Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1116
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Heeft vanavond 4, 5 maal direct een steekpass kunnen geven.
Kiest er telkens voor om de dribbel naar midden in te zetten.
Als je telkens in deze positie de verkeerde keuze maakt zul je nooit een topper worden.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zijn medespelers zien hem dus volgens Kraaij graag vertrekken. Ligt niet lekker in de groep. Zou voor iedereen goed zijn als hij gaat....
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1116
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Als je wel de praatjes en houding hebt van een vedette maar daar niet naar presteert, wordt dat een irritatiefactortje.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Heerenveen rules schreef:Zijn medespelers zien hem dus volgens Kraaij graag vertrekken. Ligt niet lekker in de groep. Zou voor iedereen goed zijn als hij gaat....
Voor iedereen, he? Nou, niet voor mij in elk geval. Het is de enige speler van Heerenveen, waarvoor ik tegenwoordig nog wel eens naar het puntje van mijn stoel kruip. Al erger ik me ook wel eens aan hem.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het is de beste speler in de selectie. Misschien dat wat jalousie oplevert bij de rest, want die is de matigste in jaren.
Voor de betere spelers in de selectie is het zowiezo moeilijk denk om met al die matige spelers te moeten samenspelen.
Die krijgen toch de slappe lach van Veerman of Bijker of Slagveer ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

oldtimer schreef:Voor iedereen, he? Nou, niet voor mij in elk geval. Het is de enige speler van Heerenveen, waarvoor ik tegenwoordig nog wel eens naar het puntje van mijn stoel kruip. Al erger ik me ook wel eens aan hem.
Voor hem kruip ik zeker niet meer naar het puntje van mijn stoel... zijn houding en zijn mentaliteit houden dat tegen.
Mentaliteit bij deze jongen is 0,0.. en dan roepen dat hij graag naar de Premier League wil. Man ze blazen hem niet alleen in de Premier League weg maar ook in League One.
BK2007 schreef:Het is de beste speler in de selectie. Misschien dat wat jalousie oplevert bij de rest, want die is de matigste in jaren. Voor de betere spelers in de selectie is het zowiezo moeilijk denk om met al die matige spelers te moeten samenspelen.
Die krijgen toch de slappe lach van Veerman of Bijker of Slagveer ?
Buitenlandse clubs krijgen ook de slappe lach van Larsson. Hij gaat geen duel aan.. heeft 0,0 mentaliteit en dat wil naar de Premier League? :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Krijg eerder de slappe lach van jou Flying Tilster. Larsson snipt gister die bal op inzet en laat met de afronding zijn klasse zien.
Genieten zo'n speler!
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Hij is qua talent de op 1 na beste van dit elftal, maar hij laat het zo nu en dan alleen in thuispotjes zien... Ik ben benieuwd of het er ooit nog uit gaat komen...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Stiffie schreef:Krijg eerder de slappe lach van jou Flying Tilster. Larsson snipt gister die bal op inzet en laat met de afronding zijn klasse zien.
Genieten zo'n speler!
Man, hij is met afstand de luiste van allemaal. Geniet ervan zou ik zeggen. Ik hoop nog 6 wedstrijden.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Nou heeft hij weer één doelpuntje gemaakt, dus kan hij de volgende 3 a 4 wedstrijden het weer lekker rustig aan doen. Meneer moet natuurlijk wel de krachten sparen voor zijn nieuwe club.

Zonder gekheid, hij kan geweldig voetballen, maar als je dat maar in een 7 a 8 van de 34 wedstrijden laat zien dan ben je gewoon nog niet stabiel genoeg en dus nog niet goed genoeg. Omdat hij daarnaast nog een mentaliteit heeft van niks denk ik dat het beter is om hem van de zomer maar te verkopen. Miljoentje of 3 a 4 moet lukken zou je zeggen, dan haal je toch je kosten er ruimschoots uit.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Stiffie schreef:Krijg eerder de slappe lach van jou Flying Tilster. Larsson snipt gister die bal op inzet en laat met de afronding zijn klasse zien. Genieten zo'n speler!
Als jij al blij bent met 1 geslaagde actie in de laatste 10 wedstrijden dan ben je wel heel snel tevreden.
Zet dan Slagveer er maar in.. is ook geen topper.. maar die zal er alles aan doen en werkt hard.
Meisje Larsson denkt dat hij er al is, droomt al van Premier League... dat is toch lachwekkend. Zie je hem al staan tegen die verdedigers? Die hebben dan een makkelijke middag.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Mooie moppentapper ben jij :lol: Slagveer met zijn fluwelen techniek! Larsson zet elke wedstrijd wel een of meerdere keren iemand voor de keeper maar jij hebt dat voetbalinzicht blijkbaar niet. Je ziet wel dat Slagveer zijn brommer aanzet maar helaas de bal weer over de zijlijn loopt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wel mee eens. Zelfs Marzo heeft geregeld betere voorzetten dan Slagveer. Dat is echt een wonderlijke voetballer waar van alles aan mankeert. Maar hij is gewoon heel sterk en kan hard lopen.

En Larsson ? Ach die heeft een geweldige techniek en een knap schot. Die krijgt heus een leuke club deze zomer hoor. Moet ook wel want we hebben de miljoenen nodig om de begroting sluitend te krijgen.
Samen maken we de club sterk.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

https://www.foxsports.nl/video/larsson- ... daan-hebt/
https://www.foxsports.nl/video/larsson-psv-cam124/

Schaars twijfelt geen seconde over zijn voetballende capaciteiten (buitencategorie), maar mentaal is het nog niet overtuigend.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij zal nooit basisspeler worden in een topland op het hoogste niveau. Wellicht tweede Spaanse divisie. Hij wordt weggeblazen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Larsson heeft op één na de meeste dribbels, op twee na de meeste kansen gecreëerd, op één na de meeste assists en 9 goals. Dat Larsson verder lui zou zijn, heeft nog niemand kunnen onderbouwen. Laatste vier wedstrijden heeft hij overigens elke wedstrijd invloed gehad op het scorebord (assists/goals), dus hij lijkt enigszins weer wat in de vorm van voor de winterstop te komen. Jammer van de veel mindere periode na de winterstop, want dan had hij echt een heel goed seizoen gehad.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Larsson geeft zelf ook aan geen goed seizoen gespeeld te hebben. Maar dat ziet iedereen wel.....
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Heerenveen rules schreef:Larsson geeft zelf ook aan geen goed seizoen gespeeld te hebben. Maar dat ziet iedereen wel.....
Hij mag dan ( ook volgens zichzelf ) wat onder de verwachtingen zijn gebleven, desondanks is zijn rendement zeer behoorlijk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wat niet in de genoemde statistieken zit: (gevaarlijk) balverlies en niet meeverdedigen. Uiteindelijk zal de balans wel positief uitpakken voor de teamprestatie, maar het had gezien zijn capaciteiten natuurlijk veel beter gekund.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

oldtimer schreef:
Hij mag dan ( ook volgens zichzelf ) wat onder de verwachtingen zijn gebleven, desondanks is zijn rendement zeer behoorlijk.
Rendement qua aantal acties per wedstrijd, of qua wat het aantal acties/kansen per wedstrijd had kunnen zijn?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Kijken mensen die Larsson verdedigen met dichte ogen naar de wedstrijd? Die jongen kan er zoveel meer uithalen als hij iets harder zou werken.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Kijken mensen die Larsson verdedigen met dichte ogen naar de wedstrijd? Die jongen kan er zoveel meer uithalen als hij iets harder zou werken.
Heb jij de laatste goal van Larsson met je ogen dicht gekeken? Ik kijk naar de cijfers, die zijn volgens een flink aantal hier namelijk ontzettend belangrijk. Er zijn maar weinig andere buitenspelers in de Eredivisie die ook in vrijwel alle lijstjes die er toe doen zo hoog staan. Er wordt veel geroepen over hard werken, maar zonder onderbouwing over waaruit blijkt dat dat dan zo is. En wat versta jij daar eigenlijk onder?
Wat niet in de genoemde statistieken zit: (gevaarlijk) balverlies en niet meeverdedigen. Uiteindelijk zal de balans wel positief uitpakken voor de teamprestatie, maar het had gezien zijn capaciteiten natuurlijk veel beter gekund.
Op Younes na gaat Larsson de meeste dribbels aan (154), en uit de top 10 daarvan doen Traoré (60%) en Kuwas (62%) het beter dan Sam qua percentage succesvolle dribbels (58%). Maar hij gaat dan ook wel 50 dribbels meer aan dan deze beide heren.
Zijn passzuiverheid is vrijwel altijd wat lager dan zijn concurrenten (Traoré, Kuwas, Elia, Pereiro), al is het verschil meestal een paar procentpunten. Larsson verstuurd dan wel veel meer passes (meer dan 1/4 of soms 1/3 van het totaal). Of deze passes vooruit, achteruit of opzij gaan, is niet gegeven, helaas. Hier kan hij wel verbeteren ten opzichte van zijn concurrenten, maar het verschil is ook niet spectaculair.
Larsson verliest meer duels, maar wint er ook meer (gaat simpelweg dus meer duels aan) dan zijn concurrenten. Ze ontlopen elkaar in deze niet zoveel, als je naar de verhoudingen kijkt, zo op het blote oog.
Larsson heeft trouwens nog vrij veel intercepties (35), zeker als je zijn concurrenten in acht neemt (Elia 15, Traore 19, Kuwas 8, Pereiro 8, Younes 13). Toch opvallend. Hij mag dan volgens velen ontzettend lui zijn, blijkbaar staat meneer dan wel vaak op de goede plek, in ieder geval vaker dan zijn concurrenten. Onder het kopje 'Hard werken' kon ik helaas geen statistieken vinden :wink:
Voorzetten mag hij wel echt verbeteren, toch een belangrijke taak als buitenspeler. Hij gaf er slechts 40, mannen als Jahanbaksh, Berghuis, Elia geven een veelvoud daarvan. Larsson's voorzetten komen daarnaast ook vrijwel nooit aan, slechts 12%! Echt een heel belangrijk verbeterpunt, en dat terwijl het niet perse aan zijn traptechniek ligt. Hij kan best een vrije trap nemen, ook zijn afstandsschoten zijn goed (scoort vaak van buiten het strafschopgebied). Overigens wel weer veel kansen gecreëerd (64), al komt ie lang niet aan het aantal van Ziyech, dat twee keer zo hoog is.

Zoals gezegd: Jammer dat hij een flinke inzinking van een tiental wedstrijden heeft gehad. Dan was hij statistisch gezien op zeker één van de betere buitenspelers geweest (zonder voorzet :wink:), zoniet de beste van de Eredivisie, in een voetbalwereld waar het rendement zeer belangrijk is. Ik heb voor deze cijfertjes eredivisie.nl geraadpleegd.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen denkt na over verkoop van uitblinker: 'Acht tot tien miljoen?'

SC Heerenveen is bereid om in de zomer te praten over een verkoop van Sam Larsson. Technisch manager Gerry Hamstra vertelde dat vrijdag bij talkshow FC Noord. De Zweedse vedette moet Heerenveen miljoenen inleveren.
De afgelopen twee jaar gingen er telkens geruchten rond Larsson, wiens contract doorloopt tot de zomer van 2018. Echt grote biedingen zijn er nooit binnengekomen in het Abe Lenstra Stadion, aldus Hamstra. "Wie zegt dat hij vorig jaar acht tot tien miljoen euro waard was? Daar kun je over discussiëren of dat wel of niet zo is."
In de zomer gaat er ongetwijfeld het nodige spelen rond de vleugelaanvaller. "Ik weet wat de biedingen waren, dus ik ben benieuwd wat er de komende tijd binnenkomt. Ik denk niet dat die minder zullen zijn dan eerder." Larsson maakte dit seizoen negen Eredivisie-goals namens Heerenveen. Hij leverde elf assists af.
Hopelijk speelt hij de komende weken de pannen van het dak dat er toch een club is die dit bedrag op tafel wil leggen.
St.Juste misschien naar Feyenoord als ze kampioen zijn, dan hebben we mooi wat miljoenen te besteden voor twee spelers die op dit moment weinig toevoegen. Dan graag een ervaren CV en een linksbuiten/linksback/keeper die wel te vinden zijn lijkt me
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

St Juste naar een CL club en Larsson 8 tot 10 miljoen? Jij overschat ze blijkbaar net zo erg dan ze zichzelf overschatten.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:St Juste naar een CL club en Larsson 8 tot 10 miljoen? Jij overschat ze blijkbaar net zo erg dan ze zichzelf overschatten.
Nee juist niet. Ik vind ze juist niet goed genoeg voor de top en ik hoop dat de clubs zo gek zijn om er miljoenen voor te betalen
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2029
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hamstra noemde die 'acht tot tien miljoen euro' omdat Henk Kok dat suggereerde. Voetbalprimeur heeft dat helemaal uit zijn verband gerukt - logisch ook, want ik weet zeker dat ze de uitzending ook helemaal niet gekeken hebben.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Kan dit arrogante zichzelfoverschattende pseudo vedettetje ook niet met Slagveer mee naar Lokeren? Hoger niveau kan dit ventje niet aan.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Graag woensdag op de bank beginnen en Slagveer in de basis. Die wil tenminste voetballen!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Heb de wedstrijd niet gezien (Feyenoord gekeken) maar meende in de samenvatting Sam Larsson bij achterstand een voorzet achter het standbeen te zien geven.

Zo snel mogelijk weg met deze jongen. Wát misplaatst! Dan snap je er gewoon écht helemaal niks van. Ik zou hem als trainer gelijk een tik geven.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Larsson begon nochtans vrij sterk en gedreven aan de wedstrijd (oogde feller dan normaal). Zakte naar de tegengoal wel weg. Toch begreep ik de wissel niet. Streppel brengt Veerman en vervolgens haalt hij de enige speler met een voorzet van het veld. Reza speelde in de spits al niet sterk, maar op de flank voegt hij helemaal niks toe. Een onbegrijpelijke tactische keuze...
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Plaats reactie