Magnus Wolff Eikrem

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Magnus Wolff Eikrem

Berichtdoor Gekko » 06-01-2014 10:52

Verdedigers leveren veel minder op, geldt oo voor keepers. Otigba gaat geen miljoenen opleveren zoals Eikrem. Hoe jammer ik het vertrek van Eikrem ook vind, ik heb meer buikpuin van de centen die zijn verspild aan het wonder Pappa.
Gekko
Superster

Berichtdoor edaluz » 06-01-2014 11:10

Behoorde Eikrem daadwerkelijk tot de topverdieners binnen de selectie? In dat geval ontstaat er natuurlijk wel ruimte in het salarishuis om Ziyech een sterk verbeterd contract aan te bieden.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler

Berichtdoor Damaverick » 06-01-2014 12:07

zweed1 schreef:Het is afwachten wat ervoor terugkomt, als het Singh wordt dan weten wij genoeg. Dan beginnen wij op Vitesse te lijken met al die gehuurde spelers. Wij hebben nu al Dijks, Kamps, Nwofor, en die jeugd keeper van Ajax.

Kramer is niet gehuurd...
Damaverick
Nieuw talent

Berichtdoor Erwin4ever » 06-01-2014 19:08

Ook ik betreur deze transfer, echter heb ik begrip voor zowel het bestuur als Eikrem.
Het bestuur moet gaten dichten en Eikrem heeft hier van de verdediger van Basten nooit een eerlijke kans gekregen.
Het zou mooi zijn als de ruimte in het salarissenpotje gebruikt wordt om talenten langer vast te leggen.

Lijkt mij dat er geen topmiddenvelder gehaald kan/zal worden, dan liever talenten kans geven dan weer een middelmatige speler kopen of huren.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 06-01-2014 19:12

edaluz schreef:Behoorde Eikrem daadwerkelijk tot de topverdieners binnen de selectie? In dat geval ontstaat er natuurlijk wel ruimte in het salarishuis om Ziyech een sterk verbeterd contract aan te bieden.

Van jeugd/beloften contract naar A-contract zal al een behoorlijke verbetering zijn. Maar het wordt zo langzamerhand wel eens tijd!
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor HUNTELAAR » 06-01-2014 19:42

Op de korte termijn is verkoop van spelers de enige manier om het grote gat te dichten. Dit is dus puur overleven. Hoerdoor heb je ook de ruimte om voor Finnbogason de hoofdprijs te pakken of hem langer hier te houden. Voetballend is het jammer maar voor de trainer is Eikrem geen eerste keus (hetgeen ik betreur). Andere spelers met directe verkoopwaarde hebben we vrijwel niet. Finnbogason zeker, Nordfeldt en Ziyech misschien maar dan houdt het op.

Otigba

Bilal
HUNTELAAR
Basisspeler

Berichtdoor SVSCH » 06-01-2014 20:45

Grimo schreef:De club had qua communicatie gewoon maar buiten kunnen brengen dat Eikrem naar Cardiff ging voor een mogelijke overstap. Wat is daar raar aan. In de huidige tijd komt er door alle sociale media het vanzelf aan het licht dat Eikrem niet mee was naar Portugal. Nu komen er foto's door via Twitter van Eikrem bij Cardiff. Gewoon duidelijk zijn, sc Heerenveen twittert constant foto's en filmpjes over het trainingskamp. Waarom om de hete brei heen draaien en het niet melden. Is niet meer van deze tijd.

Pff wat een onzin weer... Omdat een bepaalde groep supporters meedoet aan dat kansloze twitter moet de club daar dan ook alles maar op zetten over onderhandelingen? Gaat toch nergens over dit.
SVSCH
Basisspeler

Berichtdoor Superfries88' » 06-01-2014 20:54

Op de clubsite is wel degelijk melding gemaakt van een aanstaande transfer. In een nieuwsbericht werd het aangegeven en dit werd nader toegelicht in de tv-reportage van de eerste trainingsdag. Naar de media is naar omstandigheden ook keurig gereageerd. Dat alles lijkt me meer dan voldoende in de wetenschap dat het überhaupt nog geen feit is dat Eikrem vertrekt. Niets mis mee.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Stiffie » 06-01-2014 21:07

Ben toch wel heel erg benieuwd naar het transferbedrag. Eiikrem mag natuurlijk alleen afreizen als de clubs het eens zijn.

Je zit vooraan in de transferperiode, de speler heeft nog een contract van 3,5 jaar, je zit met Dagobert Tan om tafel met 30 miljoen los in zijn zak en Eikrem heeft 2 maal 8 in zijn geboortedatum en daar geilt Tan op.

Tja dan hebben we of een 1 een hele geode prijs gekregen, of 2 er is een clausule of 3 er is slecht onderhandeld maar met Riemer als back-up kan ik me dat moeilijk voorstellen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 06-01-2014 21:31

Stiffie schreef:Ben toch wel heel erg benieuwd naar het transferbedrag. Eiikrem mag natuurlijk alleen afreizen als de clubs het eens zijn.

Je zit vooraan in de transferperiode, de speler heeft nog een contract van 3,5 jaar, je zit met Dagobert Tan om tafel met 30 miljoen los in zijn zak en Eikrem heeft 2 maal 8 in zijn geboortedatum en daar geilt Tan op.

Tja dan hebben we of een 1 een hele geode prijs gekregen, of 2 er is een clausule of 3 er is slecht onderhandeld maar met Riemer als back-up kan ik me dat moeilijk voorstellen.

En toch lijkt het te gaan om een bedrag van tussen 2.5 en 3.5 miljoen euro :cry:
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor Bubbe » 07-01-2014 00:14

Voor hetzelfde krijg je 25% bij doorverkoop. Als Riemer meedenkt kun je er wel vanuit gaan dat het onderste uit de kan zal worden gehaald.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Superfries1996 » 07-01-2014 17:48

Nog steeds geen officiële bevestiging, ik koester nog steeds een ietwat naïeve hoop dat hij het verkeerde sterrenbeeld blijkt te hebben o.i.d..

Maar elk voordeel heeft zijn nadeel: Met zijn vertrek komt er meer salarisruimte vrij voor de contractverlenging van Ziyech, of zie ik het dan verkeerd?
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor Gekko » 07-01-2014 17:53

Het betekent dat er meer mensen in de organisatie hun baan houden, dat de verwarming niet uithoeft, dat er weep papier kan worden besteld. En misschien blijft er iets over voor Ziyech. Maar het vertrek van Pappa levert een nieuwe korte termijn tegenvaller op (en wel een lange termijn besparing).
Gekko
Superster

Berichtdoor Batistuta » 07-01-2014 19:58

NSA en Snowden ism. Waldnews publiceren afgeluisterd gesprek uit Wales :

- Hello , I speak to big boss ?

- no big boss is catching fish on his lake , this is mr. Vonk

- Hello, this is mr. Tan , I want buy mr. Eiklem , is possible ?

- Ok, but you have big money ?

- no, I am poor asian guy, please give mr Eiklem , little money, please

- but I am new , I must do good for Heerenveen

- Ok, you say to supporters you are poor club , I always say

- Thank you mr Tan, mr Eiklem come to you

:wink:

"Paz y Amor"
Batistuta
Selectiespeler

Berichtdoor Vrieskist » 08-01-2014 10:01

Nog steeds geen witte rook?
Vrieskist
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 08-01-2014 11:28

Cardiff City could have four former Molde players in their squad by the time they play West Ham United in home Premier League action this Saturday.

Manager Ole Gunnar Solskjaer is lining up Norwegian international goalkeeper Orjan Nyland, midfield players Magnus Wolff Eikrem and Mats Moller Daehli plus striker Mama Biram Diouf, who is currently with Hannover.

The Bluebirds had intended to unveil Eikrem and Daehli and both have had their exhaustive medicals and trained with Solskjaer's squad yesterday, while the final paperwork is still being completed.

It is thought the combined fee for the two players is £5m-plus.

They are players Solskjaer believes will help Cardiff retain possession and, in turn, ease the pressure on over worked defenders.

Eikrem and Daehli are due to be officially confirmed within the next few days, while Nyland and Diouf could join them in Cardiff. (Wales Online)

Kortom: slechts een kleine hobbel. Die transfer komt er wel.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Otsje P » 08-01-2014 11:44

SC Heerenveen en Cardiff City zijn rond over de transfer van Magnus Wolff Eikrem. De middenvelder maakt per direct de overstap, bevestigt technisch directeur Hans Vonk.

"De voorwaarden zijn wederzijds goedbevonden en de speler is al medisch gekeurd", aldus Vonk tegenover de NOS. "We wachten nu alleen nog op een mail met de ondertekende verklaring. Die verwacht ik woensdagochtend." Hoeveel Heerenveen ontvangt voor de middenvelder wil Vonk niet bekendmaken. Eikrem had een contract tot de zomer van 2017.

"Hij was zelf niet tevreden bij Heerenveen en financieel kunnen wij het goed gebruiken", aldus Vonk, die nog niet kan zeggen of Heerenveen een vervanger gaat vastleggen. "Alleen als er een directe versterking komt die ook betaalbaar is." Op de officiële website hebben Heerenveen en Cardiff City de deal nog niet bevestigd.

Bron: voetbalprimeur
Otsje P
Superster

Berichtdoor Grimo » 08-01-2014 12:29

SVSCH schreef:Pff wat een onzin weer... Omdat een bepaalde groep supporters meedoet aan dat kansloze twitter moet de club daar dan ook alles maar op zetten over onderhandelingen? Gaat toch nergens over dit.

Dat jij Twitter kansloos vindt moet jij weten. Het is de snelste nieuwsbron die er is. Het gaat erover, wees transparant,waarom iemand niet mee gaat op trainingskamp. Het nieuws gaat nu 10 keer sneller dat in het Riemer tijdperk bijvoorbeeld. Destijds bleef die info binnenskamers. Nu kwam het nieuws razensnel vanuit de Engelse media hier. Het komt toch wel uit, dus communiceer transparant over spelers die niet mee gaan in met een trainingsweekend. Krijg je ook geen speculaties. Het is 2014 niet 1995.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 08-01-2014 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster

Berichtdoor Otsje P » 08-01-2014 12:37

Grimo schreef:Het gaat erover, wees transparant,waarom iemand niet mee gaat op trainingskamp. Het nieuws gaat nu 10 keer sneller dat in het Riemer tijdperk bijvoorbeeld. Destijds bleef die info binnenskamers. Nu kwam het nieuws razensnel vanuit de Engelse media hier. Het komt toch wel uit, dus communiceer transparant over spelers die niet mee gaan in met een trainingsweekend. Krijg je ook geen speculaties. Het is 2013 niet 1995.

Helemaal met je eens. Waarom moeten je eigen fans uit de geruchtenmachine horen dat Eikrem in Engeland zit, ipv mee te zijn op trainingskamp? Nu is was het allemaal speculatie, terwijl je net zo goed eerlijk kunt zijn. Het komt toch altijd allemaal wel uit, is wel weer gebleken.
Otsje P
Superster

Berichtdoor edaluz » 08-01-2014 12:43

Otsje P schreef:Helemaal met je eens. Waarom moeten je eigen fans uit de geruchtenmachine horen dat Eikrem in Engeland zit, ipv mee te zijn op trainingskamp? Nu is was het allemaal speculatie, terwijl je net zo goed eerlijk kunt zijn. Het komt toch altijd allemaal wel uit, is wel weer gebleken.

Zoiets heet in mijn optiek gewoon beleid. Hoe vaak gebeurd het niet dat een speler voor onderhandelingen naar het buitenland gaat? Nu heeft Eikrem ervoor gekozen om zich te laten fotograferen in het openbaar.

Heerenveen doet hier nooit uitspraken over tot iets officieel bevestigd is. Wat is voor jou de meerwaarde hiervan dat het officieel naar buiten wordt gebracht? Door zoiets te doen wijk je af van je normale manier van doen, terwijl het gewoon duidelijk is; geen uitspraken tot iets officieel is. Alhoewel wij als supporters natuurlijk nieuwsgierig zijn en alles willen weten, hoeft men zoiets in mijn optiek niet officieel te melden.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler

Berichtdoor Lardy » 08-01-2014 12:50

Nu even over Eikrem. Ik vind het doodzonde dat die jongen vertrekt, misschien heeft hij hier nog niet laten zien wat hij kan, maar een enorme potentie had hij wel. En in Engeland gaat hij verzuipen want daar is hij nog helemaal niet klaar voor, en helemaal geen degradatiekandidaat als Cardiff. Dan speel je volgend jaar 48 wedstrijden in de Championship excl. Nacompetitie, League Cup, FA Cup en welke cup nog allemaal meer.

Nu zitten wij helaas opgescheept met Van den Berg, De Roon en de Kamps. Spelers voor niveau NAC, RKC en noem maar op. En als ik de berichten van Vonk zo lees dan moet je niet raar opkijken als er niks voor gehaald wordt.
Lardy
Superster

Berichtdoor Grimo » 08-01-2014 12:56

Lardy schreef:
Nu zitten wij helaas opgescheept met Van den Berg, De Roon en de Kamps. Spelers voor niveau NAC, RKC en noem maar op. En als ik de berichten van Vonk zo lees dan moet je niet raar opkijken als er niks voor gehaald wordt.

Tja het is jammer maar wat doe je eraan. Life goes on. Zwaar overdreven hoe je de Roon en van der Berg wegzit als degradatie voetballers. Kamps is van dat niveau, mee eens. Die andere twee niet, daar doe je ze tekort.
Grimo
Superster

Berichtdoor Lardy » 08-01-2014 12:58

Grimo schreef:Tja het is jammer maar wat doe je eraan. Life goes on. Zwaar overdreven hoe je de Roon en van der Berg wegzit als degradatie voetballers. Kamps is van dat niveau, mee eens. Die andere twee niet, daar doe je ze tekort.

Is niet overdreven. De Roon kan als hij zich ontwikkeld wel tot een nuttige speler voor Heerenveen vormen, maar van den Berg is gewoon een degradatievoetballer. Als je zelf een beetje de bal wilt hebben dan heb je die gozer niet nodig.
Lardy
Superster

Berichtdoor Grimo » 08-01-2014 13:04

edaluz schreef:
Zoiets heet in mijn optiek gewoon beleid. Hoe vaak gebeurd het niet dat een speler voor onderhandelingen naar het buitenland gaat? Nu heeft Eikrem ervoor gekozen om zich te laten fotograferen in het openbaar.

Heerenveen doet hier nooit uitspraken over tot iets officieel bevestigd is. Wat is voor jou de meerwaarde hiervan dat het officieel naar buiten wordt gebracht? Door zoiets te doen wijk je af van je normale manier van doen, terwijl het gewoon duidelijk is; geen uitspraken tot iets officieel is. Alhoewel wij als supporters natuurlijk nieuwsgierig zijn en alles willen weten, hoeft men zoiets in mijn optiek niet officieel te melden.

Beleid uit de jaren 90 ja. Tegenwoordig gaat het nieuws sneller. In die ontwikkeling moet je als club mee gaan. Neem je supporters serieus. Als je weet dat Eikrem daar een wedstrijd gaat bezoeken is de kans groot dat hij gespot wordt wanneer je in het openbaar verschijnt. Is er een gesprek ergens binnenskamers is dat weer anders. Ik snap dat ze graag geen uitspraken doen wanneer iets nog niet officieel is. Maar wanneer iemand niet mee gaat op trainingskamp en in het openbaar zich vertoont met Solskjaer dan kan je net goed daar als club transparant over zijn naar je achterban. Je achterban mag je best serieus nemen.
Grimo
Superster

Berichtdoor Grimo » 08-01-2014 13:07

Lardy schreef:Is niet overdreven. De Roon kan als hij zich ontwikkeld wel tot een nuttige speler voor Heerenveen vormen, maar van den Berg is gewoon een degradatievoetballer. Als je zelf een beetje de bal wilt hebben dan heb je die gozer niet nodig.

Ben ik niet met je eens. Dan wens ik je veel sterkte.
Grimo
Superster

Berichtdoor Lardy » 08-01-2014 13:08

Grimo schreef:Ben ik niet met je eens. Dan wens ik je veel sterkte.

Waarmee?
Lardy
Superster

Berichtdoor Grimo » 08-01-2014 13:10

Lardy schreef:
Waarmee?

Met je ergenis die je gaat krijgen en waarschijnlijk al hebt tov van der Berg.
Grimo
Superster

Berichtdoor Lardy » 08-01-2014 13:12

Grimo schreef:Met je ergenis die je gaat krijgen en waarschijnlijk al hebt tov van der Berg.

Ach, ik zou het graag anders zien, en misschien gaat Vonk nu ook spelers halen voor de manier waarop van Basten wil gaan spelen. Maar ik heb in de jaren veel mindere goden voorbij zien komen, dus ik denk dat ik een half jaartje van den Berg ook nog wel aan kan. :D
Lardy
Superster

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 08-01-2014 14:10

Allereerst iedereen nog de Beste Wensen !!

Zit je even 2 weken in Brazilië , kom je terug en is bijna iedereen met een fatsoenlijke balaanname , rust aan de bal ,overzicht, en ook nog eens een pass kan geven naar de goede kleur verkocht of ontbonden. Zorgelijke ontwikkeling , maar de van den Berg fans zullen het allemaal wel prima vinden. Als Ziyech morgen zijn enkelbanden afscheurt kunnen we voorlopig kijken naar mijn persoonlijke "Nachtmerrie"middenveld bestaande uit de Roon , van den Berg en de Kamps zucht .....

Vonk : " Desondanks is zijn vertrek voor beide partijen een win-win-situatie. "Hij was zelf niet tevreden bij Heerenveen ...."
Hoe zou dat nou komen ??

Ff een eerste tip voor Vonk : Ga eens kijken bij Hans Mulder van Nec , die heeft in principe alles wat je hier nodig hebt om op het middenveld te kunnen spelen : Geen scorend vermogen , gebrek aan overzicht, tactisch zwak, beperkte techniek, matige passing en pakt zo nu en dan een kaart mee uit onvermogen. Halen die jongen , voordat Fc Den Bosch ermee aan de haal gaat.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor abegoal » 08-01-2014 14:18

Leuk stukje satire, maar het lijkt de nieuwe werkelijkheid te zijn geworden.

Een van de beste spelers vertrekt (ben mij bewust van de discussie hierover, maar toch) en in principe komt er niet eens een vervanger voor terug.
De trend die Yme c.s. ingezet hadden om de traditionele top 3 aan te vallen was niet haalbaar en daar heb ik vrede mee. Dit is echter van een andere orde en geeft mij het gevoel dat we niet meer zijn dan een club die gaat strijden voor de plekken 8-12 (of met een beetje lef 6-10). Dat het zo erg was op financieel gebied had ik beslist niet verwacht.

Nou is voetbal wel altijd de waan van de dag, dus met een beetje geluk is er over een paar jaar weer een wat rooskleuriger toekomstperspectief.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers