Magnus Wolff Eikrem

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Nog steeds boos op vrijdagavond. Zeker als je bedenkt dat we ontzettend goede zaken hadden kunnen doen gezien de andere uitslagen. En wat is de Nederlandse competitie belachelijk slecht geworden.

Vrijdag had bijna iedereen een complete offday, ook de technische staf. vBasten met zijn te behoudende keuze. Maar ook de spelers met een belabberde instelling. Dit was echt waardeloos en nogmaals onnodig en ontzettend jammer. We hadden gewoon goed bovenin mee kunnen draaien.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:Ik heb me vooral geërgerd aan buitengewoon veel balverlies van Ziyech en een hele matige omschakeling. Ook na zijn komst was Heerenveen niet bij machte om veel te creëren. Twee of drie goede passes maakt nog geen goede wedstrijd.
Nee maar die maakten in het geval van Ziyech wel dat hij in die 2e helft net iets beter was als alle andere. Heb de rest helemaal niet op wat voor goede acties kunnen betrappen. Passes over 5 meter die niet aankwamen of waar niet op gelopen werd. Voorzetten die helemaal nergens op sloegen. Veel geren in de ruimte zonder goede voortzetting. Het was verder helemaal niets. Kijk maar eens op de waardering van de spelers op feanonline.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Fryskeboy22 schreef:
Bijna mee eens, Ziyech, Eikrem, Finnbogason en in goede doen Nordfeldt zijn onze beste spelers.


Na 10 wedstrijden heeft Nordtfeldt alleen bij Twente een goede wedstrijd gekeept. Kan me niet voorstellen dat er vanuit andere clubs belangstelling is.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Mackan68 schreef: Hij was niet beter noch slechter dan de rest. Ziyech was in mijn ogen de enige die er iets bovenuit stak.
Nadat Eikrem met veel bombarie binnen is gehaald als de mogelijke verlosser op het middenveld lijkt hij nu alle krediet al kwijt te zijn. Terwijl anderen mogen, of zelfs moeten blijven in de basis. Beetje vreemd....
Eikrem is in mijn ogen een veel completere voetballer dan Ziyech, hoewel Ziyech misschien puur aanvallend beter is veroverd Eikrem nog wel eens een bal en dekt ook beter zijn man.
Het is maar een spelletje
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Appels en peren met verschillende kwaliteiten. Eikrem meer de degelijk verbindingsman, Ziyech de creatieve speler met ingevingen. Kan prima naast elkaar bestaan in een team als je er nog een type vd Berg of De Roon bij zet.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik begrijp niet dat wanneer je de eerste paar wedstrijden van het seizoen alles wint en een stuk beter speelt dan nu je wijzigingen moet gaan aanbrengen in je basiself. Niets tegen V/D Berg, ik ben vol lof over zijn strijdlust, maar ik heb het idee dat het middenveld met Ziyech, De Roon en Eikrem een stuk beter liep. Vooral De Roon speelde toen een stuk beter.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Het wordt tijd dat Eikrem bij van Basten aanklopt en zijn plek op de bank aanvecht. De Roon en vd Berg hebben ook zitten piepen bij van Basten, die spelen weer en die hebben toch zeker minder status! Er wordt veel gezeurd op vd Berg, maar de Roon houdt ook niet over, vind ik vd Berg beter.
Born to party, forced to work
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Heb je een goede voetballer jaagt van Basten hem weg door hem alleen maar op de bank te zetten. Zo hou je je beste spelers wel tevreden. Dus niet. Straks wil hij weer vertrekken omdat hij toch nooit speelt. Blijf je mooi zitten met van den Berg. Je bent mooi klaar met zo'n trainer.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Schande, schande dat de "beperkte" voetballers als Vd Berg en De Roon de voorkeur krijgen boven hem.
Spijt heb je morgen maar!
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Stiffie schreef:Het wordt tijd dat Eikrem bij van Basten aanklopt en zijn plek op de bank aanvecht. De Roon en vd Berg hebben ook zitten piepen bij van Basten, die spelen weer en die hebben toch zeker minder status! Er wordt veel gezeurd op vd Berg, maar de Roon houdt ook niet over, vind ik vd Berg beter.
Klopt, ik vind momenteel v.d. Berg ook meer bruikbaar dan de Roon. Ik denk dat die de "stress" te veel voelt van geen echt zekere basisplaats. vBasten heeft zelf ook al eens aangegeven dat voor de middenveldposities de concurrentie het grootst is.

Het zou best wel eens kunnen dat nu er weer een interland weekend komt en er dus over een langere periode getraind wordt, vBasten weer gaat schuiven in het middenveld. Temeer er maar weinig internationals nu weg zijn. Ik geloof alleen Finnbogason en Nordfeldt. En misschien een paar jeugdinternationals? Dus er kan nu best over een langere periode met de vaste kern getraind worden.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Vooral jammer dat hij niet eens mag invallen als Heerenveen dik voorstaat. Ik begrijp niet helemaal waarom hij moet bankzitten.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ja, de keuze voor de Roon en Vd Berg is al discutabel maar hem helemaal niet laten spelen is ook belachelijk. Je brandt hem af op deze manier.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

En het 'erge' is dat we vrij overtuigend hebben gewonnen, waardoor hij hoogstwaarschijnlijk volgende speelronde niet speelt. :oops: :evil: :roll: :crying:
nou nou
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Echt onbegrijpelijk dat deze speler niet speelt, theoretisch verreweg de beste speler van Heerenveen... Ik denk dat Eikrem bij iedere club in de eredivisie een basisspeler zou zijn. Eikrem beter dan Immers? Ja. Eikrem beter dan Serero? Ja. Eikrem beter dan Propper? Ja.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Duo Maxwell schreef:Echt onbegrijpelijk dat deze speler niet speelt, theoretisch verreweg de beste speler van Heerenveen... Ik denk dat Eikrem bij iedere club in de eredivisie een basisspeler zou zijn. Eikrem beter dan Immers? Ja. Eikrem beter dan Serero? Ja. Eikrem beter dan Propper? Ja.

Bij elke eredivisie club een basisspeler? Ik zie hem niet bij PSV in de basis staan. Die spelers vallen totaal niet te vergelijken. Overigens draait Propperig een geweldig seizoen. Of hij beter is dan Propper betwijfel ik. Tevens voetbalt Propper al wat langer op dit niveau ipv Eikrem, de Noorse competitie schijnt toch een stuk zwakker te zijn.

Ik vond Eikrem in zijn laatste wedstrijden niet sterk. En ja er zijn middenvelders niet sterk bij sc. Hij heeft veel potentie, dat zie je maar zo geweldig vind ik hem nog niet wat ik in de wedstrijden tot nu toe heb gezien.

Ik vermoed dat van Basten met de Roon en van der Berg achter Ziyech, wat meer body en poetsers wil hebben. Ziyech vaart daar de laatste weken wel bij.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Ja Ziyech gaat fantastisch de laatste weken :S
Alleen de afgelopen wedstrijd tegen RKC hebben we redelijk gespeeld en was Ziyech de uitblinker, maar voor de aardigheid vergeet je de 3 wedstrijden die hier aan vooraf gingen. Ziyech was in de meeste wedstrijden amper te bekennen, met sporadisch eens een leuke vrije trap. Dat wil niet zeggen dat hij er ook niet zo veel van kan, want hij is gewoon één van de beteren, maar de conclusie dat hij het beste rendeert i.c.m. De Roon en Van den Berg is niet gebaseerd op een serie wedstrijden. Ik denk dat hij evengoed, zo niet beter, rendeert met iemand die ook een bal bij een medespeler kan krijgen.

Dat voetballende mis ik de laatste tijd heel veel, onze middenlinie wordt voortdurend overlopen. Mede omdat we daar enorm veel oerdom balverlies lijden. Wanneer je ons middenveld vergelijkt met AZ valt op dat we het op technisch gebied enorm afleggen. Die durven vooruit te denken met Ortiz, Martens en Gudelj. Niet dat het daar allemaal rozengeur en maneschijn is, maar het nijgt wel naar voetbal.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

winterzzz85 schreef: Dat voetballende mis ik de laatste tijd heel veel, onze middenlinie wordt voortdurend overlopen. Mede omdat we daar enorm veel oerdom balverlies lijden. Wanneer je ons middenveld vergelijkt met AZ valt op dat we het op technisch gebied enorm afleggen. Die durven vooruit te denken met Ortiz, Martens en Gudelj. Niet dat het daar allemaal rozengeur en maneschijn is, maar het nijgt wel naar voetbal.
Ik volg je helemaal en deel je mening ook.
Echter, de keuze van MvB is volledig te rechtvaardigen om op dit moment met 2 verdedigend ingestelde middenvelders te spelen ipv 2 aanvallend denkende. Omdat we elke wedstrijd wel een goal vanuit de omschakeling tegenkregen en de verdediging allesbehalve stabiel was in de tegencouner, koos MvB voor defensieve zekerheid op het middenveld. Namelijk, wanneer er lijn in je elftal is (en een defensieve basis, zie de Italiaanse voetbaltheorie) kan je van daaruit voortbouwen. Hij wil eerst zekerheid en een basis in zijn team bouwen om van daaruit verder te gaan.
AZ kan je niet vergelijken omdat die met een hele andere voorhoede spelen. Onze vleugels willen acties maken en zijn niet zoals Beerens van het tikkie terug. Onze spits kan geen bal vasthouden zodat aanvallend positiespel lastig is. Ik vermoed (gezien de opstelling die MvB hanteerde bij bijv. Oranje) dat juist MvB ook graag wil spelen met EN Eikrem EN Ziyech in 1 team, maar dat hij vreest dat we dan te kwetsbaar worden in de omschakeling. Ik kan me niet voorstellen dat je als Cruyf sympathisant en leerschool je geen aanvallend voetbal ambieert.
Als voetballiefhebber zie ik ook het liefst Eikrem in de basis (samen met Ziyech). Het is alleen wachten op het onstaan van de defensieve zekerheid in het team, het meer meeverdedigen van de aanvallers en meer ontstaan van patronen waarop kan worden teruggevallen. Wanneer die er zijn, kan ik me niet voorstellen dat Eikrem nog wordt gepasseerd... ten koste van een bijv. De Roon.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Vind het echt kwalijk dat een van onze grootste talenten gewoon op de bank wordt gezet. Deze jongen moet elke week spelen. In mijn ogen kunnen Eikrem en Ziyech prima in één elftal samen spelen. Laat zien dat hij over veel meer kwaliteiten beschikt dan bijvoorbeeld vd Berg of de Roon. Moet je ook niet raar opkijken als hij over een paar maanden ontevreden is en weg wilt. Zo hou je nooit goede spelers over...
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

@Wizard: die extra zekerheid betaalt zich niet terug in minder tegendoelpunten. De voornaamste verdedigende zwakte zit in de dode spelmomenten (opsomming lijkt me overbodig) en daar heeft Eikrem vs. De Roon of Van den Berg niets mee te maken. Ook vraag ik me af of genoemde heren echt zo veel degelijker zijn dan Eikrem; De Roon laat regelmatig zijn man lopen en Van den Berg wordt vaak geklopt op snelheid.

Los van alle tactische overwegingen vind ik het schokkend hoe er met zo'n goede speler wordt omgegaan. In plaats van dat hij tijd krijgt om te wennen, wordt hij bij het minste of geringste op de bank gezet. Vanaf die plek ziet hij zijn concurrenten week-in-week-uit matig presteren; ik kan me dan ook goed voorstellen dat hij vindt dat hij geen serieuze kans heeft gekregen. Van den Berg zat na twee wedstrijdjes op de bank al te zeuren dat hij weg wilde in de winterstop. Eikrem zegt het niet, maar denkt ongetwijfeld hetzelfde. Genoeg clubs in binnen- en buitenland die hem met open armen onthalen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Eikrem speelt met veel meer inzicht en overleg dan De Roon en Vd Berg. Die loopt niet uit zijn positie als er al twee middenvelders op aanvallend avontuur zijn. Hij is meer een type Radomski, relatief onzichtbaar maar balvast, met overzicht en iemand die anderen beter laat functioneren. Dus: opstellen die jongen!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

AllardP schreef:@Wizard: die extra zekerheid betaalt zich niet terug in minder tegendoelpunten. De voornaamste verdedigende zwakte zit in de dode spelmomenten (opsomming lijkt me overbodig) en daar heeft Eikrem vs. De Roon of Van den Berg niets mee te maken. Ook vraag ik me af of genoemde heren echt zo veel degelijker zijn dan Eikrem; De Roon laat regelmatig zijn man lopen en Van den Berg wordt vaak geklopt op snelheid.
.
Ik denk dat je nu m'n vorige posts niet goed kan herinneren of niet goed hebt gelezen. Ik ben juist een enorme voorstander van een middenveld met Eikrem, Ziyech en een stofzuiger. Deze stofzuiger zie ik het meest terug in V/d Berg (maar in sterkere mate in Van Anholt; helaas zijn er naast Pelé geen goede rechtsbacks voorhanden).
Ik denk juist dat in dit onsamenhangende team dat stukje bij beetje samenhangender wordt en je speelt met Ziyech en Eikrem in 1 team, je juist nog meer goals zult tegenkrijgen. Tenminste wanneer V/d Berg of De Roon z'n huidige rol houdt. Er zijn dus maar 2 opties:
- Eikrem defensiever laten spelen (als echte controleur) met een stofzuiger erachter of
- Eikrem '10' maken en Ziyech als lichtgewicht box-to-box laten spelen
Ik denk dat optie 1 de betere is.
Ben 't daarom ook helemaal eens met je post.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Friesiaan schreef:Als coach moet je je zeker niet laten leiden door geluiden van supporters, maar ik heb niet eerder meegemaakt dat zoveel mensen om me heen dezelfde mening hadden over een speler op de bank. Volgens mij vindt echt iederéén dat Eikrem in de basis hoort. Wat ziet Van Basten dat wij niet zien en wat ziet Van Basten niet dat wij wel zien? Het is toch onbegrijpelijk en stuitend. Wat zal er in het hoofd van die jongen omgaan als hij het middenveld weer ziet ploeteren.
Klopt, het is heel bijzonder dat een speler bij vrijwel geen supporter ter discussie staat maar wel bij de trainer.
Mijn theorie is eigenlijk heel simpel, Marco durft niet met Ziyech en Eikrem samen te spelen zoals veel bondscoaches niet met Cd Vasrt en Sneider durfden te spelen. Marco kiest liever voor 2 controleurs (uit angst). Dat de cijfers met Eikrem en Ziyech samen echter beter zijn moet hem nog verteld worden.

Heb trouwens nog wel een 2e theorie en die is dat Magnus Marco ontmaskerd heeft. Hij heeft Marco ontmaskerd als slechte trainer en daar wat over gezegd. Dat kost hem zijn plek 8)
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Derde theorie is, dat de overstap toch wellicht te groot nog is voor Magnus. Niet voetballend, maar misschien toch fysiek.

Maar goed ik ben ook voor Eikrem. Heb ik al meerdere keren laten blijken. Misschien is het wel goed dat Marco een wedstrijdje op de tribune heeft gezeten. Met letterlijk meer afstand en wat minder wedstrijdemotie. Hopenlijk heeft hij nu gezien wat bijna iederen op de tribunes en voor de televisie heeft gezien. N.l. dat Eikrem van zoveel meerwaarde is voor deze ploeg.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Het feit dat we in de 7 wedstrijden die Eikrem en Ziyech samen speelden, er maar 1 verloren zegt best een hoop eigenlijk.

Sindsdien speelden we nog 5 wedstrijden, waarin Ziyech en Eikrem niet meer samen speelden. De eerste wonnen we van Cambuur, met kunst en vliegwerk. Vervolgens verloren we er 3 op rij en wonnen we vrijdag van een beschamend zwak RKC.

Resultaat: 7x Eikrem, Ziyech samen is 1 nederlaag 14,3% verliespercentage.
5x Eikrem, Ziyech niet samen is3 nederlagen 60% verliespercentage.

Mag nog worden aangemerkt dat bij die eerste 7 wedstrijden zowel AZ, Ajax en Twente (uit) zaten.
bij de 5 zat Vitesse (thuis).

Dit zijn feiten. Dat betekend natuurlijk niet dat je onomstreden conclusies uit die cijfers kunt halen, maar het zegt wel wat. Statistieken worden in het voetbal slechts minimaal gebruikt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de NBA. Als bepaalde combinaties van spelers samen goede resultaten boeken, dan zorgt een coach daar dat die spelers tegelijk in het veld staan. Dat is in het voetbal lastiger te bepalen omdat je niet onbeperkt kunt wisselen, maar voor je basis opstelling is dat natuurlijk geen probleem.

Wat in die eerste 7 duels opviel, was dat we veel scoorden, maar wat minder controle hadden. Toch leverde het dus maar 1 nederlaag op. In de daaropvolgende duels speelden Ziyech en Eikrem dus niet samen, Marco zocht naar meer controle, en wat blijkt? Het aantal tegengoals neemt niet af, maar het aantal gescoorde doelpunten wel. Resultaat is dus negatief.

Print maar uit, envelopje naar MvB. Doe er je voordeel mee. :lol:
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wat ik niet begrijp is dat van Basten controle wil en daarom 2 mensen op het middenveld opstelt die juist totaal ongeschikt zijn voor een goed positiespel. Bal afpakken kunnen ze volgens van Basten vast goed, ik ben van mening dat iedereen een bal af kan pakken. Dus wat bedoelt van Basten met controle, blijkbaar een bal af kunnen pakken. Heeft niks met controle te maken, en dat zie je ook aan de resultaten.

Middenveld met Ziyech- v. Anholt - Eikrem, dan kan van Basten pas controle krijgen. Kan hij mooi in de winter mee beginnen, stop dit maar in de enveloppe bij dat dat stuk van Otsje P. Ook hartstikke duidelijk. :D
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Controle hebben op middenveld krijg je meer met goed opgesteld staan, niet collectief voor de bal spelen en balvast zijn dan veel zichtbare energie leveren. Juist wat minder lopen is vaak veel effectiever.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef:
Middenveld met Ziyech- v. Anholt - Eikrem, dan kan van Basten pas controle krijgen. Kan hij mooi in de winter mee beginnen, stop dit maar in de enveloppe bij dat dat stuk van Otsje P. Ook hartstikke duidelijk. :D
Ja geweldig idee, laten we van Anholt die bijna twee jaar niet meer op het middenveld heeft gespeeld daar neer zetten. En de rechtsback positie verzwakken met Marzo of Kums.
Dat van Basten zelf niet op dit geniale idee is gekomen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Pele is er nu misschien wel klaar voor, een rol alla Nigel de Jong. Stofzuigen op het middenveld. Het vuile werk opknappen voor de spelmakers.
Duidelijk is dat Vd Berg en De Roon niet echte stofzuigers zijn.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Toen van Anholt op de back werd opgesteld begreep ik dat volkomen want hij was er toen misschien niet klaar voor. Ik verwacht dat hij als rechtsback niet meer gaat groeien, en met zijn sterke en zwakke punten vind ik het een perfecte 6. Van Den Berg en De Roon zijn absoluut geen moderne middenvelders en ik vraag mij altijd af waar ik in godsnaam naar zit te kijken. Met dat eerder voorgestelde middenveld ga je uit van voetbal waarmee je een fatsoenlijk positiespel kan spelen.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Grimo schreef:
Ja geweldig idee, laten we van Anholt die bijna twee jaar niet meer op het middenveld heeft gespeeld daar neer zetten. En de rechtsback positie verzwakken met Marzo of Kums.
Dat van Basten zelf niet op dit geniale idee is gekomen!
Kums is al een half jaar geleden vertrokken naar Zulte Waregem. Wie zegt dat Marzo een verzwakking is op die positie? Zo bijzonder presteert van Anholt er nou ook weer niet, Lardy is niet de enige en ook niet de eerste die dit zegt. Maar goed, deze discussie is zinloos, want het gebeurt toch niet.
nou nou
Plaats reactie