Morten Thorsby

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Lijkt erop dat die 7 ton voor dit 18-jarige ventje uit Noorwegen toch goed besteed is. Erg goed gezien van de scouting, complimenten!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Appie_M schreef:Lijkt erop dat die 7 ton voor dit 18-jarige ventje uit Noorwegen toch goed besteed is. Erg goed gezien van de scouting, complimenten!
Ja als alle aanwinsten zich zo gaan manifersteren als dat Morten en Sam dat deden dan hebben Stadtler en Waldorff toch prima werk verricht. Oh en Hans Vonk uiteraard!! :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Peter de Vries 1970
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-08-2014 18:54

Bericht door Peter de Vries 1970 »

Morten en Sam worden heel groot.. grappig dat Hansma beide jongens al op de radar had... was ie toch nog ergens goed voor!
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Peter de Vries 1970 schreef:Morten en Sam worden heel groot.. grappig dat Hansma beide jongens al op de radar had... was ie toch nog ergens goed voor!
Je bedoelt toch die man die Heerenveen opzadelde met een speler die we ons niet konden veroorloven?
En die speler met Van Basten haalde waar we allemaal hoofdpijn van hebben?

Hij heeft goeie dingen gedaan, maar ook erg foute....nog los van zijn gedrag tijdens de wende.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Peter de Vries 1970 schreef:Morten en Sam worden heel groot.. grappig dat Hansma beide jongens al op de radar had... was ie toch nog ergens goed voor!
Toen alles nog koek en ei was maakte hij dezelfde scoutingtripjes met Riemer. Vreemd hè?? Beetje erg suggestief maar ook wel wat simpel gedacht Peter. Je moet echt met betere argumenten uit de hoek komen!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Op zich was Hansma qua TD zo slecht niet het probleem was meer hoe die zich tijdens Veenstra Gate heeft gedragen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Bubbe schreef:
Diezelfde Hansma haalde Wildschut en Van den Berg, waar jij niet zo'n fan van lijkt te zijn.
viewtopic.php?f=11&t=5724&start=570

Ps. ik heb de grap gemist.
En diezelfde Hansma haalde Eikrem op, terwijl die voor Heerenveen veel en veel te duur was en ze bijna de kop kostte. Snap niet dat sommige mensen echt fan van die man als TD zijn.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Superfries1994 schreef: En diezelfde Hansma haalde Eikrem op, terwijl die voor Heerenveen veel en veel te duur was en ze bijna de kop kostte. Snap niet dat sommige mensen echt fan van die man als TD zijn.
Kom op hey, Eikrem was een uitstekende aankoop, ik heb zelden z'n goede middenvelder gezien.
Finnbogason was ook een goede zet. En het huren van El Ghanassy was ook slim.
Nordfeldt was ook een prima zet van Johan.
Er zaten natuurlijk ook mindere aankopen tussen, zoals Pappa (hoewel die door de trainer verneukt is) en Raitala.
Maar al met al kun je maar 1 ding zeggen over Hansma, en dat is dat hij het heel goed gedaan heeft.
Hij moest steeds flink verkopen en met een minimaal budget spelers halen. Dat heeft hij fanatastisch gedaan.


In de zelfde situatie zit Vonk nu ook, wat mij betreft doet hij het ook prima.
Er is gewoon helemaal geen geld, na 4 jaar van bezuinigingen is er nog steeds geen cent bij de club. Er is de afgelopen 4 jaar voor 35 miljoen euro aan spelers verkocht en voor 5 a 6 miljoen gehaald. Nou dan weet je wel genoeg.
Het is momenteel 1 grote teringbende bij de club.

Hansma en Vonk deden en hebben prima werk gedaan. Meer is er echt niet mogelijk.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Lipton schreef:
Kom op hey, Eikrem was een uitstekende aankoop, ik heb zelden z'n goede middenvelder gezien.
Finnbogason was ook een goede zet. En het huren van El Ghanassy was ook slim.
Nordfeldt was ook een prima zet van Johan.
Er zaten natuurlijk ook mindere aankopen tussen, zoals Pappa (hoewel die door de trainer verneukt is) en Raitala.
Maar al met al kun je maar 1 ding zeggen over Hansma, en dat is dat hij het heel goed gedaan heeft.
Hij moest steeds flink verkopen en met een minimaal budget spelers halen. Dat heeft hij fanatastisch gedaan.


In de zelfde situatie zit Vonk nu ook, wat mij betreft doet hij het ook prima.
Er is gewoon helemaal geen geld, na 4 jaar van bezuinigingen is er nog steeds geen cent bij de club. Er is de afgelopen 4 jaar voor 35 miljoen euro aan spelers verkocht en voor 5 a 6 miljoen gehaald. Nou dan weet je wel genoeg.
Het is momenteel 1 grote teringbende bij de club.

Hansma en Vonk deden en hebben prima werk gedaan. Meer is er echt niet mogelijk.
Hij was een fantastische middenvelder inderdaad, dat is het probleem ook niet. Verdiende veel te veel voor ons en gelukkig konden we 'm kwijt bij Cardiff.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Technisch ziet het er allemaal heel goed uit, maar man o man, wat is dit een iel jongetje, heeft geen enkel fysiek duel gewonnen vandaag. Nogmaals, deze jongen heeft een goede toekomst voor zich, maar een paar maandjes in het krachthonk zou hem geen kwaad doen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Deze jongen is 18(!) jaar en gehaald voor de toekomst. Vanwege beperkte acties deze transferperiode speelt hij al mee, en hij is echt niet slecht voor een achttienjarige. Jaartje sportschool en overige training en er zit genoeg potentieel in.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Je ziet dat hij goed kan voetballen maar het is een aanfluiting dat je selectie zo droevig is samengesteld dat hij linksbuiten moest spelen want dat leek nergens op. Hij mag wat mij betreft op de positie van de Roon of van den Berg. Heeft zeker potentie.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Thorsby is nog maar net 18 jaar en dus gewoon A-junior. Mooi dat hij nu al zo veel 'vlieguren' maakt en gewoon mee kan.
Deze jongen wordt met de wedstrijd fysiek sterker. Toppertje in spe!
Laatst gewijzigd door Stiffie op 15-09-2014 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Naarmate de wedstrijd vorderde kwam hij steeds beter in zijn spel. Hij is gewoon geen vleugelspeler, maar vooral de tweede helft was hij aardig balvast. Dat heeft onder andere te maken met die Sibonachtige uitschuifpoten van hem, die zo nu en dan goed van pas kwamen! Voor een 18-jarige met geen enkele ervaring op de linksvoor deed hij het zeker niet onaardig.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Speelde tegen PSV weer een puike pot, hield die rechtsback van hen flink bezig en voetbalde goed mee.
Maar toch kun je zien dat hij nog te licht is voor deze kaliber wedstrijden, maar we hebben met hem wel een pareltje, werkt ontzettend hard, gaat voorop in de strijd, verzaakt niet en heeft een prima techniek, al ziet het er soms niet uit met dat lange slungelige lijf van hem. :mrgreen:

Ben zeer tevreden met deze aanwinst tot nu toe.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ondanks z'n ijver voegde hij gister niks toe. Verlang weer naar een linksbuiten die akties maakt en ballen voor geeft.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Prima dat deze jongen speelminuten opdoet, omdat er geen betere vleugels zijn. Maar, wanneer Slagveer niet lekker in de wedstrijd zit, komen er van beide kanten geen acties. Het is te hopen dat Larsson snel terug is en Vonk en co. heel snel er een vleugel bijhalen danwel Varga klaarstomen.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/mort ... -moment/10

Wat spreekt hij fantastisch goed Engels, en hier en daar al wat Nederlands.
Als hij geblesseerd is weten we hoe het komt, gevaarlijk die hangmat boven aan het plafond :mrgreen:
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Komt ook heel verstandig en rustig over, als 18 jarige jongen weet hij goed wat hij wil. Ben benieuwd wat we nog van hem kunnen verwachten, ben helemaal benieuwd naar wat hij kan laten zien op zijn eigen natuurlijke positie.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Verschrikkelijk om hem linksbuiten te zien staan. Het lijkt helemaal nergens naar.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef:Verschrikkelijk om hem linksbuiten te zien staan. Het lijkt helemaal nergens naar.
Haha eens. De grootste noodgreep in dit elftal.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Los van het feit dat hij nu nog niet op zijn positie speelt, is dit natuurlijk een topper in spé. Speelt volgend jaar vast op het middenveld, wordt daar de grote man. Iets verderop in de tijd staat de grote kassa dan weer te rinkelen. Goede, intelligente aankoop Vonk!
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Thinkman schreef:Los van het feit dat hij nu nog niet op zijn positie speelt, is dit natuurlijk een topper in spé. Speelt volgend jaar vast op het middenveld, wordt daar de grote man. Iets verderop in de tijd staat de grote kassa dan weer te rinkelen. Goede, intelligente aankoop Vonk!
Zou hij er dan al aan toe zijn om Sinkgraven op te volgen?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Joucke schreef: Zou hij er dan al aan toe zijn om Sinkgraven op te volgen?
Is in mijn ogen niet dé opvolger van Sinkgraven, eerder vervanger van de Roon, ik vind het ook geen vergelijkbare types. Ik gok erop dat een externe vervanger wordt aangetrokken en Thorsby één van de andere twee posities op het middenveld gaat bezetten. Ik hoop overigens daarbij dat Gudmundsson van de A-junioren ook overgeheveld wordt naar de eerste selectie, net zoals Bilal en Sinkgraven, want dat is me een talent, geweldig.
nou nou
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1996 schreef: Ik hoop overigens daarbij dat Gudmundsson van de A-junioren ook overgeheveld wordt naar de eerste selectie, net zoals Bilal en Sinkgraven, want dat is me een talent, geweldig.
Ik denk dat hij de opvolger zal worden van Sinkgraven. Is het zelfde type speler. Beetje actiever nog waar Daley nog wel eens zijn onzichtbare momenten heeft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Ik denk dat hij de opvolger zal worden van Sinkgraven. Is het zelfde type speler. Beetje actiever nog waar Daley nog wel eens zijn onzichtbare momenten heeft.
Eens. Hij zou de creatieve middenvelder moeten worden aangezien hij het inzicht ervoor heeft. Hij heeft mij alleen nog niet kunnen bekoren met z'n techniek. Fysiek komt hij erg te kort vanwege z'n leeftijd (groeifase) en dus zou hij nimmer de positie van De Roon kunnen invullen. Ik zou hem eerder laten druk zetten in de positie van V/d Berg en dat V/d Berg de positie van De Roon overneemt.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ach kom jongens, Thorsby is toch een compleet andere voetballer dan Sinkgraven?! Ik zie hem meer als een jongere en talentvollere versie van De Roon. Een loper op het middenveld. Niet de man met de verfijnde passjes en de korte draai.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Knipecity schreef:Ach kom jongens, Thorsby is toch een compleet andere voetballer dan Sinkgraven?! Ik zie hem meer als een jongere en talentvollere versie van De Roon. Een loper op het middenveld. Niet de man met de verfijnde passjes en de korte draai.
Ze hebben het over Gudmundsson.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef:
Ze hebben het over Gudmundsson.
Met mijn citaat van Superfries1996 bedoel ik inderdaad dat Albert Gudmundsson in mijn ogen de opvolger zal moeten worden van Daley. Thorsby lijkt mij inderdaad een goede opvolger te worden van de Roon, die in mijn ogen drastisch stilstaat in zijn ontwikkeling.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Thorsby zal nooit de opvolger worden van De Roon. Positioneel verdedigend nog zwakker, geen fysiek, en totaal geen vaardigheid om te onderscheppen. Wat mij betreft zo verschillend als dag en nacht.
Het enige dat overeenkomt is dat ze beide veel kunnen lopen.
Nee, aan alles zie je dat Thorsby een aanvallend ingestelde speler die de aanvallen ook mee opzet en in aanvallend opzicht over genoeg inzicht beschikt. Dat zie je alleen al op de manier hoe hij het spel verplaatst, en altijd kiest voor de passing ipv actie.
Je ziet dat hij nog worstelt met z'n lichaam/groei en dat dat waarschijnlijk invloed heeft op z'n motoriek/techniek. Hij zal de komende tijd veel moeten werken aan z'n balcontrole, fysiek en schot en dan kunnen we nog veel van hem gaan genieten, en ja op het middenveld.
Plaats reactie