Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Voor een ieder is nu wel duidelijk dat deze jongen tekort komt. Niet alleen voor het niveau wat Heerenveen nastreeft, maar ook voor de Eredivisie in het geheel. Op de Nederlandse amateurvelden lopen spitsen rond die beter zijn dan Dalgaard.

Dalgaard treft hier overigens geen blaam. Heeft het met zijn mogelijkheden en beperkingen meer dan uitstekend gedaan in de laag aangeschreven Deense competitie. Zeer knap!

Wat ik maar niet kan begrijpen is op basis van welke argumenten de scouting heeft gedacht dat Thomas dit niveau aan zou kunnen. Het is niet dat hij nét te kort lijkt te komen namelijk; het verschil in niveau met Uth of zijn voorganger Finnbogason is zó groot, ongekend. Ook ik zag dit als leek reeds in de wedstrijden tegen Levante en Dordrecht aan het begin van het seizoen, maar als je vervolgens dan hoort dat hij nog niet fit is houd je hoop, al is het tegen beter weten in.

Als er de komende wedstrijden aanspraak moet worden gedaan op een extra spits dan opteer ik voor Otigba. Technisch óók beperkt maar met zijn fysiek (die hij wél gebruikt om een duel te winnen, in tegenstelling tot Dalgaard) is hij gevaarlijker te noemen dan Thomas.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Ik heb zo het idee dat ze gewoon gedacht hebben: Ervaring nodig? Even kijken wat er rond loopt en betaalbaar is. Dalgaard, 30 jaar en aardig wat goals. Moet kunnen toch? Gewoon halen en dan zien we wel, heeft in ieder geval ervaring.

Vraag mij namelijk serieus af of er überhaupt op deze man gescout is.
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Het is wel duidelijk dat Dalgaard toegevoegd kan worden aan het rijtje Djuric, Matusiak, Haglund en nog vele anderen.
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Even een filmpje van zijn goals bekeken.
Zitten een paar knappe goals bij, maar ook een paar knullige goals die met een gelukje binnen vallen.
Jammer dat hij nu bij Heerenveen nog helemaal niks heeft laten zien.

Als hij in Januari nog niks heeft laten zien, zowel bij het 1e als bij de beloften het contract maar ontbinden, en Teteh Bangura contracteren als back-up van Uth.

Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in dat Dalgaard nog iets gaat laten zien bij SC Heerenveen
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Maar als je dan zo`n Mühren ziet en dan beoordeel ik hem niet op 1 wedstrijd van vandaag, echter op een reeks van 3 wedstrijden, dan heeft hij meer laten zien dan Dalgaard.

Afgezien van zijn goals, zie je aan zijn aannames, dat hij best een goede basistechniek heeft, tactisch inzicht is goed en hij heeft een uitstekend schot. Het enige is dat hij moet wennen aan de hogere handelingssnelheid, maar dat lijkt ook een kwestie van tijd.

Hij was een prima concurrent geweest voor Uth. En dat voor 3 ton......
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Je hebt Huser en Van Amersvoort, prima concurrenten voor Uth. Maar nee, daar moet nog iemand bij van 7 ton...

Laat 'm een middenvelder en een vleugelspeler halen.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

7 ton voor een spits is een schijntje. Aanvallers en top middenvelders zijn nu eenmaal de duurste spelers. Mocht het niet lukken met Dalgaard dan zij het zo. 7 ton door het putje maar in de tijd van Hoekstra en Kuipers ging er soms wel 10 miljoen per seizoendoor het putje.

De veel duurdere Larsson moet ook alles overigens ook nog bewijzen bij ons.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Bubbe schreef:
Begin van het seizoen schreeuwde iedereen om een spits. Logisch ook, want niemand had verwacht dat Uth het zo goed zou oppakken. Beetje makkelijk om dan nu te zeggen ''dat er nog iemand bij moest van 7 ton''.
Het gaat erom dat Vonk zegt dat aankopen jeugdspelers niet in de weg mogen zitten. Zowel Huser als Van Amersfoort worden nu in de weg gezeten. Op links- en rechtsbuiten en op het middenveld heb je die talenten nog niet paraat, dus daar moet iets bij.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Vonk heeft dan ook aangegeven dat voor een ervaren spits is gekozen voor de balans in het elftal en met het oog op de aankomende talenten die er nu nog niet klaar voor zijn. Dat er een spits moest komen was iedereen het wel over eens, dus daar nu kritiek op leveren is zinloos. Welke spits men dan vervolgens haalt, ja daar hebben de meesten nu wel hun twijfels bij.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Stiffie schreef:De veel duurdere Larsson moet ook alles overigens ook nog bewijzen bij ons.
Aan Larsson kun je zien dat hij goed kan voetballen, dat heeft hij bij zijn debuut wel bewezen. Dalgaard heeft nog helemaal niets laten zien, en het ziet er ook niet naar uit dat het goed komt met hem.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

john2p schreef:Maar als je dan zo`n Mühren ziet en dan beoordeel ik hem niet op 1 wedstrijd van vandaag, echter op een reeks van 3 wedstrijden, dan heeft hij meer laten zien dan Dalgaard.

Afgezien van zijn goals, zie je aan zijn aannames, dat hij best een goede basistechniek heeft, tactisch inzicht is goed en hij heeft een uitstekend schot. Het enige is dat hij moet wennen aan de hogere handelingssnelheid, maar dat lijkt ook een kwestie van tijd.

Hij was een prima concurrent geweest voor Uth. En dat voor 3 ton......
En ook nog eens inzetbaar als middenvelder. Aan de ene kant begrijp ik het ook wel weer. Bij AZ was het ook een gevalletje 'op de valreep'. Die hebben de gok wel aangedurfd, maar het zal niet voor niets zijn dat er verder geen belangstelling voor hem was.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Dat klopt Mackan68, echter als je een gok neemt van 7 ton (Dalgaard), want dat was het een Speler uit de Deense competitie, dan kun je toch wel een gok(je) nemen voor 3 ton?

Natuurlijk zijn er veel tegenargumenten te bedenken, maar die golden ook voor Dalgaard.

De voordelen zijn denk ik evidenter:goedkoper, jonger, spreekt Nederlands dus minder aanpassingsperikelen, kent de Nederlandse voetbalstijl.

Volgens mij hebben jij en ik dat al eens eerder aangedragen, voordat we dit alles wisten. Dus dit is geen wijsheid achteraf.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Helemaal met je eens john. En dan te weten dat Dalgaard eerder in de belangstelling stond van AZ. Die lachen zich nu de krullen in hun broek.
En toch moet ik zeggen dat ik op zich best positief over Thomas was toen de transfer er aan zat te komen. Had ook niet verwacht dat hij zo vreselijk vies zou tegenvallen. Youtubefilmpjes kunnen je behoorlijk veel zand in de ogen strooien. Ik lees op twitter dat hij er vanavond bij de beloftes ook weer bar weinig van bakt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ik was ook niet zozeer negatief ten opzichte van Dalgaard. Want ik kende hem helemaal niet. Ik ken sowieso weinig spelers uit de Deense, Zweedse, Kroatische etc landen. Daarvoor volg ik het internationale voetbal veels te weinig.

Maar ik vind wel dat het eerst altijd eigen jeugd is, en als tweede spelers uit Nederland en daarna pas uit het buitenland. Ik heb het idee dat uit de Jupiler League best aardige spelers te halen zijn. Wellicht niet direct inzetbaar, maar wel goed voor de breedte, dan wel investering in de toekomst.

Je ziet dat toch met die teams die promoveren.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Thomas Dalgaard moet vooralsnog genoegen nemen met een reserverol bij SC Heerenveen. De 30-jarige centrumspits maakte vooralsnog weinig indruk bij de Friezen, maar de oefenmeester weigert de voormalig topscorer van Denemarken al af te schrijven.
"Het is veel te vroeg om dat zo te stellen", meent hij. "Thomas heeft aangegeven dat hij een spits is die niet veel loopt, maar wel goals kan maken. Maar wij vonden dat hij niet helemaal fit binnenkwam en dat hij niet kon brengen wat wij van hem vroegen", legt Lodeweges uit in Voetbal International.


Bij deze kunnen we stellen dat de scouting van de club officieel de weg kwijt is.

Een 30 jarige Deen aantrekken van 7 ton, die niet fit genoeg is. En aan de trainer zelf moet aangeven dat hij niet veel loopt. te treurig voor woorden.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Erg vreemd inderdaad. Het lijkt wel of de technische staf alleen naar zijn statistieken hebben gekeken.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Eric schreef:Erg vreemd inderdaad. Het lijkt wel of de technische staf alleen naar zijn statistieken hebben gekeken.
Dat heeft de directie ook gedaan bij Ingelsten (ken je hem nog ?) Hij was topscorer van Zweden, dus die moeten we maar halen. Hij kon er niet veel van

Ik wil Dalgaard helemaal niet afschrijven. Finnbogason kon niet voetballen, maar voor het doel was hij dodelijk. Dalgaard heeft die kansen nog niet echt gehad, hopelijk maakt hij die doelpunten als pnchhitter.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

[/quote]
Dat heeft de directie ook gedaan bij Ingelsten (ken je hem nog ?) Hij was topscorer van Zweden, dus die moeten we maar halen. Hij kon er niet veel van

Ik wil Dalgaard helemaal niet afschrijven. Finnbogason kon niet voetballen, maar voor het doel was hij dodelijk. Dalgaard heeft die kansen nog niet echt gehad, hopelijk maakt hij die doelpunten als pnchhitter.[/quote]

Finnbogason kon wel degelijk voetballen, niet altijd even geweldig maar had toch een best aardige basistechniek en had een hele rits assists op zijn naam. Ik mis hem nog steeds hier.

Dalgaard word het gewoon niet, techniek van niks, koppen kan hij niet, snelheid is ook niet zijn beste ding, nee dit is een akelige mispeer van 7 ton.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Fryskeboy22 schreef: Finnbogason kon wel degelijk voetballen, niet altijd even geweldig maar had toch een best aardige basistechniek en had een hele rits assists op zijn naam. Ik mis hem nog steeds hier.

Dalgaard word het gewoon niet, techniek van niks, koppen kan hij niet, snelheid is ook niet zijn beste ding, nee dit is een akelige mispeer van 7 ton.
Finnbogason werd hier in 't begin ook afgeserveerd vanwege z'n matige spel, balaannames en techniek. Pas later kon hij wat beter kaatsen, werd hij wat sterker aan de bal en kwamen er assists. Maar goed, zijn eerste 1,5 seizoen was qua veldspel niet echt geweldig.
Bij Dalgaard oogt het nog logger (omdat hij groter en zwaarder is) en niet snel is. Maar goed, de beste man heeft nog steeds niet echt een kans gehad. Ook al oogt het tot nu toe niet geweldig, hij verdient een kans.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Wizard schreef:Maar goed, de beste man heeft nog steeds niet echt een kans gehad. Ook al oogt het tot nu toe niet geweldig, hij verdient een kans.
Ik heb toen van de Pappa-haters altijd vernomen dat je die kans moet verdienen door bij de beloften de ballen uit je broek te lopen, dat is zijn kans daar moet hij het laten zien. Dus in principe heeft hij al kansen genoeg gehad, gaat hem gewoon niet worden met deze Huis, Tuin en Keuken spits. Misschien zoeken ze bij Ikea nog een medewerker die niet veel loopt...
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:Ook al oogt het tot nu toe niet geweldig, hij verdient een kans.
Dat verdient hij niet. Op basis waarvan? Hij is nog niet topfit, kan kwalijk 90 minuten in het beloftenteam maken,laat daar ook nog eens niks zien en op basis van zijn invalbeurten verdient hij ook niet. Tevens doet Uth het meer als prima.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Zoals ik ook van mening was bij Pappa, indien je op training en bij de beloften niet laat zien waarom je in 1 moet spelen, waarom verdien je dan een kans?

Hij verdient de kans zich op deze manier te bewijzen. Maar als hij niet gaat scoren in Jong Heerenveen hoef je hem helemaal niet in 1 te zetten. Zeker niet nu we een goed meevoetballende spits hebben. Uth is momenteel een behoorlijke steunpilaar voor ons aanvalsspel.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

RuudvanHuntelaar schreef: Ik heb toen van de Pappa-haters altijd vernomen dat je die kans moet verdienen door bij de beloften de ballen uit je broek te lopen, dat is zijn kans daar moet hij het laten zien. Dus in principe heeft hij al kansen genoeg gehad, gaat hem gewoon niet worden met deze Huis, Tuin en Keuken spits. Misschien zoeken ze bij Ikea nog een medewerker die niet veel loopt...
Pappa speelde hier toen een jaar en heeft genoeg kansen gehad bij de Beloften toen de discussie losbarstte.
Dalgaard heeft nauwelijks wedstrijden bij de Beloften kunnen maken. Ik wil em daar eerst welles 10 hele wedstrijden zien maken voordat ik met een definitief oordeel kom. Omdat hij niet sierlijk beweegt en niet kan rennen zou het geen goede spits zijn...yeah right. En, Ikea is Zweeds..
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef: Finnbogason werd hier in 't begin ook afgeserveerd vanwege z'n matige spel, balaannames en techniek. Pas later kon hij wat beter kaatsen, werd hij wat sterker aan de bal en kwamen er assists. Maar goed, zijn eerste 1,5 seizoen was qua veldspel niet echt geweldig.
Bij Dalgaard oogt het nog logger (omdat hij groter en zwaarder is) en niet snel is. Maar goed, de beste man heeft nog steeds niet echt een kans gehad. Ook al oogt het tot nu toe niet geweldig, hij verdient een kans.
Haha, wizard, ik waardeer je vertrouwen in de mens, maar je draaft nu door. Als je nog in deze man gelooft heb je OF de ballen verstand van voetbal, OF je gelooft teveel in mensen. (of een combinatie van beide :lol: )
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Knipecity schreef: Als je nog in deze man gelooft heb je OF de ballen verstand van voetbal, OF je gelooft teveel in mensen. (of een combinatie van beide :lol: )
Want Dalgaard is hier al 2,5 maand, is al een maand fit, en heeft al minstens 130 minuten in het eerste gespeeld, en zeker al 3 wedstrijden bij de beloften. Nee, als je dan nog niks hebt laten zien, dan is het klaar. Zet maar weer op het vliegtuig.... :?

Dalgaard is absoluut geen complete voetballer, maar hij kan wel scoren. En daar gaan we absoluut nog een paar keer van profiteren dit seizoen, daarvan ben ik overtuigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat goed is komt snel. Erg naief Otsje. Je ziet aan alles dat hij niet goed genoeg is. Het is oktober en hij heeft nog niets laten zien. Niet bij de beloften en niet in het eerste. Dit gaat hem niet worden. 100%.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Dit zeg je waarschijnlijk tegen beter weten in Otsje. Bij Papadopulos, Matusiak,Friend had ik nog een beter gevoel als bij deze man.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: .
Dalgaard heeft nauwelijks wedstrijden bij de Beloften kunnen maken. Ik wil em daar eerst welles 10 hele wedstrijden zien maken voordat ik met een definitief oordeel kom.
Want we kopen met het weinige budget een 30 jarige Deen voor 7 ton om hem 10 hele wedstrijden in de beloften te zien voetballen. Dalgaard had er gelijk moeten staan. Als het straks winterstop is heeft hij wel 10 wedstrijden in de beloften gespeeld. Ik wens je er sterkte mee.

Dat een 30 jarige Deen al de ontwikkeling van onze jeugdige spitsen blokkeert is al treurig. Spelers van 30 jaar moeten niet in een beloftenteam voetballen en zeker geen 10 wedstrijden op rij. Afschrijven deze gast en helaas je verlies nemen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Wat goed is komt snel. Erg naief Otsje. Je ziet aan alles dat hij niet goed genoeg is. Het is oktober en hij heeft nog niets laten zien. Niet bij de beloften en niet in het eerste. Dit gaat hem niet worden. 100%.
Wat een gelul. Jij zag aan alles dat Uth niet goed genoeg was. Daar was je ook na 2 duels al uit. En wat bleek nadat hij wat langer de tijd had gekregen?

Denk toch niet altijd zo zwart wit. Er zijn tig voorbeelden van spelers die op de 1 of andere manier meer tijd nodig hadden dan sommige anderen. Vele voorbeelden van spelers waar men in de eerste maanden van dacht dat ze er helemaal geen reet van konden, en die het alter alsnog lieten zien. Neemt niet weg dat er ook vele voorbeelden zijn, die het nooit waar wisten te maken. En Dalgaard kan daar ook één van zijn, maar dat zullen we pas over een poosje kunnen concluderen.

De voortekenen zijn beslist niet goed, dat zal niemand ontkennen, maar nu al afschrijven is onzinnig.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Vergelijking gaat niet echt op vind ik, dat is een jonge speler die nog heel veel moest en moet leren. Van een speler van 30, die uitgeleerd is mag je verwachten dat hij er direct staat. Oke, hij kwam niet helemaal fit aan, maar ondertussen is hij dat wel (mag ik toch hopen) en laat hij alsnog niks zien op welk niveau dan ook. Bij een Uth kon je ondanks dat hij lange tijd nodig had, en hij is er m.i. nog lang niet ondanks de hosanna rondom zijn persoon, wel af en toe een glimp van potentie zien. Aan Dalgaard zie je gewoon gelijk dat hij niet kan voetballen, traag is en niet beweegt. Daar heb je niet zoveel tijd voor nodig om dat te kunnen zien. Dat gaat na even wennen en verloop van tijd ook niet anders worden hoor. Misschien dat hij nog eens een keer van waarde kan zijn als pinchhitter, meer zit er met zijn manier van spelen en onze manier van spelen niet in. voor 7 ton is dat veel te weinig. Dit wordt vrees ik een gevalletje Amoah en die was ten minste nog transfervrij.
Plaats reactie