Bilal Başaçikoğlu

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Zou me niks verbazen als ze Verhoek of Schaken als vervanger halen. :|
Heerenveen till I die!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zaterdag mooi Slagveer-Uth-Wildschut opstellen! Topvoorhoede.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Als we idd 5 miljoen voor hem krijgen, dan is dat een prima bedrag. Gevoelsmatig kleefde er toch een beetje een risico aan deze jongen. Veel talent en potentie, maar of hij het juiste karakter heeft zal nog moeten blijken. Daarover heb ik (jaja als buitenstaander) toch wel enige twijfels. Misschien zijn er ook twijfels bij Lodeweges? Speelde deze week niet voor niets bij de beloften toch?

Ik twijfel niet echt aan het transferbeleid van Heerenveen. Er spelen zoveel facetten een rol en je kunt het geld maar 1 x uitgeven. Je weet niet wie er blijven en wilt ook een ander systeem spelen. Het is gewoon een ingewikkelde puzzel. Hoe langer je wacht, hoe duidelijker de puzzel gaat worden. Is niet leuk voor ons op korte termijn, maar wel het beste voor de langere termijn.
WiersmaT
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-09-2013 08:12

Bericht door WiersmaT »

5 miljoen vind ik een goed bedrag voor Bilal, ondanks hij misschien meer op zou kunnen leveren als hij nog een jaar goed presteert. Het zou ook goed kunnen zijn dat Dwight Lodeweges het niet ziet zitten in Bilal en dat hij daarom miss wel wisselspeler wordt. In dat geval is 5 miljoen een goede deal, mits er snel versterking komt voor de flanken. Want met Wildschut en Slagveer heb je toch matige buitenspelers.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Heerenveen rules schreef:Als dit doorgaat en de club investeert het niet in vervangers en dan bedoel ik niet transfervrije spelers of koopjes, dan mogen we als supporters wel richting kantoor van Vonk. Ben echt pissig!
pff wees eens realistisch. 5 miljoen is een mooi bedrag voor bilal. Wie had voor dit seizoen gedacht dat je zo een bedrag voor hem zou krijgen? De situatie van de club is nog steeds niet rooskleurig. Ga je energie steken in positief achter het team te staan waar we het mee moeten doen .
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Heerenveen rules schreef:Zaterdag mooi Slagveer-Uth-Wildschut opstellen! Topvoorhoede.
Wacht nu eerst eens af. Wat een paniek allemaal.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Je hebt als club geen keuze eigenlijk. De club heeft grote tekorten die afgedicht moeten worden. De sponsoren verlaten massaal het zinkende schip wat sc Heerenveen heet. De uitgaven zijn nog altijd veel groter dan de inkomsten en dan kun je maar één ding doen om de club overeind te houden. Je beste spelers verkopen om toch maar geld binnen te krijgen om je rekeningen te kunnen betalen. Van het geld wat is binnen gekomen voor Finnbogasson is geen cent meer over en omdat ook weer vele sponsoren zijn opgestapt doemen de volgende tekorten al weer op. We kunnen kritisch zijn op Vonk (lees Riemer) maar in deze hebben ze geen keus. Het voortbestaan van de club staat uiteraard op de eerste plaats.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Kan zijn, maar het begint ten allen tijde met het product dat je je publiek en de sponsoren kunt bieden en waarvoor men wil betalen. Als je steeds snellers de smaakmakers verkoopt om tekorten af te dekken, wordt je product ook steeds minder aantrekkelijk en kom je in een neerwaartse spiraal terecht.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

SVSCH schreef:
pff wees eens realistisch. 5 miljoen is een mooi bedrag voor bilal. Wie had voor dit seizoen gedacht dat je zo een bedrag voor hem zou krijgen? De situatie van de club is nog steeds niet rooskleurig. Ga je energie steken in positief achter het team te staan waar we het mee moeten doen .
Ga jij nu bepalen waar ik mijn energie steek? Ga weg man! Jij hebt blijkbaar geen ambitie en vindt alles wel best. Als er maar geld op de bank staat. Nou gefeliciteerd! Er zijn weer Euros binnen.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Kan zijn, maar het begint ten allen tijde met het product dat je je publiek en de sponsoren kunt bieden en waarvoor men wil betalen.
Juiste woorden. Als sc Heerenveen de interne rotzooi eens zou opruimen en inderdaad alle interne ruzies en machtsspelletjes eens zouden stoppen en van de OSSH weer een zakenclub gemaakt waar het goed toeven is en iedereen graag bij hoort, dan lopen de sponsoren niet weg en willen ze inderdaad weer geld betalen aan onze club.

Mooie gevolg is dan dat je niet meer je beste spelers hoeft te verkopen om tekorten af te dichten.
Als er maar geld op de bank staat. Nou gefeliciteerd! Er zijn weer Euros binnen.
Er staat geen geld op de bank. Het geld van Finnbogasson is allang op. Ik snap je teleurstelling over het vertrek van één van de weinig overgebleven kwaliteits-spelers, maar om dan te roepen dat er veel geld op de bank staat is onzin.
Laatst gewijzigd door frisianbadboy op 30-07-2014 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Een leuke speler om naar te kijken, die moet je nu echt niet verkopen. Dit is zwaar klote.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Heerenveen rules schreef: Ga jij nu bepalen waar ik mijn energie steek? Ga weg man! Jij hebt blijkbaar geen ambitie en vindt alles wel best. Als er maar geld op de bank staat. Nou gefeliciteerd! Er zijn weer Euros binnen.
Er staat vrijwel geen geld op de bank. We gaan gewoon weer af op een negatief operationeel resultaat hoor komend seizoen. En dat van joden is een algemene constatering wat mij de laatste jaren opvalt bij ons publiek. Onrealistisch verwachtingspatroon, negatieve reacties op de tribune, eigen spelers uitfluiten etc. Kun je beter eens een leuk potje knokken met de tegenstander waar een buitenstaander geen last van heeft, dat richt heel wat minder schade aan de club aan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Vertel maar waar die 8 miljoen is gebleven. Volgens mij is het tekort wel zo ongeveer ingelopen.
Samen maken we de club sterk.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

misschien slim om niet weer dezelfde fout te maken als in het tijdperk yme kuiper? is er al een constructie bedacht inzake de kosten voor sportstad? en 1000 extra seizoenkaarthouders levert maar een schijntje op in verhouding tot sponsors. maar goed daar is een ander topic voor. dat er nog spelers bij moeten ben ik het overigens mee eens hoor, maar dat paniekerige geschreeuw niet.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Ik weet voor 100% wel bijna zeker dat riemer hier achter zit. Omdat niet alle spelers zijn zoals de ideeale schoonzoon moet riemer ze niet. Bilal heeft misschien iets arrogants over zich maar dan nog, dit kun je niet maken na 1 seizoen .


WANBELEID tot de max.. de club gaat echt hard achteruit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Kom nu niet aanzetten met de opmerking dat er geen geld is. Er is verteld dat de helft van Finnbogason zijn transferwaarde geïnvesteerd kon worden. Daarbij komen de salarissen van Kruiswijk, Zomer, VDB, Kum die weg zijn. Dus er is echt wel een potje. Laat je niet voor de gek houden. We zitten ook in de veiligste categorie van de KNVB. Als er nu geld binnenkomt van Bilal dan kan dat best in zn geheel geïnvesteerd worden.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

mitrita schreef:Kan zijn, maar het begint ten allen tijde met het product dat je je publiek en de sponsoren kunt bieden en waarvoor men wil betalen. Als je steeds snellers de smaakmakers verkoopt om tekorten af te dekken, wordt je product ook steeds minder aantrekkelijk en kom je in een neerwaartse spiraal terecht.
Met ander woorden: dan word je NAC.

Ik kom al dik 25 jaren bij sc Heerenveen; heb de club uit het kleine dorpje dat Heerenveen is zien groeien naar grote hoogten. Dacht altijd fan voor het leven te zijn, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de neerwaartse spiraal waar de club de laatste jaren inzit (kwaliteits devaluatie en de bestuurlijke toestanden van de laatste jaren) me dit jaar voor het eerst hebben doen twijfelen: neem ik opnieuw een seizoenkaart?

Het voetbal is na de periode De Haan en Verbeek niet meer des Heerenveens, althans zoals ik daarvoor mocht aanschouwen. De club diende ook destijds haar beste spelers te laten gaan, maar men wist altijd nieuwe smaakmakers aan te trekken. Knap! Erg knap zelfs. Dat blijkt vooral de laatste jaren. Kwaliteitsspelers in Heerenveen tricot zijn steeds minder aanwezig, FC Twente, Feyenoord en AZ schoten ons voorbij en tegenwoordig mag je al blij zijn te kunnen wedijveren met clubs als FC Groningen en FC Utrecht. We zijn inmiddels grijze middenmoot, niet meer dan dat. Als de negatieve spiraal doorzet wedijveren we met NAC om degradatie te ontlopen de komende jaren. Zonde!

Ook dit jaar heb ik, zij het met veel minder enthousiasme, mijn seizoenkaart verlengt. In de hoop dat de club onder de nieuwe leiding de weg naar boven zou hervinden. Het is te vroeg om te oordelen, maar vooralsnog zie ik de club nog haar betere spelers verkopen, maar opnieuw zonder dat daar wat tegenover staat. Een spits zonder doorverkoop mogelijkheden aantrekken, Bilal en wellicht Ziyech die vertrekken, een spits die bijna dertig doelpunten wist te produceren zien vertrekken en geen versterkingen op de linksachter en linksbuiten (en rechtsbuiten?) positie terwijl dat toch zo hard nodig is om in ten minste in de middenmoot te eindigen.

Ik ben benieuwd hoe het gevoel aan het eind van het seizoen zal zijn; opnieuw verlengen? Ik durf het je nog niet te zeggen...
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Ben het helemaal met Crash eens,ik heb al een seizoenskaart zolang het nieuwe stadion er is. Ook denk en heb er net zo overgedacht als jij Crash.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

En ik heb bijna 20 jaar een seizoenkaart maar geen moment getwijfeld.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Hier weer verder over Bilal Başaçikoğlu; eventuele discussie over verlengen seizoenkaart graag verder voeren in topic Algemeen/verlengen seizoenkaart; daar waar deze discussie feitelijk thuis hoort.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De club neemt op deze manier de scc kaarthouders niet serieus. De beste spelers weer verkopen en straks met een zwaar onder de maat zijnde selectie aan de competitie beginnen. Maar de seizoenskaarten zijn weer betaald. Ik verwacht na de eventuele verkoop van Bilal op zn minst 3 versterkingen. Zo niet dan falen ze.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Godverdomme. Een ander woord heb ik even niet. Komen er eindelijk spelers door uit de jeugdopleiding en slagen we er niet in om ze langer dan een jaar te houden. Als Bilal vertrekt, hebben we nul vleugelspelers van bewezen eredivisieniveau. Heel treurig.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik pleit al een tijdje voor drie nieuwe vleugelaanvallers. Laten we hopen dat ze eindelijk wat gaan doen en kwaliteit halen en geen bejaarde Denen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Wat een klote nieuws. Mag hopen dat er versterkingen worden aangetrokken van de inkomsten.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als er echt 5 miljoen betaald gaat worden voor deze speler dan is dat een uitstekende handel. Hij speelt nog maar net voor Heerenveen.
Wel is het hartstikke jammer, want hij is een prima voetballer en leuk om naar te kijken. Ik denk dat hij prima te vervangen is, hij is nog jong en grillig.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij zal wellicht te vervangen zijn maar daar heb ik nu juist geen vertrouwen in met dit bestuur. We hebben ook nog geen linksback en een goede linksbuiten...
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Vertel maar waar die 8 miljoen is gebleven.

Ontvangen 8 miljoen euro voor Finnbogasson waarvan je netto (na kosten makelaars, opleidingsvergoedingen etc.) 6 miljoen van over houd. Dan is al bekend dat het tekort over het afgelopen seizoen 4,5 miljoen euro was. Dat gat moet gedicht worden en dan hou je dus nog maar 1,5 miljoen euro ove rom te besteden. Inmiddels zijn aangetrokken: Thorsby voor 800.000 en Dalgaard voor 700.000 en dan heb je dus geen geld meer over.

Volgens mij is het tekort wel zo ongeveer ingelopen.
Alles wat is ingelopen heb je vanaf dit seizoen pas wat aan. Maar dat inlopen was vorig jaar deels na het aantrekken van veel sponsoren door van der Werff en Jan van Erve die tijdelijk terug kwamen. Inmiddels zijn deze twee heren verdwenen en de onrust binnen de club nog altijd niet verdwenen en zijn er inmiddels al weer heel veel sponsoren gestopt. We ontvangen maar liefst twee miljoen euro minder aan sponsorinkomsten dan afgelopen seizoen. Waren dus alle sponsoren van afgelopen seizoen gebleven en hadden we zelfs nog een kleine groei kunnen bewerkstelligen dan was het gat bijna gedicht. Maar we zijn er niet in geslaagd de sponsoren te behouden. Daarbij het nog niet volledig ingelopen tekort en we stevenen dit seizoen af op een tekort van zo'n 3 mijoen euro.

Verdiep je even in de materie in plaats van uitspraken te doen en hier publiekelijk te zeggen dat de tekorten zijn ingelopen. Was het maar waar.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hoezo 6 miljoen netto, hoe kom je aan die specificatie graag even helemaal opgesplitst in kosten waaruit die 2 miljoen bestaat.
Hoe kom je aan een besteding aan een tekort van 4,5 miljoen ? Is dit een aanname ? Graag even hard maken svp.
Een evt terugloop in sponsorinkomsten is ook niet helemaal definitief aangezien een boel sponsoren nog in het proces zitten van verlengen. Hetzelfde geldt ook voor de verkoopvan seizoenskaarten, die zijn ook nog niet allemaal verkocht (overigens ziet dat er al weer beter uit dan vorig seizoen).
Jij speculeert en hebt teveel aannames over kwesties waarvan jij overigens het naatje van de kous niet weet mijn beste vriend.
Jij kunt helemaal niet weten wat er precies besteed kan worden. Ik ben er wat optimistischer over, maar dat ter zijde.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Bilal ook nog weg, gatver, nou dan mag de coub als een dolle met nieuwe smaakmakers gaan komen, want er is zo geen donder meer aan. Man er blijft een niveau Go Ahead, Cambuur ploegje over op deze manier.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Hoezo 6 miljoen netto, hoe kom je aan die specificatie graag even helemaal opgesplitst in kosten waaruit die 2 miljoen bestaat.
Hoe kom je aan een besteding aan een tekort van 4,5 miljoen ? Is dit een aanname ? Graag even hard maken svp.
Een evt terugloop in sponsorinkomsten is ook niet helemaal definitief aangezien een boel sponsoren nog in het proces zitten van verlengen. Hetzelfde geldt ook voor de verkoopvan seizoenskaarten, die zijn ook nog niet allemaal verkocht (overigens ziet dat er al weer beter uit dan vorig seizoen).
Jij speculeert en hebt teveel aannames over kwesties waarvan jij overigens het naatje van de kous niet weet mijn beste vriend.
Jij kunt helemaal niet weten wat er precies besteed kan worden. Ik ben er wat optimistischer over, maar dat ter zijde.
Oke daar gaan we dan ongelovige Thomas.

Lees de Leeuwarder Courant zou ik zeggen. Daar is dus onder andere dit te lezen (zie ook feanonline op 27 mei 2014)

Ik citeer: De omzet van sc Heerenveen daalt naar verwachting tot onder de twintig miljoen euro, dat blijkt uit de conceptbegroting van de Friese club. Sc Heerenveen houdt komend seizoen rekening met een NETTO verlies van 2,75 miljoen euro. Door lagere sponsorinkomsten verwacht sc Heerenveen dat de omzet daalt van 20,87 miljoen euro naar 19,57 miljoen euro. De Friese club denkt 9,3 miljoen euro aan sponsorinkomsten binnen te halen. Het afgelopen seizoen was dat nog 10,6 mijoen euro en in 2009/2010 zelfs nog ruim zeventien miljoen euro.

Tuurlijk zit er nog beweging in het aantal sponsoren. Terecht schrijf je dat er nog altijd sponsoren bij kunnen komen. Dat klopt helemaal maar daa ris in de conceptbegroting ook rekening mee gehouden. Op dit moment (vraag is of je me geloofd of niet) zijn er echter meer sponsoren gestopt dan de club aanvankelijk had gedacht en begroot. Maar het eigen persbericht van onze sc Heerenveen bevestigd al dat het tekort helemaal niet is gedicht zoals jij zelf meerdere malen hier beweerd. Pratend met medewerkers van de commerciele afdeling verteld je al genoeg. Het is tekenend hoe sponsoren terug kwamen in het tijdperk Sporre en ten tijde van de tijdelijke terugkeer van van Erve. Het is net zo tekenend hoeveel sponsoren er inmiddels al weer zijn vertrokken na het aanstellen van de nieuwe One-tier-board en daarmee tevens de terugkeer van Riemer van der Velde.

Verder is het algemeen bekend dat van de opbrengsten van een transfer zeker geen 100 procent meer kan worden uitgegeven. Makelaars krijgen de nodige vergoedingen. Zelfs bij jou moet dat bekend zijn. Oude clubs krijgen opleidingsvergoedingen. Je kent zelf de procenten die clubs moeten afdragen aan opleidingsvergoedingen neem ik aan. Informatie daarover kun je overal op dit forum of op internet vinden. Ik reken voor het gemak maar dat er zo´n 20 - 25 % weglekt aan allerlei onkosten. Het komt hier ook niet op procenten aan, maar het moge duidelijk zijn dat je nooit 100% kunt herinvesteren. Daar zeg ik niks nieuws mee.

Dan nog over het tekort over afgelopen seizoen. Het is algemeen bekend dat er elke week 100.000 euro meer uit ging dan er binnen kwam. Dat is omgerekend ruim 5 miljoen euro. Daar is een deel van ingelopen door onder andere Jan van Erve en aan het eind van het seizoen ging er nog maar 50.000 euro per week meer uit dan er in kwam. Kom je dus ergens tussen de 2,5 miljoen en 5 miljoen euro uit. Verder zijn er nog wat medewerkers ontslagen. Dat brengt natuurlijk ontslagvergoedingen met zich mee zoals wellicht ook wel bekend bij jou. Afschrijvingen op speles kost ons de laatste jaren ook de nodige euro´s en dan is de 4,5 miljoen euro al verklaard. Bovendien is dit ook al eens in de media verschenen. Ik wil mijn best nog wel even doen ook dit op te zoeken als ik tijd heb.

Ik wil afsluiten met een citaat van jezelf, gepost in het topic Financien op 27 februari 2014.
Er is wat nieuws de laatste dagen over de financiele situatie die wat tegenstrijdig is. Ergens heb ik gelezen dat men op schema was om het lopende tekort van 4,5 miljoen grotendeels in te lopen ?
Nu lees ik wat over de club dat er aflopende sponsorcontracten zijn ter waarde van 2,2 miljoen ?
Plaats reactie