en komen er teksten voorbij als: "die komt er wel" enz. En 2 weken laten kan hij er weer niks van. Als hij na de winter 1 goede pot speelt, zegt iedereen weer: "hij is nu gewend. Hij had even tijd nodig. Ik heb het altijd wel in hem gezien enz." En een week later, na een matige pot komt het gezeik weer.

Een speler op dit forum is de ene week een toptalent, en de week erna is hij rijp voor de bank. :?

Ten eerste schrijf ik Larsson zeker niet af Otsje, maar anderen hier wel, daarom ook mijn sarcastische post. Ik heb wel vertrouwen in Larsson, en zie zeker potentie in hem. En als je een beetje goed mijn bericht leest kun je dat er ook wel uit opmaken.

Mijn alternatief voor Slagveer? Of Larsson naar rechts en Thorsby op links, Qua strijd zie ik Thorsby liever. Andere optie is Kada proberen te brengen, zelfs de laatste 20 minuten had hij wel een keertje kunnen invallen. Of 4-4-2 spelen (waar ik zelf niet echt achtersta), maar gezien de samenstelling van de selectie zou dit niet een slechte keus zijn.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Ik vond hem gister goed spelen. Drie schoten op goal, waarvan 1 doelpunt. Een aantal goede acties, pogingen tot voorzetten en houdt soms sterk de bal vast. Lijkt meer in zijn spel te komen en ik ben er wel gecharmeerd van.
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Hij gaat nog veel meer laten zien...
Plaats reactie