Morten Thorsby

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Mackan68 » 18-09-2017 03:16

fuotbalgek schreef:Net als tegen Heracles ziet Streppel niet wanneer Thorsby van gigantische meerwaarde kan zijn en wanneer we een wedstrijd hebben dat Thorsby niet op tien kan spelen. Dit soort wedstrijden moeten we starten met Odegaard en Rojas, tegen ploegen die meer vooruit spelen hebben we Thorsby en Odegaard nodig.

Thorsby wordt gebruikt om de tegenstander af te matten. Om het later af te laten maken door de paradepaardjes in het team.Tactiek die tot dusver prima lijkt te werken. Als enige ongeslagen. Vorig seizoen kon een middenveld met van Amersfoort, Kobayashi en Schaars volgens sommigen niet. Van Amersfoort de motor van het elftal viel weg en we weten allemaal wat er gebeurde. Mooi doorgaan op de ingeslagen weg. Niet wisselen om het wisselen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Superfries1994 » 18-09-2017 11:59

fuotbalgek schreef:Net als tegen Heracles ziet Streppel niet wanneer Thorsby van gigantische meerwaarde kan zijn en wanneer we een wedstrijd hebben dat Thorsby niet op tien kan spelen. Dit soort wedstrijden moeten we starten met Odegaard en Rojas, tegen ploegen die meer vooruit spelen hebben we Thorsby en Odegaard nodig.

Echter, tegen ADO kwam Thorsby juist ontzettend van pas, en je kunt toch niet zeggen dat die aanvallend spelen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Crash » 18-09-2017 12:21

Mét Odegaard op 10 mist het middenveld te veel body en drive welke Thorsby wel brengt. Thorsby speelt in de rol die Van Amersfoort in de eerste helft van vorig seizoen bekleedde. Hij zorgt voor druk op de bal. Erg belangrijk in ons systeem en om de rest goed (lees: beter) te laten functioneren. Dit moet je niet van Odegaard verlangen. Die doet het prima op rechts.

Rojas een betere voetballer dan Thorsby? Zeker weten! Maar geen reden om te wijzigingen van tactiek nu we vierde staan toch? En ook tegen de zwakkere tegenstanders is druk op de bal belangrijk. Juist, zou ik bijna willen zeggen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor fuotbalgek » 18-09-2017 12:46

Het gaat toch goed vind ik juist kort door de bocht denken. Wanneer je vooraf de tegenstander analyseert kun je de wedstrijden aan zien komen waar we met Odegaard op tien moeten spelen. Tegen Heracles en Excelsior is dat nu al twee keer gerepareerd gedurende de wedstrijd, waar dit één keer puntverlies opgeleverd heeft.

Neemt niet weg dat Thorsby het prima doet naar Ijn kwaliteiten, sommige wedstrijden zijn gewoon geen wedstrijden voor hem. Een tegenstander die het heel klein maakt, dan mist Thorsby technisch en tactisch de kwaliteit om dat vanaf het middenveld open te breken. Odegaard zijn balcontrole, wendbaarheid en steekpass kan dan het verschil maken.

Speel je een open wedstrijd komt Odegaard inderdaad de kort, heb je een tegenstander die veel achteruit loopt heb je hem juist nodig daar.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor rust » 21-09-2017 19:38

Het klopt dat hij veel ruzie heeft met de bal en het is niet echt mooi om te zien. Maar hij komt wel veel in de 16 en werkt keihard. We hebben meerdere opties om de aanval en nummer 10 in te vullen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Wizard » 25-09-2017 11:17

Thorsby wint veel duels, is bijna altijd aanspeelbaar en maakt ontzettend veel kilometers waardoor continu druk op de bal zit bij de tegenstander. Wanneer we zonder de bal spelen, blijft het tempo hoog doordat Thorsby en Reza continu blijven drukken. In de tweede helft blijken meerdere tegenstanders sneller moe te zijn en krijg je met de snelle Rojas en Odegaard op de '10' een heel ander spelletje waarop het moeilijk snel anticiperen is voor een tegenstander.
Laat Morten maar lekker doorgaan op de '10'. Het wapen Odegaard op '10' met Rojas op de rechtsbuiten blijft zo een mooi extra wapen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-09-2017 09:12

Ik zie het niet als repareren dat Odegaard op een gegeven moment op 10 gaat spelen. Thorsby heeft ze eerst een uur helemaal uitgeput. Dan is het voor types als Odergaard en Rojas nog veel makkelijker om er tussendoor te voetballen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Mackan68 » 29-09-2017 14:33

Kaz_SCH schreef:Ik zie het niet als repareren dat Odegaard op een gegeven moment op 10 gaat spelen. Thorsby heeft ze eerst een uur helemaal uitgeput. Dan is het voor types als Odergaard en Rojas nog veel makkelijker om er tussendoor te voetballen.

Op het moment dat je vanuit een achterstand probeert de wedstrijd om te gooien en de winst alsnog te pakken kun je deze omzetting uitleggen als repareren. Maar ik vind het sowieso een tactisch sterke optie om op deze manier aan wedstrijden te beginnen. Door de onmiskenbare kwaliteiten van Martin speelt ook Dumfries aanvallend een opvallend sterke rol.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor fuotbalgek » 29-09-2017 21:41

Kaz_SCH schreef:Ik zie het niet als repareren dat Odegaard op een gegeven moment op 10 gaat spelen. Thorsby heeft ze eerst een uur helemaal uitgeput. Dan is het voor types als Odergaard en Rojas nog veel makkelijker om er tussendoor te voetballen.


In wedstrijden waarin de tegenstander zich ingraaft en ons de bal laat, zoals tegen Heracles, heeft Thorsby weinig uit te putten en wordt het voetballend lastig voor hem. Dan zou ik met Odegaard en Rojas beginnen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Superfries1994 » 11-10-2017 19:55

Weer twee goals voor Thorsby! Vooral de tweede was echt heel mooi, en technisch ook knap. Hij heeft wel eens ruzie met de bal, maar technisch zwak vind ik hem zeker niet. Het is misschien geen jongen die iemand uitspeelt, maar door zijn loopvermogen en kwaliteit om vaak in de zestien te komen, zorgt hij voor veel gevaar. De twee goals ontstonden ook weer hieruit (maar ook door de geweldige bal van Odegaard, natuurlijk). De roep om extra scorend vermogen op het middenveld is door zijn toedoen ook helemaal verstomd. Het laat ook wel zien dat simpelweg goals 'kopen' door spelers die wel eens doeltreffend zijn (Stans bijvoorbeeld) niet per se werkt. Het gaat er vooral om dat je spelers optimaal gebruikt, wat Streppel zeer goed gelukt is dit seizoen met Thorsby, vooralsnog.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor gwgwgw » 23-12-2017 21:34

Goed gedaan thorsby, nuttige overtreding...
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Stiffie » 23-12-2017 21:54

Zogenaamd een intellectueel maar helaas totaal geen voetbalgogme. Harde werker, domme voetballer.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor DimitriSCH » 23-05-2018 13:48

Is er al nieuws over het verlengen van het contract van Thorsby?

Op Dumfries & misschien Hoegh na de beste speler van het seizoen. Toch vaak bekritiseerd door eigen fans maar persoonlijk hoop ik dat die hier nog lang blijft.
DimitriSCH
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-02-2018 11:31

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor AllardP » 23-05-2018 16:47

Het is tekenend voor de kwaliteit van de selectie dat een jongen die amper een bal kan hooghouden tot de beste spelers wordt gerekend. Nuttige speler, mits op de juiste manier gebruikt, maar niets meer dan dat.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor DimitriSCH » 23-05-2018 20:30

AllardP schreef:Het is tekenend voor de kwaliteit van de selectie dat een jongen die amper een bal kan hooghouden tot de beste spelers wordt gerekend. Nuttige speler, mits op de juiste manier gebruikt, maar niets meer dan dat.

:lol:
DimitriSCH
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-02-2018 11:31

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Baas » 24-05-2018 08:21

AllardP schreef:Het is tekenend voor de kwaliteit van de selectie dat een jongen die amper een bal kan hooghouden tot de beste spelers wordt gerekend. Nuttige speler, mits op de juiste manier gebruikt, maar niets meer dan dat.

Er wordt wel om gelachen, maar het is natuurlijk te triest voor woorden dat deze jongen tot de besten zou behoren.
Hij werkt keihard, maar heeft een waardeloze techniek. Dat hij er toevallig 4 in schopt in de eerste wedstrijden van het seizoen lijkt me dan ook toeval.
Wat mij betreft een prima man voor op de bank, maar dit is niet het niveau wat je moet nastreven voor de basis lijkt mij.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2018 16:12

Baas schreef:Er wordt wel om gelachen, maar het is natuurlijk te triest voor woorden dat deze jongen tot de besten zou behoren.
Hij werkt keihard, maar heeft een waardeloze techniek. Dat hij er toevallig 4 in schopt in de eerste wedstrijden van het seizoen lijkt me dan ook toeval.
Wat mij betreft een prima man voor op de bank, maar dit is niet het niveau wat je moet nastreven voor de basis lijkt mij.

Als je Thorsby zo neer wenst te halen vraag ik me serieus af wat dan je mening is over ons andere Noorse toptalent, wereldspeler, Galactico. Het scoren van Thorsby aan het begin van het seizoen was geen toeval, want hij deed het in interlands ook. Maar ja, toeval kan natuurlijk heel ver gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor DimitriSCH » 24-05-2018 16:46

Haha, mensen die zeggen dat Thorsby geen techniek heeft en alleen kan lopen moeten een bril kopen. Techniek gaat wat verder dan een bal 4x hooghouden en een mannetje passeren.
DimitriSCH
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-02-2018 11:31

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Baas » 25-05-2018 09:24

Nee uiteraard, de techniek spat er vanaf. Voor Thorsby kom je naar het stadion! :roll:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor DSCH » 28-06-2018 20:00

Heeft aangegeven zijn contract (in eerste instantie) niet te willen verlengen. Vind ik toch wel ergens jammer. Thorsby is namelijk een speler die je er altijd bij kunt hebben. Ben benieuwd of er wat interesse is en wat er dan voor terugkomt.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Baas » 29-06-2018 07:59

DSCH schreef:Heeft aangegeven zijn contract (in eerste instantie) niet te willen verlengen. Vind ik toch wel ergens jammer. Thorsby is namelijk een speler die je er altijd bij kunt hebben. Ben benieuwd of er wat interesse is en wat er dan voor terugkomt.

Harde werker, niet zo'n goede voetballer.
Zou er geen moment wakker van liggen als hij vertrekt.
Mooi bedrag vangen vanuit bijv. Italië zou leuk zijn trouwens.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Ebiede » 29-06-2018 08:19

Het is Morten gegund. 100 wedstrijden gespeeld, top ambassadeur voor de club, nooit klagen. Dat hij niet het type speler is waarvoor je naar het stadion komt, het zei zo.

Ook in deze eerlijk naar de club toe, nu vertrekken zodat er nog wat te verdienen valt. Prima toch (beter dan een Ziyech of Alves).
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Wizard » 29-06-2018 08:39

Ebiede schreef:Het is Morten gegund. 100 wedstrijden gespeeld, top ambassadeur voor de club, nooit klagen. Dat hij niet het type speler is waarvoor je naar het stadion komt, het zei zo.

Exact! Hij heeft zich elke wedstrijd meer dan 100% gegeven. Juist dit soort jongens heb je in je team nodig.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor AllardP » 29-06-2018 15:21

Natuurlijk heb je dit soort spelers nodig, maar ze zijn wel relatief makkelijk te vervangen. Prima dus als hij naar een mooie Italiaanse club kan. In elk geval niet zijn contract laten uitdienen, want dat is pure kapitaalvernietiging!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor BK2007 » 11-08-2018 07:10

Geef hem maar snel een mooi nieuw contract.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor spettervanpetter » 17-08-2018 08:25

Vanavond sluit ook de transfermarkt in Italië, dan wordt het wel steeds moeilijker om nog spelers te verkopen. Zoals het nu lijkt, blijven Thorsby en Zeneli dus gewoon bij Heerenveen en lopen ze volgend jaar gratis de deur uit. Dit is niet een ideale situatie maar met een gesloten transfermarkt in Italië en Engeland wordt het lastig deze jongens nu nog te verkopen.
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor tha boelie » 17-08-2018 08:44

Niet helemaal waar, Zeneli heeft nog een 1-jarige optie. Daarnaast zie ik Thorsby wel een aantal jaar bijtekenen mocht hij geen nieuwe club vinden deze transferperiode.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor spettervanpetter » 17-08-2018 09:09

Ik las het net inderdaad dat Heerenveen nog een optie in het contract heeft. Zou mooi zijn als Thorsby bijtekent, want we kunnen het ons eigenlijk niet permitteren dat er spelers transfervrij vertrekken.
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Demster » 04-01-2019 13:45

Morten Thorsby staat voor een transfer naar het Italiaanse Sampdoria, zo meldt Alfredo Pedulla. De journalist van Corriere dello Sport meldt dat 'Samp' in elk geval een persoonlijk akkoord heeft bereikt met de Noorse middenvelder.

Het lijkt erop dat de transfer in de zomer gaat plaatsvinden, waardoor er geen transfersom betaald hoeft te worden door de Italiaanse Serie A-club. Mogelijk slaat Sampdoria eerder toe als blijkt dat er andere clubs zich in de tussentijd melden. Vooralsnog is dat nog niet het geval.

Sampdoria staat momenteel zevende in de Serie A, op 24 punten afstand van koploper Juventus.

https://www.feanonline.nl/nieuws/transf ... -subtopper

Lekker dan, weer geen inkomsten uit transfergeld. (Mocht dit waar zijn natuurlijk)
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Morten Thorsby

Berichtdoor Voorstopper » 04-01-2019 13:46

Mooie club om voor te gaan spelen, Italiaanse competitie vind ik hem ook wel passen. Hopelijk gaat hij deze maand nog, gratis zou jammer zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten