Daley Sinkgraven

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Haha, wat een opportunisme weer. De klasse druipt eraf bij deze jongen. Tuurlijk speelt hij wel eens wat minder.
Dat had Ziyech ook wel eens en dat hadden Erikson en Fischer ook wel eens bij Ajax. Noem maar op.

Mooi laten staan, tegen Ado kan hij zo maar weer beslissend zijn.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Ik zal dit niet snel zeggen, maar voor 4 of 5 miljoen met een hoge doorverkoopclausule mag hij wat mij betreft best vertrekken. Ik zie hem niet zomaar weer 1,2,3 zijn niveau halen. Sinds Ajax ter sprake kwam is het met Daley gebeurd. Bijzonder jammer! Deze jongen moet nog veel leren.
Ik houd em juist heel graag, en wil em zeker niet laten gaan voor 4-5M!!!!
Deze jongen gaat zeker 1,2,3 zijn niveau halen. Het is puur een mentaliteits dipje, maar Daley komt na de winterstop sterk terug: Mark my words.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

19 jaar he... Laat hem eens een mindere wedstrijd spelen. Hij komt er wel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Vergeet niet dat Daley nog geen jaar op het hoogste niveau speelt... Hij heeft inderdaad een klein dipje, maar dat is niet meer dan normaal. Zelfs in mindere doen is het genieten van kleine acties. Voor een topclub is hij op dit moment fysiek nog niet sterk genoeg. Mentaal is het dik in orde.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Vanuit die dip zal hij sterker naar boven komen. Het verwachtingspatroon is anders dan een half jaar geleden. Men kent hem nu bij de tegenstanders ook.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mackan68 schreef:Op dit moment moet je gewoon toegeven dat we hem qua spel prima kunnen missen. Het is dat de selectie te smal is. Het geld kunnen we prima gebruiken. Ik zal dit niet snel zeggen, maar voor 4 of 5 miljoen met een hoge doorverkoopclausule mag hij wat mij betreft best vertrekken. Ik zie hem niet zomaar weer 1,2,3 zijn niveau halen. Sinds Ajax ter sprake kwam is het met Daley gebeurd. Bijzonder jammer! Deze jongen moet nog veel leren.
Maar laat hem dan alsjeblieft ook leren en wel hier bij ons. Ik vind deze reactie ongelooflijk kortzichtig. Wij moeten deze talenten koesteren, alles in het werk stellen om ze zo lang mogelijk hier te houden. Sinkgraven weet zelf ook dat ie er nog lang niet is. Hij komt net kijken, was vorig jaar nog A-junior. Je moet gewoon zorgen dat hij hier nog minstens anderhalf jaar blijft, dan gaan we nog heel veel plezier aan hem beleven.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef: Maar laat hem dan alsjeblieft ook leren en wel hier bij ons. Ik vind deze reactie ongelooflijk kortzichtig. Wij moeten deze talenten koesteren, alles in het werk stellen om ze zo lang mogelijk hier te houden. Sinkgraven weet zelf ook dat ie er nog lang niet is. Hij komt net kijken, was vorig jaar nog A-junior. Je moet gewoon zorgen dat hij hier nog minstens anderhalf jaar blijft, dan gaan we nog heel veel plezier aan hem beleven.
Dat mag ook best. Of zou eigenlijk moeten. Ik concludeer alleen dat hij zichzelf niet is sinds het ge-eikel over Ajax is begonnen. En dat dipje is onderhand toch wel behoorlijk aan het oplopen tot een dip. Het wordt tijd dat hij eens zegt: Fu#k Ajax. Ik wil me nog anderhalf seizoen bij Heerenveen ontwikkelen, want ik ben nog niet klaar voor de stap naar een top-3 club. Is er voor iedereen duidelijkheid, en vooral voor hem zelf.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Het heeft ook met de positie te maken. Sinkgraven was goed op de positie die vd Berg nu invult. Vd berg speelt pas goed sinds hij op de positie van Sinkgraven staat. De huidige positie van Sinkgraven lijkt een lastig in te vullen positie bij Heerenveen.
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

du longhi schreef:Het heeft ook met de positie te maken. Sinkgraven was goed op de positie die vd Berg nu invult. Vd berg speelt pas goed sinds hij op de positie van Sinkgraven staat. De huidige positie van Sinkgraven lijkt een lastig in te vullen positie bij Heerenveen.
thern, Sinkgraven in de winter verkopen. Zou me niks verbazen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mackan68 schreef: Dat mag ook best. Of zou eigenlijk moeten. Ik concludeer alleen dat hij zichzelf niet is sinds het ge-eikel over Ajax is begonnen. En dat dipje is onderhand toch wel behoorlijk aan het oplopen tot een dip. Het wordt tijd dat hij eens zegt: Fu#k Ajax. Ik wil me nog anderhalf seizoen bij Heerenveen ontwikkelen, want ik ben nog niet klaar voor de stap naar een top-3 club. Is er voor iedereen duidelijkheid, en vooral voor hem zelf.
Eens, maar hem dan maar snel verkopen mag nooit de oplossing zijn. Het is de taak van de mensen hier om hem optimaal te laten renderen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ajax verlos ons!
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ik ben het eens dat ook hij ondermaats presteert, al een paar wedstrijden lang, en zeker gezien zijn kwaliteiten. Maar zelfs als hij slecht speelt, is hij de enige die middels een steekpass, iemand vrij voor de goal kan zetten. Ook vandaag weer in weliswaar zeer spaarzame momentjes, zorgt hij wel voor het enige gevaar van Heerenveen. met een subtiel passje op vAnholt, voorzet op ik dacht Uth (kopbal).

Begrijp me goed, ik vind hem echt niet goed spelen, maar hij zorgt als enige voor dat beetje creativiteit.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Heerenveen rules schreef:Ajax verlos ons!
Doe niet zo emotioneel ;)
De speler Sinkgraven blijft een aanwinst voor ons team. Nu een kleine serie wedstrijden waarin hij ondermaats presteert (want we verwachten steeds meer van hem), maar na de winterstop zal hij absoluut weer als vanouds presteren. In de kerstvakantie kan ie zn hoofd even rustig leegmaken.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Heerenveen rules schreef:Ajax verlos ons!
Beetje overdreven, Daley speelt niet goed de laatste tijd, maar het is wel de enige die wat creativiteit in het spel brengt, dat ie veel in het nieuws is, zie je aan zijn spel. Ik hoop dat die Thern wat kan, die staat er natuurlijk ook niet meteen, je moet er toch niet aan denken dat Sinkgraven in de winterstop vertrekt!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik hou niet van die fysiek veel te lichte pingelaartjes zonder dreiging en die 15x per wedstrijd de bal inleveren vanwege een beperkte fysiek. Zoals Larsson en Sinkgraven. Dan heb ik 100 liever de directe, snelle Uth.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik begrijp wat je bedoelt, maar een evenwichtig elftal bestaat uit een goede mix van deze 2 aspecten.
Ben zeker een fan van Sinkgraven, maar dan wel de Daley die zoals aan het begin van de competitie volwassen speelt. Een pingelaar is alleen leuk, wanneer die ook effectief/rendabel is. Als het niet is in goals/assists dan in goede acties en betrokken zijn in aanvallen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Sinkgraven hobbelt nu wat anoniem mee terwijl hij eerst de opvallendste man van het team was. Het is een flinke dip waar hij in zit maar de geruststelling mag zijn dat alle talenten dit meemaken en de meeste daarna weer een stap naoog maken naar het eerdere niveau of zelfs hoger. De vraag is of datering Heerenveen gebeurt of bij een andere club.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

En ja hoor, dat hypocriete clubje uit 020 komt weer even claimen waar ze recht op denken te hebben:

http://www.feanonline.nl/nieuws/7293/aj ... nnen-.html
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

H-J schreef:"Aan ons spel wennen." Alsof het hogere wiskunde is. Koekoek.
Vergeleken met ons spel is dat zeker hogere wiskunde. Denk dat het goed is voor hem dat hij betere voetballers om hem heen krijgt.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Vergeleken met ons spel is dat zeker hogere wiskunde. Denk dat het goed is voor hem dat hij betere voetballers om hem heen krijgt.
Met een dergelijke strekking zou dus elke speler maar bij Barcelona, Real Madrid of Bayern moeten spelen?
Het lijkt me voor Daley verstandig om eerst maar eens een heel seizoen te laten zien dat hij een hoger niveau aan kan, het team op sleeptouw kan nemen, en bepalend kan zijn met goals en assists. Nu zijn er nog te veel dipjes en zou hij een groot deel van het seizoen in de Ajax beloften spelen.
ampm
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2008 14:31
Locatie: Groningen

Bericht door ampm »

Appie_M schreef:En ja hoor, dat hypocriete clubje uit 020 komt weer even claimen waar ze recht op denken te hebben:
Ze willen een speler overnemen. Hoe ruk ook, dat mag toch?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Sinkgraven zal hier waarschijnlijk sowieso niet nog jarenlang voetballen, dus of we hem hier in volle bloei gaan zien? Ik betwijfel het. Maar nog meer betwijfel ik of hij daarmee de juiste stap zou maken. De laatste weken of zelfs maanden is zijn ontwikkeling toch een beetje gestagneerd en komt hij niet veel verder dan een enkel moment tijdens een wedstrijd. Hier accepteert men dat nog wel van hem, talenten hebben immers vaak een terugval, maar bij Ajax zal hij in zo'n situatie gewoon op de bank zitten of zelfs erger (zie de route van Zivkovic). In beide gevallen zou ik hem willen adviseren om lekker bij Heerenveen te blijven, waar hij elke week speelt en hij de kans krijgt om ervaring op te pakken. Dat is voor hem belangrijker dan wennen aan een nieuw speltype.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Grimo schreef:
Vergeleken met ons spel is dat zeker hogere wiskunde. Denk dat het goed is voor hem dat hij betere voetballers om hem heen krijgt.
Inderdaad ze waren onnavolgbaar tegen Vite$$e en Excelsior.
Spijt heb je morgen maar!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als de prijs maar goed is en het op tijd wordt afgerond. Dus geen gedoe op 31 januari om 22:00 uur. Voor hem zelf zou een extra jaar hier veel beter zijn. Ik weet niet of hij weerbaar genoeg is om in de Amsterdamse slangenkuil te overleven. Over anderhalf jaar stapt hij toch met een heel andere status binnen daar.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Met een dergelijke strekking zou dus elke speler maar bij Barcelona, Real Madrid of Bayern moeten spelen?
Het lijkt me voor Daley verstandig om eerst maar eens een heel seizoen te laten zien dat hij een hoger niveau aan kan, het team op sleeptouw kan nemen, en bepalend kan zijn met goals en assists. Nu zijn er nog te veel dipjes en zou hij een groot deel van het seizoen in de Ajax beloften spelen.
Nee dat bedoel ik er niet mee. Je ziet dat Daley de meeste talentvolle speler is met de meeste potentie, ook nu hij wat minder in vorm is. Hij heeft nu te weinig echte voetballers om hem heen, denk dat hij met betere voetballers zoals die Ajax lopen veel beter zijn ei kwijt kan dan bij de spelers waar hij het nu mee moet doen. Spelers waarmee hij op het middenveld en naar de aanval toe veel beter via combinatie voetbal kan spelen. De spelers die nu om hem heen spelen beheersen dat te weinig.
Sowieso denk ik dat hij nooit een speler zal worden die het team op sleeptouw kan nemen.

Als ik hem was ging ik in ieder geval weg bij Heerenveen. Met dit team zal het aanmodderen blijven.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Sowieso denk ik dat hij nooit een speler zal worden die het team op sleeptouw kan nemen.

Als ik hem was ging ik in ieder geval weg bij Heerenveen. Met dit team zal het aanmodderen blijven.
Dan verschillen we daarin van mening. In de jeugdteams was Daley juist één van de spelers die het team op sleeptouw kon nemen en vaak beslissend was door het maken van de juiste keuze bij een aanval.
Als ik hem was, zou ik op dit moment absoluut niet de overstap maken. Ten eerste is hij nog niet rijp genoeg, waardoor hij zou verzuipen. Ten tweede speelt dit team sinds de zomer een totaal ander systeem wat altijd wennen is. Met wat meer concurrentie in dit team en meer ervaring met dit systeem ben ik ervan overtuigd dat we in 2015 mooie dingen gaan zien. En juist daarin zou Sinkgraven z'n kunsten kunnen etaleren en aantonen dat hij een stap hogerop aan kan. Want dat laatste heeft hij tot nu nog onvoldoende bewezen. Waarom zou hij dan de 'gok' moeten nemen?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Dan verschillen we daarin van mening. In de jeugdteams was Daley juist één van de spelers die het team op sleeptouw kon nemen en vaak beslissend was door het maken van de juiste keuze bij een aanval.
Dat klopt maar jeugdvoetbal en (top) eredivisie is toch anders. Volgens mij speelde hij in de jeugd ook op een andere positie waar hij meer met de aanval bezig was dan nu. Toen speelde hij volgens mij veel dieper?
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Verbaas me nog steeds over de arrogantie bij 020. De trainer daar verteld de pers wie nu weer naar ajax moet komen om aan het spel te wennen.
Jammer dat er in Amsterdam kennelijk de regel heerst om zoveel mogelijk via de pers spelers van andere clubs te bewerken, waarna ze makkelijk losgeweekt kunnen worden. Over fatsoen gesproken, Frank de Boer krijgt trekjes van Hans Naailand.

De directeur voetbalzaken Marc Overmars hoor je overigens totaal niet, nee eerst moet via de trainer en pers de speler bewerkt (hele jaar al) en daarna zal hij wel weer met een bos bloemen en een grijpstuiver op de stoep staan. "He Hans ouwe pik ken je me nog van Ajax?". Als Hans Vonk karakter heeft kijkt hij dan niet naar beneden en smijt de deur dicht. "Ach..deurtjebellers.."
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

ampm schreef:Ze willen een speler overnemen. Hoe ruk ook, dat mag toch?
Tuurlijk mag dat, maar het gaat me om de manier waarop Ajax verwacht dat elke andere club maar naar hun pijpen danst, alleen omdat ze zelf wat meer prijzen hebben gewonnen dan andere clubs. Als zij een speler van ons willen hebben(of van een willekeurige andere eredivisieclub) dan wordt van die club verwacht alle medewerking te verlenen en de speler voor een zacht prijsje te laten gaan. Maar als het een keer andersom is dan is het gedaan met de pret. Zoals bijvoorbeeld met Mitchell Dijks, toen Ajax Heerenveen het dubbele wilde laten betalen van wat Willem II er uiteindelijk voor betaald heeft, omdat ze niet wilden dat hij naar Heerenveen ging.

Lage hypocriete streken noem ik dat.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Helemaal eens met Thinkman. De arrogantie van De Boer/ajax wordt steeds heftiger. Het wordt tijd dat er weer een andere club kampioen wordt en we deze club in 2015 in eigen huis flink aanpakken. Bijzonder dat iemand kan stellen dat 'ze' Sinkgraven wel even kopen.

@Grimo. In de jeugd speelde hij inderdaad aanvallender (vaak op '10') en had minder verdedigende taken. Het principe blijft echter hetzelfde, namelijk je team naar een hoger niveau tillen. Of dat nou een jeugdteam is of SCH 1 maakt voor mijn beleving dan weinig uit. Je bent iets ontgroeid, wanneer je dat structureel hebt aangetoond.
Plaats reactie