Morten Thorsby

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ben wel benieuwd hoeveel km hij aflegt in een wedstrijd!
Topper in spee!!!!
Dat Dwight dit nooit gezien heeft............. :roll:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Jazz
Beheerder
Berichten: 2490
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Erwin4ever schreef:Ben wel benieuwd hoeveel km hij aflegt in een wedstrijd!
Topper in spee!!!!
Dat Dwight dit nooit gezien heeft............. :roll:
Gelukkig dat hij weg is, iedereen ziet dat deze jongen zeer gedreven is en 110% inzet toont! Juist als het team niet loopt heb je spelers als Morten nodig! Dwight miste visie...
Heerenveen fan in Leiden
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1001
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Wat een fantastische drive heeft deze jongen. Zit een goede kop op met de juiste instelling. Ook op een druilerige maandagavond op Skoatterwâld in het beloftenteam altijd hard werken. Verdient deze basisplaats. Nu als beloning nog een doelpunt. Gun het hem van harte.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Enorm jammer dat hij voor de goal steeds van die ongelukkige momenten heeft. Maar dat Morten er wel komt begint steeds meer duidelijk te worden! Wat gun ik het die jongen ook. Geweldige persoonlijkheid. Zo jong al.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Mackan68 schreef:Enorm jammer dat hij voor de goal steeds van die ongelukkige momenten heeft. Maar dat Morten er wel komt begint steeds meer duidelijk te worden! Wat gun ik het die jongen ook. Geweldige persoonlijkheid. Zo jong al.
Die knullige momenten heeft gewoon met onstuimigheid te maken. Hij heeft de rust nog niet in belangrijke situaties. Daar moet hij nog in groeien. Dan kan het een soort Bradley worden.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Knipecity schreef: Die knullige momenten heeft gewoon met onstuimigheid te maken. Hij heeft de rust nog niet in belangrijke situaties. Daar moet hij nog in groeien. Dan kan het een soort Bradley worden.
Ach man zwets niet, iedereen kan toch zien dat deze jongen niet kan voetballen? Ballen springen van z'n schenen af, enige dat 'ie kan is inzet tonen

:wink:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Joucke schreef: Ach man zwets niet, iedereen kan toch zien dat deze jongen niet kan voetballen? Ballen springen van z'n schenen af, enige dat 'ie kan is inzet tonen

:wink:
Pardon? Dus jij snapt er niks van dat Foppe hem opstelt en zegt dat hij (en Cavlan en Otigba) een grote kan worden?
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Speelde weer een geweldige wedstrijd!! Harde werker, gelukkig ziet Foppe het wel wat Lodeweges niet deed:
hem op de juiste plek zetten.
Complimenten!!
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Wat ben ik blij dat deze jongen nu speelt, lijkt toch wat de rol van de Roon over te nemen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik heb het gevoel dat Thorsby gescout is door Foppe, met als voordeel dat hij precies weet wat Thorsby kan en niet kan (vleugelspeler)
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Ik heb het gevoel dat Thorsby gescout is door Foppe, met als voordeel dat hij precies weet wat Thorsby kan en niet kan (vleugelspeler)
Dat hadden 99% van de mensen hier ook al gezien hoor, haha..
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dat Thorsby nu eindelijk laat zien wat hij kan, net als Namli eerder, beide nog jong, is een pluim op het vaak in twijfel getrokken beleid van Vonk. Met een krap budget deze jongens binnen halen voordat ze doorbreken, zodat ze nog haalbaar zijn.

Thorsby was vandaag de centrale man en Thern mocht op de bank zitten. Terwijl Thorsby onder Dwight nauwelijks speelde en Thern onze beste middenvelder was. Wat een transformatie heeft dit team gemaakt en wat een drive heen Thorsby. Samen met Cavlan(tevens te weinig gebruikt) de uitblinker vandaag.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Knipecity schreef: Pardon? Dus jij snapt er niks van dat Foppe hem opstelt en zegt dat hij (en Cavlan en Otigba) een grote kan worden?
Knipoog Knipecity, verwijzing naar mensen die roepen dat een speler niet kan voetballen omdat er wel eens een bal van de voet springt :D
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: Die knullige momenten heeft gewoon met onstuimigheid te maken. Hij heeft de rust nog niet in belangrijke situaties. Daar moet hij nog in groeien. Dan kan het een soort Bradley worden.
Absoluut! Ik zei gister ook tegen mijn buurman dat hij als enige wél voor een eventuele rebound ging. Man wat hou ik van dat soort spelers! Daar is nog zoveel winst te behalen. Kijk eens hoeveel grabbelaars er in onze competitie spelen. Meer schieten vanuit de 2e lijn en altijd met 1 of 2 man doorlopen. Idem dito bij vrije trappen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Morten Thorsby kwam in de zomer van 2014 als 18-jarige naar SC Heerenveen. Een jaar later spreekt de jongeling al bijna vloeiend Nederlands en is momenteel druk met zijn examens voor zijn middelbare school in Noorwegen.
"Het gaat oke, soms heb ik problemen met de examens omdat de examens in Noorwegen zijn en ik hier ben. Ik doe mijn best om alles te halen en werk er hard voor. Ik denk dat ik nog één jaar nodig heb om alles af te ronden", aldus de leergierige middenvelder tegen Heerenveen TV.
Thorsby is ook druk met zijn lessen Nederlands. "Dat is alleen geen examenvak in Noorwegen", lacht de jeugdinternational, die ook bezig is met een goed milieu. "Het betekent veel voor mij. Als ik de kans krijg wil ik mij daar meer mee bezig gaan houden. Ik probeer het ook over te brengen op het team. Ik ga met de fiets naar de training en rijd in een hibryde auto."


Morten is een prachtig voorbeeld van het belang van de juiste mentaliteit om jezelf te ontwikkelen en doelen te bereiken.
Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Ook binnen onze selectie en ver daarbuiten!
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Precies, ook buiten het veld een voorbeeld voor iedere voetballer!!
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Deze jongen zit binnenkort bij een absolute topclub.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Wat kan jij overdrijven! Voorlopig staan we in het rechterrijtje en heeft die net drie basisplaatsen... Is goed bezig, maar als hij met drie jaar bij een psv, feyenoord of ajax speelt heeft die het al heel goed gedaan. Wat ik overigens niet heel snel zie gebeuren.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Een heel mooi artikel in de LC over een jonge speler die niet dom is en daar ook nog eens naar handelt. Een visitekaartje!

Maar laten we niet overdrijven. De wedstrijden tegen laaggeklasseerde tegenstanders waren nu ook weer niet van een dusdanig niveau dat we het lek boven hebben. Thorsby viel positief op door zijn tomeloze inzet. Iets wat ons in ons calvinistische denken altijd wel goed bevalt. Dit had succes. Het is mooi dat er toch een soort trendbreuk zichtbaar is met de oude situatie. Het is m.i. nog te vroeg om de victorie te kraaien. Als we vanavond met 3-0 door Twente naar huis gestuurd zouden worden zie ik in mijn gedachten de azijnflesjes alweer ontkurkt worden.

Maar het is voor mij geen discussie dat Thorsby zich op dit moment heel goed profileert binnen en buiten het veld!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Koesteren deze jongen!
Goede voetballer die heel goed snapt dat er meer in het leven is dan voetbal!
Hopelijk kan hij binnenkort zijn prima spel bekronen met een doelpunt!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

vond hem tegen twente een minder goede wedstrijd spelen, ook veel balverlies, hij doseert niet goed en loopt zich zo teveel voorbij, werd ook terecht gewisseld.
Hier heb ik geen woorden voor
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

ligt het aan mij of vind ik het vreemd dat er in dit topic zijn goeie wedstrijd van gister niet even wordt belicht?

Ik vond Morten namelijk echt een hele goeie wedstrijd spelen.

Gaan we veel plezier aan beleven, goed gescout Vonk enco!
En nog maar 19 jaar.. :D :D
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Is hij nog maar 19? Wist ik niet. Dacht 21/22....
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

ThiagoAlcantara schreef:ligt het aan mij of vind ik het vreemd dat er in dit topic zijn goeie wedstrijd van gister niet even wordt belicht?

Ik vond Morten namelijk echt een hele goeie wedstrijd spelen.

Gaan we veel plezier aan beleven, goed gescout Vonk enco!
En nog maar 19 jaar.. :D :D
Inderdaad, beste man aan onze kant. Hij is helemaal los nu, een geweldenaar!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Nou, dat is ook weer een beetje overdreven. Een geweldenaar is hij pas als hij ook gaat scoren en assists gaat geven. Maar qua veldspel prima. Beste man gisteren.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Met Knipe eens. Beste man van het veld. Wat een loopvermogen ook. Nu nog goals en assists.
SCH
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Nou, dat is ook weer een beetje overdreven. Een geweldenaar is hij pas als hij ook gaat scoren en assists gaat geven. Maar qua veldspel prima. Beste man gisteren.
Je kunt ook een geweldenaar zijn zonder goals en assists. Echter voor de positie van Thorsby zou het hem in zijn ontwikkeling helpen wanneer hij wat beslissender zou zijn. Kansen om beslissender te zijn krijgt hij in elke wedstrijd.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Morten moet meer rust in z'n kop krijgen zodra hij op zo'n 20 keter van het vijandelijk doel is. Ook moet ie zich verbeteren in de kleine ruimte. Toch is hij al van een behoorlijke waarde voor dit team en dat is mooi om te zien.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef: Je kunt ook een geweldenaar zijn zonder goals en assists. Echter voor de positie van Thorsby zou het hem in zijn ontwikkeling helpen wanneer hij wat beslissender zou zijn. Kansen om beslissender te zijn krijgt hij in elke wedstrijd.
Middenvelders die leuk kunnen ballen hebben we door de jaren heen zat gehad, maar middenvelders die ook veel scoren en assists geven zijn veel zeldzamer. Vd Berg deed dit op 10 ook al niet. Het zou prettig zijn als vanauit het kwartet Cavlan, Thorsby, St Juste en Slagveer wat meer kwam in dat opzicht.
En we moeten af van dat 'hij kan leuk voetballen'. Wat dat betreft is Foppe ook een verademing. Er moet meer killersmentaliteit in. Onder Lodeweges was het allemaal leuk en aardig. Nu moeten er gewoon resultaten komen. Spelers mag je op bepaalde posities gerust afrekenen op concrete cijfers.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat heb ik voor het seizoen begon al gezegd dat er te weinig scorend vermogen in de ploeg zat.
Dan scoort Heerenveen eigenlijk toch elke wedstrijd wel, maar krijgt het ook altijd minimaal één goal tegen. Je moet dus zelf al twee/drie goals maken om te winnen.
Daarom zou ik Thern ook graag in de ploeg zien, omdat die wel een goal kan maken, maar ik snap Foppe ook dat hij er eventjes naast staat
Plaats reactie