Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Liet gister wederom werkelijk niks zien in de beloften. Deze routinier staat als zak aardappelen in het veld en voert helemaal niks uit.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Zijn ze deze jongen wel in het echt gaan bekijken ? Of hebben ze alleen het dvd-tje met de 18 goals gezien ? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat wanneer je hem in het echt hebt zien lopen , besluit van die moeten we hebben. Wat zijn dan de scouting criteria bij het halen van een spits ?
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hij was helemaal klaar voor zijn tweede avontuur. Het eerste mislukt omdat de spits van Manisaspor maar bleef scoren en hij niet meer aan de bak kwam. Het is wat snel oordelen maar dit tweede avontuur kan wel eens net zo lopen, al weet je natuurlijk niet wat Uth blijft doen en of Uth fit blijft. Dat is in het verleden wel een issue geweest. Voor je het weet mag Dalgaard vol aan de bak. Maar vooralsnog lijkt Uth wel te bevallen en rest Dalgaard een rol als oorlogmaker/supersub.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

En zo wordt hij hier weer compleet afgebrand, binnen een maand dit keer. Knap dat iedereen hier zo snel kan zien dat het een miskoop is.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Voorstopper schreef: Maar vooralsnog lijkt Uth wel te bevallen en rest Dalgaard een rol als oorlogmaker/supersub.
Het is geen oorlogmaker, hij staat er wat te wachten, spant zich niet bovenmatig in.Lijkt wel of het hem in de beloften al wat te snel gaat.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Appie_M schreef:En zo wordt hij hier weer compleet afgebrand, binnen een maand dit keer. Knap dat iedereen hier zo snel kan zien dat het een miskoop is.
Heeft toch helemaal niks met afbranden te maken , ben je zelf al wezen kijken ? Ik vraag me gewoon oprecht af , wat de scouting criteria's zijn geweest bij deze jongen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:Je twijfelt er niet aan dat hij kan voetballen en scoren, maar eigenlijk is hij toch een hele onlogische aankoop? Je kan dan topscoren van Denemarken worden met 18 goals (wat al helemaal niet zo veel is), maar hij degradeert wel naar de 2e divisie. en dat niveau heeft hij altijd gespeeld tot zijn 30e. Tel daarbij op dat het niveau in Denemarken nog een stukje lager is dan in Nederland en je hebt totaal geen garantie dat zo'n jongen het redt bij een subtopper in Nederland.

Met mijn boerenverstand zeg ik, geen logische keus en vooral een grote gok.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Superligaen Kijk hier maar eens en dan in het bijzonder even bij de topscorers. Dan zie je dat 18 goals in de Supeligaen een heel gemiddeld aantal is van de topscorers. Je hebt af en toe uitschieters naar 24, maar 18 is gewoon gemiddeld. En dat bij een degradatiekandidaat. Je wilt toch niet blijven volhouden dat je er dan helemaal niets van kan?
Ik ben het met je eens dat hij weinig hoopgevends laat zien. Niet in zijn invalbeurten, maar ook niet bij de beloftes. Maat hij heeft het zeker in zich. Nu moet de technische staf het er nog uit zien te krijgen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik hoop echt dat ik me vergis, maar ik denk het niet.

Nogmaals; 2 factoren doen me dat denken. Zijn weinig indrukwekkende carriere tot nu toe bij kleine clubs en daarbij wat ik nu gezien heb. Dat logge en lompe belooft weinig goeds.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik wil Dalgaard pas beoordelen als hij 100% fit is. Over 2 weken tegen AZ moet hij dat zijn.

Dat hij niet fit bij Heerenveen is aangekomen is wel een teken aan de wand. Hij lijkt mij een levensgenieter.
De trainer moet hem maar even op scherp zetten.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Bubbe schreef:Zo werken die dingen op dit forum Appie. Alles is kut en alles is klote! :mrgreen:
Ik merk het het ja. Een naamsverandering naar "klaagmuur voor ouwe zeikerds die een seizoenskaart bij SCH hebben" ipv "sc Heerenveen forum" lijkt me het overwegen waard voor dit forum
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Dalgaard had op OF nu een afgetraind koppie. Ben benieuwd of hij morgen aan de bak komt en wat hij gaat laten zien.
Hij zegt zelf weinig kansen nodig te hebben, zelfvertrouwen kan je hem niet ontzeggen.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Dalgaard word hem niet.
Gewoon pelle van A. erin zetten als wissel.

Dalgaard = demouge wellicht nog slechtere uitvoering.
Eerst in eigen jeugd kijken, voordat je wat aankoopt.
Wij zijn Heerenveen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Stiffie schreef:Dalgaard had op OF nu een afgetraind koppie. Ben benieuwd of hij morgen aan de bak komt en wat hij gaat laten zien.
Hij zegt zelf weinig kansen nodig te hebben, zelfvertrouwen kan je hem niet ontzeggen.
Zou mooi zijn, maar niet realistisch. Nogmaals, hij is 30 en heeft altijd bij kleinere clubs gespeeld. Waarom zou hij nu op zijn 30e in 1 keer 2 stappen hoger aan kunnen?
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik zou Dalgaard wel eens minimaal een helft willen zien spelen. Het ziet er, toegegeven, allemaal wat onbeholpen uit, maar het is ook zo dat die paar mislukte balcontacten dan meteen het hele beeld bepalen. Lijkt me ook moeilijk voor hem. Iets zal hij toch moeten kunnen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

oldtimer schreef:Ik zou Dalgaard wel eens minimaal een helft willen zien spelen. Het ziet er, toegegeven, allemaal wat onbeholpen uit, maar het is ook zo dat die paar mislukte balcontacten dan meteen het hele beeld bepalen. Lijkt me ook moeilijk voor hem. Iets zal hij toch moeten kunnen.
Hij zal zeker wel wat kunnen, zoals veel jongens hier ook heus wel een balletje zullen kunnen trappen. Maar soms is het niveau gewoon te hoog.

We hebben vaker meegemaakt dat een spits een topper is in de Jupiler league, maar in de eredivisie er niks van bakt. Je moet ook naar leeftijd kijken. Hoeveel rek kan er nog in iemand zitten. Als jij met 22 jaar topscorer van de Deense Liga wordt of met 29/30 jaar. Dat maakt wel een groot verschil.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef: We hebben vaker meegemaakt dat een spits een topper is in de Jupiler league, maar in de eredivisie er niks van bakt. Je moet ook naar leeftijd kijken. Hoeveel rek kan er nog in iemand zitten. Als jij met 22 jaar topscorer van de Deense Liga wordt of met 29/30 jaar. Dat maakt wel een groot verschil.
Niet altijd. Je hebt genoeg spelers die pas na hun 25e doorbreken. Daarnaast is het goed om een ervaren spits erbij te hebben in zo'n extreem jonge selectie. Tot nu toe bakt Dalgaard er nog niet veel van (te slap in de passing), maar heeft hij ook nog niet echt kansen gehad. Laten we hem eerst eens beoordelen op een hele helft ipv 10-15 minuten.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het punt is dat hij in die paar minuten natuurlijk maar enkele ballen krijgt en daarbij eigenlijk geen fout mag maken. Dat is natuurlijk niet echt een kans. Dat hij het dan maar op de training moet laten zien vind ik onzin. Daar is de situatie heel anders.
Het probleem is wel dat zolang Uth het goed doet en niet geblesseerd raakt hij die helft speeltijd gewoon niet gaat krijgen. Zo wordt het natuurlijk een repeterende breuk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Als je eens een maandagavond over hebt kun je hem altijd eens gaan 'scouten' bij de beloftes. Als je dan ook nog een beetje op tijd bent kun je ook zien dat hij bij het inspelen ook niet echt actief deel lijkt te nemen aan waar ze mee bezig zijn. De wedstrijden die ik van hem gezien heb waren helaas niet best. En dat is eigenlijk ook nog best mild uitgedrukt. Maar misschien is het met Dalgaard wel net als met Uth. En dat als hij zijn eerste veldgoal heeft gemaakt dat hij doorgaat als een dolle. Maar ik heb bij hem zo langzamerhand ernstiger twijfels dan bij Uth.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Thomas "zit in een" Dal-Gaard ....
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Diep dal
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Heeft niet veel bruikbare ballen gehad, maar creëerde ook niets! :?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik heb het idee dat dit een goede aankoop is geweest van de club. We hadden geld zat, dan kun je best 7 ton neerleggen voor deze man.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Grimo, sorry. Moet je toch gelijk geven. :wink:
Heerenveen till I die!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Heerenveen rules schreef:Ik heb het idee dat dit een goede aankoop is geweest van de club. We hadden geld zat, dan kun je best 7 ton neerleggen voor deze man.
Dat zie jij helemaal verkeerd, heb je Hans Vonk niet gehoord? Een doelpunten maker pur sang! Jij hebt toch wel vertrouwen in Vonk? :mrgreen:
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Tja, deelde in de mailaise. Ik kan nou niet zeggen dat ik iets van enige voetbalkwaliteit kan ontdekken bij hem.

Finnbogason was matig, maar had in de 16 toch een aardige techniek en natuurlijk een grote torinstinct. Buiten de 16 niet , maar had hij weer hele goede loopacties. Daarmee was zijn waarde toch erg groot.

Uth heeft een uitstekend schot, aardige dribbel en kan ook de bal redelijk goed bij zich houden. Dat compenseert zijn gebrek aan snelheid en zijn onrust in de 16. Kortom ook waardevol.

Dalgaard... kan niets opnoemen.
Laatst gewijzigd door john2p op 23-09-2014 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Dalgaard is traag, heeft geen goede basistechniek, kan niet als aanspeelpunt fungeren en heeft tot nog toe alleen twee strafschoppen bij de beloften gescoord. Wat kan hij wel? Als je de concurrentiestrijd verliest van van Amersfoort, Uth en Slagveer sowieso niet bijster veel, lijkt me.

700.000 euro weggegooid, miskoop.

Als Lars Veldwijk, Veldwijkic of Veldwijkason had geheten hadden we hem in het voorjaar al lang en breed vastgelegd, maar ja, geen Scandinaviër hè. Dus moest Riemer verder kijken.
nou nou
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Superfries1996 schreef:Dalgaard is traag, heeft geen goede basistechniek, kan niet als aanspeelpunt fungeren en heeft tot nog toe alleen twee strafschoppen bij de beloften gescoord. Wat kan hij wel? Als je de concurrentiestrijd verliest van van Amersfoort, Uth en Slagveer sowieso niet bijster veel, lijkt me.

700.000 euro weggegooid, miskoop.

Als Lars Veldwijk, Veldwijkic of Veldwijkason had geheten hadden we hem in het voorjaar al lang en breed vastgelegd, maar ja, geen Scandinaviër hè. Dus moest Riemer verder kijken.
Hahaha, geweldig: misschien toch maar Veldwijkgaard? :D
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Hoe dronken was de scouting toen ze dit standbeeld in de spits zagen voetballen?! :o
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik wist niet dat Vincent Bijlo ook scout bij onze club is. :lol:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Grimo schreef:Hoe dronken was de scouting toen ze dit standbeeld in de spits zagen voetballen?! :o
Zoals ik hiervoor al aangaf , ik kan me niet voorstellen dat ze deze man live in actie hebben gezien ! Vonk heeft het dvd-tje met 18 goals voorbij zien komen , Riemer heeft geïnformeerd of hij echt een Deens paspoort had ? En ze hebben hem gehaald. Als je deze man live 2 minuten in actie had gezien , zat je in de 3e minuut al in de taxi naar de luchthaven.
Plaats reactie