Magnus Wolff Eikrem

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Magnus Wolff Eikrem

Berichtdoor du longhi » 08-01-2014 15:35

Als de bedragen kloppen heeft Cardiff het contract, wat doorliep tot 2017, afgekocht voor 2,5 miljoen. De nood moet wel erg hoog geweest zijn om hem direct voor de eerste beste gegadigde te laten gaan. Dit bedrag had je waarschijnlijk ook deze zomer wel kunnen krijgen. Heb het gevoel dat men er niet alles uit heeft gehaald.
du longhi
Basisspeler

Re: Magnus Wolff Eikrem

Berichtdoor Eric » 08-01-2014 17:41

Opvallend dat hij ontevreden is. Waarschijnlijk dus ook de grootste reden dat hij zo snel al weer weg is (en voor relatief weinig geld). Ik ben benieuwd of we nog een vervanger gaan krijgen.
Eric
Superster

Berichtdoor vincentdelbos » 08-01-2014 18:51

Ik kan me goed voorstellen dat hij niet tevreden was. Hij was geen onbetwiste nummer één, maar naar mijn mening wel één van onze betere voetballers. Ik vind het oprecht jammer dat hij weg is.
vincentdelbos
Selectiespeler

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 08-01-2014 19:20

vincentdelbos schreef:Ik kan me goed voorstellen dat hij niet tevreden was. Hij was geen onbetwiste nummer één, maar naar mijn mening wel één van onze betere voetballers. Ik vind het oprecht jammer dat hij weg is.

Dat trekt toch geen enkele speler die een beetje kan voetballen , je zal op de bank moeten plaats nemen voor huist , tuin en keuken voetballers als de Roon, van den Berg of Kamps. Ik ben alweer een tijdje gestopt , maar daar zou ik nu zelfs nog moeite mee hebben.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Stiffie » 08-01-2014 20:24

Ik ben nog steeds stomverbaasd over het gemak en de snelheid waarmee men Eikrem naar Cardiff heeft laten gaan.
Met 1 jaar contractsduur was hij nog 2,5 miljoen waard geweest. Deze onderhandelswijze is niet des Heerenveens.
Ik hoop dat we het verhaal er nog eens over te horen krijgen want ik vind het een vreemde zaak.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 08-01-2014 20:32

Stiffie schreef:Ik ben nog steeds stomverbaasd over het gemak en de snelheid waarmee men Eikrem naar Cardiff heeft laten gaan.
Met 1 jaar contractsduur was hij nog 2,5 miljoen waard geweest. Deze onderhandelswijze is niet des Heerenveens.
Ik hoop dat we het verhaal er nog eens over te horen krijgen want ik vind het een vreemde zaak.

Het verhaal gaat dat van Basten hem te goed vond met de bal....
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Thinkman » 08-01-2014 20:37

Alle genoemde transferbedragen zijn speculatie.
Ik heb wel gehoord dat Solskjaer na aankoop Eikrem al door zijn 30 miljoen budget heen is. :mrgreen:
Thinkman
Superster

Berichtdoor pes5 » 08-01-2014 22:04

Stiffie schreef:Ik ben nog steeds stomverbaasd over het gemak en de snelheid waarmee men Eikrem naar Cardiff heeft laten gaan.

Dit gevoel bekruipt mij ook. Heel apart. Het moet haast wel een clausule zijn.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Neymar » 08-01-2014 23:52

Ik verheugde me zo erg op zijn toekomst bij Heerenveen. Dat hij ontevreden is kan ik zeker begrijpen als je ziet welke middenvelders van Basten wel opstelt.
Neymar
Superster

Berichtdoor Lipton » 09-01-2014 09:45

Mijn grote kritiek punt met van Basten is dat hij met sommige spelers niet goed omgaat, en dan is het vooral met spelers die wissel zitten. Pappa en Eikrem hebben niet gebracht wat ze zouden kunnen brengen. Terwijl het meteen duidelijk was dat Eikrem een speler is die heel erg goed is voor Heerenveen begrippen.

Jammer dat hij weggaat, maar hij levert nu natuurlijk wel een mooi zak centje op.
Lipton
Superster

Berichtdoor Fanatismo » 09-01-2014 12:45

Ik vind het ook een vreemde zaak, hoop ook dat we het echte verhaal te horen krijgen.
Dat ie ontevreden was is logisch, had gewoon basisspeler moeten zijn!
Helaas te vroeg afscheid van hem genomen, wens hem veel succes bij Cardiff!
Fanatismo
Selectiespeler

Berichtdoor Stiffie » 09-01-2014 21:01

Een puntje dat nog niet genoemd is, maar het is puur speculeren, is zijn suikerziekte.
Wellicht kan Eikrem toch niet elke dag 100% leveren. Hij werd vaak als hij een basisplaats had na een minuut of 70 gewisseld. Speelde Edman ook niet met suikerziekte?
Stiffie
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 09-01-2014 23:04

Solskjaer heeft zowel bij Manchester United als Molde FK samengewerkt met Eikrem. Beiden kennen elkaar inmiddels door en door. Solskjaer heeft ook genoeg ervaring om te kunnen inschatten wat de Premier League vraagt van zo'n speler, zowel kwalitatief als fysiek. Natuurlijk brengt dat geen garanties met zich mee, maar ik denk niet dat Eikrem hoog op het lijstje van de trainer had gestaan bij serieuze vraagtekens op fysiek gebied. Daarnaast mag ik aannemen dat Heerenveen ook huiswerk heeft verricht. Het lijkt me dus sterk, al kan ik deze theorie niet uitsluiten.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor feanryp23 » 11-01-2014 16:30

Eikrem wordt klaargemaakt voor een invalbeurt. Eerste wedstrijd, meteen invallen!!
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-01-2014 21:08

Ik vermoed dat Eikrem volgend jaar in de Championship loopt te ballen..... :mrgreen: Ja, echt een stap omhoog.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Knipecity » 12-01-2014 22:29

Heerenveen rules schreef:Ik vermoed dat Eikrem volgend jaar in de Championship loopt te ballen..... :mrgreen: Ja, echt een stap omhoog.

En dan heb jij lol? Man, man wat een leven heb jij....
Knipecity
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 12-01-2014 23:16

De Premier League is een van de best bekeken competities wereldwijd, tribunes zitten veelal vol, de salarissen zijn uitmuntend en de gemiddelde degradatiekandidaat heeft misschien wel meer te besteden dan de gehele Eredivisie. Daarnaast zegt het genoeg dat Solskjaer miljoenen te besteden heeft, maar in eerste instantie naar spelers als Eikrem op zoek gaat. Daar spreekt enorm veel vertrouwen uit. Meer vertrouwen dan Van Basten hem kan bieden, ja. Dat lijkt me toch wel overduidelijk een positieverbetering.

Ik gun Eikrem in ieder geval het allerbeste. Persoonlijk beschouw ik zijn vertrek nog steeds als een nederlaag voor sc Heerenveen. De manier waarop althans.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Baggerraartje » 13-01-2014 03:06

Ik begrijp de opmerking van HR wel. Je vraagt je nu wel af waarom Eikrem in godsnaam een half jaar geleden getekend heeft bij Heerenveen? Het lijkt nu meer op vluchtgedrag. Zoiets van alles beter dan molde. Hij heeft zich schijnbaar nooit voor 100% willen inzetten voor Heerenveen. Ik gun hem verder een goede start bij cardiff, echter alle aandacht voor deze speler op het forum vind ik erg overdreven. Laten we eerlijk zijn deze speler heeft helemaal niets togevoegd aan Heerenveen of de historie daarvan. Deze speler krijgt nu meer aandacht dan jeugdspelers die hier al jaren spelen. Bij dit soort spelers zou eigenlijk gelijk een slotje op het topic moeten!
Baggerraartje
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 13-01-2014 06:03

Van Basten heeft hem compleet genegeerd en nu verbazen wij ons dat hij kiest voor een stap hogerop naar een trainer die het volle vertrouwen in hem heeft en waar hij bedragen kan verdienen die hier ondenkbaar zijn? Bijzonder hoor. En weer eens een uiterst treurige opmerking van Heerenveen Rules om maar te hopen dat hij volgend jaar een niveau lager speelt. Ik heb te doen met mensen die zo in het leven staan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Baggerraartje » 13-01-2014 07:01

Wat jij schrijft is ook suggestief, als van basten hem wel altijd had opgesteld en hij was dan vertrokken, dan was Ekrem wel altijd een eikel? Meer verdienen in Engeland en een trainer die hem goed kent uit zijn Molde tijd zijn vaste gegevens. Het wordt er niet beter op...met dit forum!
Baggerraartje
Superster

Berichtdoor Stiffie » 13-01-2014 07:56

Ik begrijp jouw opmerking niet Baggeraartje. Eikrem deed een half jaar gelden een stap omhoog en doet dat nu weer nu hij de kans krijgt dat hadden alle voetballers gedaan. Eikrem is gewoon een goede speler, een beetje kenner vind het jammer dat die nu al weer weg is.
Stiffie
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 13-01-2014 09:55

Baggerraartje schreef:Je vraagt je nu wel af waarom Eikrem in godsnaam een half jaar geleden getekend heeft bij Heerenveen?

Eikrem droomde van het spelen in de Premier League. Via Heerenveen wilde hij de volgende carrièrestap maken. Dit tempo had hij vast niet verwacht, maar de manier waarop hij zijn basisplaats verloor waarschijnlijk evenmin. Zijn doel is alleen bereikt.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Grimo » 14-01-2014 10:29

Superfries88' schreef:
Eikrem droomde van het spelen in de Premier League. Via Heerenveen wilde hij de volgende carrièrestap maken. Dit tempo had hij vast niet verwacht, maar de manier waarop hij zijn basisplaats verloor waarschijnlijk evenmin. Zijn doel is alleen bereikt.

Als kleine jongen droomde hij natuurlijk al van de nr 17 van Engeland. Elk Noors jongetjes slaapt in een Cardiff pyjama en hoopt ooit voor de club van geweldenaar Vincent Tan te voetballen.
Grimo
Superster

Berichtdoor Flying Frisian » 14-01-2014 11:07

Financiële en sportieve vooruitgang zijn voor topsporters belangrijke argumenten om een stap naar graziger weiden te nemen. Voeg daarbij het gebrek aan uitzicht op regelmatige speeltijd en een vertrek binnen een half jaar is niet gek.
Flying Frisian
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 14-01-2014 11:09

Grimo schreef:Als kleine jongen droomde hij natuurlijk al van de nr 17 van Engeland. Elk Noors jongetjes slaapt in een Cardiff pyjama en hoopt ooit voor de club van geweldenaar Vincent Tan te voetballen.

Vul op deze punten sc Heerenveen en Jelko van der Wiel in en je krijgt precies dezelfde toonzetting. Mijn punt is: Eikrem heeft een bepaalde doelstelling als voetballer, namelijk slagen in de Engelse Premier League. Dat doel denkt hij via Cardiff City eerder te bereiken dan door bij sc Heerenveen te blijven. Daar valt best iets voor te zeggen. Misschien pakt het goed uit en misschien ook niet, maar Eikrem besluit er nu vol voor te gaan. Ik vind dat prima, ook al vind ik het zonde voor sc Heerenveen.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor forca hveen » 14-01-2014 13:18

Grimo schreef:Als kleine jongen droomde hij natuurlijk al van de nr 17 van Engeland. Elk Noors jongetjes slaapt in een Cardiff pyjama en hoopt ooit voor de club van geweldenaar Vincent Tan te voetballen.

Denk dat Eikrem zich meer in de kijker van de grote clubs in Engeland speelt wanneer hij elke week in de basis mag beginnen bij Cardiff dan dat hij elke week weer op de bank plaats mag nemen van Marco van Basten bij Heerenveen. Het is dus meer een stap naar het verwezenlijken van zijn droom in mijn ogen.
Hoop voor Eikrem dat hij daadwerkelijk slaagt en vind het nog altijd enorm zonde dat hij bij heerenveen zo weinig aan spelen toe is gekomen.....
forca hveen
Superster

Berichtdoor Knipecity » 14-01-2014 15:58

Hele logische keus van Eikrem om te gaan, omdat:

- trainer die (wel) vertrouwen in hem heeft
- meer salaris
- mooiere competitie

Kortom begrijpelijk.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Bubbe » 19-01-2014 15:49

Gister wederom invaller en zijn eerste assist te pakken, op bezoek bij Manchester City.
Bubbe
Beheerder

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 28-01-2014 21:18

Even weer een oud thema. Maar het valt me op dat Eikrem bij de wedstrijden van Cardiff nog steeds geen onbetwiste basisspeler is. Dat vind ik toch raar, want hij zou naar een trainer gaan die hem helemaal kende en dus ook 100% vertrouwen zou geven. En nu al zijn vierde wedstrijd op rij reserve of in de rust gewisseld (afgelopen wedstrijd).

Kennelijk is dus ook zijn geliefde trainer Solskjaer nog niet volledig overtuigd en speelt hij met een middenveld Whittingham, Soto, Noone and Mutch, waaronder twee controleurs, lol.

Ik vermoed dat vBasten toch wel een aardige kijk heeft gehad op wat Eikrem ook voor de eredivisieniveau nog net tekort kwam. Dat was er denk ik heus wel uitgekomen, en het zal ook best dat hij dat bij Cardiff ook gaat laten zien. Maar zijn proces gaat toch niet zo snel als de buitenwacht denkt.
john2p
Superster

Berichtdoor Eric » 28-01-2014 21:31

Eikrem was behoorlijk onzichtbaar tegen Bolton in de FA Cup. Alleen te zien tijdens standaardsituaties. Hij lijkt er fysiek nog niet helemaal klaar te zijn voor het Engelse voetbal. Zullen de supporters daar blij mee zijn.
Eric
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers