Stefano Marzo

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Blijf het vreemd vinden dat ze afscheid van Marzo genomen hebben, met Pele nu op het middenveld, is er maar 1 back over, dat betekent dus feitelijk dat Pele volgend seizoen waarschijnlijk weer back wordt, want als Doke tijdens de wedstrijd uitvalt, dan ga je toch niet je middenvelder (Pele) naar de backpositie verhuizen en een andere middenvelder erin???
Ik vind trouwens de ploeg nu veel beter staan, met Pele op zijn nieuwe plek.
Gebruikersavatar
Let's go BlueWhiteArmy
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 04-09-2013 02:37

Bericht door Let's go BlueWhiteArmy »

Is echt zonde dat hij weg moet, zoals Fanatismo al zegt staat het echt veel beter nu met Pele op het middenveld .
En ben bang dat Pele volgend seizoen dus gewoon weer op de rechtsback komt(Niet dat hij daar slecht is natuurlijk) Maar op het middenveld geniet ik nog veel meer van Pele.
Daarnaast is Marzo gewoon een meer dan prima rechtsback, jong en niet duur.
Onbegrijpelijk dat hij weg moet dus.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik denk dat je Marzo ook zonder problemen op het middenveld kunt zetten, als dat eens gevraagd zou worden.
Alleen koppelen aan de plaats van rechtsback lijkt me niet nodig.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ook ik ben voorstander van het hier laten blijven van Marzo.
Prima rechtsback, laat Doke maar bewijzen dat hij beter is.
Kan Pelé op het middenveld.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Even offtopic, misschien heb ik het helemaal verkeerd, maar het lijkt toch wel een rode draad dat backs op de een of andere manier later in hun carriere meer naar het centrum, dan wel middenveld schuiven.

Ik ben van de 88 generatie, dus ik heb dat vooral bewust meegemaakt met Blind, later Frank de Boer, en internationaal met een Maldini, Nigel de Jong, en nu zie ik het nu weer gebeuren met vAnholt, vAken.


Een grote factor is dat veel backs in hun jeugd geen back hebben gespeeld dus van nature andere posities zijn gewend misschien.
Een ander ding kan meespelen dat men op de backpositie meer fouten kan veroorloven,waardoor je daar ervaring kan opdoen om dan later weer te gebruiken op een meer centrale positie.

Ik weet ook niet wat ik hiermee wil zeggen ;). Het viel me alleen op.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

john2p schreef: Ik weet ook niet wat ik hiermee wil zeggen ;). Het viel me alleen op.
Klopt. Bij ons kennen we ook diverse namen. Janmaat, was vroeger middenvelder. Jakob Poulsen idem. Volgens mij Zuiverloon ook. En onze vliegende vriend Popov ook. Het zal vast te maken hebben dat ze van jongs af aan meer aanvallend denken dan pure backs. En toch is dat wat een moderne voetbalploeg wil, backs die mee opkomen. CV's die doorschuiven naar het middenveld.
Misschien is dat wat je wilde zeggen. Ik herken het namelijk wel. Ben ook van die bewuste '88 en zelfs iets eerder generatie :D Voorheen, toen we ook altijd giga veel tegengoals kregen te verwerken vroeg ik me altijd af waarom er van die middenvelders als backs gehaald werden. Waarom niet zorgen dat je op je middenveld meer balans krijgt in het meeverdedigen of juist meer gericht op de aanval. Maar misschien is dat nog wel lastiger dan een verdediging neer zetten met pure verdedigers. Het lijkt mij een stuk eenvoudiger op het moment dat je vooral achterin meer controle wilt om minder goals tegen te krijgen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@ mackan68 prima verwoordt, dat bedoelde ik inderdaad. Het kan ook zijn dat we in Nederland toch meer het balbezit koesteren en dus altijd aanvallend denken ipv verdedigend. Dat is in ieder geval wat je regelmatig terug hoort van de kenners.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Het merendeel van de huidige backs is in de jeugd vleugelaanvaller geweest; dit omdat een back voor NL begrippen technisch vaardig en snel moet zijn, moet kunnen meevoetballen en daarnaast nog een aanvallende geest heeft. In veel Zuid-Europese landen zie je dat helemaal niet; een verdediger is altijd verdediger geweest.
Omdat je in NL technisch vaardig moet zijn en dat komt omdat de moderne verdediger in onze ogen moet kunnen meevoetballen, worden veel aanvallers al in een vroeg stadium omgeturnd tot middenvelder en/of in een later stadium tot back.
Jongens als Dijks, Janmaat, Zuiverloon en Van Aanholt (vitesse) waren voorheen altijd vleugelaanvallers. Pelé heb ik nooit gevolgd en van hem zou ik het niet weten.

Van Marzo weet ik het niet. Feit is dat hij verdedigend zwakker is dan Pelé maar in aanvallend opzicht weer verder.

NB P. Maldini is altijd een CV geweest, maar werd op de back geposteerd (bij z'n debuut) omdat Italianen altijd een ervaren centrum willen.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Pelé is in de jeugd sowieso een tijd lang spits geweest. (heb ooit tegen hem gespeeld en onderschatte hem een beetje vanwege z'n geringe lengte. Maar na 15 minuten had hij de eerste twee er al in liggen :mrgreen: en uiteindelijk verloren we met 1-14)
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Twitter van omrop fryslan journalist Roelof de Vries.
Roelof de Vries ‏@Roelofdevries83 3 min.

Stefano Marzo: "Er heeft zich een Eredivisieclub voor me gemeld en Bayern München 2 ook. Van Heerenveen heb ik niks gehoord."
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Voor deze jongen zou ik wel een petitie willen starten. :wink: Toch een hele goede back of ben ik nou gek?
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Lipton schreef:Voor deze jongen zou ik wel een petitie willen starten. :wink: Toch een hele goede back of ben ik nou gek?
Ik zeg doen! Samen met feanonline etc.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ach kom, zijn zat goeie backs voor weinig te halen en we hebben Doke volgend jaar dus hij zou toch op de bank komen 8)
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Knipecity schreef:Ach kom, zijn zat goeie backs voor weinig te halen en we hebben Doke volgend jaar dus hij zou toch op de bank komen 8)
Marzo is een veel stabielere back dan Schmidt, Doke is te vaak wisselvallig waar Stefano altijd een dikke voldoende scoort. Als Marzo was gebleven dan had Marzo gewoon in de basis gestaan, ben ik van overtuigd.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Jij hebt blijkbaar Doke van jaar geleden nog voor je maar die jongen heeft heel jaar eredivisie ervaring nu en het gewoon goed gedaan.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Knipecity schreef:Jij hebt blijkbaar Doke van jaar geleden nog voor je maar die jongen heeft heel jaar eredivisie ervaring nu en het gewoon goed gedaan.
Doke zag er afgelopen weekend bij die tegengoal niet zo goed uit.
Ik vind Schmidt en Marzo beide niet betrouwbare backs voor het niveau Heerenveen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik heb Doke een 2 seizoenen niet gezien bij onze club. Daarvoor heeft hij zeker minder indruk gemaakt als dat Marzo de afgelopen wedstrijden heeft gedaan. Zeker met het oog op de rol die Pelé kan spelen op het middenveld zou ik Marzo er enorm graag bij hebben komend seizoen. Hoeft niet meer te wennen aan de omgeving, de club, de selectie en manier van voetballen. Hij heeft het hier enorm naar de zin. Ik hoop dat ze bij de club goed gokken, maar heb er niet bij voorbaat een goed gevoel bij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Knipecity schreef:Ach kom, zijn zat goeie backs voor weinig te halen en we hebben Doke volgend jaar dus hij zou toch op de bank komen 8)
Waarom een andere nieuwe back halen terwijl je een degelijke goedkope back al in de gelederen hebt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Frisian Viking schreef:Waarom een andere nieuwe back halen terwijl je een degelijke goedkope back al in de gelederen hebt.
Kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat hij te duur is bevonden. Iedereen hier (nou ja, bijna iedereen) is wel voor een langer verblijf van Marzo.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

het hangt volgens mij helemaal van Pele af. Als die echt als rechtsback gezien wordt (wil hij zelf ook graag gezien zijn uitlatingen) dan is er gewoon geen behoefte aan Marzo. Hoe spijtig dit dan ook is maar we hebben niet 3 rechtsbacks nodig. Het zou onzinnig zijn als Marzo nu vertrekt en er komt toch nog weer een nieuwe rechtsback voor terug.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Je kunt ook Pele verkopen, aangezien hij toch weg wil en dan Marzo een contract aanbieden. Je zal net zien dat als Marzo weg is, ineens belangstelling is voor Pele.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Currahee schreef:het hangt volgens mij helemaal van Pele af. Als die echt als rechtsback gezien wordt (wil hij zelf ook graag gezien zijn uitlatingen) dan is er gewoon geen behoefte aan Marzo. Hoe spijtig dit dan ook is maar we hebben niet 3 rechtsbacks nodig. Het zou onzinnig zijn als Marzo nu vertrekt en er komt toch nog weer een nieuwe rechtsback voor terug.
Ik denk dat Marzo wel op meerdere plaatsen inzetbaar is.
Wat dat betreft had hij rustig kunnen blijven.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Wat een ophef hier, we doen net of we Maradonna vrij de deur uit laten lopen. November dit jaar is iedereen hem vergeten en zal er nooit meer over hem worden gesproken.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Wat een ophef hier, we doen net of we Maradonna vrij de deur uit laten lopen. November dit jaar is iedereen hem vergeten en zal er nooit meer over hem worden gesproken.
De teleurstelling om het vertrek van een prima Heerenveenwaardige speler is heel iets anders dan een sterspeler als Maradonna.
Gezien de positie waar Pelé nu speelt en daarbij komend de uitspraak dat hij voor 2016 en mogelijk deze zomer al wil vertrekken maakt dat ook zeer logisch. Jouw post lijkt er op dat je alleen kritisch richting je medesupporters wilt zijn. We gaan zeker nog terug denken aan Marzo.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik wil helemaal niet kritisch zijn tegenover mijn medesupporters. Het feit ligt er dat Scmidt zijn contract al is verlengt en Van Anholt nog gewoon speler is bij ons. Dus Marzo is niet nodig, daarnaast ben ik zo optredens tegen Ajax,Feyenoord en PSV niet vergeten. Een belabberde wedstrijd, 1 x opzettelijk hands wat een strafschop oplevert en 1 x opzettelijk hands waar de scheidsrechter het niet ziet. Kreeg je de strafschop thuis tegen psv wel, dan is de wedstrijd verloren.

Ik vind het te veel middelmaat en ben het eens met z'n vertrek. In de jeugd moet zeker ook nog iemand lopen met gelijkwaardige kwaliteiten.
Spijt heb je morgen maar!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Ebiede schreef:Ik wil helemaal niet kritisch zijn tegenover mijn medesupporters. Het feit ligt er dat Scmidt zijn contract al is verlengt en Van Anholt nog gewoon speler is bij ons. Dus Marzo is niet nodig, daarnaast ben ik zo optredens tegen Ajax,Feyenoord en PSV niet vergeten. Een belabberde wedstrijd, 1 x opzettelijk hands wat een strafschop oplevert en 1 x opzettelijk hands waar de scheidsrechter het niet ziet. Kreeg je de strafschop thuis tegen psv wel, dan is de wedstrijd verloren.

Ik vind het te veel middelmaat en ben het eens met z'n vertrek. In de jeugd moet zeker ook nog iemand lopen met gelijkwaardige kwaliteiten.
Een contractverlenging van Marzo was actueel toen Schmidt ook nog niet zijn contract verlengd had. Men heeft gewoon een keuze gemaakt tussen Marzo en Schmidt, waarbij die dus op Schmidt is gevallen. In mijn ogen discutabel, maar ik wil hier de club nog wel het voordeel van de twijfel geven.
Marzo was zeker niet sterk op die momenten, en speelde een zwakke wedstrijd tegen Ajax en Feyenoord, maar ik vind dat je te kort door de bocht gaat: Voor het gemak vergeet je namelijk even zijn goede wedstrijden. Hij heeft hier verder heel aardig gespeeld.
Daarnaast is het inderdaad waar over die middelmaat, maar wij zijn dan ook maar een club die het moet hebben van de middelmaat. Toppers zullen wij hier niet zo snel krijgen. En we kunnen ook niet alles opvangen met jeugd. Dat het dit jaar goed heeft uitgepakt, is ook een kwestie van geluk geweest.
Waar het vooral om gaat, is het feit dat men bij de club Van Anholt ziet als een back en niet als een middenvelder. Terwijl hij volgens de meeste supporters veel sterker is in de 'Nigel de Jong-rol' dan als rechtsback. Nu schuift Van Anholt weer door naar de back en moet er voor het middenveld weer een aankoop worden gedaan, wat dan weer transfergeld dan wel tekengeld en daarnaast ook aanpassingstijd kost. Een onnodige uitgave volgens velen, omdat het waarschijnlijk goedkoper en beter was geweest om Van Anholt op het middenveld te zetten en Marzo en Schmidt de rol als rechtsback te laten uitvechten.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Superfries1994 schreef:Een onnodige uitgave volgens velen, omdat het waarschijnlijk goedkoper en beter was geweest om Van Anholt op het middenveld te zetten en Marzo en Schmidt de rol als rechtsback te laten uitvechten.
Dat is in ieder geval wel precies hoe ik er tegen aan kijk. Zoals Marzo de laatste tijd speelt is hij zeker Heerenveen waardig.

Ergens verder terug in dit draadje wordt aangegeven dat het goed is dat hij vertrekt omdat hij ( net als Doke ) nog wel eens een foutje maakt. Tja, een rechtsback die een heel seizoen, of zelfs de helft van de wedstrijden foutloos speelt, speelt echt niet bij Sc Heerenveen. Niet eens in Nederland.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

@Erwin
Juist! En laat hem nu uitgerekend die foutjes gemaakt hebben in de eerste wedstrijden van de reeks die hij nu gespeeld heeft. Nee, een nieuwkomer van het niveau reserves PSV moet kennelijk meteen foutloos spelen. In de namaakderby van het Noorden en in 2 topwedstrijden nog wel. Er is nergens iemand die beweert dat het een absolute topper is. Maar hij is zeker Heerenveen waardig. En hoewel ik het Doke ook best gun, moet ik het met hem allemaal nog maar zien. Na zijn debuut bij ons in het eerste heb ik in hem eigenlijk alleen maar het beste beloftemateriaal in hem gezien. Maar misschien wordt dat ook wel zijn rol. Heel af en toe invallen bij een schorsing van Pelé. Maar hem zal hij in ieder geval nooit uit de basis spelen. In een strijd met Marzo zou hij een eerlijkere kans maken. Maar dat is zoals ik er tegenaan zie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Breaking:Marzo heeft aanbieding van Heerenveen

Reactie van iemand op Facebook artikel van Heerenveen.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Ook gemeld door Rik .. van sc Heerenveen TV.
nou nou
Plaats reactie