Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

hveenSC_
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-08-2014 22:56

Bericht door hveenSC_ »

Wel opmerkelijk dat hij bukte bij een hoge bal, geef hem de tijd maar wat we gister van hem zagen was niet best zeg!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Geschrokken van Dalgaard vandaag. Wat een trage gast zeg. Liet wederom niet zien waarom hij is aangetrokken.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Meestal zie je aan een goede speler al snel de toegevoegde waarde, deze heb ik ook nog niet kunnen ontdekken bij Dalgaard. Hopelijk komt het goed met hem, want hij heeft toch een aardig bedrag gekost.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Finbogasson speelde ook eerst een wedstrijd mee bij de beloften destijds. Scoorde gelijk twee keer. Nou moet je niet vergelijken maar toch.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Gearard schreef:Meestal zie je aan een goede speler al snel de toegevoegde waarde, deze heb ik ook nog niet kunnen ontdekken bij Dalgaard. Hopelijk komt het goed met hem, want hij heeft toch een aardig bedrag gekost.
Ben zaterdag ook wel geschrokken. Meestal zie je bij goede spelers in ieder geval iets van kwaliteit terug, maar het was niet best wat ik zag. En laten we eerlijk zijn, zijn voorgeschienis toont kleine clubs in een kleine competitie. En hij is geen 20 jaar....
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ook ik ben nog niet onder de indruk van Dalgaard. Het is niet eerlijk om hem nu al direct te (ver) oordelen, maar ik heb nog geen glimpje kunnen ontdekken van torinstinkt, voetbalgogme, technische begaafdheid, etc.

Je kon bijv. van zijn voorganger Finny van alles aanmerken op diens voetballende vermogen, maar hij had duidelijk een neusje voor de goal, was tactisch erg slim in het weglopen uit de rug van zijn tegenstander en had ook een aardige statistiek in assists. Kortom erg waardevol.

Bij Uth kun je in ieder geval zien dat zijn aannames goed zijn, heeft ook een fikse pegel in zijn linker, kan dus best wel waardevol voor ons zijn.

--
Wil niet flauw doen, maar als je bijv. zo´n Tankovic ziet bij AZ, die speelde slecht tegen Heracles, toch zag je er wel vanaf dat hij potentieel heeft. Niet alleen scoorde hij, maar je zag aan bepaalde aannames dat het technisch wel goed zit bij hem. Was het niet zo dat hij ook in beeld was bij ons?
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Heeft mij ook nog niet kunnen imponeren, zoals hierboven al vermeld, meestal kun je wel aan iemand zien, wat ie kan, zoals Thorsby, Dalgaard maakt op mij een vermoeide indruk, igg. niet wedstrijdfit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij speelde niet voor niets jaren in de tweede divisie.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik vond het op voorhand erg knap dat hij 18 treffers heeft gemaakt terwijl zijn elftal degradeerde. Na hem tegen Levante en Dordrecht aan het werk te hebben gezien denk ik dat het verstandig is het scoutingsapparaat uit Scandinavië en Denemarken weg te halen. Als een technisch beperkte houterige voetballer als Dalgaard in de Denemarken de meeste doelpunten kan maken zegt dat alles over het niveau aldaar. Ik houd mijn hart vast voor het daadwerkelijke niveau van Sam Larsson, die in de nog lager aangeschreven Zweedse competitie excelleert.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Bubbe schreef:Werd niet voor niets topscorer van Denemarken in de hoogste competitie.
Joshua John is daar ook een Half God ....50 wedstrijden, 20 goals als buitenspeler. Hier in de JL 114 wedstrijden , 13 goals.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het is moeilijk om hem nu te beoordelen. Ik ben er van overtuigd dat Dalgaard wel een van de kansen had benut die Uth verprutste
Dalgaard moet net als Finnbogason bediend worden, met Wildschut en Slagveer lukt dat niet, al weet ik niet wie er gisteren bij de beloften op de vleugels stonden, maar zal niet veel beter geweest zijn.
Finnbogason was voetballend ook matig, nog steeds eigenlijk en had tot de periode toen hij naar Heerenveen kwam minder gepresteerd dan Dalgaard. Geef Dalgaard de tijd en als hij vrijdag de winnende maakt is het een topaankoop
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Feanfan 1 schreef:Het is moeilijk om hem nu te beoordelen. Ik ben er van overtuigd dat Dalgaard wel een van de kansen had benut die Uth verprutste
Dalgaard moet net als Finnbogason bediend worden, met Wildschut en Slagveer lukt dat niet, al weet ik niet wie er gisteren bij de beloften op de vleugels stonden, maar zal niet veel beter geweest zijn.
Finnbogason was voetballend ook matig, nog steeds eigenlijk en had tot de periode toen hij naar Heerenveen kwam minder gepresteerd dan Dalgaard. Geef Dalgaard de tijd en als hij vrijdag de winnende maakt is het een topaankoop

Finn was voetballend matig, maar was bijv. sneller, slimmer in het ontwijken van de duels, welopen uit de rug, zijn balaannames in de 16 waren fenomenaal (ook techniek), kijk bijv. maar een aantal goals terug, bijvoorbeeld Vitesse uit vorig seizoen.

En dat was allemaal al in min en meerder mate te zien in zijn eerste thuisduel tegen Ajax, waar hij twee keer tegen scoorde. Wat ik ook een grote kwaliteit van Finn vond, is dat hij in de topduels bijna altijd scoorde, dus tegen Ajax, Feyenoord, FC Twente en Vitesse. Dat zijn de duels waar het om draait.

Excuus, het gaat om Dalgaard, ik schrijf hem helemaal nog niet af, het is alleen dat ik nog wat teluergesteld ben in wat ik tot nu toe heb gezien. Ik ben benieuwd als er 1`of 2 nieuwe buitenspelers zijn, die hem of Uth beter kunnen bedienen. Dan zal ik hem opnieuw beoordelen.
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Feanfan 1 schreef:Het is moeilijk om hem nu te beoordelen. Ik ben er van overtuigd dat Dalgaard wel een van de kansen had benut die Uth verprutste
Dalgaard moet net als Finnbogason bediend worden, met Wildschut en Slagveer lukt dat niet, al weet ik niet wie er gisteren bij de beloften op de vleugels stonden, maar zal niet veel beter geweest zijn.
Finnbogason was voetballend ook matig, nog steeds eigenlijk en had tot de periode toen hij naar Heerenveen kwam minder gepresteerd dan Dalgaard. Geef Dalgaard de tijd en als hij vrijdag de winnende maakt is het een topaankoop
Kijk als je iedere wedstrijd kijkt is het bijvoorbeeld handiger om in uitwedstrijden meer te kijken van hoe veel ruimte heb je om te voetballen. Daarin zal Dalgaard waarschijnlijk beter zijn dan Uth. Maar Uth van wat ik gezien heeft een veel betere basis techniek en vooral in thuiswedstrijden waar in wij aanvallend voetbal willen spelen op de helft van de tegenstander. Dan heb je te maken met kleine ruimtes en moet je altijd kiezen voor de voetballende oplossing. Persoonlijk denk ik dat Heerenveen meer baat heeft bij een voetballende spits dan een spits die constant de vrije ruimte op zoekt. Want hier door ben je minder afhankelijk van bevliegingen richting het doel.

En zo lang Uth er 10 a 15 goals maakt en Heerenveen daarnaast een echte scorende rechtsbuiten/spits heeft dan verdeel je de goals al veel beter met elkaar en ben je niet afhankelijk. Ook een van de redenen waarom Ajax makkelijk vaak kon doen zonder echte goalgetter in de aanval.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

We moeten Dalgaard even de tijd geven. Als hij er zeg 15 maakt dan heeft hij het niet raar gedaan gezien zijn transfersom van 7 ton. Higdon zag er ook niet uit maar maakte er 14.

Met 15 doelpunten scoort Daalgaard dus in 19 wedstrijden of meer niet. Accepteer dat nu maar, spitsen al Finnbogason zijn schaars, daarom is hij 8 miljoen en Dalgaard 7 ton.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Finnbogason kostte ook rond de 7 ton...
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 12-08-2014 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Finnbogason kostte ook rond de ton...
Vergelijken met een uitzonderlijke spits als Finnbogason is misschien niet helemaal eerlijk?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Finnbogason was ook nog geen uitzonderlijke spits dus die vergelijking kan prima.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Volgens mij kostte Finnbogason ook rond de 7 ton toch?

We moeten Dalgaard niet nu al afschrijven. Zodra we leuke vleugelspelers krijgen (Larsson en hopelijk nog één) die hem kunnen bedienen, zal hij vast wel gaan scoren.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Stiffie schreef:We moeten Dalgaard even de tijd geven. Als hij er zeg 15 maakt dan heeft hij het niet raar gedaan gezien zijn transfersom van 7 ton. Higdon zag er ook niet uit maar maakte er 14.
Higdon en Dalgaard deden het allebei bij een ploeg die degradeerde. Dat geeft hoop. Want ook wij zullen met de huigdige samenstelling in het rechterrijtje eindigen. Ook al komt Larsson erbij.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Neymar schreef: Zodra we leuke vleugelspelers krijgen (Larsson en hopelijk nog één) die hem kunnen bedienen, zal hij vast wel gaan scoren.

Ik vrees dat we het met Larsson als enige aankoop op de vleugel moeten doen.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ja de Finny van 2 jaar geleden was 7 ton maar 2 jaar verder en bijna 60 goals verder is hij 8 miljoen en speelt Spaanse subtop. Dat mag je van een Deense laatbloeier niet verwachten. 15 doelpunten max.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Typeefoutje Neymar, was inderdaad 7 ton.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Finnbogason was ook nog geen uitzonderlijke spits dus die vergelijking kan prima.
Dat Finnbogason 2 jaar terug 7 ton kostte en Dalgaard nu naar verluid rond de 8 ton zou je ze mogen vergelijken. Op basis van dat ze beide voorheen nog niet hoogstaande prestaties geleverd hebben.....Ik snap die gedachtegang niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Dit zijn 2 totaal verschillende types. Qua leeftijd, bouw, clubs uit het verleden. Misschien dat je je nader kunt verklaren?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Is niet zo heel ingewikkeld. Ze kwamen hier beide binnen als aankoop van 7 ton als spelers die niemand kende en alleen scoorden in Scandinavische competities.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ok. Dan vergeten we de door mij genoemde argumenten gewoon.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Volgens ingewijden is Dalgaard nog niet 100% getraind. Ik denk dat het zeker een week of 3 kost om zo'n jongen topfit te krijgen. Zolang Uth maar de kans geven en Dalgaard het laten doen met invalbeurten.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Ik vind dat we wel erg vroeg zijn met oordelen. Ik ben ook nog niet onder de indruk, maar heb tegen Levante wel wat leuke dingen gezien (daar viel zijn snelheid wel wat op vond ik). Hij zit hier net meer dan een week, dus iets meer tijd verdient hij wel vind ik.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

vincentdelbos schreef:Ik vind dat we wel erg vroeg zijn met oordelen. Ik ben ook nog niet onder de indruk, maar heb tegen Levante wel wat leuke dingen gezien (daar viel zijn snelheid wel wat op vond ik). Hij zit hier net meer dan een week, dus iets meer tijd verdient hij wel vind ik.
Snelheid? Na twee invalbeurten en 80 minuten in de beloften is het wel duidelijk dat hij juist geen snelheid heeft. Uth is vele malen sneller.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Stiffie schreef:Volgens ingewijden is Dalgaard nog niet 100% getraind. Ik denk dat het zeker een week of 3 kost om zo'n jongen topfit te krijgen. Zolang Uth maar de kans geven en Dalgaard het laten doen met invalbeurten.
Maandagavond gespeeld, gisteren even op de training en ging toen weg, denk idd. dat ie een aantal weken nodig heeft om fit te worden.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Als Dalgaard daadwerkelijk (nog) niet fit is, waarom communiceert men dat dan niet. Het is toch heel simpel om via de website te laten weten dat hij een aantal weken nodig heeft om om fit worden.
Nu denken veel supporters " wat hebben ze in godsnaam aangetrokken" en wordt hij door velen al afgeschreven. Maar goed..sc Heerenveen en transparant..
Plaats reactie