Yanic Wildschut

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Laten we Yanic in ieder geval niet gaan uitfluiten. Hij zal zelf ook niet gelukkig zijn met zijn prestatie gisteren.
Meer algemeen, steun het team, superjong en bezig met een nieuwe, aanvallender stijl. Gister faalde dit, maar volgende keer kan het ook fantastisch uitpakken. Aan de supporters mag het in ieder geval nooit liggen!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Als Lodeweges hem niet meer opstelt fluiten wij hem niet meer uit. Het moet van beide kanten komen he! :lol:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef:Als Lodeweges hem niet meer opstelt fluiten wij hem niet meer uit. Het moet van beide kanten komen he! :lol:
Hoop ook dat we hem niet meer in ons shirt hoeven te zien. Als het goed is hebben we volgende week Larsson erbij !
Denk dat Larsson direct mee kan doen tegen Feyenoord.
Samen maken we de club sterk.
Joeke12
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-02-2013 10:27

Bericht door Joeke12 »

Zat te kijken met nog iemand, die zei nog van ja wildschut kan nog wel redelijk voetballen, die heeft het tenminste laten zien.
Dus hij kwam erin, en ik zei van te voren nog van dit wordt helemaal niks, blind paard is dat.
Hoorde daarna niks meer van hem over hoe "goed" wildschut is.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Hoe kom je in hemelsnaam van wildschut af, is echt een die niet kan voetballen.
Heeft geen inzicht, snapt werkelijk niet wat hij doet. Begint te rennen met de bal en dan schrikt hij zich rot, omdat hij al over de achterlijn heen is.
Wij zijn Heerenveen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

camataru schreef:Hoe kom je in hemelsnaam van wildschut af, is echt een die niet kan voetballen.
Heeft geen inzicht, snapt werkelijk niet wat hij doet. Begint te rennen met de bal en dan schrikt hij zich rot, omdat hij al over de achterlijn heen is.

Johan Hansma zat gister op de tribunen om bij de beloften te kijken. Wildschut liep ook hier te schutteren. Volgens mij doet Hansma het één en ander bij NEC. Zou mooi zijn als de man die hem hier na toe gebracht heeft ook weer hier weg haalt.

Stiekeme hoop haha!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

camataru schreef:Hoe kom je in hemelsnaam van wildschut af, is echt een die niet kan voetballen.
Heeft geen inzicht, snapt werkelijk niet wat hij doet. Begint te rennen met de bal en dan schrikt hij zich rot, omdat hij al over de achterlijn heen is.
als echt niemand hem wil overnemen dan moet Heerenveen hem maar ontslaan/contract verscheuren, voor hem het beste zodat hij een atletiekvereniging kan opzoeken en bespaart ons zijn salaris.

Bij het Bulgaarse Levski Sofia werd ook een keeper ontslagen na 2 afgrijselijke blunders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Leuk bedacht, maar je kan zo'n contract natuurlijk niet zomaar kosteloos verscheuren, dat moet in onderlinge overeenstemming. En als Wildschut het wil dan kan hij hier gewoon zijn contract uitdienen en zijn maandelijkse salaris vangen. Dus dat we zo even van hem en zijn salaris afkomen gaat niet zo gemakkelijk.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Hoelang loopt zijn contract uberhaupt nog?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Appie_M schreef:Hoelang loopt zijn contract uberhaupt nog?
te lang
Zeg maar niks!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

2016, met een optie voor 2 jaar. Ik heb zo'n vermoeden dat die optie niet gelicht wordt. :wink:
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Gearard schreef:2016, met een optie voor 2 jaar. Ik heb zo'n vermoeden dat die optie niet gelicht wordt. :wink:
Dan zitten we er dus nog 2 jaar aan vast, ervan uitgaande dat geen enkele zichzelf respecterende club ons van hem verlost. Kunnen we hem niet ergens aanbieden? Gratis bij 2 pakken wasmiddel bij de Aldi ofzo?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Vind dat er een beetje respectloos over hem wordt gepraat, alsof Slagveer zoveel goeds deed. Ik moet toegeven het was niet best wat Wildschut liet zien, toch heeft het als voordeel dat het niet veel slechter kan ;), dus hopen op een stijgende lijn!
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Kan me niet herinneren dat Yanic ZO slecht was bij Venlo. Tuurlijk heeft hij niet het niveau om bij onze mooie club in de basis te staan, maar zo slecht als dat hij de afgelopen wedstrijd was kan ook een andere reden hebben. Yanic is hier heus niet gekomen om express slecht te gaan spelen en zal denk ik juist graag een meerwaarde willen zijn. Maar wat nou als hij zichzelf te veel druk op legt? Als hij de bal verliest bij zijn eerste actie of aanname dan laat hij de kop al hangen, verdedigd hij niet meer mee, maakt hij geen acties meer en bied hij zich zelfs helemaal niet meer aan. Wat zou het voor zo'n jongen betekenen als hij een keer positief toegezongen wordt door een deel van het publiek? Wat hij tot nu toe heeft laten zien is ver beneden het niveau van de eredivisie, maar ik hoor geluiden vanuit de club dat Yanic wel goed traint en daar niet alles fout gaat. Ook ik heb me dood geërgerd de laatste wedstrijden dat ik hem zag spelen, maar misschien haal je de druk bij zo'n jongen een beetje weg als hij een beetje wordt gesteund.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Delars schreef:Kan me niet herinneren dat Yanic ZO slecht was bij Venlo. Tuurlijk heeft hij niet het niveau om bij onze mooie club in de basis te staan, maar zo slecht als dat hij de afgelopen wedstrijd was kan ook een andere reden hebben. Yanic is hier heus niet gekomen om express slecht te gaan spelen en zal denk ik juist graag een meerwaarde willen zijn. Maar wat nou als hij zichzelf te veel druk op legt? Als hij de bal verliest bij zijn eerste actie of aanname dan laat hij de kop al hangen, verdedigd hij niet meer mee, maakt hij geen acties meer en bied hij zich zelfs helemaal niet meer aan. Wat zou het voor zo'n jongen betekenen als hij een keer positief toegezongen wordt door een deel van het publiek? Wat hij tot nu toe heeft laten zien is ver beneden het niveau van de eredivisie, maar ik hoor geluiden vanuit de club dat Yanic wel goed traint en daar niet alles fout gaat. Ook ik heb me dood geërgerd de laatste wedstrijden dat ik hem zag spelen, maar misschien haal je de druk bij zo'n jongen een beetje weg als hij een beetje wordt gesteund.
Ik kan me niet aan de indruk ontworstelen dat de druk op de maandagavond op Skoatterwald bij de beloftes alles behalve ondraaglijk is. Daar was hij namelijk net zo slecht als de zaterdag er voor. Hij kan maar 1 ding en dat is op snelheid/kracht met een man in de nek richting de achterlijn rennen. Maar omdat enige technische bagage ontbreekt wee hij niet wat hij daarna met de bal moet. En raakt hem dus kwijt of geeft een waardeloze voorzet.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 15-08-2014 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Ja, en bekijk nu eens de beelden van hem op youtube uit zijn Venlo tijd, in zijn eerste seizoen eredivisie waarin hij 7 keer scoorde terwijl de competitie toen sterker was dan nu. Wat valt je op? Hij lijkt slanker en behendiger, loopt met de borst vooruit en speelt met zelfvertrouwen. Ik probeer zijn slechte prestaties niet goed te praten, maar ik denk dat er wel degelijk progressie te boeken valt.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Delars schreef:Ja, en bekijk nu eens de beelden van hem op youtube uit zijn Venlo tijd, in zijn eerste seizoen eredivisie waarin hij 7 keer scoorde terwijl de competitie toen sterker was dan nu. Wat valt je op? Hij lijkt slanker en behendiger, loopt met de borst vooruit en speelt met zelfvertrouwen. Ik probeer zijn slechte prestaties niet goed te praten, maar ik denk dat er wel degelijk progressie te boeken valt.
Maar hij kwam in het seizoen daarna bij VVV op de bank, nota bene in de Jupiler League. Naar eigen zeggen was dat mindere jaar door de gemiste transfer naar Heerenveen. Wat zegt dat over zijn mentale kracht? Weinig goeds.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Dat is dus precies wat ik probeer te zeggen. En als je mentaal niet erg weerbaar bent en je prestaties zijn niet naar behoren kan je door de ondergrens zakken. Misschien kunnen wij hem een duwtje in de goede richting geven door hem positiever de benaderen. Hij blijft een speler van Heerenveen, ondanks zijn zwakke spel sinds zijn komst.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

In Venlo heeft hij één goed jaar gehad, maar wel puur op basis van countervoetbal. Datzelfde seizoen werd hij in de nacompetitie alsmede bij Jong Oranje gedwongen om aanvallender te spelen en toen bleek eigenlijk al dat hij daarvoor te weinig capaciteiten had. Nadien is dat m.i. alleen maar duidelijker geworden en heeft zijn voornaamste wapen (snel de diepte in) alleen maar kracht ingeboet. Ik durf daarom wel te stellen dat hij te weinig kwaliteit bezit en niet de potentie heeft om daar nog aan te sleutelen. Alleen vertrouwen is in zijn geval niet voldoende, bij lange na niet zelfs.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dit is niet een miskoop maar een mis scout. Of is het het voetballen verleerd? Want het lijkt nergens op wat hij doet.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Dat klopt inderdaad. Qua basistechniek en overzicht is hij ook niet goed genoeg. Toch denk ik dat hij beter kan dan de afgelopen wedstrijden als het goed zit in zijn koppie!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Delars schreef:Ja, en bekijk nu eens de beelden van hem op youtube uit zijn Venlo tijd, in zijn eerste seizoen eredivisie waarin hij 7 keer scoorde terwijl de competitie toen sterker was dan nu. Wat valt je op? Hij lijkt slanker en behendiger, loopt met de borst vooruit en speelt met zelfvertrouwen. Ik probeer zijn slechte prestaties niet goed te praten, maar ik denk dat er wel degelijk progressie te boeken valt.
Zelfs op basis van zijn optredens vorig seizoen bij Heerenveen valt nog wel een aardig filmpje te maken. Het is dan even zoeken, maar toch. Voor een momentenvoetballer heeft hij alleen veel te weinig goede momenten, terwijl zijn vele slechte momenten soms ( bij mij althans ) bijna op de lachspieren werken. Zo onbeholpen ziet het er dan uit. Toch ook wel een zaak van " tussen de oren ", lijkt me. Niet alleen van onkunde.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Is die gast niet gewoon veel te breed geworden voor een voetballer/buitenspeler?

Voorheen bij VVV viel dat nog mee en was hij wellicht wat wendbaarder, nu kan het alleen maar rechtuit.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

winterzzz85 schreef:Is die gast niet gewoon veel te breed geworden voor een voetballer/buitenspeler?

Voorheen bij VVV viel dat nog mee en was hij wellicht wat wendbaarder, nu kan het alleen maar rechtuit.
Bij VI zeiden ze vrijdagavond iets waar ik nog even over na heb zitten denken. Namelijk dat de meeste linksbacks 'versleten linker vleugelaanvallers' zijn. Nou is Yanic nog niet versleten, al lijkt dat vaak wel zo.
Maar zou er van hem niet een puur degelijke linksback te maken zijn? Hij is snel en sterk. Zou moeten weten hoe de meeste buitenspelers spelen. Niet te veel mee aanvallen. Gewoon de buitenspeler van de tegenstander uitschakelen en de voorzetten eruit halen, that's it. Het zal misschien even tijd kosten, maar ik zie daar misschien nog wel wat mogelijkheden.
Hij heeft het in ieder geval in het grootste deel van zijn carrière als aanvaller niet kunnen laten zien. En dan kun je blijven aanmodderen, maar daarmee is zowel de club als Yanic zelf niet mee geholpen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

@Mackan

Hoewel ik niet hoopvol ben dat hij dat wel zou kunnen, vind ik het niet eens een rare suggestie. Zou z'n carriere nieuw leven in kunnen blazen, moet hem energie en hoop geven. Hij loopt nu helemaal vast (niet doen, te makkelijk). Maar dan zou je hem ook perspectief moeten bieden en voor de linksback hooguit een huurspeler halen.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Blijf je met een rechtspoot op linksback spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Frisian Viking schreef:Blijf je met een rechtspoot op linksback spelen.
Je hebt gelijk. Ik had wel even op google gekeken, maar te snel een conclusie getrokken.
Maar niet aan beginnen op linksback dus. Op rechtsback heeft hij sowieso geen kans.
Kan ie keepen?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Frisian Viking schreef:Blijf je met een rechtspoot op linksback spelen.
Dat klopt. Had ik inderdaad niet verder naar gekeken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Man van de wedstrijd
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Zelfs met een speler op doel presteert hij het om recht op de 'keeper' af te schieten. Om te janken.
Heerenveen till I die!
Plaats reactie