Jordy Buijs

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Erwin4ever » 31-05-2014 14:53

Helemaal mee eens Arnoud.
Ik wordt sowieso erg moe van het overwegend negatieve postgedrag van aantal mensen hier.
Uiteraard hebben we liever Messi, van Persie, Vlaar en Cassilas hier, echter zullen we die voorlopig nog niet kunnen betalen.
Lijkt mij dus logisch dat we spelers halen die wel eens een foutje maken en die tekortkomingen hebben.
Bijvoorbeeld het negativisme over Joey; het klopt dat hij een mindere periode heeft gehad, maar was in de slotfase van het seizoen toch weer zeer nuttig!
M.a.w. laten we iedereen gewoon een kans geven voordat we ze afbranden.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor abegoal » 31-05-2014 15:23

Erwin4ever schreef:Ik wordt sowieso erg moe van het overwegend negatieve postgedrag van aantal mensen hier.
Uiteraard hebben we liever Messi, van Persie, Vlaar en Cassilas hier, echter zullen we die voorlopig nog niet kunnen betalen.


En ik wordt weer moe van al die mensen die steeds maar weer blijven roepen dat we geen geld voor Messi hebben en we niet mogen twijfelen aan de kwaliteit van nieuwe spelers. Kom op zeg, het is een forum. De meningen lopen hier altijd erg uit elkaar en ik zie niet in waarom dat niet zou mogen.

Arnoud schreef:Niet persoonlijk opvatten hoor. Waar het mij vooral om gaat is dat zo'n nieuweling direct weer wordt afgebrand.


En dat is wat ik bedoel. Ik snap de intentie van je post wel, maar je maakt het juist wel onnodig persoonlijk. Ik heb een mening over Buijs, die ik spiegel met iemand die hem, oke wel wat langer geleden, vaak heeft zien spelen. Ik brand hem niet af, maar geloof niet dat we sterker worden met Buijs.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Delars » 31-05-2014 15:32

Welkom Jordy! Laat maar zien wat je in huis hebt.
Avatar gebruiker
Delars
Selectiespeler
 
Berichten: 369
Geregistreerd op: 08-12-2013 10:13

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Knipecity » 31-05-2014 16:19

Ach wat een De Graafschap of zelfs een NAC supporter vindt zegt niet zoveel. Je hebt op dit forum ookensen die Ziyech niet goed vinden.....
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor wald pyk » 31-05-2014 17:29

Heerlijk hier.Die jongenen heeft nog geen bal voor heerenveen geraakt of hij word door somige alweer afgeserveert.
Laat hem eerst maar eens lekker ballen en beoordeel hem in de winterstop.

Jordy welkom bij heerenveen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Eric » 31-05-2014 17:43

Precies. De afgelopen jaren zitten we met zijn allen te zeuren om meer Nederlandse spelers, meer ervaren spelers en meer strijdlust in het veld. Nu wordt zo'n speler aangetrokken en is het gelijk weer niet goed. Liever Jordy Buijs dan een onbekende speler uit het buitenland waarbij het nog maar afwachten is wat het gaat worden. IK ben hier erg tevreden mee en ik weet zeker dat we plezier aan hem gaan beleven. Ideale subtopspeler.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor dirk3 » 31-05-2014 19:05

Ik heb de beste man eigenlijk nooit goed gevolgd. Ik laat me komend seizoen verrassen. Ben erg benieuwd.
Dat hij populair was bij de NAC supporters zegt wel iets, maar niet alles.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor john2p » 31-05-2014 19:08

Het zegt in ieder geval wat dat veel clubs hem volgde. Het pleit voor hem dat hij dan voor ons kiest :D
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 01-06-2014 00:21

Grimo schreef:
Ook dat is niet waar,dat is slechts jouw mening. Gelukkig had je het bij Pappa ook helemaal goed....die overigens bij Seattle wederom geen indruk maakt en als een luie speler wordt bekritiseerd.


Pappa heeft het hier cijfermatig prima gedaan , zeker op financieel gebied :wink: , neemt zojuist wel een aardige vrije trap : https://vine.co/v/MpaILKen2dP
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Baggerraartje » 01-06-2014 04:29

Eric schreef:Precies. De afgelopen jaren zitten we met zijn allen te zeuren om meer Nederlandse spelers, meer ervaren spelers en meer strijdlust in het veld. Nu wordt zo'n speler aangetrokken en is het gelijk weer niet goed. Liever Jordy Buijs dan een onbekende speler uit het buitenland waarbij het nog maar afwachten is wat het gaat worden. IK ben hier erg tevreden mee en ik weet zeker dat we plezier aan hem gaan beleven. Ideale subtopspeler.


Helemaal mee eens! Als er weer een onbekende speler uit de 2de divisie van een scandinavisch land wordt gecontracteerd, springen de meeste hier een gat in de lucht van blijdschap. Dat krijgen we weer het euforische gejoel van een onbekende die niemand zag aankomen. Zo fantastisch van het bestuur om dit niet te laten lekken naar de media. Nee, Heerenveen moet juist de goede spelers bij clubs zoals NAC ophalen. Daar worden we beter van. Laat die onbekende knackerbroden maar lekker ballen in de vrieskou in Scandinaviƫ!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Gekko » 01-06-2014 08:18

Een nog jonge speler met toch al flink wat Eredivisie ervaring. Prima versterking, al is dit wellicht niet de meest spectaculaire aankoop. Ook zulke jongens heb je nodig.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Riverside » 01-06-2014 08:28

Aardig voor de breedte van de selectie, maar toch niet gehaald voor de basis mag ik hopen? Zie hem meer als opvolger van Kum dan van Kruiswijk.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Knipecity » 01-06-2014 08:41

Ik vind hem altijd een beetje te zwaar ogen, maar dat kan vertekend zijn. Ben niet onder de indruk van deze aankoop, heb er een beetje een Joey vd Berg gevoel bij, maar laat me graag verrassen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor BK2007 » 01-06-2014 08:53

Vd Berg is belangrijk als aanjager en wat ouder om de jonge spelers omhoog te tillen. Qua mentaliteit hebben we zulke spelre absoluut nodig. Je kan discussiƫren over de feitelijke voetbalkwaliteiten van Joey. Maar ook hij heeft best wel een lage ondergrens in een aantal wedstrijden. Is Buijs een held in de ogen van vele NAC supporters dan kan hij dat hier ook worden ? Is hij dan wellicht net zo als vd Berg ? Een aanjager en qua ervaring en leeftijd belangrijk voor de jongere spelers ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Skopperij » 01-06-2014 09:18

Baggerraartje schreef:Helemaal mee eens! Als er weer een onbekende speler uit de 2de divisie van een scandinavisch land wordt gecontracteerd, springen de meeste hier een gat in de lucht van blijdschap. Dat krijgen we weer het euforische gejoel van een onbekende die niemand zag aankomen. Zo fantastisch van het bestuur om dit niet te laten lekken naar de media. Nee, Heerenveen moet juist de goede spelers bij clubs zoals NAC ophalen. Daar worden we beter van. Laat die onbekende knackerbroden maar lekker ballen in de vrieskou in Scandinaviƫ!

Daar heeft Twente het succes op gebouwd; degelijke en logische spelers halen uit de Eredivisie (Wisgerhof, Wielaert, Stam, Schilder, Elia, L. de Jong, noem ze maar op), aangevuld met topkwaliteit zoals Ruiz. Natuurlijk zit er ook af en toe een miskleun tussen, maar dat mag.

Ik hoop alleen wel dat ze durven te investeren in een vervanger voor Finnbogason. Een goed seizoen zonder goede spits hebben we nog nooit gehad.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Eric » 01-06-2014 10:07

Ik hoop alleen wel dat ze durven te investeren in een vervanger voor Finnbogason. Een goed seizoen zonder goede spits hebben we nog nooit gehad.


Volgens mij haalden we juist Champions League in het seizoen toen we geen goede spits hadden ;)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Baggerraartje » 01-06-2014 10:16

Eric schreef:
Volgens mij haalden we juist Champions League in het seizoen toen we geen goede spits hadden ;)


En gingen zonder goede spits Champions League spelen :)
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-06-2014 10:25

Als Lodeweges bij Heerenveen hetzelfde spelletje wil spelen als wat hij bij DKV deed moet je Buijs vergelijken met Martijn vd Laan die aan de bal goed is en constant doorschuift naar het middenveld. Als je er dan een echte mandekker bij doet (Otigba) heb je best een aardig centrum achterin. Als dit ze worden is het enige nadeel dat het twee rechtspoten zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor oldtimer » 01-06-2014 10:56

Toen we de CL haalden hadden we in de 2e seizoenshelft wel degelijk een goede spits, Valery Popovich.
Daarna was het een half jaar behelpen tot de komst van Alback.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Gekko » 01-06-2014 12:44

Die discussie over een links en rechtspositie in het centrum is relatief nieuw. Ik vind het niet spannend. Beide kanten kun je open in de opbouw of je nou links of rechts bent.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Erwin4ever » 01-06-2014 14:35

Daarnaast zit er veel verschil tussen een rechtspoot die alleen op links kan staan en eentje die redelijk 2 benig is maar een voorkeur voor rechts heeft.
Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat je als prof die dagelijks met voetbal bezig is eigenlijk maar met 1 been een fatsoenlijke bal kunt geven. Maar dat is een heel andere discussie.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor frisianbadboy » 01-06-2014 15:28

Ja ik ben niet iemand die bij voorbaat al een speler gaat afkraken. Elke nieuwe speler (of trainer) moet je de kans geven zich waar te maken. Dat mag Buijs dan ook gaan doen.

Maar daarom kun je wel al een mening hebben op basis wat je van hem weet en hebt gezien de afgelopen jaren. Al weet ik ook dat je pas echt een goed beeld hebt als je hem wekelijks ziet spelen. En ik realiseer me tevens dat we niet meer als vanouds veel geld kunnen uitgeven om bepaalde spelers te kunnen halen. Het geld is ook bij ons een schaars goed geworden.

Desalniettemin sta ik niet te juichen van vreugde bij deze aankoop. Ik vraag mij oprecht af of Buijs wel het vereiste niveau (subtop eredivisie) heeft wat wij nastreven. Net als Joey van den Berg is het in mijn optiek een voetballer die het meer van zijn karakter moet hebben dan van zijn technische voetbalbagage. En laat ik nu een liefhebber zijn van de meer technische voetballers. En als Buijs de vervanger is van Kruiswijk vraag ik me echt af of we er sterker op worden. Voor de breedte zeker geen verkeerde aankoop maar voor in de basis hoop ik persoonlijk op wat meer kwaliteit. Als vervanger voor Kum kan ik me er iets meer bij voorstellen. Maar dan zou er nog een goede CV gehaald moeten worden omdat ik zelf geen vertrouwen heb in Otigba, die positioneel niet sterk is en veel handen en voeten nodig heeft bij het verdedigen.

Maar ik zal het komend seizoen aanschouwen en dan pas mijn eindoordeel klaar hebben. We gaan het zien.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor AllardP » 01-06-2014 15:43

Buijs lijkt me een prima aanwinst: transfervrij, ervaren (zo'n vijf seizoenen eredivisie plus een jaar JL) en jong genoeg om nog bij te kunnen leren. Hij was bij NAC een van de beste spelers, wat suggereert dat hij hogerop kan. De belangstelling van Panathinaikos wijst daar ook op. Pluspunt is ook dat hij een voetballende verdediger is, met een goede pass, schot en voorzet. Wat dat betreft vult hij Otigba aan, maar hij zou natuurlijk ook prima met Van Aken achterin kunnen staan. Beiden hebben ook genoeg kopkracht om Buijs (1m82, ook weer niet heel klein) uit de wind te houden.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Voorstopper » 02-06-2014 08:52

Hij is mij nooit echt opgevallen maar zijn populariteit bij de achterban in Breda geeft wel aan dat ze hem daar liever niet hadden zien vertrekken. In ieder geval wel een speler met ervaring, een goede trap en karakter, wat dat betreft paste hij wel goed in het profiel.
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 02-06-2014 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 02-06-2014 09:43

Ach opzich is dit wel een logische aankoop kijkend dat er in het buitenland weinig ervaren cv's rondlopen die aflopende contracten hebben, daarbij heb ik liever deze Buijs dan bijv een Boulahrouz die zelfs in Denemarken een hele normale verdediger is. Zie ook niet zo snel een verdediger in het buitenland/eredivisie die je voor het geld van thorsby (5 ton) kon halen, daar moet je gauw een stuk meer voor betalen wil je een goeie/leidinggevende cv hebben. Ze hebben Jordy dan ook niet voor niks een 2 jarig contract gegeven kortom ik kan me hier wel in vinden. Ben allang blij dat SC hem gelukkig als verdediger ziet ipv middenvelder zoals groningen dat zag. Las ook nog dingen van hem terug op het feyenood forum (toen hij daar nog speelde) dat men aardig positief was toen hij in de voorbereiding altijd als CV werd opgesteld naast Kevin Hofland. Jordy heeft hier vroeger dus ook atlijd gespeeld.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Otsje P » 02-06-2014 11:55

In Breda waren ze als verdediger heel erg over hem te spreken. Hij moest helaas uit nood vaak op het middenveld spelen, en daarvoor komt hij handelingssnelheid en creativiteit te kort.

Hij was daar als verdediger echt hun rots in de branding.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Wizard » 02-06-2014 14:52

Naar mijn mening een zeer goede zet:
- Transfervrij
- Ervaren verdediger
- Basisklant
- Kan meevoetballen en is daardoor als inschuivende 'verdediger' ideaal wanneer je dominant positiespel wilt spelen
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 02-06-2014 15:43

Wizard schreef:- Kan meevoetballen en is daardoor als inschuivende 'verdediger' ideaal wanneer je dominant positiespel wilt spelen


Hij heeft een aardige trap (die hij helaas te pas en te onpas wil laten zien), is opbouwend inderdaad beter als Kruiswijk , maar verdedigend ook 3 x zo kwetsbaar. Om nou te stellen dat je met Jordy Buijs dominant positiespel kan gaan spelen gaat natuurlijk veel te ver.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Wizard » 02-06-2014 16:21

RuudvanHuntelaar schreef:Hij heeft een aardige trap (die hij helaas te pas en te onpas wil laten zien), is opbouwend inderdaad beter als Kruiswijk , maar verdedigend ook 3 x zo kwetsbaar. Om nou te stellen dat je met Jordy Buijs dominant positiespel kan gaan spelen gaat natuurlijk veel te ver.

1) Bij Nac: eens. Maar goed, hij kreeg die rol ook toebedeeld. Als verdediger hoeft hij dat in mindere mate en kan hij dus doseren.
2) Verdedigend 3x zo kwetsbaar gaat me veel te ver. Verdedigend vind je niet snel een nieuwe Kruiswijk, maar op de andere punten verslaat hij Kruiswijk. Wanneer je de Nac-supporters mag gelopen deed hij het als verdediger erg goed en vinden hem beter dan een Kwakman. Om dan hem als 3x zo kwetsbaar te betitelen is overdreven en niet realistisch.
3) Buijs kan je als middenvelder laten inschuiven en is sterk in de korte passing. Hierdoor kan je andere middenvelders meer naar voren laten spelen, waardoor je dominanter positiespel krijgt. Een Kruiswijk of Otigba kan je hier allesbehalve voor gebruiken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jordy Buijs

Berichtdoor Royce_SCH » 02-06-2014 17:59

Volgens mij een prima spelertje voor Heerenveen die er in ieder geval altijd alles voor doet om te winnen. Dit soort spelers bevallen mij wel en krijgen ook snel waardering van het publiek, ook al speelt hij een wedstrijd minder goed. Met een Buijs achterin en een de Roon en vd Berg op het middenveld heb je in ieder geval een 'driehoekje' waar duels gewonnen worden. Wat mij betreft een sterke spits voorin, bij een vertrek van Finnbogason, en het team is zo goed als compleet.

Als hij net zo populair bij ons wordt als bij NAC, heeft hij het erg goed gedaan!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten