Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Grimo schreef:Als Dalgaard daadwerkelijk (nog) niet fit is, waarom communiceert men dat dan niet. Het is toch heel simpel om via de website te laten weten dat hij een aantal weken nodig heeft om om fit worden.
Nu denken veel supporters " wat hebben ze in godsnaam aangetrokken" en wordt hij door velen al afgeschreven. Maar goed..sc Heerenveen en transparant..
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken. Die jongen heeft een voorbereiding gedraaid bij een tweede divisie club in Denemarken. Die hebben toch een hele andere trainingsintensiteit, veel lager niveau. Die jongen moet eerst een paar weken wennen en aanhaken.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Grimo schreef:Als Dalgaard daadwerkelijk (nog) niet fit is, waarom communiceert men dat dan niet. Het is toch heel simpel om via de website te laten weten dat hij een aantal weken nodig heeft om om fit worden.
Nu denken veel supporters " wat hebben ze in godsnaam aangetrokken" en wordt hij door velen al afgeschreven. Maar goed..sc Heerenveen en transparant..
Was ook beter geweest als men dat gedaan had, je kon zaterdagavond al zien dat ie niet fit oogt, net als maandagavond.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef:
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken. Die jongen heeft een voorbereiding gedraaid bij een tweede divisie club in Denemarken. Die hebben toch een hele andere trainingsintensiteit, veel lager niveau. Die jongen moet eerst een paar weken wennen en aanhaken.
Meld dat dan. Want ze laten hem wel invallen terwijl hij er dus niet klaar voor is. Maar goed, wie weet is hij wel fit en is dit zijn niveau. Als officiele bronnen niet vermelden dat hij niet niet fit is is dan is hij het misschien wel en is dit zijn niveau...
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Meld dat dan. Want ze laten hem wel invallen terwijl hij er dus niet klaar voor is. Maar goed, wie weet is hij wel fit en is dit zijn niveau. Als officiele bronnen niet vermelden dat hij niet niet fit is is dan is hij het misschien wel en is dit zijn niveau...[/quote]

Het laatste is niet te hopen :(
HunterSCH
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-08-2014 12:01

Bericht door HunterSCH »

Fanatismo schreef:Meld dat dan. Want ze laten hem wel invallen terwijl hij er dus niet klaar voor is. Maar goed, wie weet is hij wel fit en is dit zijn niveau. Als officiele bronnen niet vermelden dat hij niet niet fit is is dan is hij het misschien wel en is dit zijn niveau...
Het laatste is niet te hopen :([/quote]

Als dat zo is, dan mag er ook wel eens naar het scoutingsbeleid worden gekeken. :shock:
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

geef die jongen even de tijd. Nogmaals, een spits van 7 ton, laatbloeier. Niet te veel van verwachten.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

De eerste keer dat ik Petter Hansson zag voetballen op de velden van vv Joure dacht ik ook wat heeft de club nu weer binnengehaald..
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Was het niet H.J. S die jij toen zag stuntelen? :lol:
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Dalgaard geblesseerd en niet fit , zit niet bij de wedstrijdselectie morgen...
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef:Dalgaard geblesseerd en niet fit , zit niet bij de wedstrijdselectie morgen...
Hmm, dan zal ik mijn schoenen morgen voor de zekerheid maar meenemen.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Verbaasd me niks, oogde al niet fit, waarschijnlijk geforceerd en dan krijg je dit!!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Zal een hele teleurstelling zijn voor degenen die Thomas graag in de basis hadden gezien. Dat gaat nog wel een poosje duren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik was al sceptisch over de bejaarde Deen. Is dit nou een bevestiging dat zijn oude lijf de trainingsinspanning niet aan kan bij ons ?
Dure miskoop wordt het dan als de club eigenlijk de centen niet heeft.
Waarom hebben ze dan ook niet twee jonge beloftevolle spelers gehaald zoals ik al eerder zei.
Of wordt ik nou weer voor dromer uitgemaakt ?

Het is gewoon realisme.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Ik was al sceptisch over de bejaarde Deen. Is dit nou een bevestiging dat zijn oude lijf de trainingsinspanning niet aan kan bij ons ?
Dure miskoop wordt het dan als de club eigenlijk de centen niet heeft.
Waarom hebben ze dan ook niet twee jonge beloftevolle spelers gehaald zoals ik al eerder zei.
Of wordt ik nou weer voor dromer uitgemaakt ?

Het is gewoon realisme.
Ook niet in de zin van naast Dalgaard. Of ook niet in de zin van zoals jij dat zei?
Met 2 jonge beloftevolle spitsen had je er nog 2 Uthjes bij gehaald waar menigeen ook nog niet helemaal van overtuigd is. Dalgaard heeft aangetoond een neusje voor de goal te hebben. Hij zal vooral gehaald zijn vanwege zijn leeftijd en ervaring. Spitsen van dat kaliber laten zich niet zo snel uit het veld slaan als ze een poosje niet scoren. Dat is met alle jonge spitsen vaak een ander geval. Finnbogason was eigenlijk een hele grote uitzondering op de regel. Dalgaard zijn probleem is dat hij niet fit was/is en nu dus geblesseerd. Ik denk dat je halverwege de competitie pas een goede inschatting kunt maken of er wél of niet goed gehandeld is deze transferperiode. Men nog een linksbenige linksback (bijv. Conboy) ben ik toch gematigd positief.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Denk ook niet dat het met de leeftijd te maken heeft, een ervaren spits heeft ook zijn voordelen!
Hij is niet fit binnengekomen en nu dus geblesseerd, waarschijnlijk geforceerd. Helaas maar waar!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dalgaard is iets jonger dan Robben en amper een jaar ouder dan Ronaldo. Als zulke spelers op absoluut topniveau kunnen spelen, moet het voor een dertigjarige Deen ook mogelijk zijn om bij Heerenveen mee te kunnen. De term 'bejaarde' vind ik dan ook erg vervelend worden. Beoordeel hem liever op zijn kwaliteiten. Tot op heden valt dat inderdaad nog niet mee, maar twee invalbeurten plus twee potjes bij de beloften zeggen mij ook niet alles. Ik kijk het nog even rustig aan.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Dus wié moet Uth vervangen als hij zaterdag geblesseerd raakt?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Superfries88' schreef:Dalgaard is iets jonger dan Robben en amper een jaar ouder dan Ronaldo. Als zulke spelers op absoluut topniveau kunnen spelen, moet het voor een dertigjarige Deen ook mogelijk zijn om bij Heerenveen mee te kunnen. De term 'bejaarde' vind ik dan ook erg vervelend worden. Beoordeel hem liever op zijn kwaliteiten. Tot op heden valt dat inderdaad nog niet mee, maar twee invalbeurten plus twee potjes bij de beloften zeggen mij ook niet alles. Ik kijk het nog even rustig aan.
Het kan ook makkelijk een gevalletje "Kalou" worden. :|
http://www.nu.nl/sport/2105674/kalou-we ... nveen.html
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Neymar schreef:Dus wié moet Uth vervangen als hij zaterdag geblesseerd raakt?
Otigba?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Heeft ie eigenlijk wel rust gehad, of gelijk na Denemarken aan de slag bij Heerenveen??
Want zonder ook maar iets gedaan te hebben bij Heerenveen vond ik hem al niet fit!!
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Neymar schreef:Dus wié moet Uth vervangen als hij zaterdag geblesseerd raakt?
Luma er in en Slagveer naar de spits.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Fanatismo schreef:Heeft ie eigenlijk wel rust gehad, of gelijk na Denemarken aan de slag bij Heerenveen??
Want zonder ook maar iets gedaan te hebben bij Heerenveen vond ik hem al niet fit!!
Dat is denk ik ook het probleem. In de 3 weken van onderhandelen tussen de clubs lijkt hij helemaal niets gedaan te hebben.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Pascal Huser deed het toch zo goed in de voorbereiding? Ik zeg doen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Beloften vanavond in actie tegen ADO. Roelof de Vries: " Dalgaard na een uur gewisseld, weinig van gezien".

Zeg het maar. Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Gelukkig gaat Hansie Vonk zeer zorgvuldig te werk en overhaast hij niets. Lachwekkend.
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Dit tweet zonet door Roelof:
Thomas Dalgaard verlaat na een uur het veld. Weinig van gezien. Stand trouwens 1-0 door een goal van Streutker.
Pff, als dit waar is dan wordt mijn angst voor een miskoop wel een stukje groter. Zo'n speler moet zich toch wel kunnen onderscheiden in de belofte. Dat scoren niet lukt hoeft niet gelijk probleem te zijn. Maar voetballend ben ik bang dat hij zwaar te kort komt. Maar hopelijk heb ik het mis.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Kiekerjan schreef:
Pff, als dit waar is dan wordt mijn angst voor een miskoop wel een stukje groter. Zo'n speler moet zich toch wel kunnen onderscheiden in de belofte. Dat scoren niet lukt hoeft niet gelijk probleem te zijn. Maar voetballend ben ik bang dat hij zwaar te kort komt. Maar hopelijk heb ik het mis.
Dat hij kan voetballen en kan scoren heeft hij wel laten zien. Waar ik me meer zorgen over maak is dat het lijkt dat hij het allemaal wel prima vind. Hij is of lijkt ab-so-luut niet gedreven. Al tijdens het inspelen vanavond wordt hij nauwelijks in het samenspel betrokken. Hij biedt zichzelf ook niet tot nauwelijks aan. Hij is volgens mijn niet te zwaar, maar zoals hij over het veld sjokt, dat ziet er echt niet uit. Onze topadviseurs en TM zullen toch niet een versleten spits aangetrokken hebben? Of zou hij nu al spijt hebben van het 'hongerloontje' wat hij hier nu opstrijkt? Wat hij uitsprak bij zijn aankomst heb ik nog niet in zijn houding kunnen ontdekken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Je twijfelt er niet aan dat hij kan voetballen en scoren, maar eigenlijk is hij toch een hele onlogische aankoop? Je kan dan topscoren van Denemarken worden met 18 goals (wat al helemaal niet zo veel is), maar hij degradeert wel naar de 2e divisie. en dat niveau heeft hij altijd gespeeld tot zijn 30e. Tel daarbij op dat het niveau in Denemarken nog een stukje lager is dan in Nederland en je hebt totaal geen garantie dat zo'n jongen het redt bij een subtopper in Nederland.

Met mijn boerenverstand zeg ik, geen logische keus en vooral een grote gok.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Dalgaard heeft nu 2 weken om fit te worden. Laten we hem de tijd nog even geven. Vanaf AZ moet hij er staan.
Eerst maar als supersub.

Tip als we moeten overgaan op plan B bij een achterstand, dan zet je Dalagaard naast Uth, schuift Buijs door naar het middenveld en gaat met Otigba een op een spelen en stuurt hem naar voren bij vrije trappen, corners / spelhervattingen.

Effectief en spektakel gegarandeerd!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Knipecity schreef:Je twijfelt er niet aan dat hij kan voetballen en scoren, maar eigenlijk is hij toch een hele onlogische aankoop? Je kan dan topscoren van Denemarken worden met 18 goals (wat al helemaal niet zo veel is), maar hij degradeert wel naar de 2e divisie. en dat niveau heeft hij altijd gespeeld tot zijn 30e. Tel daarbij op dat het niveau in Denemarken nog een stukje lager is dan in Nederland en je hebt totaal geen garantie dat zo'n jongen het redt bij een subtopper in Nederland.

Met mijn boerenverstand zeg ik, geen logische keus en vooral een grote gok.
En waarom zijn 18 doelpunten niet zoveel beste Knipe?

Dat Dalgaard tot nog toe niet overtuigd lijkt me helder, maar dat is wel zo'n onzin natuurlijk. Op basis waarvan bepaal jij zoiets nou weer.

Ik wil eerst nog wat meer van Dalgaard zien voordat ik een oordeel geef. Maar de eerste berichten zijn verre van overtuigend. Ik kan me de aankoop van een wat oudere ervaren spits prima voorstellen in het licht van twee grote talenten die eraan zitten te komen. Maar of Dalgaard nu de juiste man daarvoor is betwijfel ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik bedoel dat met 18 treffers topscorer worden niet veel is. In Nederland scoort de topscorer vaak rond de 30 goals, maar dat is bijzaak.

Ik baseer het op wat ik heb gezien en, niet arrogant bedoeld, maar ik heb zelden ongelijk wat dat betreft en anders geef ik dat later graag toe.

Je kijkt toch ook naar de historie van een speler? Waarom heeft hij nooit in de top of subtop van Denemarken gespeeld? Hij is al 30! Als hij nu 22 was dan zou ik hem heel anders beoordelen.

Tel daarbij op dat ik Uth veel beter vindt ogen als spits dan Dalgaard, veel dynamischer, fitter, sneller, atletischer vindt en ik betwijfel of Dalgaard het redt. Ik hoop dat ze hem fit krijgen zodat hij een goede supersub kan worden die oorlog kan maken voor de laatste 20 minuten. Daar lijkt hij mij namelijk wel een type voor.
Plaats reactie