Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Flamingo » 31-03-2014 16:00

Je moet niet vergeten dat we moeten bezuinigen. Dat doen we al met de trainer. Prima. Daarnaast is dit een trainer die in dit beleid goed bij de club passen. Tieme Klompe is voor de jonge jongens heel belangrijk vergeet dat niet. Jeffrey talan is daarnaast erg belangrijk voor de creatieve spelers. Dit komt helemaal goed.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 16:37

El Maestro schreef:Een opvallende keuze. Het verbaast mij dat er hier nog vrij veel positieve reacties zijn op deze trainer, gezien zijn verleden (en daarmee doel ik niet op het feit dat hij voor Cambuur werkt). Want behalve dit seizoen, waarin Cambuur écht leuk voetbalt, heeft deze man nog nooit wat gepresteerd. Bij elke club waar hij werkte was hij toch vrij snel weer weg en zijn clubs voor Cambuur waren zelfs van amateurniveau. Daarnaast is het van dit seizoen ook niet helemaal duidelijk hoe belangrijk hij nu exact is bij die lui ten noorden van Goutum.


Dit is exact mijn gedachte! Ik vind het een vrij schokkendekeuze. Mijn app-box stroomt over met geschokte berichten , dus ben niet de enige.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor oldtimer » 31-03-2014 16:43

De mogelijkheid van een 1 april - grap konden we natuurlijk al meteen doorhalen.
Waarom zou het bestuur van Cambuur zich lenen voor een zaak waarvan ze van te voren weten dat hij buitengewoon gevoelig ligt bij hun achterban? Ook als grap?
Je kunt verder van Lodeweges zeggen wat je wilt, maar hij durft wel.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 17:03

Maar waarom maak je dit nu bekend? Die man wordt nu volledig uitgekotst. Dom.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries88' » 31-03-2014 17:10

Volgens Van den Belt (directeur Cambuur) is daarvoor gekozen om poppenkast te vermijden. Uit de categorie 'het is zoals het is'. Zoiets lekt bovendien toch uit.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Beetle » 31-03-2014 17:11

Ik ga er pas woensdag serieus op in.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 17:13

Ik houd nog een slag om de arm.... morgen 1 april.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor GeraldSibon35 » 31-03-2014 17:13

Beetle schreef:Ik ga er pas woensdag serieus op in.


Omdat?
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor vincentdelbos » 31-03-2014 17:14

Ik kan hier nog geen oordeel over vellen. Mijn gevoel hierin is ook vrij neutraal. Sommige dingen spreken voor hem, andere tegen. Natuurlijk had ik ook andere voorkeuren, maar daarvan was lang niet alles haalbaar en aan de keuzes die haalbaar waren zaten ook weer nadelen (Pastoor en Koeman bijvoorbeeld).

Ik laat me graag verassen. Hij koos bij Cambuur in ieder geval voor een positieve spelopvatting (punt naar achter) en oogt erg rustig. Ik ben benieuwd. De invloed van de (hier) alom geroemde Henk de Jong kan ik niet goed inschatten.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2014 17:16

Heb toch sterk het gevoel dat deze man als tussenpaus, of als stroman, of als marionet gehaald wordt. Anders is het moeilijk te verklaren.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1994 » 31-03-2014 17:25

Knipecity schreef:Heb toch sterk het gevoel dat deze man als tussenpaus, of als stroman, of als marionet gehaald wordt. Anders is het moeilijk te verklaren.


Stroman/marionet voor wie dan?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Appie_M » 31-03-2014 17:25

Ik heb zo mijn twijfels over Lodeweges. Niet vanwege zijn Cambuurverleden, dat vind ik niet zo belangrijk. Vraag me zoals zovelen hier wel af tot in hoeverre het succes van 058 is toe te schrijven aan hem of aan Henk de Jong. Ik neig zelf eigenlijk ernaar om de credits daarvoor aan HdJ te geven. Daarnaast spreekt zijn status als jobhopper ook niet echt in zijn voordeel.

Maar goed, ik wil hem niet afbranden voordat hij überhaupt is begonnen. Ik zal hem dan ook een eerlijke kans geven om mij te overtuigen. Dus bij dezen: Dwight, welkom bij de mooiste club van Nederland en bovenal heel veel succes.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Criz » 31-03-2014 17:26

Vreemde keuze. De man heeft nou geen geweldige dingen gepresteerd als trainer. Dat hij een aardig seizoen draait bij die tokkieclub wil niet zeggen dat hij bij ons gaat presteren. Laten we hopen dat het een behoorlijk geslaagde 1 aprilgrap is.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Appie_M » 31-03-2014 17:26

Superfries1994 schreef:Stroman/marionet voor wie dan?


Verbeek
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 17:55

We mogen Lodeweges wel enorm feliciteren. Van de meest verschrikkelijke club naar de mooiste! Wat een promotie.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor fcdinamo » 31-03-2014 18:01

Uiteraard geef ik hem een kans. Oogt nuchter en realistisch., Als die n.b'er H. de Jong jomt,blever ik kaart na ruim 20 jaar in.
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2014 18:03

Superfries1994 schreef:
Stroman/marionet voor wie dan?


Tussenpaus: Verbeek misschien
Stroman: Klompe
Marionet: Riemer en Foppe
Pick your choice.

Ze hebben een gemakkelijk persoon gekozen die wil doen wat men van bovenaf wil.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor dirk3 » 31-03-2014 18:06

Tussenpaus: Verbeek misschien
Stroman: Klompe
Marionet: Riemer en Foppe
Pick your choice.

Ze hebben een gemakkelijk persoon gekozen die wil doen wat men van bovenaf wil.


Tussenpaus kan, rest is flauwekul van de bovenste plank
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2014 18:18

Omdat?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1996 » 31-03-2014 18:21

Denk eerder dat Klompe komend seizoen voorbereid gaat worden op het grote werk, al is Verbeek altijd welkom natuurlijk.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1994 » 31-03-2014 18:28

Tussenpaus kan ik nog wel inkomen (misschien over twee seizoenen Verbeek of Klompe of wie dan ook), maar marionet etc. vind ik nou niet zo overtuigend. Dan blijft Lodeweges denk ik liever bij Cambuur zitten. Nee, lijkt me flauwekul.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Beetle » 31-03-2014 18:32

GeraldSibon35 schreef:
Omdat?


Dan is het 2 april... Eens kijken of de club dan nog serieus is.


"Kern van Cambuur" is het allemaal in het verkeerde keelgat geschoten.

Kern van Cambuur zegt vertrouwen op in Dwight Lodeweges

Onbegrijpelijk dat in deze voor SC Cambuur zo belangrijke fase van de competitie in de strijd voor lijfsbehoud in de Eredivisie er zo’n bericht naar buiten komt welke een bom legt onder de geweldige clubspirit. In verband met dit vanmiddag aangekondigde aanstaande vertrek van de hoofdtrainer naar aartsvijand DKV is volgens de Kern van Cambuur een onwerkbare en onhoudbare situatie ontstaan rond de heer Lodeweges en roept op tot het (tijdelijk) naar voren schuiven van Henk de Jong als nieuwe interim-hoofdtrainer van onze club. Uiteraard spreken wij de wens en hoop uit dat er geen exodus zal plaatshebben qua spelersmateriaal. Dit statement heeft De Kern van Cambuur ook kenbaar gemaakt in de media en naar onze club en onze trots SC Cambuur!
SCS Kern van Cambuur

Lodeweges rot op!

Vandaag is bekend geworden dat Dwight Lodeweges aan het eind van dit seizoen de overstap maakt naar dkv. Supportersclub Cambuur Culture vraagt zich af hoe een trainer deze beslissing kan maken. Zeker in deze belangrijke fase van de competitie. Het kan niet anders dan dat deze beslissing negatieve effecten heeft op de prestaties van ons team. Dit is onvergeeflijk.

De verhoudingen zijn wat ons betreft definitief verstoord. Wij dringen er dan ook stevig op aan dat de BVO de heer Lodeweges per direct op non-actief zet. Dit om de negatieve effecten op club, teamspirit en sfeer zoveel mogelijk te beperken.

Lodeweges rot op!
STAND UP FOR THE CULTURE!


Blijft lachen met die blauw-gelen. :mrgreen:


Ook lollig: Heerlijk leesvoer vanaf pagina 56 tot 84 (tot nu toe, bij het schrijven van deze reactie.)

Ach, bij Cambuur zijn ze wel vaker in een 1 april grap getuind. Ik kan me nog herinneren dat de (oude) hoofdtribune onderzocht moest worden of die aardbevings-bestendig zou zijn. Er werden honderden fans opgeroepen om zoveel mogelijk te stampen. En ze waren aardig enthousiast....
Laatst bijgewerkt door Beetle op 31-03-2014 18:56, in het totaal 3 keer bewerkt
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 18:33

Marionet Knipe, hoe bedenk je het? Eenjarige contracten zijn heel normaal tegenwoordig. Voor 1 jaar tekenen en dan ieder jaar kijken hoe het gaat. Ging ook met Foppe zo. Lodeweges kan een tussenpaus worden genoemd omdat Klompe kan worden klaargestoomd. Maar om een nieuwe trainer zo weg te zetten als Knipe slaat nergens op.

Qua karakter vind ik hem hier prima passen, maar verder?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1994 » 31-03-2014 18:51

Heerenveen rules schreef:Marionet Knipe, hoe bedenk je het? Eenjarige contracten zijn heel normaal tegenwoordig. Voor 1 jaar tekenen en dan ieder jaar kijken hoe het gaat. Ging ook met Foppe zo. Lodeweges kan een tussenpaus worden genoemd omdat Klompe kan worden klaargestoomd. Maar om een nieuwe trainer zo weg te zetten als Knipe slaat nergens op.

Qua karakter vind ik hem hier prima passen, maar verder?

Hij is in ieder geval niet verdedigend ingesteld. Dat scheelt een hoop ergernis, hoop ik!
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2014 18:55

Heerenveen rules schreef:Marionet Knipe, hoe bedenk je het? Eenjarige contracten zijn heel normaal tegenwoordig. Voor 1 jaar tekenen en dan ieder jaar kijken hoe het gaat. Ging ook met Foppe zo. Lodeweges kan een tussenpaus worden genoemd omdat Klompe kan worden klaargestoomd. Maar om een nieuwe trainer zo weg te zetten als Knipe slaat nergens op.

Qua karakter vind ik hem hier prima passen, maar verder?

Haha naïeveling. Riemer en Foppe bepalen binnen de club en dan mrt name Riemer. Een trainer moet in dat straatje passen en uit willen voeren wat zei willen.

Overigens was hij bij Cambuur ook Stroman voor Henk de Jong. Lodeweges is gewoon in te huren voor dit soort activiteiten.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor g11 » 31-03-2014 18:55

Lodeweges dus toch.
Na het praatje gistermiddag op Fox was het zelfs door mij te voorspellen (zie andere topic over geruchten) dat hij de nieuwe trainer zou worden.

Op zich geen onlogische keus. Veel beter dan een E. Koeman, de Jonge of een Booij.

Deze man straalt wel een stuk rust uit.
Weet zich met een half failliete club die per ongeluk gepromoveerd is omdat er drie andere clubs omvielen in de eerstedivisie, met redelijk aantrekkelijk voetbal eenvoudig veilig te spelen.

In de tijd dat hij nog assistent-trainer bij ons was, heb ik eens met hem gesproken.
Menselijke aspect is een van zijn sterke punten. Daarmee kun je wel een goede teamgeest creëren.

Ben zeer benieuwd wat hij uit onze jonge selectie weet te halen, maar ben er wel van overtuigd dat hij het in zich heeft om het elftal zo te laten spelen, dat we met zijn allen weer met veel plezier naar het stadion gaan.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor H-J » 31-03-2014 18:58

Hoe hij over voetbal denkt (lees: hoe hij dkv laat voetballen) staat mij wel aan.

Dit nieuwsfeit op zich ook. Weer lekker verkneukelen op dat forumke :lol:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Thinkman » 31-03-2014 19:01

Heerlijk die voorspelbare reactie van de 'kern van Cambuur'. Zo voorspelbaar en dus helaas ook weer één brok frustratie, haat en domheid.

Ach, t is nooit wat weest en t sal nooit wat wurre daar in de achterbuurt van Leeuwarden.

Hoop wel dat camboerbestuur zwicht voor die tochtgattokkies, kan Dwight eerder beginnen met inwerken hier.
Op hun kosten!!!! :lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Thinkman » 31-03-2014 19:04

g11 schreef:Deze man straalt wel een stuk rust uit.
Weet zich met een half failliete club die per ongeluk gepromoveerd is omdat er drie andere clubs omvielen in de eerstedivisie, met redelijk aantrekkelijk voetbal eenvoudig veilig te spelen.


Inderdaad, Dwight weet, je moet van het ijs af voor het smelt, weg voordat de pudding in elkaar zakt.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Gekko » 31-03-2014 19:12

Een ervaren man die een topprestatie levert met Cambuur, de op voorhand zekere degradant. Geeft ruimte aan de anderen binnen de technische staf dus dat biedt kansen aan Klompe. Lodeweges kent de club al, zal snel gewend zijn. Ik zie in hem meer dan in Erwin Koeman enz. Zogenaamde uithangborden van wie je het ook maar af moet wachten of het gaat werken.
Als Cambuur een stunt wil uithalen melden ze morgen doodleuk de komst van Marco van Basten.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten