Stephen Warmolts

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Stephen Warmolts

Berichtdoor Flying Frisian » 26-05-2014 00:40

Naam: Stephen Warmolts
Geboortedatum: 10 april 1994
Geboorteplaats: Sleen
Nationaliteit: Nederlandse
Positie: centrumverdediger, rechtsback
Bij de club sinds: 2009
Contract tot: 2016 (optie 2017)
Contract sinds: mei 2014
Debuutwedstrijd profvoetbal: -
Vorige club(s): vv Sleen (jeugd), FC Emmen (jeugd)

Warmolts: 'Goede indruk achterlaten bij eerste selectie'
Gepubliceerd op 23 mei 2014 18:47

Stephen Warmolts werd het afgelopen seizoen al een aantal keer bij de selectie gehaald door trainer Marco van Basten. Waar Warmolts toen nog genoegen nam met een plek op de bank, mikt de verdediger komend seizoen op zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht van sc Heerenveen. Het vertrouwen van de club is er, want Warmolts tekende vrijdag een contract voor de komende twee seizoenen.

"Dit is een heel mooi moment in mijn nog korte carrière", sprak Warmolts na het tekenen van zijn contract. De centrale verdediger speelt vanaf 2009 in de jeugdopleiding van sc Heerenveen, dat hem destijds als eerstejaars B-junior overnam van FC Emmen. "Ik heb me goed kunnen ontwikkelen bij sc Heerenveen. Niet met hele grote stappen, maar telkens met kleine stapjes."

Misschien is die lijn wel typisch voor de speler Stephen Warmolts. De weg der geleidelijkheid, zonder extreme uitschieters of diepe dalen. Noem het degelijk. Een zekerheidje achterin. "Klopt", bevestigt Warmolts. "Ik presteer vrij constant. Ik val niet zo op, maar haal altijd een voldoende. Je kunt op me bouwen. Ik leg weinig risico in mijn spel. Dat is ook wel eens nadelig. Soms moet ik juist wel die risicovolle bal durven spelen."

Positioneel is Warmolts sterk, geeft hij aan. Die eigenschap verbloemt een minder punt: zijn snelheid. "Ik ben niet de snelste, maar omdat ik positioneel vaak goed sta, compenseer ik dat. Verder beschik ik over goed inzicht."

In de voorbereiding op het nieuwe seizoen probeert hij trainer Dwight Lodeweges te overtuigen van zijn kwaliteiten. Op de eerste training van 21 juni, sluit hij zich aan bij de eerste selectie. "Dan wil ik een zo goed mogelijke indruk achterlaten. We hebben een nieuwe trainer, dus iedereen wil zich laten zien. Ik ga m'n uiterste best doen. Hopelijk kan ik me dan definitief aansluiten bij het eerste."

Hij richt zich op de plek van centrale verdediger ('dat heeft mijn voorkeur'), maar zou ook eventueel rechtsback kunnen staan. Warmolts vormde achterin bij Jong sc Heerenveen lange tijd een vast duo met Joost van Aken, die later de stap naar de eerste selectie zette. "Mooi voor Joost", vindt Warmolts. "Dat geeft ook meteen aan dat er bij deze club kansen liggen voor de jeugd. Ik genoot er dit seizoen al van dat ik op de bank zat. Volgend seizoen hoop ik zelf ook te debuteren."

Het zou weer een mooi volgend stapje zijn in de ontwikkeling van de speler. Het afgelopen seizoen was hij een vaste waarde voor de beloftenploeg. "Of het mijn beste seizoen was? Misschien wel ja", denkt Warmolts. "Het was in elk geval mijn eerste volledige jaar als ‘senior’. Ik heb me goed staande gehouden op een hoger niveau en zat al een paar keer bij de eerste selectie. Het was een leerzaam jaar. Ook in de kleedkamer. Je moet je mannetje staan, anders lopen ze over je heen. Ook op persoonlijk vlak ben ik het afgelopen seizoen dus gegroeid."
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Erwin4ever » 26-05-2014 17:34

En wederom een speler die doorstroomt uit de eigen jeugd.
Laten we hopen dat hij komend seizoen de nodige minuten kan maken en het Otigba en Schmidt lastig maakt.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Thinkman » 26-05-2014 18:02

COLUMN van Marijn de Vries, vandaag in Trouw:
Stephen Warmolts is het wel gelukt

Ze wilden allemaal voetballer worden, de jongens bij mij op de dorpsschool. Natuurlijk wilden ze voetballer worden. Op de velden van VV Sleen renden ze achter de bal aan tot het etenstijd was, elke middag weer, de geur van warm gras in de neus, de groene vlekken in de broek.

Zijn opa was de postbode van het dorp. Zo'n jongen dus, heel gewoon. En dan zomaar profvoetballer worden
En op een dag, dat wisten ze zeker, zou er in de krant staan dat er een contract getekend was. Met Barcelona. Of Ajax. Of SC Heerenveen. Zelfs dat zou goed zijn.

Ze werden ouder. Ze werden niet gescout en ze realiseerden zich, elke middag op het voetbalveld een beetje beter, dat een droom een droom zou blijven. Niemand van hen zou een contract tekenen. Niet bij Barcelona. Niet bij Ajax. En zelfs niet bij SC Heerenveen. Uit kleine dorpjes komen geen profvoetballers.

Korstjes
Nu zijn ze 35 jaar oud, mijn klasgenoten. En dit weekend lazen ze aan de keukentafel, terwijl ze hun kinderen toemopperden de korstjes óók op te eten, in de krant: 'Warmolts uit Sleen tekent contract bij Heerenveen'.

Het moest even doordringen. Dat ventje dat ze allemaal hadden gezien toen hij tien, elf, twaalf jaar was, dat niet bijzonder uitblonk maar gewoon degelijk voetbalde, toen al, dat heeft het gewoon gered. Hij is nu twintig jaar en heeft zijn handtekening gezet.

Allemaal kennen ze Stephen Warmolts, natuurlijk. Een dorp is niet groot. Ze kennen ook zijn twee jongere broertjes. En zijn vader, die altijd met de twee honden loopt. De twee fantastisch afgerichte jachthonden, die nog een bijrol speelden in de dorpsmusical van een paar jaar geleden. Een lange leren jas heeft hij altijd aan, als hij met de honden wandelt. Een hoed op en een klein sigaartje in zijn mond. Excentriek kun je hem niet noemen. Karakteristiek, hooguit.

Weegschaal
Stephens moeder vind je iedere vrijdag op de markt in Emmen, in de beste notenkraam in de wijde omtrek. Menig Slener pakt speciaal voor die notenkraam de fiets, om een half uurtje naar Emmen te trappen en Stephens moeder een pond cashewnoten en een pond gezouten pinda's te laten afwegen. Naar de weegschaal hoeft ze nauwelijks nog te kijken, ze weet precies hoe gevuld het zakje moet zijn.

Zijn opa was de postbode van het dorp.

Zo'n jongen dus, heel gewoon. En dan zomaar profvoetballer worden. Niemand had het echt voorzien. Vooruit, bij de F-jes hadden ze het al over zijn talent. Hij was best goed, maar niet extreem behendig of snel. Hij zou het vast tot de hogere amateurregionen schoppen, dachten ze, maar prof...

Hij had verdedigende kwaliteiten. Dat kon je al goed zien toen hij twaalf was en naar de jeugdopleiding van FC Emmen verkaste. Hij was degelijk. Een harde werker. Fysiek en mentaal sterk. En dat is hij nog steeds. Dat is ook precies de reden waarom Heerenveen hem hebben wil. Een betrouwbare speler, een nuchtere jongen.

Een jongen die nog graag terugkomt naar het dorp waar hij is opgegroeid. Die tijdens de feestdagen gewoon meedoet aan het Bollen & Ballentoernooi. En die rustig achter de bar van de kantine van VV Sleen gaat staan op de dag nadat hij officieel prof geworden is. Het eerste en het tweede vieren feest, ze hebben net de laatste wedstrijd van het seizoen achter de rug. Iemand moet het bier tappen. Stephen doet het met plezier. Mijn oud-klasgenoten proosten met de jongen die hun dromen waarmaakt. Want hij is nog steeds één van hen. Maar wel één om bijzonder trots op te zijn.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor feanfan_01 » 26-05-2014 19:23

Leuk verhaal zeg en ook mooi om te horen dat het een nuchtere jongen is, iets wat precies bij ons past. Eigenlijk net zoals Van Aken. Gewoon 2 nuchtere Hollandse jongens, een beter centraal duo kan ik me zo niet voorstellen.

Mooi om dit te lezen zou graag zien dat hij dit seizoen minuten gaat maken.
No guts, no glory!!!
feanfan_01
Nieuw talent
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: 26-05-2011 12:42

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Gekko » 27-05-2014 09:45

Ik heb met zulke jongens ook veel meer dan met de De Kampjes en noem ze maar op.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Flying Frisian » 02-05-2015 21:43

Uit de woorden van Willem Huizing in de LC, mag Warmolts bij de club vertrekken. Gezien zijn leeftijd en de aanwezigheid van jongens als Gartenmann en Van Koesveld, kan ik me voorstellen dat de club de voorkeur geeft aan jongere centrumverdedigers. Daarnaast is een verlengd verblijf van Schmidt nog altijd mogelijk, waardoor speeltijd helemaal uit het zicht raakt.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Otsje P » 04-05-2015 11:17

Gaat hier zijn kans niet krijgen en is nu op een leeftijd dat dit wel zou moeten gebeuren. Het zou voor hem goed zijn om in de JL te beginnen. Misschien dat hij dan nog best eens door zou kunnen groeien naar de Eredivisie. Stap terug om aan spelen toe te komen, en op die wijze naar het juiste niveau toe te groeien.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Lipton » 25-06-2015 09:47

Hij gaat op huurbasis naar Helmond Sport. Eigenlijk had hij afgelopen jaar al ergens moeten spelen, als je 21 bent en nog nooit ergens gespeeld hebt is dat wel een slechte zaak.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Mackan68 » 25-06-2015 09:55

Maar had dat ook gekund? Je moet immers ook spelers voor je beloftenteam en A1 hebben. Het gaat nu wel een beetje in topsnelheid met de doorstroming. Voor spelers als Warmolts, Huizing en Koesveld is dat jaartje beloftes helemaal niet zo slecht geweest. Wat goed is komt snel zegt men, maar je kunt je zelf ook voorbij lopen als je niet oppast. Hiermee doel ik niet op specifieke spelers, maar meer op een groepje spelers die snel aan het doorbreken zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Lipton » 25-06-2015 10:07

Ja klopt, maar hij zat al meerdere jaren bij de beloftes, voor zijn persoonlijke ontwikkeling is dat niet goed geweest.
Als je kijkt naar het club belang dan was het een goede keuze om hem bij de club te houden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Jazz » 25-06-2015 11:26

Denk niet dat hij volgend jaar zomer bij Heerenveen een basisplek zal krijgen, misschien is hij dan een back-up voor Van Aken en St. Juste.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 25-06-2015 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Flying Frisian » 25-06-2015 11:38

Willem Huizing liet onlangs al ontglippen dat hij mag vertrekken bij de club. Gezien zijn leeftijd en het feit dat hij door diverse talenten in de pikorde is gepasseerd, ga ik er vanuit dat hij hier niet meer terugkeert.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Harmiej » 25-03-2016 19:50

SC Heerenveen neemt na het seizoen afscheid van verhuurde verdediger

SC Heerenveen gaat niet verder met Stephen Warmolts. De optie die de aan Helmond Sport verhuurde verdediger in zijn contract heeft staan, wordt niet gelicht. Dit meldt het Friesch Dagblad.

De 21-jarige Warmolts speelt dit seizoen op huurbasis bij Helmond Sport. Hier speelde hij tot nog toe 26 wedstrijden in de Jupiler League. De verdediger scoorde één keer.

Warmolts wacht nog op zijn debuut in het eerste elftal van Heerenveen. Wel speelde hij 43 wedstrijden voor Jong Heerenveen.

Bron: Feanonline.nl



Mooi dat hij weg gaat. Ik zie hem hier niet uitgroeien tot onbetwiste basisspeler. Ruimte houden voor een ervaren verdediger. Met Otigba, St Juste, en Van Aken hebben we dan genoeg verdedigers.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Royce_SCH » 27-03-2016 13:06

Hij zal wel naar FC Emmen gaan, komt te kort voor Heerenveen.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Stephen Warmolts

Berichtdoor Mackan68 » 28-03-2016 10:53

Harmiej schreef:

Mooi dat hij weg gaat. Ik zie hem hier niet uitgroeien tot onbetwiste basisspeler. Ruimte houden voor een ervaren verdediger. Met Otigba, St Juste, en Van Aken hebben we dan genoeg verdedigers.


Jammer dat hij het niet heeft gehaald tot het 1e elftal. Typische beloftenspeler, net als Doke Schmidt. Altijd degelijk zonder grote blunders. Willen ze toch een stapje maken dat zal dat een stapje terug zijn. Alhoewel. Ten opzichte van de beloftencompetitie is alles wat meer is dan amateurvoetbal nog een stapje omhoog. Een leuke Jupilerleague club past bij spelers als hun. Ik wens Stephen het allerbeste voor de toekomst.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten