Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

1983 schreef:Vergelijking gaat niet echt op vind ik, dat is een jonge speler die nog heel veel moest en moet leren.
Heeft er niks mee te maken. Gaat om HR zijn beoordeling op basis van die paar potjes. Hij en velen hier hadden ook binnen 2 potjes in dit seizoen al gezien dat Uth er niks van kon.

Mensen afschrijven en de hemel in prijzen, dat kan op dit forum op basis van een kwartier voetbal. Daar wordt ik wel eens moe van. Natuurlijk is er zoiets als een eerste indruk, maar sommige spelers blijken niet de speler te zijn of te blijven, die ze in eerste instantie lijken te zijn.

Hernan Losada bijvoorbeeld speelde zijn eerste potjes indrukwekkend, dat zou hem worden, eindelijk hadden we weer een echte voetballer enz... Een maandje later bleek hij toch te licht, en waren die eerste potjes zijn beste duels, en uiteindelijk werd de optie om hem te houden dus niet gelicht.

Arnold Kruiswijk bakte er in zijn 1e jaar helemaal niks van. Terwijl hij bij Roda sterk speelde. Die was dus ook niet slecht gescout, maar presteerde hier gewoon zwaar onder zijn kunnen. Om uiteindelijk toch uit te groeien tot een zeer gewaardeerde kracht, terwijl hij al lang afgeschreven was.

Sibon is ook vele malen afgeschreven, maar had ook even zo vaak weer zijn waarde.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Zou wat zijn als hij er zondag 2 of 3 inprikt. Is dat gezeik ook weer afgelopen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Jawel Otsje dat is zo, maar bij die spelers zag je toch wel een bepaalde basiskwaliteit. Heb ik bij Dalgaard nog totaal niet gezien, oke hij heeft nog niet veel gespeeld, maar nogmaals om een bepaalde basiskwaliteit in iemand te ontdekken heb je ook niet veel tijd nodig. Ik heb het idee dat deze jongen totaal niet kan voetballen en alles op kracht moet doen. Volgens mij kan de spits hier bij ons in het eerste nog beter voetballen. Jammer overigens weer van de reactie hierboven dat iedere vorm van kritiek weer als gezeik wordt afgedaan, met dat soort types kan je een discussieforum beter opheffen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

1983 schreef:Jawel Otsje dat is zo, maar bij die spelers zag je toch wel een bepaalde basiskwaliteit. Heb ik bij Dalgaard nog totaal niet gezien, oke hij heeft nog niet veel gespeeld, maar nogmaals om een bepaalde basiskwaliteit in iemand te ontdekken heb je ook niet veel tijd nodig. Ik heb het idee dat deze jongen totaal niet kan voetballen en alles op kracht moet doen. Volgens mij kan de spits hier bij ons in het eerste nog beter voetballen. Jammer overigens weer van de reactie hierboven dat iedere vorm van kritiek weer als gezeik wordt afgedaan, met dat soort types kan je een discussieforum beter opheffen.
Dat ben ik wel met je eens 1983, maar toch lijkt het hier niet zo te werken. Lees nog eens wat er over Uth werd gezegd. Jij zegt dat je wel een bepaalde basiskwaliteit zag. Toch werden ook de volgende termen door diversen hier gebruikt: "kan er niks van" "Jupiler League spits" enz.

Er wordt zo zwart wit gekeken, en zo ontzettend selectief ook. Wij hebben Dalgaard zijn basiskwaliteit nog niet kunnen zien. Ook ik heb dat nog niet gezien. Maar zijn kwaliteit schijnt dan ook niet op het voetballende vlak te liggen, maar op het maken van goals. Dus zolang hij geen doelkansen krijgt, zullen we die basiskwaliteit ook nog niet zo veel aanschouwen volgens mij.

Het voetballende deel zal overigens heus nog verbeteren, daar ben ik van overtuigd. Hij moet hier als enige, diepe spits ook even wennen aan het voetballen met de rug naar de goal. Als hij wat meer minuten in ons systeem maakt, (in het 1e of bij de beloften) dan zal het systeem wennen, waardoor het balverlies beperkt zal worden. Zodra een spits minder balverlies heeft, zal het vertrouwen groeien, en zal ook Dalgaard heus zijn bijdrage hebben.

Ik ga niet beweren dat de klasse er vanaf druipt, maar we hebben de echte Dalgaard natuurlijk nog niet gezien. Die kan heus een goal maken, en dat zal hij ook heus voor ons een paar keer doen.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Ebiede schreef:Zou wat zijn als hij er zondag 2 of 3 inprikt. Is dat gezeik ook weer afgelopen.
Mogen ze wat mij betreft een standbeeld van hem neerzetten, ik teken ervoor haha :mrgreen:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Laat ik 't zo zeggen. Het is niet de eerste keer dat ik het hele forum tegen me had en achteraf m'n gelijk kreeg.
Wat betreft Dalgaard: Ik zeg niet dat ik vertrouwen in hem heb, maar ik serveer hem ook niet af. Ik vind het echt van regelrechte onkunde blijken wanneer je deze man afserveert terwijl hij nauwelijks de kans heeft gehad.
Zijn de meeste hier dan zo blind dat ze een spits louter beoordelen op vaardigheden die een spit, middenvelder of verdediger in hun ogen moet hebben? Steeds opnieuw blijf ik me verbazen over de kortzichtigheid van sommigen.
"het is al oktober dus hij zou er al moeten staan". Wat weet je van z'n situatie af, wat je van z'n gesteldheid af of z'n psyche?
Zoals ik 't zelf zie is Dalgaard een man die het moet hebben van z'n looplijnen voor de goal en het positie kiezen (maar goed, ook dat delen velen hier niet). Maar nee, we willen een spits met acties, die kan meevoetballen en rennen. Vaardigheden die Dalgaard niet bezit en waarvan hij toch het meevoetballen en bewegen moet leren (van de technische staf). Hij moet dus nog erg wennen aan het nieuwe systeem/spel en dus duurt 't langer voordat hij beheerst wat er van hem wordt verwacht. En dus kunnen we nog niet stellen dat hij het niet gaat maken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Je voetbalt op je 30e in de tweede divisie en hebt hier in 3 maanden niks laten zien. Noem eens 1 spits van de laatste jaren die eerst maanden nodig had. Als je goed genoeg bent dan speel je. Wat een onzettende onzin dat een 30 jarige eerst nog veel tijd nodig heeft. In Denemarken voetbal je ook met een bal en staan er 22 spelers op een veld. Doe niet zo ingewikkeld. Hij gaat Uth er niet uitspelen. Bij hem zat ik er naast, nu niet.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Hij gaat Uth er niet uitspelen.
Niemand die dat beweerd. En niemand die daar op zit te wachten volgens mij.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dus dan is het een miskoop. Een dure van 7 ton.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:Laat ik 't zo zeggen. Het is niet de eerste keer dat ik het hele forum tegen me had en achteraf m'n gelijk kreeg.
Wat betreft Dalgaard: Ik zeg niet dat ik vertrouwen in hem heb, maar ik serveer hem ook niet af. Ik vind het echt van regelrechte onkunde blijken wanneer je deze man afserveert terwijl hij nauwelijks de kans heeft gehad.
Zijn de meeste hier dan zo blind dat ze een spits louter beoordelen op vaardigheden die een spit, middenvelder of verdediger in hun ogen moet hebben? Steeds opnieuw blijf ik me verbazen over de kortzichtigheid van sommigen.
"het is al oktober dus hij zou er al moeten staan". Wat weet je van z'n situatie af, wat je van z'n gesteldheid af of z'n psyche?
Zoals ik 't zelf zie is Dalgaard een man die het moet hebben van z'n looplijnen voor de goal en het positie kiezen (maar goed, ook dat delen velen hier niet). Maar nee, we willen een spits met acties, die kan meevoetballen en rennen. Vaardigheden die Dalgaard niet bezit en waarvan hij toch het meevoetballen en bewegen moet leren (van de technische staf). Hij moet dus nog erg wennen aan het nieuwe systeem/spel en dus duurt 't langer voordat hij beheerst wat er van hem wordt verwacht. En dus kunnen we nog niet stellen dat hij het niet gaat maken.
Als hij nou in de speeltijd die hij krijgt (een enkele minuut in het 1e en de rest bij de beloftes) eens zou beginnen te laten zien dat hij ook maar enige dreiging richting de goal heeft. Maar zelfs dat heb ik in de 3 maanden dat hij bij onze club zit nog niet kunnen aanschouwen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Dus dan is het een miskoop. Een dure van 7 ton.
En drie jaar salaris....
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:Laat ik 't zo zeggen. Het is niet de eerste keer dat ik het hele forum tegen me had en achteraf m'n gelijk kreeg.
Je bent wel vol van jezelf hè. Voorbeelden?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:
Je bent wel vol van jezelf hè. Voorbeelden?
Als je je uitlaat met opmerkingen als "Ik zeg niet dat ik vertrouwen in hem heb, maar ik serveer hem ook niet af" dan is het achteraf sowieso makkelijk je gelijk te halen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Kunnen we Dalgaard nu al definitief afschrijven? Het aantal speelminuten daalt met de week en bij de beloften speelt hij nou ook niet de pannen van het dak.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

AllardP schreef:Kunnen we Dalgaard nu al definitief afschrijven? Het aantal speelminuten daalt met de week en bij de beloften speelt hij nou ook niet de pannen van het dak.
De echte kenners zagen na 2 minuten speeltijd al dat hij het niet zou redden, dus dat je deze vraag stelt....
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Klopt. Wanneer een voetballer zo beperkt is als Dalgaard dan zie je binnen een speelhelft dat hij niet op Eredivisieniveau mee kan komen. Daar hoef je overigens geen kenner voor te zijn; dat zag ik zelfs na een helftje tegen Levante.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Als je je uitlaat met opmerkingen als "Ik zeg niet dat ik vertrouwen in hem heb, maar ik serveer hem ook niet af" dan is het achteraf sowieso makkelijk je gelijk te halen.
Lijkt me nogal wiedes. Een spits die het niet van z'n voetballende kwaliteiten moet hebben en niet wedstrijdfit is, kan je onmogelijk beoordelen op een helft of na 3 wedstrijden. Wat Crash hier ook verkondigt deel ik dan ook absoluut niet; dat geldt namelijk voor een technische speler.
NB Als je langer op dit forum actief zou zijn, had je ook geweten dat ik spelers die wel een fatsoenlijke kans hebben gehad daar ook naar beoordeel. Zo makkelijk om te reageren op 1 post en de historie er voor het gemak 'maar buiten te laten'.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dan hou jij toch vertrouwen?
Zou me niks verbazen als deze jongen misschien zelfs al deze winter en anders komende zomer ontbinding van zijn contract krijgt. Blijft het een onvoorstelbare miskleun vinden. En ik twijfel echt oprecht aan de kwaliteiten van de mensen die zo'n jongen halen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: Lijkt me nogal wiedes. Een spits die het niet van z'n voetballende kwaliteiten moet hebben en niet wedstrijdfit is, kan je onmogelijk beoordelen op een helft of na 3 wedstrijden. Wat Crash hier ook verkondigt deel ik dan ook absoluut niet; dat geldt namelijk voor een technische speler.
NB Als je langer op dit forum actief zou zijn, had je ook geweten dat ik spelers die wel een fatsoenlijke kans hebben gehad daar ook naar beoordeel. Zo makkelijk om te reageren op 1 post en de historie er voor het gemak 'maar buiten te laten'.
Oh als ik op jouw post wil reageren dan moet ik de historie erbij halen en uitvogelen wat er allemaal wel of niet gezegd is door Wizard? Ik heb wel wat anders te doen af en toe. Sorry. Ik reageer op dat ene regeltje en er is geen speld tussen te krijgen wat mijn bewering betreft. Als je alles open houdt heb je achteraf altijd gelijk. Zo simpel is het. We zullen het zien we uiteindelijk écht gelijk krijgt. Degenen die het nu al niet meer in hem zien zitten of jij die hem nog kansen gunt.
Hij heeft onderhand genoeg speeltijd gehad om íets te laten zien. Maar ik heb dat in ieder geval gemist.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Jongens, het lek is te boven. Dalgaard heeft vanavond gescoord voor Jong Heerenveen!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Hoe?
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Bal over de doellijn en de scheidsrechter wees naar de middenstip!
Gebruikersavatar
frisiansmurf
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-01-2014 17:06

Bericht door frisiansmurf »

Stiffie schreef:Bal over de doellijn en de scheidsrechter wees naar de middenstip!
Hahaha en het was echt Dalgaard? :D
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Was het niet gewoon Uth met een blonde pruik op?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Appie_M schreef:Was het niet gewoon Uth met een blonde pruik op?
OF Thorsby?
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

En dan scoort'ie, is het weer niet goed...
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Joucke schreef:En dan scoort'ie, is het weer niet goed...
Bij de beloftes. Tegenwoordig niveau topklasse.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Appie_M schreef:Was het niet gewoon Uth met een blonde pruik op?
Heeft Uth niet ook gewoon blond haar?
nou nou
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Superfries1996 schreef:Heeft Uth niet ook gewoon blond haar?
Meer donkerblond/bruin. Dalgaard is echt een hoogblonde scandinaviër. Zit een aanzienlijk verschil in qua haarkleur :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Liet denk ik wel aardige dingen zien nu hij wat meer minuten kreeg. Is helaas niet sterk in duels, maar ziet het spel wel. Kwam volgens mij met de doelpoging waaruit Sinkgraven de rebound binnenschoot.
Plaats reactie