Jeremiah St. Juste

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ja, maar is het buitenspel dan? Twijfelgevalletje. En dus voordeel. Andersom hadden we ook graag gehad dat Uth (of wie dan ook) door had gemogen. Zelfs met dat lijntje op FOX, wat natuurlijk ook nooit 100% klopt, is het niet te zien.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Hij staat met zijn rechtervoet nipt buitenspel, maar dat kan zo'n grensrechter niet zien.

Ik vond hem de eerste helft zeer zwak, je kan zien dat hij veel talent heeft, maar hij was onrustig, druistig en leed veel balverlies. De tweede helft heeft hij zich goed hersteld, veel sprongkracht, snel en voetballend sterk. Ik denk dat hij binnen enkele maanden Otigba in de rangorde is gepasseerd.
nou nou
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Die eerste goal was inderdaad buitenspel, maar zo miniem dat dit de arbitrage niet aan te rekenen is.
Jerry begon onwennig, maar ging gaande de wedstrijd steeds beter spelen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: Huh? Wat jou betreft? Buitenspel is buitenspel. Dat ze het niet zien is een fout van de arbitrage.
Als het anderhalve teen aan lengte scheelt is het inderdaad 'gewoon' buitenspel. Dat het de arbitrage ontgaat is menselijk. De ene keer krijg je zo'n kans tegen, een andere keer mee. Als je op zo'n manier op achterstand komt is het vervelend. Video arbitrage zou op zo'n moment voor gerechtigheid kunnen zorgen. Maar je blijft zitten met het feit dat je per wedstrijd maar een paar momenten hulp/bevestiging kunt vragen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Johansson hing met zijn hele lichaam ook ver vooruit toch? En dat telt toch ook mee, dacht ik?
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Superfries1994 schreef:Johansson hing met zijn hele lichaam ook ver vooruit toch? En dat telt toch ook mee, dacht ik?
Ik meen dat het gaat om het lichaamsdeel waarmee je kunt scoren.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Joucke schreef: Ik meen dat het gaat om het lichaamsdeel waarmee je kunt scoren.
Dat klopt volgens mij. Dus alles behalve je armen telt mee voor buitenspel.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

St Juste stond er in volgens Lodeweges juist vanwege zijn opbouwende kwaliteiten. Ik zag daar niet veel van terug. Vind hem op dit moment nog te licht voor een centrale positie en ondanks zijn sprongkracht, een koppie te klein voor die positie.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Vind je dat echt Grimo? Ik zag juist een prima opbouwende centrale verdediger die veel en goed doorschoof. Af en toe nog wat onwennig, maar dat zijn vast de zenuwen. Ik vond hem ook sterk in de duels en zie het juist helemaal in hem zitten als centrale verdediger. Hij is inderdaad wat klein, maar dat hoeft geen nadeel te zijn wanneer hij goed kan springen/koppen.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Eerlijk gezegd vond ik hem erg matig, bij de 0-1 zag het er niet goed uit en hij liet daarna ook nog zijn man lopen waar hij nog net optijd nog tussen kon komen.

Qua opbouw inderdaad beter dan Otigba maar leed veel balverlies door mee op te komen. Tuurlijk is het leuk als zo'n jongen naar voren durft te stomen maar in zo'n situatie mag je nooit de bal verliezen.

Desalniettemin spat het talent er af, maar laten we nou niet met zijn allen hem de hemel in prijzen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:Vind je dat echt Grimo? Ik zag juist een prima opbouwende centrale verdediger die veel en goed doorschoof. Af en toe nog wat onwennig, maar dat zijn vast de zenuwen. Ik vond hem ook sterk in de duels en zie het juist helemaal in hem zitten als centrale verdediger. Hij is inderdaad wat klein, maar dat hoeft geen nadeel te zijn wanneer hij goed kan springen/koppen.
Nou vooral dat Lodeweges aangaf dat St Juste speelde vanwege een betere opbouw dat zag ik niet terug. Heb gisteravond de wedstrijd nog eens terug gezien en daar speciaal opgelet. Speelde weinig ballen vooruit en de meeste ballen opzij naar van Aken.
De eerste helft viel er al helemaal weinig op te bouwen omdat de Roon elke bal ophaalde en dan tussen van Aken en St Juste in stond. Tweede helft schoof hij wel eens in maar had niet veel effect. Je ziet dat hij veel potentie heeft maar ik vind hem nu nog wat te licht. Als je dan Lukassen zag van AZ, dan stond daar fysiek al veel meer een kerel. Ik zou hem ook wel eens op rechsback willen zien. Hij deed het niet onaardig maar maakte op mij weinig indruk.

Ik ben benieuwd of hij aankomend weekend ook tegen Luc de Jong op de been blijft, het beste aanspeelpunt en de beste aanvallende kopper van de eredivisie. Volgens mij heb je dan meer aan Otigba.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef:[ Als je dan Lukassen zag van AZ, dan stond daar fysiek al veel meer een kerel. Ik zou hem ook wel eens op rechsback willen zien. Hij deed het niet onaardig maar maakte op mij weinig indruk.
Absoluut eens, maar die heeft ook al een bak meer ervaring en is qua leeftijd verder. Als basisspeler op zo'n cruciale positie deed Jerry het wat mij betreft prima. In het begin nog wat onwenning en onzeker, maar naar mate de wedstrijd vorderde zag ik een prima CV'er die af en toe durft door te schuiven, zodat je een man meer situatie kreeg op het middenveld. Ook dat hoort bij opbouwen. Verder snap ik dat Dwight voor St. Juste ipv Otigba koos voor wat betreft het opvangen van de beweeglijke spitsen van AZ.

Ik zal nooit over 1 nacht ijs gaan, maar heb voor wat deze wedstrijd betreft een positief beeld over Jerry als centrale verdediger. Wat mij betreft een ruwe diamant
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Absoluut eens, maar die heeft ook al een bak meer ervaring en is qua leeftijd verder.
Luckassen is volgens mij een jaartje ouder als St Juste (?) en heeft dit seizoen ook pas zijn debuut gemaakt, 'een bak meer ervaring' valt dan ook wel wat mee.
Wizard schreef:Verder snap ik dat Dwight voor St. Juste ipv Otigba koos voor wat betreft het opvangen van de beweeglijke spitsen van AZ.
Ik ook wel hoor, het was een prima moment voor zijn basisdebuut.Otigba was daar misschien wel niet wendbaar genoeg voor. Maar ik zie daarintegen as weekend tegen PSV liever Otigba tegen de Jong spelen dan St Juste. Wat jij?
Wizard schreef:Ik zal nooit over 1 nacht ijs gaan, maar heb voor wat deze wedstrijd betreft een positief beeld over Jerry als centrale verdediger. Wat mij betreft een ruwe diamant
Absoluut,met je eens. Hij heeft veel mee, een echte atleet maar moet nog wat meer kerel worden. Zelf zie ik toch Buis en van Aken het liefst als centrale duo. St Juste zou ik wel eens op rechtback willen zien. Kan hij in ieder geval minuten maken.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Van Aken wordt al meer kerel, maar als je het goed bekijkt dan was dit 5 jaar geleden ondenkbaar. 2 zulke broekjes achterin. Beide nog duidelijk niet volgroeid, fysiek gezien, maar toch kan dit tegenwoordig in de subtop van Nederland.

Beide heren zullen nog vele uren in het krachthonk moeten voordat het echte kerels zijn. Dat ze beide talentvol zijn is wel duidelijk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Luckassen is volgens mij een jaartje ouder als St Juste
Je hebt gelijk. Ik verwarde de beide Luckassen van AZ met elkaar. Qua fysieke ontwikkeling lijkt Luckassen al een heel stuk verder te zijn.

Otigba zal ook zeker spelen tegen iemand als Luuk de Jong. Wanneer je speelt met St. Juste en Van Aken wordt je achterin (fysiek) overrompeld.

Van Aken met St. Juste is nog veel te pril en onervaren achterin. St. Juste kan je natuurlijk nog niet vergelijken met Buijs. Ik vraag me af hoe SCH volgend seizoen met St. Juste zal omgaan. Hij zal niet in aanmerking komen voor een directe rol als CV'er en zal aan de rechterkant Marzo voor zicht moeten dulden. Hopelijk komt er voor hem volgend seizoen geen rol à la Pelé naar voren. Aan de andere kant is het nog een A-junior en kan hij voldoende speeltijd bij de Beloften krijgen.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Vond dat Jerry het prima deed, voor de 1e keer in de basis, 1e helft nog wat onwennig, maar later herstelde
ie zich goed. Hij had iig de durf op mee op te komen, dat mis ik weleens in dit elftal. Lef tonen, niet bang zijn om een lange bal te geven of om op te komen. In heel veel wedstrijden zie ik te vaak "balletje breed of terugspelen"
wat niet altijd nodig is!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Gerucht:

Ajax schijnt naast Gudelj in de komende dagen nog een aankoop te willen doen: een jonge, rechtsbenige centrale verdediger van een jaar of 17-18 om als (2e?) back-up voor Veltman te fungeren. Ajax-insiders zeggen dat het om St. Juste gaat.
nou nou
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Dit zou wel bizar snel zijn. Wel een compliment voor de jeugdopleiding natuurlijk, maar zeer pijnlijk en jammer voor de fans van Heerenveen.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Duo Maxwell schreef:Dit zou wel bizar snel zijn. Wel een compliment voor de jeugdopleiding natuurlijk, maar zeer pijnlijk en jammer voor de fans van Heerenveen.
Dat zou meer dan pijnlijk zijn, ze mogen inderdaad wel eens opschieten met het verlengen van de contracten. Ook bij Bikel duurt het al veel te lang!
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Zou niet de eerste keer zijn inderdaad. Wat is dat toch met Heerenveen en het verlengen van eigen jeugd... Doke Schmidt willen ze verlengen, maar over St. Juste en Van Aken o.a. hoor je niets. Om maar te zwijgen over de rest van de selectie, hopelijk komt daar snel duidelijkheid over.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Duo Maxwell schreef:Zou niet de eerste keer zijn inderdaad. Wat is dat toch met Heerenveen en het verlengen van eigen jeugd... Doke Schmidt willen ze verlengen, maar over St. Juste en Van Aken o.a. hoor je niets. Om maar te zwijgen over de rest van de selectie, hopelijk komt daar snel duidelijkheid over.
Gister op Skoatterwald hoorde ik dat van Aken alleen wil verlengen met een clausule in zijn contract. Hans Vonk is daar niet zo'n fan van. Logischerwijs. Maar als ze met Doke bezig zijn ga ik er gemakshalve maar vanuit dat dat met Joost en Jerry ook zo zal zijn. Indien dat niet het geval is mag je wel vaststellen dat er sprake is van een bizarre wijze van doorselecteren. Iets wat na verlengen met Slagveer en de Roon misschien niet eens onmogelijk lijkt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Als St Juste buitencategorie is gaat hij hier niet lang spelen, zo werkt dat nu eenmaal. Ik hoop natuurlijk wel dat de club er voor zorgt dat hij een meerjarig opgewaardeerd nieuw contract krijgt waarmee we hem bijv na volgend seizoen kunnen verkopen voor een leuk bedrag.
Verder is het natuurlijk eerst maar eens afwachten hoe snel hij aanpikt en of hij constant een goed niveau kan halen.
The two most powerful warriors are patience and time.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik word niet vrolijk van deze berichten. De jeugdopleiding draait als nooit tevoren - en is misschien op dit moment wel de beste van Nederland - maar we profiteren er niet genoeg van. Onze beste talenten zijn al na 1-1,5 jaar vertrokken. Soms is er sprake van een 'offer you can't refuse', zoals met Sinkgraven en Bilal (al kun je daarover discussiëren). Maar vaak moeten we noodgedwongen voor een prikkie verkopen, omdat de speler anders transfervrij wegloopt (Ziyech, Gouweleeuw, Narsingh).

Dat laatste kun je verhinderen door talenten tijdig een nieuw contract te laten tekenen. Dat wil zeggen: voordat ze doorbreken in het eerste en de hele wereld ziet hoe goed ze zijn. Ik lees allemaal forummers die zich verheugen op het duo Van Aken-St. Juste, maar ik denk dat de kans momenteel groter is op Buijs-Otigba volgend seizoen. Want we zijn wéér te laat met verlengen.

Hierdoor zijn we nu een veredeld opleidingsinstituut. Voor prestaties moet je hier niet meer zijn, dus alleen spelers die bij Heerenveen op hun top zijn (Slagveer, De Roon, Schmidt) tekenen nog bij. Ik hoop dat de club mijn ongelijk aantoont door in de komende tijd Van Aken, St. Juste en Bikel te verlengen, maar ik geloof er niks van.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

AllardP schreef: Hierdoor zijn we nu een veredeld opleidingsinstituut. Voor prestaties moet je hier niet meer zijn, dus alleen spelers die bij Heerenveen op hun top zijn (Slagveer, De Roon, Schmidt) tekenen nog bij. Ik hoop dat de club mijn ongelijk aantoont door in de komende tijd Van Aken, St. Juste en Bikel te verlengen, maar ik geloof er niks van.
De frustraties zijn begrijpelijk natuurlijk maar zo werkt het op dit moment. Eerst waren we handelshuis, nu opleidingsinstituut. Het doel is uiteindelijk niet anders: geld verdienen zodat we een gezonde toekomst hebben. De club zit op dit moment weer in een bouwfase. We kunnen niet de financiële en sportieve perspectieven bieden die de top 3/4 kan bieden en daarom is de lokroep vaak te sterk voor de meest talentvolle spelers. De eerstkomende jaren zal dat echt niet veranderen. Dan moet je (veel) beter gaan betalen en dat gaan we niet doen, dat laat het gehannes met het contract van Bikel wel zien. Iedere financiele vooruitgang voor een speler lijkt op dit moment wel teveel.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het is nu aan die jongens om het besef te krijgen dat ze het bij ons helemaal niet zo slecht hebben. Maar ja.....
Ik hoop niet dat we nu bij ieder talent gaan meemaken dat er een nieuw record verbroken gaan worden wat betreft het aantal wedstrijden in het 1e elftal.
Volgens mij is het halen van Daley ook één van de redenen dat er nu wat gesteggel is in het technische hart van Ajax. Wim Jonk ziet dat er wéér grote bedragen uitgegeven worden aan spelers die in de zeer nabije toekomst de eigen spelers in de weg staan. Ze leiden in Amsterdam óók goed op, maar daar breken de spelers niet door omdat er met de buidel gerammeld en geritseld wordt. Kan me best voorstellen dat een Wim Jonk dan het idee heeft dat het vrij weinig zin heeft waar hij mee bezig is en verantwoordelijk voor is.
Het loopt even een seizoen niet geweldig bij Ajax (in mijn ogen door veelvuldig en onlogisch gewissel van de Boer) en die begint dan maar weer te roepen om spelers. Er wordt na de afgelopen kampioenschappen dit seizoen erg snel afgestapt van de filosofie die zijn herintrede deed tijdens de fluwelen revolutie in Amsterdam.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Voorstopper schreef:Het doel is uiteindelijk niet anders: geld verdienen zodat we een gezonde toekomst hebben.
Je kunt alleen geld verdienen aan spelers met een langlopend contract. En dat ontbreekt er dus aan. We moeten spelers vastleggen vóór hun debuut, eventueel met opties van van één of twee jaar extra (zoals Otigba). Als ze in de A1 of de beloften zitten, dan hebben ze echt nog niet veel te eisen. Nu moet je in onderhandeling op een moment dat ze hogere salariseisen én meer opties hebben. Slechte timing gewoon.

Overigens is de club meer dan financieel gezond op dit moment. Ik zou dat echt wel eens op het veld terug willen zien.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het lijkt mij ook dat juist in de optiesfeer bij de grootste jeugdtalenten meer winst te behalen valt. Ik kan me best voorstellen dat doorgebroken spelers steeds lastiger gaan doen over opties en veel meer bezig zijn met voor hunzelf belangrijke clausules zoals gelimiteerde transfersommen o.i.d. Wat ik me afvraag. Eenzijdige opties van 2 seizoenen of zo kosten de club toch niet meer aan salaris voor betreffende spelers?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

AZ zit achter Van Aken aan, aldus Feanonline. Heb je het al. Aan dat soort clubs zouden we geen spelers kwijt hoeven raken; met een doorlopend contract zijn ze kansloos.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

AllardP schreef:AZ zit achter Van Aken aan, aldus Feanonline. Heb je het al. Aan dat soort clubs zouden we geen spelers kwijt hoeven raken; met een doorlopend contract zijn ze kansloos.
Met Ziyech en Gouweleeuw hebben we nu al 2x keer eerder spelers gehad die een stap opzij maken ipv vooruit. Ondenkbaar is dus niks meer. Zeker als je weet dat ook Van Aken uit Noord-Holland komt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: Met Ziyech en Gouweleeuw hebben we nu al 2x keer eerder spelers gehad die een stap opzij maken ipv vooruit. Ondenkbaar is dus niks meer. Zeker als je weet dat ook Van Aken uit Noord-Holland komt.
Vandaar dat terecht gesproken wordt over een doorlopend contract. Dat maakt het voor clubs als AZ veel minder makkelijk om bij ons te komen shoppen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie