Daley Sinkgraven

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Thinkman » 30-01-2015 21:42

Dit topic kan wel op slot.
Thinkman
Superster

Berichtdoor john2p » 30-01-2015 21:43

Gemengde gevoelens. Daley is teveel met Ajax bezig geweest de laatste maanden, zover is duidelijk. Ik denk dat hij het wel gat redden bij Ajax. Maar niet het komende half jaar, komt niet ideaal binnen.

Van die 6,5 miljoen nu maar eens directe versterkingen halen.
john2p
Superster

Berichtdoor spuit-11 » 30-01-2015 21:47

6,5 miljoen voor iemand die nog maar een half jaar echt in de basis staat; prima deal vonk!

Prima vervanger in de vorm van thern al in huis.

Nu gelijk hamad huren, en eventueel nog linksback?
spuit-11
Selectiespeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-01-2015 21:52

Ik vind het super naief dat er gesproken wordt over versterkingen. Die komen er toch niet met ons kneuzenbestuur. Ze blijven hun scc mooi voor de gek houden. Euro's vangen en niks doen. Dat is hun specialiteit. Of 7 ton uitgeven aan een amateur.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor AllardP » 30-01-2015 21:53

spuit-11 schreef:6,5 miljoen voor iemand die nog maar een half jaar echt in de basis staat; prima deal vonk!

Lekkere liefhebber ben jij. Ik zie wederom een toptalent dat al na één luizig seizoentje vertrekt. En bovendien vind ik 6,5 miljoen helemaal niet zo veel voor een contract tot 2019 (!!).
AllardP
Superster

Berichtdoor paparazzi » 30-01-2015 21:57

Een woord; schandalig!
Miereneukert!
paparazzi
Superster

Berichtdoor Gekko » 30-01-2015 21:59

Een jongen die nog veel moet leren, die behoorlijk terugzakte, die alleen nog maar met Ajax en zijn transfer bezig was. Dan is 6,5 miljoen een prima deal als je al een vervanger in huis hebt die beter is. Stukken beter zelfs.
Gekko
Superster

Berichtdoor mitrita » 30-01-2015 22:01

Eigen topic sinds 21 januari 2014 en nu al naar oud-spelers. :|
mitrita
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-01-2015 22:02

Deze jongen is natuurlijk zwaar overschat dus het is van zijn kant een hele domme stap. Wij 6 miljoen, hij vriend van Zivkovic. Hoe vergooi ik mijn carrière... heeft hij maar 1 hersencel ofzo? Ik ben echt blij dat hij weg is met zijn vertragende spel.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Gekko » 30-01-2015 22:04

Heeft hij dan niks geleerd van Basacikoglu? Bij Ajax zal het voorlopig bank en Eerste divisie zijn. Dan kun je beter bij Heerenveen spelen. Maar hij is al volledig verblind door een rood witte waas sinds afgelopen zomer.
Gekko
Superster

Berichtdoor spuit-11 » 30-01-2015 22:13

Jammer dat je hier weer geen afwijkende mening mag hebben allard...

Ben wel degelijk een liefhebber, heb afgelopen zaterdag genoten van een fantastische wedstrijd waarin Sinkgraven behoudens 1 erg mooie aanval verder weinig aan bijgedragen heeft... Zijn opvolger Thern lijkt mij een paar jaar verder, fysiek een stuk sterker en constanter. Absolute talent is bij Daley misschien wel groter, maar dat moet er nog maar uitkomen

2019 is dan misschien nog wel een 4 jarig contract, maar wel slechts een geüpgraded jeugdcontract...
spuit-11
Selectiespeler

Berichtdoor Beetle » 30-01-2015 22:19

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster

Berichtdoor Harmiej » 30-01-2015 22:39

Ik geef Vonk groot gelijk. 6.5 miljoen is een prima bedrag voor Sinkgraven. Geld gebruiken om gaten te vullen en spelers te halen in de komende zomer. Een rechtsbuiten erbij nog in deze transferperiode. Met Thern kunnen we gewoon meedoen voor een plekje in Europa.
Harmiej
Selectiespeler

Berichtdoor Makkum8 » 30-01-2015 23:14

Het is zo zonde dat je na Bilal en Hakim al weer zo snel een speler van de hand doet die hier zijn opleiding heeft gehad. De supporters hebben amper van deze spelers kunnen genieten. Anderzijds leverden de transfers van o.a. Narshing, Gouweleeuw, Ziyech, Basa, Sinkgraven en van Anholt (de volgende) ook weer veel geld op. Hierdoor worden we financieel steeds weer gezonder zodat we hopelijk in de toekomst minder snel (onze talenten) te hoeven verkopen. Met bovenstaande transfers is weer dik 20 miljoen gemoeid. De jeugdopleiding betaald zich nu de laatste jaren echt eindelijk eens goed uit. Geef nu Janio Bikel maar de kans en haal een tweetal goede versterkingen er bij zodat we niet weer sportief weg zakken. Dit kan de club zich niet veroorloven. Zo verschrikkelijk verwend zijn wij als supporters (en trouwe sponsoren) ook niet de laatste 5 jaar.....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Makkum8
Basisspeler

Berichtdoor Stiffie » 30-01-2015 23:54

Zaterdag wordt alles rond gemaakt. 6,5M is nog speculatief maar Vonk zal tevreden zijn met het transferbedrag. Je mag toch aannemen dat er al lijntjes zijn gelegd met nieuwe spelers alvorens deze transfer af te wikkelen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 31-01-2015 01:23

Flying Tilster schreef:Hij zat dus met zijn hoofd al in Amsterdam.. Waarom speelde hij dan nog vanavond?

Het is gvd een schandaal. Waarom speelde hij vanavond? Leek echt nergens op. Duidelijk met zijn hoofd ergens anders. Als ik Lodeweges was dan kon hij het vergeten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Satyr » 31-01-2015 07:24

6,5 miljoen voor een binnenlandse transfer van een niet bewezen speler is niet zo dramatisch. Ik ga wel uit van een percentage bij doorverkoop.

Tsja, de Daley van de afgelopen weken missen we echt niet, zeker met Thern die vrijwel meteen goed zijn draai heeft gevonden. Ik snap dat hij naar Ajax wil, ze hebben vast een mooi verhaal afgestoken, maar logisch is het niet. Maar ja, da's voetbal he [clichémodus uit]
Satyr
Superster

Berichtdoor Satyr » 31-01-2015 08:33

Zijn laatste duel voor SC Heerenveen was niet zijn beste. De aanstaande transfer naar Ajax spookte door het hoofd van de negentienjarige Daley Sinkgraven.

'Het was best lastig om me te concentreren op deze wedstrijd met Ajax in het achterhoofd', zegt Sinkgraven direct na afloop van het duel in Dordrecht (0-0) tegenover Voetbal International.

Opvallend genoeg wist niemand binnen de selectie en technische staf van SC Heerenveen dat de gesprekken tussen Ajax en Sinkgraven in een vergevorderd stadium waren. Pas na de wedstrijd kwam het nieuws naar buiten.

'Ik heb deze week een gesprek gevoerd met Frank de Boer en Marc Overmars. Een goed gesprek zonder beloftes op een basisplaats. Maar dat hoeft ook niet. Ik ga graag de uitdaging aan', aldus Sinkgraven, die vrijdag tegen Dordrecht na ruim een uur naar de kant ging.

De linksbenige middenvelder tekent binnen afzienbare tijd een contract voor 5,5 jaar, en daarmee komt een droom uit. 'Dat kan ik niet ontkennen. De club speelt mooi aanvallend voetbal. En dat past bij mij.'

De negentienjarige Sinkgraven, bezig aan zijn tweede seizoen in de Friese hoofdmacht, verhuist per direct voor 6,5 miljoen euro naar Amsterdam. Afgelopen zomer deed Ajax al tevergeefs een bod op de jeugdinternational.

Lul :grmbl:
Satyr
Superster

Berichtdoor Gearard » 31-01-2015 08:50

Heel zuur dat je je toptalenten, na niet eens een volwaardig seizoen, al moet laten gaan. Een jaar geleden maakte Sinkgraven zijn debuut in het eerst elftal en nu is hij verkocht, bizar. Een paar goede wedstrijden en ze zijn weg tegenwoordig.

Hopelijk groeit de club snel weer toe naar de stabiele subtop met een enkele uitschieter naar boven. Wellicht dat we onze spelers dan wat langer kunnen behouden.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor H-J » 31-01-2015 08:50

Hij speelt al geen goede wedstrijden meer sinds dat de naam *j*x viel. Sterker nog, ik had me kunnen voorstelen dat we hem tegen dordrecht hadden opgeofferd voor de Roon.

Nu zal hij daar niet direct de man zijn aan wie door de tegenstander extra aandacht wordt geschonken, mogelijk dat dat hem helpt. Anders kunnen we stellen dat er weer een jonge voetballer een verkeerde keuze heeft gemaakt.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster

Berichtdoor Thinkman » 31-01-2015 09:04

Otigba werd buiten de basis gezet omdat ie te laat kwam.
Maar Sinkgraven had natuurlijk ook niet meer mogen spelen:

'Ik heb deze week een gesprek gevoerd met Frank de Boer en Marc Overmars."
Het was best lastig om me te concentreren op deze wedstrijd met Ajax in het achterhoofd', zegt Sinkgraven

Concentratie? Focus? Gister niets van dat alles gezien bij Sinkgraven. We verliezen dure punten mede hierdoor.
Helaas heeft Vonk toegegeven aan de eisen van Frank en Marc. Hopelijk zit er wel een goede doorverkoopclausule op anders is het echt een miskleun.
Thinkman
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2015 09:28

Thinkman schreef:Otigba werd buiten de basis gezet omdat ie te laat kwam.
Maar Sinkgraven had natuurlijk ook niet meer mogen spelen:

'Ik heb deze week een gesprek gevoerd met Frank de Boer en Marc Overmars."
Het was best lastig om me te concentreren op deze wedstrijd met Ajax in het achterhoofd', zegt Sinkgraven

Concentratie? Focus? Gister niets van dat alles gezien bij Sinkgraven. We verliezen dure punten mede hierdoor.
Helaas heeft Vonk toegegeven aan de eisen van Frank en Marc. Hopelijk zit er wel een goede doorverkoopclausule op anders is het echt een miskleun.

Ik vind ook dat Sinkgraven er eigenlijk buiten gelaten moest worden. Ik begrijp best dat Sinkgraven zich niet 100% kon focussen als de transfer zo dichtbij was.
6,5 miljoen is gewoon een goed bedrag, daarnaast wil Sinkgraven zelf ook erg graag. En aan een ongemotiveerde speler heb je nu eenmaal niets. En het is een goed bedrag voor een middenvelder die al maanden niet het niveau haalt.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor bollebert » 31-01-2015 09:36

En aan een ongemotiveerde speler heb je nu eenmaal niets.

Alleen als alle spelers dat gaan roepen.Eerst bilal nu Sinkgraven word tijd dat hveen zegt als er weer zoiets aandient hij blijft zo wie zo x aantal jaar nog en klaar!
bollebert
Basisspeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-01-2015 09:41

Wat een enorme, ondankbare domme looser! Hij kan zich niet concentreren...... hij kan zich al 10 wedstrijden niet concentreren. Succes tegen Top Oss Daley. :lol:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Crash » 31-01-2015 09:48

Vind je het goed als ik looser even aanpas in loser? Anders staat het zo suf en ondermijnt het je boodschap. :wink:
Crash
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 31-01-2015 09:49

Om te beginnen met de beslissing van Sinkgraven zelf: dom! In mijn ogen moet een speler van sc Heerenveen (of een andere subtopper) pas naar een topclub als Ajax verkassen zodra hij hier wekelijks uitblinkt, en dan bij voorkeur langer dan één jaar. Sinkgraven was absoluut geen uitblinker de laatste maanden, speelde alsof hij met het hoofd in Amsterdam zat. Zelfs in de fantastische wedstrijd tegen Vitesse vond ik hem een zwakke schakel, maar dan merk je dat de buitenwereld alsnog lyrisch is omdat hij een lucky goal maakt en een paar mooie acties verricht.

Hoewel ik Sinkgraven best een goede vervolgstap gun, al is het alleen maar omdat er een percentage doorverkoop is afgesproken, ben ik bang dat hij voorlopig vooral Eredivisie-ervaring opdoet als invaller. Misschien gaat hij wel hetzelfde meemaken als Zivkovic bij Ajax en Basacikoglu bij Feyenoord. Het zou zomaar kunnen...

Wat Heerenveen betreft: de timing is ongelukkig (ook niet erg sterk van Ajax trouwens), maar de overeenkomst an sich vind ik prima. Nu gaat het wel cruciaal worden om te anticiperen. Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen nog gaat gebeuren...
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2015 09:58

bollebert schreef:En aan een ongemotiveerde speler heb je nu eenmaal niets.

Alleen als alle spelers dat gaan roepen.Eerst bilal nu Sinkgraven word tijd dat hveen zegt als er weer zoiets aandient hij blijft zo wie zo x aantal jaar nog en klaar!

Ja? En dan? Die jongen wil weg, klaar. Als jij dan een goed bedrag kan krijgen, moet je dat gewoon doen. Je kunt hem wel verplichten hier te blijven, maar dat heeft geen zin.

Ik vind het ook te vroeg voor hem, deze transfer. Een half jaar wachten had toch ook gekund, waarom zo snel? Maar aan de andere kant gaat hij vast wel kansen krijgen. Op dat middenveld daar staan soms 'voetballers' als Zimling en Viergever. Ook die Andersen vind ik nog niet echt iets eigenlijk. Sinkgraven gaat saar misschien wel 5x zijn salaris verdienen, gaat spelen bij de grootste club van Nederland. Geen rare stap. Maar ik denk ietsje te vroeg. We zullen zien.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor Frisian Viking » 31-01-2015 10:45

Waarom wist Lodeweges niet dat Sinkgraven zou vertrekken? Zo'n jongen mag nooit spelen als al duidelijk is dat hij vertrekt. Is toch gewoon schandalig. Zeker als je dan ook nog eens leest dat het mannetje tijdens de wedstrijd meer met Ajax bezig was dan met het spel zelf. Was ook duidelijk te zien aan de waardeloze wedstrijd die hij speelde.

Waarom verkoopt Vonk hem op 30 januari nog? Wat zijn dat voor praktijken. Zeg dan maar lekker tegen Ajax dat ze over een half jaar weer kunnen komen. Ontzettend dom dit.

Qua spel zullen we er denk ik niet op achteruit gaan. Wat Sinkgraven de laatste maanden liet zien leek nergens op en met Thern hebben we iemand die zeker niet minder is denk ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor BK2007 » 31-01-2015 10:46

Op het Ajax forum zijn er ook sceptische reacties en dan die prijs van 6,5 miljoen. Ik denk dat de stap te vroeg is en beland hij bij Ajax in het tweede. Dat hij het daar gaat maken is absoluut niet zeker en hebben ze bovendien ook nog allerlei goede eigen jeugdspelers.
Zelf denk ik dat het een tweede Sulejmani verhaal gaat worden.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 31-01-2015 10:57

Ajax heeft behoefte aan een directe versterking, niet een speler die nog veel tijd nodig zal hebben. Snap de reacties wel, zeker 6,5 miljoen is veel geld. Ik vind zijn verkoop jammer maar voor dat bedrag logisch. Van dat geld kun je zelf 3 goede versterkingen halen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers