Dwight Lodeweges

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor dirk3 » 31-03-2014 19:13

Overigens was hij bij Cambuur ook Stroman voor Henk de Jong. Lodeweges is gewoon in te huren voor dit soort activiteiten.


Heb je Smid gezien bij OF? Ze zijn in zak en as omdat de stroman weg gaat? Toe even, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Janneman » 31-03-2014 19:40

El Maestro schreef:Een opvallende keuze. Het verbaast mij dat er hier nog vrij veel positieve reacties zijn op deze trainer, gezien zijn verleden (en daarmee doel ik niet op het feit dat hij voor Cambuur werkt). Want behalve dit seizoen, waarin Cambuur écht leuk voetbalt, heeft deze man nog nooit wat gepresteerd. Bij elke club waar hij werkte was hij toch vrij snel weer weg en zijn clubs voor Cambuur waren zelfs van amateurniveau. Daarnaast is het van dit seizoen ook niet helemaal duidelijk hoe belangrijk hij nu exact is bij die lui ten noorden van Goutum.


Je zeurt toch ook niet over van Basten die niks gepresteerd heeft? Iedereen doet net of hij een wondercoach is maar dat is wel gebleken van niet. Een opmerkelijke keuze maar gelukkig moet ik nog mijn seizoenskaart verlengen (of niet).
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Surhuisterveen » 31-03-2014 20:01

Had liever aan andere trainer gezien en alsjeblieft geen spelers van dat hertenclubje mee naar onze club!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Hakansson » 31-03-2014 20:42

Ik denk dat Lodewegens hier prima kan werken als een stroman zelfde idee als bij cambuur.

Lodewegens naar buiten toe en Klompe die alle beslissingen maakt op de achtergrond en dan over een jaar of twee als Klompe zijn papiertje heeft doorschuiven.

En dan vanaf volgend seizoen een jonge trainer, ex heerveen speler vast klaarstomen voor een nieuwe klompe rol bijv (sibon)
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 20:48

En dan kunnen de wegens na 1 jaar scheiden.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor ouwe seun » 31-03-2014 21:25

Heerenveen rules schreef:En dan kunnen de wegens na 1 jaar scheiden.....

Dat is dan ook precies wat ik niet begrijp. De keus voor Lodeweges kan ik wel rijmen, maar waarom in vredesnaam dan maar voor 1 jaar. Ik kreeg de indruk dat de club weer vooruit wil, een visie heeft voor de lange termijn. Een trainer vastleggen voor slechts een jaar past niet in dit plaatje. #FAIL
18e plaats? Voor mij blijft sc Heerenveen de nummer 1
Avatar gebruiker
ouwe seun
Selectiespeler
 
Berichten: 322
Geregistreerd op: 05-01-2008 20:35
Woonplaats: Harlingen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Janneman » 31-03-2014 21:28

ouwe seun schreef:Dat is dan ook precies wat ik niet begrijp. De keus voor Lodeweges kan ik wel rijmen, maar waarom in vredesnaam dan maar voor 1 jaar. Ik kreeg de indruk dat de club weer vooruit wil, een visie heeft voor de lange termijn. Een trainer vastleggen voor slechts een jaar past niet in dit plaatje. #FAIL


Lijkt me simpel, de laatste jaren is het vaak gebleken dat langere contracten vaak niet uitgediend worden en dan zit je met een afkoopsom en dergelijke. Daarnaast is Lodeweges een man die steeds weer van club verandert dus kan men dan zonder problemen ieder een kant opgaan.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Sumzor » 31-03-2014 21:41

1 jaar omdat ze na 1 jaar dan Verbeek kunnen aannemen.
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Stiffie » 31-03-2014 21:53

Toen Lodeweges verleden jaar naar DKV ging dacht ik wat een giller, die heeft nergens gepresteerd en is overal ontslagen.
Dit jaar lijkt het wel een tovenaar.... Eerst zien dan geloven. Overigens zie ik ook in die Henk de Jong geen tovenaar.
Is een leuke peoplemanager en sfeermaker bij een topamateur, maar kan onmogelijk een tovenaar van een trainer zijn.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Janneman » 31-03-2014 21:56

Stiffie schreef:Toen Lodeweges verleden jaar naar DKV ging dacht ik wat een giller, die heeft nergens gepresteerd en is overal ontslagen.
Dit jaar lijkt het wel een tovenaar.... Eerst zien dan geloven. Overigens zie ik ook in die Henk de Jong geen tovenaar.
Is een leuke peoplemanager en sfeermaker bij een topamateur, maar kan onmogelijk een tovenaar zijn.


Ik heb eind vorig jaar DKV gefloten tegen een amateurclub en ontmoete Henk toen. Op een of andere manier heeft hij iets waardoor je hem mag. Een aanstekelijk enthousiasme en een gedrevenheid gecombineerd met humor. Hij weet mensen voor zich te winnen en is zeker goed voor een groepsproces maar denk uiteindelijk dat Lodeweges het meeste krediet verdient.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Baas » 31-03-2014 22:21

1 jarig contract is misschien ook wel om financiële redenen.
Stel nou dat het helemaal niks wordt.. dan hoef je hem geen vermogen mee te geven wanneer je van hem af wil.
Je gaat met iemand in zee omdat je verwacht dat hij goed is in zijn vak, dat snap ik wel..
Maar dacht Manchester United dat ook niet met Moyes?
Wellicht is er wel iets afgesproken dat er bij bepaalde prestaties een contractverlenging plus salarisverhoging in zit.
Ik vind de term tussenpaus dan ook een slechte.. Het kan ook dat Lodeweges het super gaat doen, dat hij zelf ook door wil en dat we 4 jaar met deze man door gaan.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2014 22:29

Stiffie schreef:Toen Lodeweges verleden jaar naar DKV ging dacht ik wat een giller, die heeft nergens gepresteerd en is overal ontslagen.
Dit jaar lijkt het wel een tovenaar.... Eerst zien dan geloven. Overigens zie ik ook in die Henk de Jong geen tovenaar.
Is een leuke peoplemanager en sfeermaker bij een topamateur, maar kan onmogelijk een tovenaar van een trainer zijn.

Henk de Jong zorgde vorig seizoen voor een enorme ommekeer waardoor Cambuur van het lulletje rozenwater van de Jupiler League veranderde in een winnaarsteam en promoveerde, maar Henk had de papieren niet dus moest er iemand bij, dat werd Lodeweges, een man die in avonturen stapt, laid back is en dus niet te moeilijk doet. Dat hij nu naar Heerenveen komt zal dus ook wel een achterliggende gedachte hebben.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor robke » 01-04-2014 00:10

Iedereen schijnt te zijn vergeten dat Henk de Jong met dkv kampioen is geworden om dat er 2 clubs failliet waren gegaan.....
Avatar gebruiker
robke
Selectiespeler
 
Berichten: 191
Geregistreerd op: 02-06-2008 09:00

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Stiffie » 01-04-2014 07:08

Ben het niet met je eens Knipecity. DKV had een verleden jaar voor eerste divisie begrippen een heel behoorlijk team met ook nog Rose en Bakens en die Huurling van Vitesse die nu bij NAC speelt erbij.
DKV kwam de laatste 7 wedstrijden in een flow, dat trucje kan de Jong wel.
Maar waarom zou een trainer met 0 ervaring in het betaalde voetbal een topper in de eredivisie zijn. Dat bestaat niet.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2014 07:29

Stiffie schreef:Ben het niet met je eens Knipecity. DKV had een verleden jaar voor eerste divisie begrippen een heel behoorlijk team met ook nog Rose en Bakens en die Huurling van Vitesse die nu bij NAC speelt erbij.
DKV kwam de laatste 7 wedstrijden in een flow, dat trucje kan de Jong wel.
Maar waarom zou een trainer met 0 ervaring in het betaalde voetbal een topper in de eredivisie zijn. Dat bestaat niet.

Ik zeg toch niet dat ze een slecht team hadden? Met De Jong kwamen ze in die flow. De Jong is overal waar hij trainer is succesvol omdat hij is wie hij is. Een trainer voor wie ze door het vuur gaan. Een gepassioneerd man. Neem daarbij de rust en wijsheid uitstralende Lodeweges en je hebt een mooie combi.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries1994 » 01-04-2014 08:14

Goedemorgen, vandaag 1 april! Een gewaarschuwd mens...De selectie meldt zich vanochtend om 9 uur en traint vandaag twee keer. #scHeerenveen

Tweet van Heerenveen, het zal toch niet..
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Grimo » 01-04-2014 08:26

Je zet alle pijlen op de jeugdopleiding, dus je bent voor de lange termijn bezig. Vervolgens stel je een 57 jarige coach aan met een 1 jarig contract. Ik zou graag willen weten van de club wat de reden is van een 1 jarige verbintenis? Het zal niet om Tieme Klompe gaan, geloof er niks van dat ze hem als onervaren coach een jaar later voor de groep gaan zetten. Waar is de lange termijnvisie van de club?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Fryskeboy22 » 01-04-2014 08:32

Grimo schreef:Je zet alle pijlen op de jeugdopleiding, dus je bent voor de lange termijn bezig. Vervolgens stel je een 57 jarige coach aan met een 1 jarig contract. Ik zou graag willen weten van de club wat de reden is van een 1 jarige verbintenis? Het zal niet om Tieme Klompe gaan, geloof er niks van dat ze hem als onervaren coach een jaar later voor de groep gaan zetten. Waar is de lange termijnvisie van de club?


Wellicht dat ze Lodeweges als soort tussenpaus hebben aangesteld om te wachten totdat Alex Pastoor vrij komt zodat Pastoor het na lodeweges het kan overnemen....? :frown: je weet maar nooit...
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Voorstopper » 01-04-2014 08:33

Zal er toch ook mee te maken hebben dat de opties die ze graag zouden willen op dit moment (nog) niet beschikbaar zijn. De gewenste kandidaten voor de lange termijn Langeler en ten Hag zeggen op dit moment nee en Verbeek ligt vast. Met Lodeweges heb je blijkbaar iemand die in het profiel past en ben je gedekt voor een tijdje én ben je wel dermate flexibel dat je toe kunt happen mocht de topkandidaat beschikbaar komen.
Hoewel ook ik liever een ander zie komen, vind ik dit in ieder geval een veel betere zet dan bijvoorbeeld een Erwin Koeman voor drie jaar vastleggen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor oldtimer » 01-04-2014 08:36

Zou het idee van een ( voorlopig ) eenjarig contract niet OOK een wens geweest kunnen zijn van Lodeweges zelf, die toch als en soort " Wandervogel " / avonturier bekend staat? Niet dat ik dat direct zou willen aannemen, maar toch.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Flamingo » 01-04-2014 09:40

De wijze waarop ze zijn gaan trainen bij de jeugdopleiding en dat beleid is belangrijk geworden. De man die afgelopen jaren verantwoordelijk was voor de jeugdopleiding heeft nog een contract van een jaar bij een andere club. Deze man is afgelopen jaar kampioen geworden met de jonge jongens die nu in het eerste spelen. Hij kent ze goed en is eerste keus. Daarom hebben ze een tussenpaus nodig. Dwight lodeweges is een goede bekende van foppe de haan en deelt de standpunten in het beleid. Zal dus op dezelfde voet beginnen als ze willen dat De Jonge het over neemt over een jaar. Tieme klompe zal in alle rust opgeleid worden voor over ongeveer 5 jaar.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor davp » 01-04-2014 09:45

Flamingo schreef:De wijze waarop ze zijn gaan trainen bij de jeugdopleiding en dat beleid is belangrijk geworden. De man die afgelopen jaren verantwoordelijk was voor de jeugdopleiding heeft nog een contract van een jaar bij een andere club. Deze man is afgelopen jaar kampioen geworden met de jonge jongens die nu in het eerste spelen. Hij kent ze goed en is eerste keus. Daarom hebben ze een tussenpaus nodig. Dwight lodeweges is een goede bekende van foppe de haan en deelt de standpunten in het beleid. Zal dus op dezelfde voet beginnen als ze willen dat De Jonge het over neemt over een jaar. Tieme klompe zal in alle rust opgeleid worden voor over ongeveer 5 jaar.


Is deze 'wijsheid' gebaseerd op je eigen gevoel of ben je goed ingevoerd binnen de club?
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor oldtimer » 01-04-2014 10:16

Ik hoop het eerste.
Trouwens hoeveel van die jeugdspelers die onder hem hebben getraind en gespeeld zijn hier tegen die tijd nog?
Als ze echt zo goed zijn als het nu lijkt kon dat best eens tegenvallen.
Dingen kunnen snel veranderen in de voetballerij.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2014 11:27

Supporters van SC Cambuur hebben dinsdag de afsluitende training van hun club voor het duel met FC Utrecht verstoord. De fans zijn woedend op trainer Dwight Lodeweges. Maandag werd bekend dat de oefenmeester na dit seizoen overstapt naar aartsrivaal sc Heerenveen.

Nadat de boze supporters het veld bestormden, bleek hoofdpersoon Lodeweges te ontbreken. Assistent-trainer Henk de Jong, die wel geliefd is onder de aanhang, ging het gesprek aan met de groep. Daarna keerde de rust weer terug in het Cambuur Stadion.

Woensdag speelt SC Cambuur de inhaalwedstrijd in en tegen FC Utrecht. Ook voor aanstaand weekeinde staat er een uitwedstrijd gepland, tegen NEC.


Het is toch wat als je niet gehinderd wordt door enige vorm van intelligentie. Simpele zielen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Mackan68 » 01-04-2014 11:33

Knipecity schreef:
Het is toch wat als je niet gehinderd wordt door enige vorm van intelligentie. Simpele zielen.

30 Man zijn het stadion binnen gedrongen nadat de hoofdingang werd bestormd. Hoe makkelijk wil je het maken om deze hersenlozen een stadionverbod op te leggen. Deur op slot en oppakken die lui. Typisch gevalletje van huisvredebreuk lijkt me. UWV-tokkies op tournee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Otsje P » 01-04-2014 11:47

Wat zit iedereen nu te jammeren over dat éénjarige contract? Foppe en Verbeek hadden altijd jaarcontracten volgens mij. En die gingen gewoon elk jaar even zitten. Zijn we tevreden? Gaan we nog een jaar door? Ja, mooi zo.

Op die manier kun je dus ook gewoon afscheid van elkaar nemen als het op de 1 of andere manier niet bevalt. We zeiken ons het apenzuur als Robert Veenstra een dikke afkoopsom mee krijgt. Maar als ze ervoor zorgen dat zulke afkoopsommen in de toekomst niet meer nodig zijn, dan is het weer niet goed.

Wat een gezwam altijd. Het is nooit goed.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor BK2007 » 01-04-2014 11:53

Is er al iets meer bekend over het slachtoffer, Dwight. Ik heb zeer met hem te doen en zijn naaste familie. Iedereen zal zich rot hebben geschrokken.

Ik wil dan ook voorstellen dat hij maar per direct wat werkzaamheden bij ons kan gaan doen en zich niet meer voor Cambuur gaat inzetten. Misschien wat scouting werk in de luwte ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Superfries88' » 01-04-2014 12:38

Grimo schreef:Je zet alle pijlen op de jeugdopleiding, dus je bent voor de lange termijn bezig. Vervolgens stel je een 57 jarige coach aan met een 1 jarig contract. Ik zou graag willen weten van de club wat de reden is van een 1 jarige verbintenis? Het zal niet om Tieme Klompe gaan, geloof er niks van dat ze hem als onervaren coach een jaar later voor de groep gaan zetten. Waar is de lange termijnvisie van de club?


Waarom geloof je dat niet? Klompe volgt deze cursus niet voor niets, dus het zou zomaar kunnen dat Heerenveen in hem een potentiële hoofdtrainer ziet. Over een jaar, in mei 2015, heeft hij de benodigde papieren als het goed gaat. Tot die tijd kan hij weer extra ervaring opdoen en juist Lodeweges is volgens mij wel een trainer die zijn assistenten stimuleert om bij te dragen. Een echte teamplayer. Lodeweges is misschien een korte termijntrainer, maar het achterliggende beleid zou wél van lange termijnvisie getuigen als het zo in elkaar steekt. Ik zou dat juist fantastisch uitgestippeld vinden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Hielke » 01-04-2014 12:58

Ik ben ook geen voorstander van langjarige contracten afsluiten met trainers. Dat kost in de praktijk alleen maar geld aan afkoopsommen. Kijk naar de waanzin bij Roda JC, waar Tomasson voor 3,5 seizoen (!) heeft getekend. Ga gewoon elke winterstop met elkaar evalueren of het werkt en plak er dan een jaartje aan vast. Niks mis mee.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Dwight Lodeweges

Berichtdoor Grimo » 01-04-2014 14:01

Je kan ook een lange termijn visie uitspreken. Contract van drie jaar, die elk jaar in de winter wordt geevalueerd. Clausule in het contract dat partijen altijd eind van een seizoen uit elkaar kunnen gaan zonder afkoopsom.
Superfries88' schreef:
Waarom geloof je dat niet? Klompe volgt deze cursus niet voor niets, dus het zou zomaar kunnen dat Heerenveen in hem een potentiële hoofdtrainer ziet. .


Omdat ik mij simpelweg niet kan voorstellen dat Riemer en Co een onervaren trainer voor de groep zetten als Klompe. Zelfs Verbeek werd eerst naar Heracles gestuurd om zelfstandig ervaring op te doen.


Otsje P schreef:Wat zit iedereen nu te jammeren over dat éénjarige contract? Foppe en Verbeek hadden altijd jaarcontracten volgens mij. En die gingen gewoon elk jaar even zitten. Zijn we tevreden? Gaan we nog een jaar door? Ja, mooi zo.


Situatie van Foppe en Gertjan zijn totaal niet te vergelijken met Lodweges. Die waren al tijden werkzaam binnen de club toen ze hoofdtrainer werden. Dat is met Lodeweges niet het geval. De visie van de club was bekend.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten