Yanic Wildschut

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hielke schreef:Ik ben altijd voorstander geweest van de komst van Wildschut, dus ik ga hem hier ook verdedigen. Volgens mij kan hij een sensatie worden bij ons. Met zijn snelheid houdt hij nu al voortdurend twee tegenstanders bezig, waardoor hij ruimte creëert voor anderen. Als zijn aanpassingsperiode voorbij is en het rendement omhoog gaat, verwacht ik dat we nog veel plezier gaan beleven aan deze speler. Waanzin om hem al zo vroeg naar de kant te halen. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las dat hij niet geblesseerd was.
Ben erg vaak eens met je Hielke maar bij Wildschut heb ik mijn twijfels. Ook altijd gehad, echte momentenvoetballer die het bij Zwolle en VVV ook niet echt gemaakt heeft. Ik sluit niet uit dat hij op termijn een prima buitenspeler wordt voor een Eredivisionist (hij heeft potentie omdat hij snel en sterk is) maar een sensatie zie ik hem bij ons niet snel worden. Daarvoor ontbreekt er bij hem teveel in de basis. Hij moet nog zoveel leren. Matige balbehandeling, zwak op de vierkante meter en geen voorzet met links. Ik vond hem gister ook zwak in de minuten die hij meedeed en de wissel eigenlijk niet eens onterecht al was het wel aan de vroege kant.

Uiteraard verdient hij de tijd en wie weet staat er over een tijd een goede buitenspeler, maar op dit moment is hij dat nog niet.
The two most powerful warriors are patience and time.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Ik heb het hier vanaf het begin van dit topic (ook in andere topics) altijd al geroepen, waarom Wildschut het niet gaat maken en dit word na drie speelronden dus bevestigd. Ik weet wel het is geen FM maar soms denk ik wel zo moeilijk is het toch niet hansma/scouting.. een Linssen/gouriye voor 3 ton ophalen ipv een Wildschut waarvan iedereen die voetbal goed volgt en dus niet alleen de samenvatting zou weten dat dit beter zou zijn.. Ben blij dat Hansma weg is met z'n ''lijstjes''. Hopelijk komt er een TD die dit soort dingen wel ziet. Ongelofelijk kan er echt boos om worden, we hebben al zo weinig geld en dan betalen we 8 ton voor zo'n speler enige voordeel is dat we geen 2.5 miljoen voor hem hebben uitgegeven.Waar is onze scouting de laatste 2 jaar? Ontslagen zeker..
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

We gebruiken deze jongen natuurlijk ook helemaal verkeerd. We geven hem de bal en hij moet het maar uitzoeken. Het is geen Djuricic of Assaidi die even een mannetje passeert. En ThiagoAlcantara, die namen die jij noemt word ik ook niet vrolijk van.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik vind dit ook wel wat gemakkelijk scoren van mezelf, maar roep het toch maar even. Ook ik zei van te voren dat ze veel beter naar Linssen konden kijken dan naar Wildschut. Ze zullen bij VVV ook niet achterlijk zijn geweest. Linssen is daar het hele seizoen 1 van de beteren geweest terwijl Wildschut bankzitter was. Linssen heeft veel en veel meer techniek, dat kan een ieder toch zien? Het enige wat Wildschut meer heeft dan Linssen is een beetje extra snelheid.

Linssen was bovendien de helft goedkoper.

Maar goed, Wildschut is hier, laten we dan maar hopen dat hij door gaat groeien, en mij mijn ongelijk gaat bewijzen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Reken er ook maar op dat het anders speelt met Dijks in je rug dan met Kum. Dijks creërt ruimte voor Wildschut, Kum veel minder.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Lardy schreef:We gebruiken deze jongen natuurlijk ook helemaal verkeerd. We geven hem de bal en hij moet het maar uitzoeken.
Juist.
Wildschut moet je de diepte insturen, en niet eerst een man laten passeren want dat is niet zijn sterkste punt. Een speler als Zyech is de perfecte aangewezen man om zo`n dieptepass richting de achterlijn te geven. Een Wildschut moet het hebben van zijn snelheid dus maak daar dan ook gebruik van.
Laatst gewijzigd door paparazzi op 19-08-2013 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Miereneukert!
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Hij maakt op mij ook nog geen verpletterende indruk, maar laat hem staan. Die jongen heeft gewoon een portie vertrouwen nodig. Door hem nu alweer te passeren geef je hem geen vertrouwen en heb je grote kans dat het helemaal niks meer wordt. Laat je hem nog een wedstrijd of 5 staan, dan kan hij verder wennen. Ik geloof echt wel dat deze jongen wat kan, maar het komt er vooralsnog niet uit.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

paparazzi schreef: Juist.
Wildschut moet je de diepte insturen, en niet eerst een man laten passeren want dat is niet zijn sterkste punt. Een speler als Zyech is de perfecte aangewezen man om zo`n dieptepass richting de achterlijn te geven. Een Wildschut moet het hebben van zijn snelheid dus maak daar dan ook gebruik van.
Als hij die achterlijn heeft gehaald zal hij in veruit de meeste gevallen zijn linkervoet moeten gebruiken om er een goed vervolg aan te geven. Ik heb daar eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Ik vraag me wel eens af of daar specifiek op wordt getraind. Het zou hem een stuk waardevoller maken. De tegenstander er uit lopen en dan vervolgens net zolang moeten draaien voor je hem voor je rechtervoet hebt schiet niet op.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Werkelijk belachelijk hoe hij na 3 wedstrijden wordt afgebrand. Hij is een blinde loper, maar er is genoeg te verbeteren. En zijn wij geen ontwikkelclub?

Ik heb meerdere trainingen bekeken de laatste weken en daarbij viel hij tijdens techniektrainingen in negatieve zin op. Dan was VLP Messi. Daar moet je mee aan de slag gaan ipv hem er naast te zetten. Van Basten heeft Zomer en VLP get halve jaar aan laten klooien en Wildschut maakt hij zo kapot. Belachelijke wissel gister.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

We zijn een ontwikkel-club, maar ook een club die op gezette tijden zijn punten moet halen.
Je moet dus zoveel mogelijkheden je sterkste team opstellen en niet te vaak je eerste team gebruiken om spelers verder te ontwikkelen. Daar zijn ook andere podia voor. Hoeveel wedstrijden zou Wildschut bovendien moeten krijgen om dat vertrouwen te kweken? Ik heb het hier niet om de wissel van gisteren.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef: Van Basten heeft Zomer en VLP get halve jaar aan laten klooien en Wildschut maakt hij zo kapot. Belachelijke wissel gister.
Dat ben ik met je eens. Dat Wildschut nog niks heeft laten zien, is vervelend, maar door zo met hem om te gaan gaat het ook nooit wat worden. Hij heeft nu vertrouwen nodig. Dat geld voor de hele ploeg trouwens. Ze moeten niet bang gaan worden om fouten te maken. Dat gehamer op die controle steeds, daar wordt ik een beetje moe van.

Daardoor maak je je eigen spelers angstig. MvB moet zijn middenvelders instrueren om niet zijn 3en voor de bal gaan lopen rennen, dan heb je al een stuk meer controle. Als iedereen voor de bal is, dan heb je niemand die de 2e bal op kan vangen als je balverlies hebt. Gisteren stond het op het midden dramatisch.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Na zo'n seizoen heeft Wildschut maanden nodig om weer wat op niveau te komen. Verwacht er voorlopig niet teveel van. Hij is nog geen stabiele voetballer en zal dat niet zomaar zijn.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Stond inderdaad te kotsen op het veld!

Als ik moet kotsen voel ik me vaak te beroerd om rechtop te staan, hij blijft gewoon doorvoetballen. Dat is toch niet normaal? Kun je nagaan hoe goed hij gaat ballen als hij helemaal fit is.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

abegoal schreef:Stond inderdaad te kotsen op het veld!

Als ik moet kotsen voel ik me vaak te beroerd om rechtop te staan, hij blijft gewoon doorvoetballen. Dat is toch niet normaal? Kun je nagaan hoe goed hij gaat ballen als hij helemaal fit is.
Ik vond hem vandaag eigenlijk beter spelen dan anders, als hij niet misselijk is. Beterschap voor Wildschut, maar op deze manier mag hij van mij wel wat langer misselijk blijven. :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

abegoal schreef:Stond inderdaad te kotsen op het veld!

Als ik moet kotsen voel ik me vaak te beroerd om rechtop te staan, hij blijft gewoon doorvoetballen. Dat is toch niet normaal? Kun je nagaan hoe goed hij gaat ballen als hij helemaal fit is.
Adrenaline doet een hoop met een mens, kan een hoop pijn uitschakelen. Ik heb dat kotsen niet gezien maar misschien is het ook wel spanning.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ter hoogte van de middellijn. Volgens mij bij een aftrap na een doelpunt, maar dat weet ik niet zeker. Stond letterlijk over zijn nek te gaan! Bizar dat je dan nog fit genoeg bent om op dit nivo te voetballen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ach, we hebben allemaal wel eens gevoetbald met een dikke kater toch? :mrgreen:
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Misschien word Wildschut wel onze nieuwe Marcel Seip. Met een kater voetballen en toch van Ajax winnen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Yannick had buikgriep net als van anholt en nordfelt. Staat in de lc
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Hij heeft in totaal 3 keer compleet lopen te kotsen. Die had echt niks meer in zijn maag meer zitten zeg :shock:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hij is fitter dan een (paar) maand geleden, en dat is natuurlijk alleen maar positief.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Knap effectief voor de goal. Ondanks dat ik baal dat deze man voor 7 ton is gehaald ken ik toch ook enige blijdschap. VVV hapte een jaar eerder niet toe voor 2 miljoen...
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Verschrikkelijk slechte invalbeurt... poeeffff dat valt niet mee.
Spijt heb je morgen maar!
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Verleden jaar op advies van van Basten 2 miljoen op geboden , Marco is helemaal gek van spelers die heel hard rechtdoor kunnen lopen. Want dat sluit helemaal aan bij zijn ideale spelletje inzakken en dan snel eruit komen , dat de speler in kwestie niet beschikt over een balaanname, techniek, een voorzet, creativiteit, concentratie, zelf beheersing, anticipatie vermogen en de conditie om een hele wedstrijd te kunnen spelen doet verder niet ter zake. Hard rechtdoor rennen , met oogkleppen op ! En dan het liefst met de Roon en van den Berg erachter voor de passing .... zucht....hopeloos...uitzichtloos...droevig...
Laatst gewijzigd door RuudvanHuntelaar op 20-10-2013 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wildschut had een typerende actie gisteravond. Een prachtige rush vanaf de zijkant richting het strafschopgebied gevolgd door een volstrekt waardeloos schot... Op zulke momenten zie je echt dat hij te weinig techniek en te weinig overzicht heeft. Nu denk ik dat je daar nog wel wat meer uit kan halen door gericht te werken, maar op dit moment voegt hij weinig toe.

Ik begrijp de komst van Wildschut nog steeds niet. En dan vooral omdat Van Basten op de nieuwjaarsreceptie nog liet doorschemeren dat hij achteraf wel kon leven met de afgeketste transfer gezien de ontwikkelingen in Venlo. Waarom haal je hem dan een half jaar later alsnog op?
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Hij had beter Yanic Wildschot kunnen heten. Fijne voetballer, helaas nog te weinig rust, beheersing en overzicht.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Riemer van der Velde heeft in elk geval niet een positief scoutingsrapport over deze man geschreven. Van der Velde snapt niet wat ze in dit "blyn draafhynder" zien. Deze aankoop is er puur gekomen op aandringen van van Basten. Van Basten heeft namelijk een voorkeur voor spelers die het van inzet moeten hebben maar totaal niet kunnen voetballen. Zie ook het aantrekken van van den Berg die op aandringen van Marco is gehaald. Onbegrijpelijke aankopen waar je voetballend echt niet beter van wordt.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Op het moment dat Joey werd aangetrokken hadden wij juist behoefte aan fysieke kracht en iemand die wilde werken. Toen werd er juist gezeurd dat er niet werd gestreden voor elke bal en dat we fysiek veel te kort kwamen. In dat opzicht was Joey wel weer een goede aanwinst, want hij is absoluut iemand die er vol voor gaat. Dat het dan niet altijd even mooi is, dat is dan maar zo. Vond jij Breuer mooi voetballen? Nee denk ik, maar op zijn tijd wel effectief.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Hij liet in ieder geval meer zien als Slagveer en had meer dreiging.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Gemengde gevoelens over zijn invalbeurt heb ik. Liet hier en daar wel wat zien, maar vond hem ook ontzettend lui ogen. Geen druk zetten, niet achter zijn man aan lopen, niet voor de goal komen als het moest en kon. Vreemde invalbeurt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie