Magnus Wolff Eikrem

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Magnus Wolff Eikrem

Berichtdoor john2p » 28-01-2014 21:41

Eric schreef:Eikrem was behoorlijk onzichtbaar tegen Bolton in de FA Cup. Alleen te zien tijdens standaardsituaties. Hij lijkt er fysiek nog niet helemaal klaar te zijn voor het Engelse voetbal. Zullen de supporters daar blij mee zijn.

Nou ik denk toch dat we de voorzichtige conclusie kunnen trekken, dat hij ook voor de eredivisie nog niet 100% klaar voor was. Althans in de maanden oktober/november. En dat het wat dat betreft (achteraf) toch wel te rechtvaardigen valt dat hij toen reserve stond. Ik kan het nooit meer bewijzen, maar ik heb toch de indruk dat vBasten hem klaar wilde stomen voor de tweede helft van dit seizoen. Hij kreeg al weer namelijk steeds meer speeltijd in december.
Nou ja het is voorbij, dus geen enkele zin meer om te speculeren.

Maar 1 ding weet ik wel, hij is blij met zijn centen, maar is er qua spelminuten totaal niet op vooruit gegaan. Vanavond weer 0,0 minuten gespeeld. Tja, had dan een half seizoen meer geduld gehad. Maar Heerenveen wilde ook erg graag het geld.

Dit laat wel het dilemma voor vBasten zien. Spelers hebben tijd nodig om te groeien. Als die dan ontevreden zijn, omdat ze sneller willen dan wrs. goed voor ze is, het bestuur snel geld wilt zien, is dat wel verdomde lastig voor het opbouwen van een jong team.
john2p
Superster

Berichtdoor Eric » 28-01-2014 21:51

Feit blijft wel dat er met Eikrem meer voetbal in de ploeg zat dan met De Roon / vd Berg. Ik heb Eikrem een aantal geniale passes zien geven, maar ook grote delen van de wedstrijd onzichtbaar zien zijn. Daarnaast is hij ook bij enkele tegengoals negatief betrokken geweest.

Eikrem had wel alles in zich om een Eredivisie topper te worden. Hij heeft rust aan de bal, overzicht en een schitterende pass in de benen. Ik denk dat Van Basten graag aan hem had willen sleutelen. Helaas had Eikrem het hier niet naar zijn zin (door Van Basten?) en heeft Heerenveen het geld van de transfer nodig. Ik heb het idee dat de gehele transfer achter de rug om is gedaan van Van Basten. ik hoop dat de club nog met een beter statement naar buiten gaat komen na afloop van het seizoen.
Eric
Superster

Berichtdoor john2p » 28-01-2014 21:56

Eric schreef:Feit blijft wel dat er met Eikrem meer voetbal in de ploeg zat dan met De Roon / vd Berg. Ik heb Eikrem een aantal geniale passes zien geven, maar ook grote delen van de wedstrijd onzichtbaar zien zijn. Daarnaast is hij ook bij enkele tegengoals negatief betrokken geweest.

Eikrem had wel alles in zich om een Eredivisie topper te worden. Hij heeft rust aan de bal, overzicht en een schitterende pass in de benen. Ik denk dat Van Basten graag aan hem had willen sleutelen. Helaas had Eikrem het hier niet naar zijn zin (door Van Basten?) en heeft Heerenveen het geld van de transfer nodig. Ik heb het idee dat de gehele transfer achter de rug om is gedaan van Van Basten. ik hoop dat de club nog met een beter statement naar buiten gaat komen na afloop van het seizoen.

Dat is ook mijn gevoel. Het is zo jammer dat vBasten zo "kil" lijkt te communiceren. Ik geloof namelijk rondom Eikrem, dat jij gelijk hebt. Dat vBasten heel graag een groei had willen maken met hem. Net als dat hij met Finnbogason, nu Ziyech, en Bilal o.a. doet. Maar dat had hij denk ik beter kunnen uitleggen aan Eikrem. Anderzijds ik vind ook dat soms spelers wel heel snel ontevreden zijn. hij heeft best aardig wat gespeeld. perspectief was niet slecht. Bij Pappa was nl heel snel duidelijk dat vBasten het niet in hem zag zitten. Ja dan houdt het op voor een speler. Maar bij Eikrem zag je toch wel dat vBasten vertrouwen in hem had, maar hem denk ik langzaam wilde brengen, of in ieder geval langzamer dan de speler zelf wilde.
john2p
Superster

Berichtdoor john2p » 02-02-2014 19:45

Vandaag weer geen speelminuten. Zal er hard aan moeten gaan trekken.
john2p
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 27-02-2014 10:19

Hoewel Cardiff de laatste tijd bijna alles verliest speelt Eikrem de laatste paar keer wel basis.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor john2p » 02-03-2014 17:48

Weet iemand waarom Eikrem vandaag niet in de selectie is opgenomen? is hij geblesseerd?
john2p
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 10-04-2014 19:35

Heeft maar liefst 5 wedstrijden tot nu toe gespeeld voor Cardiff City, bovendien wens ik hem veel plezier in de Championship. :lol:
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor john2p » 10-04-2014 21:18

@superfries 1996 tja een beetje leedvermaak heb ik ook wel. Ik vond het echt jammer dat die wegging. Maar het hele gebeuren laat wel zien, dat hij er nog helemaal niet klaar voor was. Zelfs onder Solskjaer geen basisplaats. Nota bene zijn lievelingstrainer. Duidelijk is dat hij handelingssnelheid en fysiek nog heel veel te leren had in de eredivisie. Maar geluk bij een ongeluk, door zijn vertrek kon en mocht Daley doorschuiven.

Helemaal prima zo!
john2p
Superster

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2014 13:47

Volgens mij heeft Solskjaer daar totaal niks te vertellen over een opstelling.
Tan laat dat vast niet toe. :-)
Anti anti. :)
Freezeman
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 14-04-2014 12:31

tja zag van basten het dan toch goed? dat hij in potentie heel goed is maar ook erg wisselvallig?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Eric » 14-04-2014 12:43

Het EPL is wel even een niveau of 10 hoger dan hier, het is dan ook logisch dat hij daar geen basisplaats heeft. Ik weet zeker dat een ploeg als Cardiff hier zou meestrijden om het kampioenschap.
Eric
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-04-2014 21:06

Waarmee je suggereert dat Ajax daar een degradatiekandidaat zou zijn. Kom op. Ik heb wedstrijden van Cardiff gezien. Dramatisch. Wij zijn niks minder.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Eric » 14-04-2014 21:17

En daarom schopt Altidore er hier 20 in een seizoen in en zit hij bij Sunderland momenteel lekker de bank warm te houden. Geloof mij, het niveauverschil is groot. En Ajax zou in Engeland echt niet meer dan een middenmoter zijn inderdaad.
Eric
Superster

Berichtdoor Surhuisterveen » 16-04-2014 11:44

Nogal overdreven. Ik zie meer dan regelmatig duels in de PL die het aanzien niet waard zijn. Een Ajax zou daar moeiteloos in de middenmoot meedraaien.
SCH
Surhuisterveen
Superster

Berichtdoor Otsje P » 16-04-2014 14:38

Surhuisterveen schreef:Nogal overdreven. Ik zie meer dan regelmatig duels in de PL die het aanzien niet waard zijn. Een Ajax zou daar moeiteloos in de middenmoot meedraaien.

Het feit dat die duels het aanzien niet waard zijn, hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van de competitie. Natuurlijk zijn Cardiff en Fullham enz. geen wonderploegen. Maar ze hebben wel stuk voor stuk een boel goede spelers lopen.

Ajax zou het daar verschrikkelijk lastig hebben. Ze hebben in Nederland al moeite om tot scoren te komen. De 4-0s en de 5-1s zie je tegenwoordig nog maar zelden in Nederland. Dan staan er bij die "matige" ploegen onderin de Premier League nog wel even andere verdedigers dan er hier rondlopen. Een incidentele uitschieter tegen Barcelona is leuk. Maar tegen een dramatisch AC Milan konden ze het niet voor elkaar krijgen. Nou die ploegen onderin de Premier League, zijn echt beter dan het huidige AC Milan hoor.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Ebiede » 16-04-2014 15:19

Dat valt echt wel mee.. Ik heb dit najaar bij Fulham-Stoke op de tribune gezeten en daar springen de tranen van in de ogen.

De uitblinkers waren daar de jongens met technische bagage Berbatov, Ruiz, Arnoutovic en Assaidi. Met de techniek en de klasse zijn ze veel betere voetballers dan de rest. Ze kunnen alleen niet spelen met allemaal buffels om hen heen die hen niet begrijpen. Elke voetballende ploeg is dit soort teams de baas.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Eric » 16-04-2014 15:58

Natuurlijk is de visie in Engeland 4-4-2, vechtvoetbal met lange halen naar voren. Dat is nou eenmaal wat zij prefereren. Net zoals dat wij in Nederland attractief voetbal prefereren. Toch weet ik zeker dat Heerenveen van beide ploegen zou verliezen, mocht het op een serieus duel aankomen. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Portsmouth, niet bepaald een hoogvlieger in Engeland, maar toch verloren we er kansloos met 3-0 terwijl wij toen een stuk beter team hadden dan nu.

Ajax bewijst nu al 4 jaar lang dat ze de Eredivisie ontstegen zijn en zou inderdaad een leuke middenmoter zijn in Engeland. De rest van de ploegen daarentegen zouden strijden tegen degradatie of zelfs helemaal worden weggespeeld in de Premier League. De stap die Eikrem heeft gemaakt is zeker een stap om hoog qua niveau en als hij bij Heerenveen al niet verzekerd was van een basisplaats (en daar begon de discussie), dan is hij dat natuurlijk al helemaal niet in Engeland. Hier wordt denigrerend gedaan over Cardiff, maar Cardiff is echt wel van een stukje hoger niveau dan Heerenveen op dit moment. Het voetbal is alleen lelijk omdat zij tegen degradatie strijden. Degradatie voetbal is op geen enkel niveau mooi (behalve misschien in het naïeve Nederland).
Eric
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 16-04-2014 17:32

Ajax heeft ook bewezen in Oostenrijk hoogstens tweede te worden. Zo geweldig is Ajax ook niet. De eredivisie is van een bedroeven zielig niveau. De ploeg die Verbeek in zijn laatste jaar hier tot zijn beschikking had zou nu met gemak kampioen worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor dirk3 » 16-04-2014 18:38

Frisian Viking schreef:Ajax heeft ook bewezen in Oostenrijk hoogstens tweede te worden. Zo geweldig is Ajax ook niet. De eredivisie is van een bedroeven zielig niveau. De ploeg die Verbeek in zijn laatste jaar hier tot zijn beschikking had zou nu met gemak kampioen worden.

Dat zie je verkeerd, die zouden al twee maanden kampioen zijn....
dirk3
Wereldspeler

Berichtdoor Hinkelpikke » 16-04-2014 21:15

dirk3 schreef:Dat zie je verkeerd, die zouden al twee maanden kampioen zijn....

Dus dan word je inderdaad met gemak kampioen.
Heerenveen till I die!
Hinkelpikke
Wereldspeler

Berichtdoor Superfries1996 » 03-05-2014 16:02

Mag volgend jaar weer lekker op de tribune gaan zitten, in de Championship. :lol:
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor HVNFL » 03-05-2014 20:45

Ik zeg: droomtransfer! Hij had nu ook nog kunnen strijden om Europees voetbal, maar ach, volgend jaar lekker op de tribune tegen Charlton Athletic en AFC Bournemouth. Persoonlijk vind (en vond) ik het niet zo erg dat deze man weer weg is. Toch mooi even wat winst gemaakt in een korte tijd.
HVNFL
Basisspeler

Berichtdoor Appie_M » 04-05-2014 18:12

Als je ziet hoe de jonkies nu staan te ballen dan kan ik er inderdaad niet heel rouwig om zijn dat hij nu bij Cardiff op de bank zit. Daarnaast ook nog een leuk bedragje ervoor gekregen, wat wil je nog meer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Hinkelpikke » 05-05-2014 10:16

Heel veel vergeten ook dat het voor Heerenveen pure noodzaak was om hem te verkopen, en vanuit zijn oogpunt kon ik zijn transfer zelfs wel begrijpen, maar goed. Ben er niet rouwig om dat deze club degradeert.
Heerenveen till I die!
Hinkelpikke
Wereldspeler

Berichtdoor Satyr » 07-05-2014 13:03

Benieuwd waar hij komend seizoen zal spelen, het zal wel afhangen van Solskjaer (of hij blijft en eventueel waar hij heen gaat).
Satyr
Superster

Berichtdoor Bubbe » 08-05-2014 14:49

Sowieso is er maar één club in Wales. :mrgreen: Jammer voor Wolff Eikrem, hele domme keuze gemaakt in januari. Terwijl hij bij ons een prachtige toekomst had kunnen hebben, want de club had grootse plannen met hem de tweede seizoenshelft.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 01:13

Zat vandaag weer 87 minuten op de bank bij z'n gedegradeerde club. Speelde bij bij ons meer dan bij Cardiff.
Grimo
Superster

Berichtdoor hveenSC_ » 10-08-2014 20:12

Eikrem had nu goed van pas geweest zeg! Gewoon pech met het doorbreken van Ziyech en het middenveld stond gewoon goed. Denk dat we met hem, Larsson erbij en wie weet nog een flank er heel anders voorstonden.
hveenSC_
Bankzitter

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 21:21

hveenSC_ schreef:Eikrem had nu goed van pas geweest zeg! Gewoon pech met het doorbreken van Ziyech en het middenveld stond gewoon goed. Denk dat we met hem, Larsson erbij en wie weet nog een flank er heel anders voorstonden.

Tja alleen kon de club hem helemaal niet financieren. Financieel gezien toen een onverantwoorde aankoop.
Grimo
Superster

Berichtdoor mitrita » 18-09-2014 17:33

CONFIRMED: Ole Gunnar Solskjaer departs as manager of Cardiff City after nine months in charge

Gedegradeerd, nog steeds geen basisplaats en als aankoop van Solksjaer met diens vertrek een onzekere sportieve toekomst.
Prima keuze, dat Cardiff.
mitrita
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers