Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

Johnny Jansen zal waarschijnlijk assistent trainer worden samen met Tieme Klompe.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Wizard schreef:Ik betwijfel het of Lodeweges met De Roon als '6' wil spelen.
Dat durf ik ook wel te betwijfelen, maar ik denk dat er een aankoop komt voor de zes positie en dat van Anholt weer terug gaat naar de RB positie. Anders snap ik echt niet waarom er niet met Marzo wordt verlengd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Waarom Lodeweges niet met de Roon op 6 spelen ? Daar speelt hij nu toch ook naar alle tevredenheid ?

Ik ga ervan uit dat we 4-3-3 gaan spelen met de punt naar voren zoals nu met Ziyech op de 10.
Volgend seizoen kan Sinkgraven op de 10 met vd Berg en de Roon als opruimers. Op posities 6 en 8. Ik denk wel dat er voor vd Berg een nieuwe speler gaat komen die met vd berg gaat concurreren ok al denk ik dat je vd Berg ook niet zomaar uit het elftal speelt, Die is ongemerkt belangrijker dan zijn criticasters hier wel eens denken als je het mij vraagt.

------ 1. --------
2---3-----4-----5
6-----10--------8
7-------9-------11

Of speelt Lodeweges anders ?
Het kan ook totaal anders worden met de punt naar achteren, maar dat is wel riskanter en vraag ik me ook af of we daar de spelers voor hebben ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

BK2007 schreef:Waarom Lodeweges niet met de Roon op 6 spelen ? Daar speelt hij nu toch ook naar alle tevredenheid ?

Ik ga ervan uit dat we 4-3-3 gaan spelen met de punt naar voren zoals nu met Ziyech op de 10.
Volgend seizoen kan Sinkgraven op de 10 met vd Berg en de Roon als opruimers. Op posities 6 en 8. Ik denk wel dat er voor vd Berg een nieuwe speler gaat komen die met vd berg gaat concurreren ok al denk ik dat je vd Berg ook niet zomaar uit het elftal speelt, Die is ongemerkt belangrijker dan zijn criticasters hier wel eens denken als je het mij vraagt.

------ 1. --------
2---3-----4-----5
6-----10--------8
7-------9-------11

Of speelt Lodeweges anders ?
Het kan ook totaal anders worden met de punt naar achteren, maar dat is wel riskanter en vraag ik me ook af of we daar de spelers voor hebben ?
Van den Berg is te belangerijk voor dit Heerenveen. Zonder hem word je team nog jonger dan het al is en ben je in defensief opzicht ook zwakker zonder hem.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

BK2007 schreef:Waarom Lodeweges niet met de Roon op 6 spelen ? Daar speelt hij nu toch ook naar alle tevredenheid ?
Dat wordt toch net uitgelegd? De Roon speelt dit jaar beter met een controleur bij zich. Eerst met Eikrem en nu met van Anholt. De Roon is gewoon geen 6 en vd Berg ook niet. Positioneel te zwak, te ruime draaicirkel en te enthousiast naar voren bewegend.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:ok al denk ik dat je vd Berg ook niet zomaar uit het elftal speelt, Die is ongemerkt belangrijker dan zijn criticasters hier wel eens denken als je het mij vraagt.
Hij doet leuk mee als het team goed loopt te voetballen. Als het team zwalkt is hij met zijn ervaring, inzet en vechtlust niet de speler die het team op sleeptouw neemt en anderen beter laat voetballen of tenminste uit de shit helpt. Dan gaat bij hem de ergernis de boventoon voeren met als gevolg veel overtredingen, kaarten en schorsingen. Je ziet dat hij op dit moment, nu het allemaal net even makkelijker lijkt te gaan, gewoon naar behoren speelt.
Maar van dat type spelers mag je in mijn ogen meer verwachten in lastige tijden. Kan hij dat niet, dan moet je gewoon concluderen dat hij kwaliteit tekort komt. Dat is ook de reden dat hij niet meer aanvoerder is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik lees steeds dat jullie denken dat Nordfeldt weg gaat? Waar is dat op gebaseerd? Clubs staan niet in de rij toch?
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Hij gaf zelf aan graag weg te willen (al was dat later weer niet zo? ). En Heerenveen heeft in de winter al een bod afgeslagen van 1.5 miljoen. Dus zou zomaar kunnen dat hij vertrekt
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zouden er werkelijk clubs zijn die deze matige doelman willen? Hij mag blij zijn met Heerenveen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Dwight is schijnbaar al naar Scandinavië geweest om te scouten. Ook leuk om te lezen dat André Hansen daar als regionale scout voor ons daar aan het werk is.
Ik verwacht toch hierdoor dat er een blik Scandinaviers opengetrokken gaat worden.

Overigens is het denk ik belangrijker om te weten of er iets gaat veranderen in de totale scouting aanpak in combinatie met het veldspel. Worden er zomaar talenten weggeplukt of gaat men doelgericht voor posities scouten ?
Zo, ja. War heeft men dan voor ogen ? Ik zou graag willen dat de club eens echt gaat kiezen voor een herkenbare stijl, zoals ooit werd gespeeld. Ik herinner me nog net dat we met 1 controlerende middenvelder voor de verdediging speelden, met Radomski.
Dus met de punt naar achteren. Ik zou dat graag weer willen zien.
Fans van van Anholt denken dat hij dat kan ?
Samen maken we de club sterk.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Zouden er werkelijk clubs zijn die deze matige doelman willen? Hij mag blij zijn met Heerenveen.
Matig vind ik ook niet helemaal waar, sinds hij weer wat beter in vorm is de laatste weken is hij toch regelmatig belangrijk geweest. Gister ook een fenomenale redding bij een stand die nog spannend was. Nadeel blijft wel dat Nordfeldt bijna niks klemt.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef:Ik herinner me nog net dat we met 1 controlerende middenvelder voor de verdediging speelden, met Radomski.
Dus met de punt naar achteren. Ik zou dat graag weer willen zien.
Fans van van Anholt denken dat hij dat kan ?
Feitelijk gebeurd dit al bijna. Van den Berg speelt al behoorlijk diep, en ook de Roon speelt veelal een behoorlijk stuk voor Pele.

De Roon is geen 6. Zijn grootste kwaliteit ligt in zijn dynamiek, je ziet hem de laatste weken uitblinken, nu hij zich in de rug gedekt weet door Pelé. Datzelfde geld overigens voor Joey, die nu iets dieper speelt en dus minder hoeft te corrigeren. De afstanden zijn voor van den Berg nu iets kleiner, waardoor hij veel minder druistig aan het werk gaat.

Zoals Wizard al zei, is de Roon geen typische aanvallende middenvelder. Maar met zijn fysiek en diepgang denk ik dat hij het wel goed in kan vullen. Een beetje zoals Siem de Jong dat bij Ajax deed. (Dit is dus niet als 10, maar in het systeem met de punt naar achter. Als rechtermiddenvelder.)
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Wordt Dwight Lodeweges nog gepresenteerd?
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Duo Maxwell schreef:Wordt Dwight Lodeweges nog gepresenteerd?
Wellicht met de open dag denk ik, of op de eerste dag zodra de transfermarkt weer open gaat.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Knap hoe geruisloos Lodeweges is begonnen aan zijn klus, ondanks de veelbesproken aanloop. Hij maakt een goede eerste indruk door zijn nuchterheid en openheid richting de supporters. Veel meer een Heerenveen-man dan zijn nooit ontdooide voorganger, in dat opzicht. Toch zal hij vanwege zijn achtergrond net als Jans minder krediet hebben dan Van Basten, dus ik hoop op een redelijke competitiestart, waardoor de druk voor hem en de jonge groep weggenomen wordt. Dat moet kunnen, gezien het wedstrijdschema.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Misschien wel de belangrijkste versterking van dit seizoen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Gekko schreef:Misschien wel de belangrijkste versterking van dit seizoen.
Misschien ook wel niet. Valt nog niet over te oordelen denk ik.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ach weet je Grimo. Als Lodeweges met Cambuur aardig voetbal weet te spelen en zich zonder probleem veilig in het rechter rijtje. Dan moet hij zich bij ons natuurlijk ook met mooi voetbal veilig in het linkerrijtje kunnen. Dat zal wel de gedachten gang zijn van Vonk.
Samen maken we de club sterk.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

BK2007 schreef:Ach weet je Grimo. Als Lodeweges met Cambuur aardig voetbal weet te spelen en zich zonder probleem veilig in het rechter rijtje. Dan moet hij zich bij ons natuurlijk ook met mooi voetbal veilig in het linkerrijtje kunnen. Dat zal wel de gedachten gang zijn van Vonk.
Nu was er na de promotie bij Cambuur wel een heel ander verwachtingspatroon , dan nu bij Heerenveen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

BK2007 schreef:Ach weet je Grimo. Als Lodeweges met Cambuur aardig voetbal weet te spelen en zich zonder probleem veilig in het rechter rijtje. Dan moet hij zich bij ons natuurlijk ook met mooi voetbal veilig in het linkerrijtje kunnen. Dat zal wel de gedachten gang zijn van Vonk.
Je vergeet even de rol van Henk de Jong in deze. Het is dat die man de papieren niet heeft, maar waar Lodewegs tot afgelopen jaar een onbeduidende carriere had is Henk de Jong overal succesvol. Ik denk zelf dat hij de man achter het succes was.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Laten we Henk de Jong niet overschatten. Overal gepresteerd. Ja bij Harkema. Had dan ook een prima selectie daar voor een hoofdklasser.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Grimo schreef:Laten we Henk de Jong niet overschatten. Overal gepresteerd. Ja bij Harkema. Had dan ook een prima selectie daar voor een hoofdklasser.
Bij Jong Heerenveen ook en hij heeft de boel compleet omgedraaid bij Cambuur, waardoor ze van jarenlang het lachtertje van de eerstedivisie omgeturnd werden tot een team dat promoveerde. En daar kwam geen Lodeweges aan te pas.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik vind hem nu de laatste weken wel een beetje een overdreven positievo! Alles is geweldig en heeft de selectie heel veel kwaliteit en zijn de nieuwelingen goede versterkingen. Ook zijn we helemaal klaar voor de competitie, alleen nog 3 spelers voor de balans. De sfeer is echt geweldig bla bla bla. Ik bang dat deze man nog zwaar op koffie komt met deze selectie. Maar misschien is dat overdreven positief zijn wel ingegeven door het bestuur, dan lijkt het allemaal wel mee te vallen. Ik ben zeer benieuwd dit seizoen Ik laat mij zeer overdreven positief verassen door Dwight en zijn selectie. :P
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Je mag aannemen dat Lodeweges, beter dan destijds Jans en van Basten, weet wat de (on)mogelijkheden bij de club zijn. Zijn wens voor 3 extra spelers is duidelijk en daarbij kan hij moeilijk de 3 huidige spelers voor die posities publiekelijk afbranden. Intern zal hij neem ik aan afdoende duidelijk hebben gemaakt dat het geen versterkingen voor de breedte moeten zijn.
Voor de rest zal je hem tijd en krediet moeten geven om er wat van te maken. Na 4 seizoenen met voornamelijk reactievoetbal zal het tijd nodig hebben om de ploeg een ander systeem te laten spelen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef: Bij Jong Heerenveen ook en hij heeft de boel compleet omgedraaid bij Cambuur, waardoor ze van jarenlang het lachtertje van de eerstedivisie omgeturnd werden tot een team dat promoveerde. En daar kwam geen Lodeweges aan te pas.
Henk de Jong heeft bij Jong Heerenveen gepresteerd? Vertel eens welke spelers hebben toen via de beloften de overstap naar het eerste gemaakte? Geen één. Dat Cambuur promoveerde of ineens weer meedeed voor het kampioenschap kwam puur doordat een aantal clubs zich moest terug trekken vanwege faillissementen. Hierdoor deed Cambuur in één keer weer mee. Echt, laten we die man niet overschatten. Hij staat nu voor het eerst alleen aan het roer als hoofdtrainer, nu maar weer zien.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Cambuur had ook een paar leuke spelers waaronder Ritzmaier. Die is er ook niet meer. Wat komt daárvoor terug ?
Verder is het enthousiasme van eindelijk ere divisie spelen waarschijnlijk ook geen factor meer. Deze aspecten wegen ook mee.
Ik vraag me ook af of ze het financieel lang kunnen volhouden. De centjes moeten er ook zijn voor de eredivisie.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Baggerraartje schreef:Ik vind hem nu de laatste weken wel een beetje een overdreven positievo! Alles is geweldig en heeft de selectie heel veel kwaliteit en zijn de nieuwelingen goede versterkingen. Ook zijn we helemaal klaar voor de competitie, alleen nog 3 spelers voor de balans. De sfeer is echt geweldig bla bla bla. Ik bang dat deze man nog zwaar op koffie komt met deze selectie. Maar misschien is dat overdreven positief zijn wel ingegeven door het bestuur, dan lijkt het allemaal wel mee te vallen. Ik ben zeer benieuwd dit seizoen Ik laat mij zeer overdreven positief verassen door Dwight en zijn selectie. :P
Cambuur is het referentiekader van Lodeweges, dus dan is de selectie natuurlijk al snel kwalitatief sterk 8) :lol:
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Dwight, doe jezelf en anderen een plezier en praat niet steeds weer over je vorige werkgever. Het begint vervelend te worden. En ja het is inderdaad om droevig van te worden, maar droefheid hoort nu eenmaal bij die club.
Dus geen woorden meer maar daden!

Dan is twee keer van ze winnen de ultieme wraak op degenen die je zo respectloos hebben behandeld.
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Thinkman
En sa is it mar krekt! Twa kear winst en net minder. :stan:

(Negative dingen mei hy fansels wol oer cambuur sizze, as der al positive dingen binne oan dy club)
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zag Lodeweges op de tribune zitten bij Zwolle - Utrecht. Ik vind het een goed teken dat een trainer naar wedstrijden gaat om clubs te analyseren. Ik heb Van Basten vorig seizoen nooit een keer op de tribune voorbij zien komen. Kan zijn dat hij dan meer met handtekeningen uitdelen bezig is dan voetbal kijken, maar toch. Zou wel kunnen dat Klompe bijv. naar wedstrijden ging
Plaats reactie