Bilal Başaçikoğlu

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nee. Ben het niet eens met je aannames. 20-25% aan onkosten is mij veel te veel bij een transfer, geloof hier niks van. Maar goed jij kan dit ook niet hard maken anders deed je het wel gespecificeerd.
Verder is een aanname voor een te verwachten tekort van 4,5 miljoen voor het komende seizoen ook veel te pessimistisch. Zoveel gaat dat naar mijn idee niet worden. Het is wel een gitzwart scenario waar jij vanuit gaat.
Overigens is een afschrijving geen uitgave, maar zijn kosten, die geen invloed hebben op liquiditeit.
Je citaat van mij is een vraag over een bedrag aan aflopende sponsorbedragen, het ging daar meen ik om sponsoren die moesten verlengen. Wat de status van dit bedrag op dit moment is weet ik niet. Het kan zijn dat hiervan niks is opnieuw vastgelegd, kan ook zijn dat alles opnieuw is vastgelegd.
Maar jou bron ? Zegt dat het niet goed gaat met de sponsorcontracten ?

Verder hierover graag in een ander topic, iemand anders die meer info heeft ook graag posten.
Samen maken we de club sterk.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Verder is een aanname voor een te verwachten tekort van 4,5 miljoen voor het komende seizoen ook veel te pessimistisch. Zoveel gaat dat naar mijn idee niet worden. Het is wel een gitzwart scenario waar jij vanuit gaat.
Ik schrijf nergens dat we over het komend seizoen een tekort van 4,5 miljoen euro gaan krijgen. Je haalt mijn woorden en de cijfers door elkaar.

Het gat van 4,5 miljoen euro wat gedicht moest worden is het tekort wat we hebben geleden over afgelopen seizoen. Van het geld van Finnbogasson moest dus 4,5 miljoen euro gebruikt worden om het gat van afgelopen seizoen te dichten.

Over het komende seizoen heb ik het over een tekort van 3 miljoen euro. Een bedrag waar de club zelf ook van uit gaat gezien de conceptbegroting waarin een verlies van 2,75 miljoen euro word ingecalculeerd.

Het citaat van jou over de aflopende sponsorcontracten is inderdaad een vraag over de status van dat moment. Maar je kunt aan de hand van de Leeuwarder Courant ook de status van dat bedrag terugvinden. De club denkt 9,3 miljoen euro binnen te halen terwijl dat vorig seizoen 10,6 mijoen euro was. Een daling, volgens de verwachting van de club, van 1,3 miljoen euro. De praktijk leert echter dat tot nu toe die verwachte 9,3 miljoen euro niet waar wordt gemaakt en de daling nog groter is dan gedacht. Dat zijn berichten die ik van de commerciële afdeling zelf ontvang. Tegenover de grotere daling van sponsorinkomsten staat een iets positievere seizoenskaartverkoop. Alleen die 1000 kaarten wegen niet op tegen de grotere leegloop bij de sponsoren.
superfriezen4ever
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 04-08-2006 15:26
Locatie: waskemeer

Bericht door superfriezen4ever »

Basacikoglu vier jaar naar Feyenoord
door Robin Jongmans
HEERENVEEN/ROTTERDAM -

Bilal Basacikoglu is de eerste grote aankoop van Feyenoord deze zomer. De Rotterdammers maken een bedrag van ongeveer 3,5 miljoen euro over aan SC Heerenveen voor de 19-jarige rechtsbuiten, die voor vier jaar tekent in De Kuip. Het toptalent werd gistermiddag al medisch (goed)gekeurd, nadat hij in de ochtend afscheid had genomen van zijn ploeggenoten in het Abe Lenstra-stadion. „Dit is echt heel mooi, het is snel met me gegaan. Al moet ik eerst nog tekenen’’, liet een verheugde Basacikoglu in alle haast weten.

Na Warner Hahn en Khalid Boulahrouz is Basacikoglu de derde versterking voor Feyenoord deze zomer. Na de miljoenenverkopen van de afgelopen maand (de club beurde ongeveer 33 miljoen euro voor Bruno Martins Indi, Graziano Pelle, Daryl Janmaat en Stefan de Vrij) is Feyenoord na jaren van financiële onmacht weer in staat om te investeren in jong talent. Basacikoglu moet de ploeg van trainer Fred Rutten van net zo veel dreiging gaan voorzien vanaf de rechterflank, als Jean-Paul Boëtius dat doet vanaf links.

Rutten heeft de jeugdinternational in de laatste drie maanden van het afgelopen seizoen in alle stilte gevolgd. De coach bekeek in die periode meerdere grote talenten in de eredivisie, maar had een grote voorkeur voor de speler van Heerenveen. Hij wilde hem er per se bij hebben op het moment dat hij in dienst trad bij Feyenoord.

Basacikoglu debuteerde eind november pas in de eredivisie voor Heerenveen (uit bij PSV) en verdween sindsdien niet meer uit de basis van toenmalig trainer Marco van Basten. De voormalig Wereldvoetballer van het Jaar was vanaf minuut één verkocht en roemde de branie en technische vaardigheid waarmee de kleine dribbelaar in wedstrijden het verschil kon maken. Hij kwam afgelopen seizoen uiteindelijk tot 24 duels, waarin hij zes keer scoorde.

Waar hij door Van Basten vaak op links werd geposteerd, zal Rutten hem gaan gebruiken als rechtsbuiten. Twee andere kandidaten voor die positie, Ruben Schaken en Wesley Verhoek (beiden gisteren nog basisspeler tegen Besiktas), kregen te horen dat zij uit mogen zien naar een andere werkgever.

De ambitieuze Basacikoglu werd weggestuurd uit de jeugdopleiding van Ajax (waarover hij zei daar nooit meer voor uit te willen komen), maar is via Heerenveen nu alsnog in sneltreinvaart in de top van Nederland terechtgekomen. In De Kuip is het nu aan hem de taak om voort te borduren op het grote potentieel dat hij afgelopen seizoen veelvuldig toonde in Friesland en waar zijn nieuwe trainer Rutten zo van onder de indruk raakte.
Volgens de Telegraaf is de transfer rondgekomen en is er een bedrag van 3,5 miljoen mee gemoeid. Nu weet ik niet of er een doorverkooppercentage en/of bonussen bij bepaalde prestaties van Feyenoord zijn opgenomen, maar 3,5 miljoen valt me erg tegen.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Volgens mij is 3,5 miljoen heel veel geld. Nu weet ik ook dat de verhoudingen in het voetbal helemaal zoek zijn maar toch.
Soms heb ik het idee dat mensen denken dat het om monopolie geld gaat. Dat een 19 jarige voetballer een waarde vertegenwoordigd van 3,5 miljoen is absurd.
Wie weet hebben ze iemand op de korrel die in hun ogen beter of gelijkwaardig en goedkoper is. Omdat het geld op was konden ze die niet halen maar door deze transfer wellicht wel.
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Volgens Feyenoord fans 3.5 miljoen en 30 % doorverkoop percentage.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Als het 3,5 miljoen is (dat is minstens 1,5 te weinig...) en 30% doorverkoop is, dan moet je hopen dat hij gaat knallen in de Kuip.

30% van bv 10 miljoen is nog eens 3 miljoen.

Waarom krijgt Twente wel 8 miljoen voor Ola John zucht.

Ik zal Bilal missen.
Laatst gewijzigd door Stiffie op 31-07-2014 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Born to party, forced to work
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Nu snel de selectie versterken Vonk, die verplichting heb je nu. Waardeloos dit. Slecht beleid.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Korte termijn visie dit, nu snel geld verdienen en de enige speler met een beetje waarde direct verkopen. Die jongen had je over twee jaar voor veel meer kunnen verkopen. Deze week verwacht ik nieuwe spelers anders is Hansie totaal ongeloofwaardig. Drenthe maar halen, maar die zal wel teveel tattoo's hebben. Dus Hansie, twee vleugelspelers, één linksback en mocht Ziyech vertrekken ook nog een middenvelder.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

3,5mln zou redelijk zijn, et de 30% een goede deal.

Al zou ik het wel fijn vinden als er dan (met de ruimte in het salarishuis dat is ontstaan en de ontvangen transfergelden) 2 of 3 goede versterkingen bijkomen. Bij voorkeur twee goede vleugelspelers en een linksback.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Knipecity schreef:Bilal ook nog weg, gatver, nou dan mag de coub als een dolle met nieuwe smaakmakers gaan komen, want er is zo geen donder meer aan. Man er blijft een niveau Go Ahead, Cambuur ploegje over op deze manier.
Misschien gaan we wel terug naar een tijdperk zoals dat van Foppe jaren 90, veel op het eerste oog redelijk modale spelers die vanuit een herkenbare filosofie het systeem en de taken uitvoeren. Daar past een onvoorspelbare Bilal niet goed tussen. als buitenspeler ontvang je de bal, ga je je man voorbij en lever je de bal af. En hup, dan weer in de defensieve positie en hard werken om de bal weer in bezit te krijgen. Zoals Cambuur en Go Ahead voetballen.
Maar ik gis ook maar wat, veel zal blijken uit de vervanger die gehaald wordt. Het kan net zo goed alleen maar uit financieel oogpunt zijn, deze verkoop.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Belachelijke transfer. Die gast had een contract tot 2016 plus 2 extra jaren. Laat je niet voor 3,5mio gaan.
Moeten we straks naar die labiele en niets kunende wildschut kijken.
Word er k-t seizoen in het als als vonk niet snel gaat investeren.
Nu gvd Hakim ziyech zijn contract als een gek verlengen.houden ee toch iets met creativiteit over.


Zitten we ze diep in de rode cijfers dat we elk bod maar moeten accepteren.
Wij zijn Heerenveen.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik vindt het een prima deal, 3,5 miljoen + 30% doorverkoopclausule voor een speler die nog niets heeft gepresteerd.
Spijt heb je morgen maar!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Een fopprijs die 3,5 miljoen. Gezien zijn talent en de enorme vooruitgang die hij vorig jaar heeft geboekt, is de kans heel groot dat hij over een paar jaar een veelvoud waard is. Dient de jeugdopleiding dan alleen om de gaten in de exploitatie te dichten?
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Hij gaat heus niet weg onder de 7 miljoen toch? Groot talent die voor meerdere jaren onder contract staat en tevens een publiekstrekker. Vonk is heus niet op zijn achterhoofd gevallen. Toch? :|
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ebiede schreef:Ik vindt het een prima deal, 3,5 miljoen + 30% doorverkoopclausule voor een speler die nog niets heeft gepresteerd.
En nu met Slagveer, die het niveau niet heeft, de competitie spelen. Want het geld zal wel op de bank blijven... Heb geen enkel vertrouwen in Vonk en co.
superfriezen4ever
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 04-08-2006 15:26
Locatie: waskemeer

Bericht door superfriezen4ever »

Vonk gaat Bilal missen

Van onze speciale verslaggever
HEERENVEEN -
Technisch manager Hans Vonk van SC Heerenveen betreurt op sportief gebied de overgang van Bilal Basacikoglu naar De Kuip. „We verliezen een groot talent. Heel graag hadden wij hem nog een paar jaar in ons stadion zien schitteren, maar als het niet mogelijk is, moet je tot andere keuzes komen.”
Vonk kreeg de afgelopen periode te maken met de enorme dadendrang van de talentvolle buitenspeler, die meerdere malen te kennen gaf graag een stap hogerop te willen maken als die kans zich zou voordoen. „Als je dan een goede deal kunt maken, moet je daar ook serieus naar kijken. Dat is met Feyenoord in beide gevallen gebeurd.”
Het lijkt erop dat Basacikoglu niet de laatste speler is die Heerenveen gaat verlaten. De kans is groot dat ook Hakim Ziyech, voor wie veel buitenlandse interesse is, de poorten van het Abe Lenstra-stadion deze zomer nog achter zich dichttrekt. Eerder nam onder anderen topscorer Alfred Finnbogason (Real Sociedad) al afscheid van de Friese club.
Bron: Telesport
De reactie van Vonk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik had graag een reacte willen horen dat ze nu hun best gaan doen om adequate vervangers te halen maar dat zegt Vonk niet eens.

Wat een domme jongen eigenlijk die Bilal, hoog in de bol heeft hij het dus. Hij heeft 24 wedstrijden gespeeld hier en denkt een stap hoger aan te kunnen. Dom, dom. Hij had hier nog minimaal een jaar moeten blijven want hij is nog helemaal niet toe aan een stap hogerop. Daar is hij nog veel te wisselvallig voor. Hij gaat het dan ook niet redden in de Kuip denk ik. En dat gun ik hem ook. Hij heeft het over hogerop, maar met deze selectie speelt Feyenoord rechterrijtje....
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Heerenveen rules schreef:Ik had graag een reacte willen horen dat ze nu hun best gaan doen om adequate vervangers te halen maar dat zegt Vonk niet eens.

Wat een domme jongen eigenlijk die Bilal, hoog in de bol heeft hij het dus. Hij heeft 24 wedstrijden gespeeld hier en denkt een stap hoger aan te kunnen. Dom, dom. Hij had hier nog minimaal een jaar moeten blijven want hij is nog helemaal niet toe aan een stap hogerop. Daar is hij nog veel te wisselvallig voor. Hij gaat het dan ook niet redden in de Kuip denk ik. En dat gun ik hem ook. Hij heeft het over hogerop, maar met deze selectie speelt Feyenoord rechterrijtje....
Ik hoop het met je mee. Hij zou hier een uitblinker zijn en het publiek vermaken. Daar zal hij de kuipdruk voelen en zitten ze echt niet te wachten op een arrogant mannetje.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Meestal is het 2e seizoen het meest lastig voor doorgebroken talenten. Na één seizoen succesvol een stap hogerop zetten vergt veel talent, en het publiek in Rotterdam heeft gezien de transfersom en wederom Europese teleurstelling, weinig geduld. Een verstandige keuze vind ik het dus niet, maar voor sc Heerenveen is het prima. Wij kunnen het geld gebruiken voor 2-3 versterkingen waardoor de selectie in totaal meer in balans is.

Ook bij deze transfer wil ik nogmaals benadrukken hoe jammer ik het vind dat van La Parra hier transfervrij is weggegaan. Die zie je toch veel liever dan Slagveer of Wildschut? Nu moet de portemonnee weer getrokken worden.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik zie Basacikoglu juist een sensatie worden in De Kuip. Hij is zo'n speler die zijn acties wel maakt, of dat nou op Skoatterwâld is of in De Kuip. Met zijn kwaliteiten kan dat tot iets moois leiden. Het is voor hem vooral zaak om met beide benen op de grond te blijven en de lijn door te trekken. Natuurlijk staat of valt alles met prestaties, maar ik snap zijn keuze wel. Hoe vervelend het voor ons ook is, want ik kan hem erg waarderen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Waarom zegt Vonk "in beide gevallen" alleen Bilal is toch verkocht ? Is dit een slip of the tongue en gaat Ziyech ook nog die kant op ?
Samen maken we de club sterk.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Nu maar hopen dat Riemer niet op vakantie is, anders moeten we nog weken wachten op vervanging. Maar misschien zijn we te pessimistisch. Men was al langer bezig Bilal te slijten, dus mag je aannemen dat men een vervanger op het oog heeft. Of....
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

BK2007 schreef:Waarom zegt Vonk "in beide gevallen" alleen Bilal is toch verkocht ? Is dit een slip of the tongue en gaat Ziyech ook nog die kant op ?
Vonk doelt op:
- een mooie stap hogerop voor Bilal.
- een mooi bod voor Bilal.
Dat is in beide gevallen bij Feyenoord gebeurd. Bilal wil er graag heen en het geld is goed.
Feyenoord zal Ziyech pas willen als Clasie weg is. ze gooien al het geld nu op een spits (Rechtsback Wilshire nu transfervrij vastgelegd).
The two most powerful warriors are patience and time.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ziyech daar heen als Clasie weg is? Lijkt me sterk. Een aanvallende middenvelder halen voor een verdedigende is niet logisch. Je gaat daar niet met Immers, Vilhena en Ziyech op een middenveld spelen. Dat is zelfmoord.

Haha, wat een sukkel die van Geel. Gaat hij allemaal spelers presenteren 1 dag na de voorronde CL wedstrijd. Mooi op tijd.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 31-07-2014 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

@Voorstopper
Zo zal Vonk het wel bedoeld hebben. Overigens heeft Feyenoord zich nu ook al versterkt met nog een 30+ er in de persoon van Luke Wilshire, om Janmaat te vervangen. Daarmee zullen ze evt. Pelé niet meer bij ons wegplukken.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Heerenveen rules schreef:Ziyech daar heen als Clasie weg is? Lijkt me sterk. Een aanvallende middenvelder halen voor een verdedigende is niet logisch. Je gaat daar niet met Immers, Vilhena en Ziyech op een middenveld spelen. Dat is zelfmoord.

Haha, wat een sukkel die van Geel. Gaat hij allemaal spelers presenteren 1 dag na de voorronde CL wedstrijd. Mooi op tijd.
Daar heb je ook gelijk in (al zijn het beide wel spelbepalers), weet ook niet welke goede jeugd/spelers ze defensief op het middenveld nog hebben, maar zie Feyenoord Ziyech niet halen voor er daar weer iets vertrekt. Zou Immers ook kunnen zijn natuurlijk, maar daar zit niemand op te wachten.
En wat betreft Van Geel: die heeft zich de woede van het Legioen met dit lakse handelen wel aardig op de hals gehaald. Straks de eerste paar potjes verliezen en er sneuvelen weer wat ruiten in Rotterdam.
The two most powerful warriors are patience and time.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Deze transfer speelt al bijna 2 weken, dus ik neem aan dat er binnen enkele dagen een vervanger op de stoep staat.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Feyenoord blijft natuurlijk een sterk team, die straks heus wel boven komt drijven in de competitie. In Europa maken ze weinig klaar maar in de eredivisie blijven ze natuurlijk overeind.

Maar hoe zit het met de logica van het verkopen van Bilal ? Wat is het nut van het verkopen van dit talent om daarna toch weer te moeten zieken naar vervanging ? 3,5 miljoen is vrij weinig ook met doorverkoop clausule. Tenzij men bij de club het toch niet zo zitten in hem ?
Samen maken we de club sterk.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

BK2007 schreef:Wat is het nut van het verkopen van dit talent om daarna toch weer te moeten zieken naar vervanging ? 3,5 miljoen is vrij weinig ook met doorverkoop clausule.
De Telegraaf claimt 3,5 miljoen, FOX en de LC 5. Dat is dus allemaal nog wat onduidelijk.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Indien het 5.000.000 plus 30% doorverkoopclausule is het een prima transfer. Nu snel doorgaan en nieuwe aantrekken!
Plaats reactie