Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dalgaard is afhankelijk van medespelers, net als Finnbogason dat ook was.
Met Slagveer op rechts krijg je geen bal en met een rechtsbenige speler op links krijg je ook geen bal. Je moet hem afrekenen op de kansen die hij krijgt.
Net als we dat ook bij Uth deden toen hij kans na kans mistte tegen Dordrecht, Feyenoord en Excelsior en nu is Uth ineens ook een topper.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Nog niet volledig afschrijven na 1 wedstrijd maar hij laat zien dat het niet veelbelovend is.

Vanavond is gebleken dat op je 30stige vanuit De Deense 2de competitie de giga jump naar de Eredivisie moet maken veel te groot is.

Dalgaard was bij Viborg FF echt wel een goede speler paar keer wedstrijden van hem bekeken, was ook lichtelijk blij met zijn komst, maar helaas hij heeft het tegendeel bewezen.

Hij heeft niks te zoeken bij ons, te afhankelijk van aanvoer die hij sporadisch zal krijgen van Slagveer en de gelegenheids linkeraanvaler.

Gewogen en te licht bevonden helaas zoals het nu lijkt.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Feanfan 1 schreef:Dalgaard is afhankelijk van medespelers, net als Finnbogason dat ook was.
Met Slagveer op rechts krijg je geen bal en met een rechtsbenige speler op links krijg je ook geen bal. Je moet hem afrekenen op de kansen die hij krijgt.
Net als we dat ook bij Uth deden toen hij kans na kans mistte tegen Dordrecht, Feyenoord en Excelsior en nu is Uth ineens ook een topper.

Ik beoordeel hem eigenlijk nu ook niet op zijn doelpunten. Maar op zijn spel in het algemeen. Bij Finnbogason zag je toch enige voetbalgogme door zijn manier van vrijlopen. In de 16 had hij een hele goede eerste aanname en ook rust aan de bal. Hij had ook best oog voor anderen, getuige zijn aantal assists.
Dus buiten zijn doelpunten om had hij wel degelijk ook zijn waarde. Ook met een Slagveer op rechts (heel veel wedstrijden aan het begin van vorig seizoen) en met een vlaParra op links, die ook weinig assists gaf voor een buitenspeler.

En dat zie ik dus niet bij Dalgaard (nog niet hopenlijk...)
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Superfries1996 schreef: Als Lars Veldwijk, Veldwijkic of Veldwijkason had geheten hadden we hem in het voorjaar al lang en breed vastgelegd, maar ja, geen Scandinaviër hè. Dus moest Riemer verder kijken.
Was het niet zo dat Veldwijk eerste keus was en de clubs er zelfs al uit waren? Veldwijk wilde echter niet wachten op een eventuele verkoop van Finnbogasson en koos voor een avontuur in Engeland.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

DSCH schreef: Was het niet zo dat Veldwijk eerste keus was en de clubs er zelfs al uit waren? Veldwijk wilde echter niet wachten op een eventuele verkoop van Finnbogasson en koos voor een avontuur in Engeland.
Zou kunnen kloppen, was met een knipoog bedoeld ;).

Maar wat Dalgaard betreft, Vonks uitspraak 'we halen alleen spelers die beter zijn dan we al hebben' kan ook de prullenbak in, de spits van onze A-junioren is namelijk (nog) beter. Kopen om het kopen, nog een paar wedstrijden kijken of het echt niet wat kan worden en anders moet je je verlies nemen en die minuten echt aan van van Amersfoort geven. Maar we moeten ook niet vergeten dat hij tot nu twee keer langere tijd heeft meegespeeld en dat dat jammer genoeg voor hem onze twee slechtste wedstrijden van het seizoen waren, of is het andersom en zijn die slechte wedstrijden mede een gevolg van Dalgaards spel?
nou nou
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Volgens mij heeft Vonk dat pas gezegd nadat Dalgaard was aangetrokken en heeft hij zijn verlies al genomen. Hij heeft op Dalgaard gegokt, gezien dat hij niet zo goed is als men dacht en toen met de uitspraak over alleen spelers kopen die echt wat toevoegen gekomen. Zou natuurlijk al een kwalijke zaak zijn, maar goed, van je fouten leer je en als Vonk zich aan zijn uitspraak houdt, heeft hij dat gedaan.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ze volgen Dalgaard al twee jaar, hoorde ik bij zijn presentatie. Zeker als je je bedenkt dat er 7 ton voor hem is betaald, mag je er toch van uitgaan dat Heerenveen overtuigd was van zijn kwaliteiten? Voor 7 ton haal je geen gokje. Als Dalgaard echt een miskoop blijkt te zijn, dan is het triest gesteld met de scouting.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Pfff, dat er mensen zijn die nog twijfelen of hij een miskoop is. Ik heb het toch vanaf minuut 1 gezegd, dan kunnen jullie dat toch gewoon allemaal aannemen? :wink: :lol:

Ik zeg het nog 1 keer; boerenverstand... Heb je geen voetbalverstand voor nodig.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Pfff, dat er mensen zijn die nog twijfelen of hij een miskoop is. Ik heb het toch vanaf minuut 1 gezegd, dan kunnen jullie dat toch gewoon allemaal aannemen? :wink: :lol:
Zou niet de eerste keer zijn dat je 't mis hebt ;)
Ik vind het nog steeds niet kunnen dat je iemand beoordeelt die hier net is en nog niet eens een handvol wedstrijden heeft gespeeld. Dat het geen voetballende spits is, is duidelijk, maar was Finnbogason ook niet. Laten onze vleugels eerst maar eens Dalgaard zoeken wanneer hij in positie voor de goal komt. Laten we hem beoordelen wanneer hij echt de kans heeft gehad.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Wanneer je geen vleugels hebt die Dalgaard kunnen bedienen, had je dan niet simpelweg een ander type spits moeten zoeken?
Het maakt Dalgaard niet per se een slechte voetballer, in die zin kan het echter nog steeds een miskoop zijn.
In case of doubt, make it sound convincing
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef: Zou niet de eerste keer zijn dat je 't mis hebt ;)
Ik vind het nog steeds niet kunnen dat je iemand beoordeelt die hier net is en nog niet eens een handvol wedstrijden heeft gespeeld. Dat het geen voetballende spits is, is duidelijk, maar was Finnbogason ook niet. Laten onze vleugels eerst maar eens Dalgaard zoeken wanneer hij in positie voor de goal komt. Laten we hem beoordelen wanneer hij echt de kans heeft gehad.
Hoe vaak moet ik nou nog uitleggen dat ik hem niet eens hoef te zien om te weten dat het niks kan worden? Je hoeft alleen maar naar zijn voorgeschiedenis te kijken. Dit is een jongen die speelde tot zijn 30e bij clubs van niveau Willem 2. Die wordt nu niet meer beter en zeker niet 2 klassen.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Dat kijken naar leeftijd vind ik wel zo'n flauwekul. Er zijn voorbeelden genoeg van laatbloeiers. Wat overigens niet wil zeggen dat ik overtuigd ben van zijn kwaliteiten, verre van zelfs. Ben bang dat dit het hem niet gaat worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Frisian Viking schreef:Dat kijken naar leeftijd vind ik wel zo'n flauwekul. Er zijn voorbeelden genoeg van laatbloeiers. Wat overigens niet wil zeggen dat ik overtuigd ben van zijn kwaliteiten, verre van zelfs. Ben bang dat dit het hem niet gaat worden.
Uitzonderingen ga ik niet van uit. Dat zijn alleen maar meevallers. Ik vind deze aankoop een miskleun en ik zeg dat liever vooraf dan dat ik achteraf de wijsheid in pacht heb.
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

Ik heb afgelopen donderdag op Dalgaard gelet en het viel me op dat hij een speler is hij afhankelijk is van z'n medespelers. Hij kan hij best nog wel van waarde zijn ook al lijkt het mij zeker dat Uth dit seizoen onze eerste spits wordt en hij het vooral van korte invalbeurten moet hebben.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Hij sjokte er maar weer wat achteraan, als je 5 minuten voor het einde van de wedstrijd invalt met een 1-0 voorsprong tegen PSV dan moet je er toch op zijn minst wel een paar sprintjes uit kunnen trekken om druk te zetten en/of gaten dicht te lopen?
nou nou
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Klopt, wat een ergernis. Die gaat Uth nooit uit de basis spelen, en ik denk dt Pelle van Amersfoort nog eerder in beeld is.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Wat een trage motoriek heeft Dalgaard zeg. Als je zelfs in die paar minuutjes geen duels kunt winnen van een uitgebluste verdediger, tja.

Ze volgden hem al twee jaar. Die zin wordt steeds lachwekkender.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Treurig dit. Mag vijf minuten spelen, maar het lijkt werkelijk nergens op. Je zou enige strijd en inzet verwachten. Zo'n gast moet zich in vijf minuten helemaal leeg spelen, maar het was net alsof hij aan de avondvierdaagse meedeed. Verschrikkelijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Toen Slagveer in de slotfase op rechts de achterlijn haalde in de 16 meter, was het ontzettend treurig om te zien hoe hij positie koos en liep voor de goal. Alsof hij geen idee had wat te doen.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Grimo schreef:Toen Slagveer in de slotfase op rechts de achterlijn haalde in de 16 meter, was het ontzettend treurig om te zien hoe hij positie koos en liep voor de goal. Alsof hij geen idee had wat te doen.
Dat had hij ook niet , koos juist totaal geen positie. Deed geen enkele moeite en had geen enkele intentie om los te komen van de verdediger , liep maar gewoon de 16 in omdat het min of meer van hem verwacht word. Wie dit 2 jaar volgt is echt voetbalmoe....
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

RuudvanHuntelaar schreef: Dat had hij ook niet , koos juist totaal geen positie. Deed geen enkele moeite en had geen enkele intentie om los te komen van de verdediger , liep maar gewoon de 16 in omdat het min of meer van hem verwacht word. Wie dit 2 jaar volgt is echt voetbalmoe....
Paar goede posts van je gelezen, maar deze zin deel ik niet met je. Juist Dalgaard koos uitstekend positie en trok richting de 1e paal (en liep vrij voor z'n man), maar Slagveer koos ervoor om nog 2-3 stappen extra te zetten. Wanneer Slagveer de bal eerder had gespeeld had hij Dalgaard een kans gegeven. Omdat hij perse de achterlaan wilde halen, hadden de verdedigers meer tijd om Dalgaard te dekken en stond hij opgesloten.
Wel volstrekt eens dat hij wat gretiger in de duels mag zijn.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Paar goede posts van je gelezen, maar deze zin deel ik niet met je. Juist Dalgaard koos uitstekend positie en trok richting de 1e paal (en liep vrij voor z'n man), maar Slagveer koos ervoor om nog 2-3 stappen extra te zetten. Wanneer Slagveer de bal eerder had gespeeld had hij Dalgaard een kans gegeven. Omdat hij perse de achterlaan wilde halen, hadden de verdedigers meer tijd om Dalgaard te dekken en stond hij opgesloten.
Wel volstrekt eens dat hij wat gretiger in de duels mag zijn.
Ik vond dat ie dat in een slakkentempo deed Wizard. Hoe hij er heen ging, liep hij alles vast.Keeper en verdediger maakte hem daardoor al onbereikbaar, Een voorbeweging maken na de eerste paal en dan een paar stappen terug en hij stond helemaal vrij en aanspeelbaar. Het spat er niet vanaf dat deze man een goalgetter was in Denemarken.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Ik vond dat ie dat in een slakkentempo deed Wizard. Hoe hij er heen ging, liep hij alles vast.Keeper en verdediger maakte hem daardoor al onbereikbaar, Een voorbeweging maken na de eerste paal en dan een paar stappen terug en hij stond helemaal vrij en aanspeelbaar. Het spat er niet vanaf dat deze man een goalgetter was in Denemarken.
Totaal oneens. Hij kijkt eerst naar het spel wat Slagveer doet en loopt intussen al op om positie te kiezen. Hij verwacht dan ook dat Slagveer die bal zo snel mogelijk geeft zodat de verdedigers minder tijd hebben om in positie te lopen en te verdedigen. Op dat moment dat Slagveer die bal moet geven staat Dalgaard vrij (rent, springt of sjokt maakt dan niet uit), maar Slagveer wil perse de achterlijn halen waardoor de verdediging meer tijd heeft om goed te staan.
We kunnen iemand afbranden om iemand af te willen branden ('een stok om mee te slaan...') net zoals VLP of Breuer, maar moeten dat wel doen op de dingen die misgingen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: We kunnen iemand afbranden om iemand af te willen branden ('een stok om mee te slaan...') net zoals VLP of Breuer, maar moeten dat wel doen op de dingen die misgingen.
Wat ik mis vond gaan heb ik aangegeven. Hoeven het ook niet eens te zijn. VLP en Breuer hadden hun waarde nog voor het team. Maar dat gaat deze man niet krijgen, daar ben ik onderhand van overtuigd.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wizard schreef:Paar goede posts van je gelezen, maar deze zin deel ik niet met je. Juist Dalgaard koos uitstekend positie en trok richting de 1e paal (en liep vrij voor z'n man), maar Slagveer koos ervoor om nog 2-3 stappen extra te zetten. Wanneer Slagveer de bal eerder had gespeeld had hij Dalgaard een kans gegeven. Omdat hij perse de achterlaan wilde halen, hadden de verdedigers meer tijd om Dalgaard te dekken en stond hij opgesloten.
Wel volstrekt eens dat hij wat gretiger in de duels mag zijn.
Ik denk dat we Slagveer ook maar de schuld van de economische crisis moeten geven.

Dalgaard liep gewoon als een kip zonder kop naar de doellijn. Had geen enkel benul van waar hij was leek het wel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Paar goede posts van je gelezen, maar deze zin deel ik niet met je. Juist Dalgaard koos uitstekend positie en trok richting de 1e paal (en liep vrij voor z'n man), maar Slagveer koos ervoor om nog 2-3 stappen extra te zetten. Wanneer Slagveer de bal eerder had gespeeld had hij Dalgaard een kans gegeven. Omdat hij perse de achterlaan wilde halen, hadden de verdedigers meer tijd om Dalgaard te dekken en stond hij opgesloten.
Wel volstrekt eens dat hij wat gretiger in de duels mag zijn.
Deze mening deel ik dus totaal niet. Slagveer deed het in deze situatie uitstekend en legt de bal terug op de 11 meter, zoals het hoort in zo'n situatie. Dalgaard liep al veel te diep op het moment dat Slagveer de bal zou voorzetten.
Een slimme spits gaat.. maar kan ook een paar pasjes terugzetten om zichzelf juist te positioneren.. en dat deed Dalgaard hier volledig fout.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Flying Tilster schreef:
Deze mening deel ik dus totaal niet. Slagveer deed het in deze situatie uitstekend en legt de bal terug op de 11 meter, zoals het hoort in zo'n situatie. Dalgaard liep al veel te diep op het moment dat Slagveer de bal zou voorzetten.
Een slimme spits gaat.. maar kan ook een paar pasjes terugzetten om zichzelf juist te positioneren.. en dat deed Dalgaard hier volledig fout.

Eens. Dat bedoel ik dus ook. Maar ach ik roep maar wat...
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als Slagveer overzicht heeft dan ziet hij Dalgaard naar de eerste paal lopen en hoeft Dalgaard er alleen maar tegen aan te lopen
Makkelijk om Dalgaard af te maken, terwijl die Slagveer wekelijks de slechtste man van het veld is, ergernis eerste klas
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Feanfan 1 schreef:Als Slagveer overzicht heeft dan ziet hij Dalgaard naar de eerste paal lopen en hoeft Dalgaard er alleen maar tegen aan te lopen
Makkelijk om Dalgaard af te maken, terwijl die Slagveer wekelijks de slechtste man van het veld is, ergernis eerste klas
Makkelijk om Slagveer werkelijk de schuld van alles te geven. Zelfs van de domme loopacties van de slechtste spits ooit.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heeft geen indruk kunnen maken inderdaad. Log, verliest daarbij fysieke duels van jeugdige psv-verdedigers die al 85 minuten meedoen, technisch tot nu toe zeer beperkt. Tot nu toe niet meer dan een pinchhitter mochten we ballen de zestien in moeten pompen, als zou je dan misschien nog eerder voor Otigba kiezen ..
Plaats reactie