Magnus Wolff Eikrem

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Batistuta schreef:wow 2,5 miljoen, misschien een clauslule ?
Hopelijk verre van waar.
Jouw 9 miljoen is natuurlijk niet realistisch. Ik vind 2,5 veel te weinig. We wachten af.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Dit komt allemaal door van Basten. Was te verwachten. Zo'n gast zet je gewoon niet op de bank terwijl De Roon en van den Berg wel spelen. Zo jaag je de spelers weg. Zou het best erg vinden als hij weggaat, al helemaal voor 2,5 miljoen.
Gebruikersavatar
Batistuta
Bankzitter
Berichten: 231
Lid geworden op: 05-06-2013 12:25
Locatie: Buenos Aires

Bericht door Batistuta »

alles onder de 8 miljoen (indien geen clausule aanwezig) is zeer bedenkelijk.
"Paz y Amor"
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

2,5 miljoen kan toch gewoon niet waar zijn? Ze hebben een 1-jarig contract van dezelfde speler een half jaar geleden nog afgekocht voor anderhalf miljoen euro? Een clausule van 2,5 miljoen euro lijkt me ook vrij laag als je eerder er anderhalf voor hebt betaald! Mocht het inderdaad kloppen, dan zou dit werkelijk waar verschrikkelijk slecht onderhandeld zijn.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Nou als dat de reden is dan is Eikrem een enorme jankbek waar je de oorlog toch al niet mee zou winnen. Hij heeft van de 18 wedstrijden 13 gespeeld bij een club waar hij nieuw is terwijl ie niet altijd fit was. Nou weinig hoor. Hij zou ook gewoon nog genoeg hebben gespeeld en ik kan me niet voorstellen dat ie vertrekt om een gebrek aan speeltijd. PL is gewoon 2 stappen hoger en waar iedereen van droomt en snelle hereniging met iemand waar ie fijn mee gewerkt heeft etc. We hebben gewoon pech wat dat betreft dat dit nu al voorbijkomt. Maar aan de andere kant het is geen Messi of Ronado die we verkopen, al krijg je soms dat idee als je de posts van sommigen leest, en een mooi bedrag kunnen we erg goed gebruiken. En nogmaals als dat de reden is een gebrek aan speeltijd in zijn eerste half jaar hier, good riddance![/quote]

1983, vind je Eikrem een enorme jankbek?? Nou, dan heb je hem waarschijnlijk nog nooit zien voetballen, die hoort gewoon
te spelen met Zyech en de Rhoon, maar als van Basten zo weinig vertrouwen in hem heeft, dan zou ik ook zeggen ik zoek wat anders!!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Voor Eikrem is het natuurlijk ideaal. Hier niet zeker van een basisplaats, en dan de kans krijgen om in één van de grootste competities van de wereld te spelen mét een trainer die je kent en wél vertrouwen in je heeft. Die tweeënhalf miljoen lijkt mij echter wel aan de lage kant. Een clausule of een slechte start van de nieuwe directie? Mocht het doorgaan zou dat natuurlijk eeuwig zonde zijn. Een duidelijke misser van de club.
Heerenveen till I die!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Hij is te duur voor de bank, dus elk bedrag hoger dan de investering is welkom. Magnus is sowieso te duur en te goed voor de bank.

Ben wel zeer benieuwd naar zijn vervanger.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Fanatismo schreef: 1983, vind je Eikrem een enorme jankbek?? Nou, dan heb je hem waarschijnlijk nog nooit zien voetballen, die hoort gewoon
te spelen met Zyech en de Rhoon, maar als van Basten zo weinig vertrouwen in hem heeft, dan zou ik ook zeggen ik zoek wat anders!!
Leer lezen! En leer quoten ook trouwens.
Ik zei, als (lees goed, als!) hij nu (mede) vertrekt vanwege een gebrek aan speeltijd dan vind ik het een jankbek. Een gebrek aan vertrouwen? Hij heeft 13 van 18 wedstrijden gespeeld terwijl hij niet altijd even fit was, dat vind ik geen gebrek aan vertrouwen. En dan nog, na een half jaar al opgeven is dan wel erg slap ja. Iedereen doet hier net alsof ie de hele eerste seizoenshelft alleen maar op de bank heeft gezeten, hij nauwelijks heeft gespeeld en Van Basten een soort Maradona er naast heeft gehouden. Dikke vette onzin.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Bubbe schreef:Foutieve bronnen in de Noorse media zou natuurlijk ook nog kunnen. De fout hoeft niet perse bij de oude of nieuwe directie van Heerenveen worden gezocht.
Dat is waar, maar tweeënhalf miljoen zou toch een teleurstellende transfersom zijn, gezien zijn kwaliteiten, potentie en aankoopbedrag.
Heerenveen till I die!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Karakter jongen dus die Eikrem als ie al weer weg gaat ipv hier te vechten voor een basisplek. Maar snel weer naar pappa Solsjkaer toe.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Eikrem heeft groot gelijk.
Bij Heerenveen is hij niet zeker van een basisplaats en de Premier League is een van de beste, zo niet de beste, competitie ter wereld. Hij heeft daar een trainer waar hij het vertrouwen van krijgt en ook zeker een basisspeler zal worden.
Van Basten kiest liever voor een vd Berg, dat is zijn goed recht, maar dit is de andere kant van de medaille.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Heerenveen draait verlies en MOET verkopen! Denkt iemand daar wel eens aan. Dus een speler met nog een contract van 3 1/2 jaar... :?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

HVNFL schreef:
Hij heeft er ook al een heel seizoen bij Molde opzitten. Op den duur houdt het op en moet een speler in bescherming genomen worden. Hij heeft maar een paar wedstrijden gemist, en in de meeste wedstrijden minimaal 80 minuten gespeeld. Het lijkt me sterk dat iemand die 6 maanden geleden nog kwam om een paar minuten niet spelen weg wil.
Het is uiteraard een combinatie van factoren. Uiteraard kan hij zich persoonlijk gigantisch verbeteren. Maar daarnaast heeft hij natuurlijk ook de uitspraak van van Basten gehoord of gelezen dat een middenveld met hem en Ziyech te aanvallend zou zijn.
Ik kan me voorstellen dat deze stap anders voor hem was geweest als hij absoluut basisspeler was geweest. Als je dan plaats moet maken voor met alle respect houthakker van den Berg, dan kan ik me héél goed voorstellen dat hij de kwaliteiten van hem als trainer ook niet zo hoog inschat.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Baggerraartje schreef:Heerenveen draait verlies en MOET verkopen! Denkt iemand daar wel eens aan. Dus een speler met nog een contract van 3 1/2 jaar... :?
Hoeveel verlies zou het uiteindelijk nog zijn? Er zijn toch veel sponsoren terug/bij gekomen en er is al aardig gesaneerd de laatste jaren.
Als je Eikrem en Finnbogason verkoopt voor 10 miljoen en daarvoor weer een paar goedkope jongens terughaalt, wat de verwachting is, is het maar weer erg afwachten wat die doen en is de kans groot dat je nog behoorlijk wegzakt dit seizoen. Zonder de goals van Alfred hadden we hier niet gestaan en onze beste wedstrijden speelden we met Eikrem en Ziyech in de basis.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als Eikrem weggaat zou dit een zeer slechte beurt zijn van de directie. En Van Basten mag je dit ook aanrekenen, want hij speelt liever met Van den Berg.

Waardeloos beleid dit, drama.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ja, een wisselspeler die in een enorm traag tempo speelt voor miljoenen verkopen is inderdaad dramabeleid.... :roll:
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Heerenveen rules schreef:Ja, een wisselspeler die in een enorm traag tempo speelt voor miljoenen verkopen is inderdaad dramabeleid.... :roll:
Ik zal niet snel zeggen dat ik veel kijk op voetbal heb, maar dit slaat werkelijk nergens op.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Jammer dat Eikrem vertrekt. Met hem in het team zat er meer voetbal in de ploeg. HR ben het met je eens dat er geen Messi vertrekt maar zoals je het in bovenstaande post verwoord doe je de speler i.m.o. te kort.
Met dit vertrek moet er zeker wat bij komen. Stel Hakim raakt geblesseerd dan blijft er geen voetbal meer over met de huidige middenvelders.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Ik zou het ook zonde vinden, helemaal wanneer het bedrag van 2,5 miljoen klopt. Ze moeten er overigens al wel uit zijn, waarom zou je dit anders tijdens een trainingskamp laten gebeuren? Als de transfer afketst dan heeft hij gelijk een fysieke achterstand. Eikrem komt hier niet meer terug, de vraag is wie wel.

Weinig creatieve middenvelders meer over op deze manier, of zullen ze bezig zijn met een topspeler voor Heerenveen begrippen en wat ruimte maken in het salarishuis?
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Ik mag idd hopen dat de genoemde 2,5 miljoen niet klopt. Voor dat bedrag haal je geen gelijkwaardige vervanger in dit transferwindow terug. Gezien het feit dat hij daar mag gaan praten vermoed ik dat de clubs er wel uit zullen zijn.
Met Riemer op de achtergrond, hoop en verwacht ik trouwens andere bedragen. Tenzij de vorige directie akkoord is gegaan met een clausule....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het woord 'opgeven' vind ik persoonlijk ongepast. Eikrem is gehaald als een grote aankoop en heeft wat mij betreft al aangetoond een goede speler te zijn voor sc Heerenveen, maar Van Basten lijkt niet voornemens om resoluut voor hem te kiezen wanneer Ziyech ook inzetbaar is (al dan niet terecht). Als je dan de kans krijgt om naar de meest gewaardeerde competitie wereldwijd te verkassen, een competitie waar je altijd al hebt willen slagen, daar een hoger salaris te verdienen en te spelen onder een trainer die echt vertrouwen in je heeft, waarom zou je dan nee zeggen? Ik denk dat bijna iedere ambitieuze speler in zo'n situatie zou toehappen. Of hij gaat slagen is natuurlijk afwachten en zeker bij zo'n dubieuze club, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen.

Overigens zou ik 2,5 miljoen euro een pure fooi vinden ten opzichte van de aankoopprijs. Dan geef je een speler echt cadeau.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ook al had Eikrem een fantastische eerste seizoenshelft gespeeld (en hij heeft ook prima gespeeld natuurlijk, maar stond er vreemd genoeg wel eens naast) dan nog zou hij oren hebben naar zo'n stap omhoog.

Ik ben wel benieuwd naar de officiële reactie van Heerenveen. Je zou toch verwachten dat Eikrem hier toestemming voor heeft. Zo niet dat is de eerste rel voor Vonk geboren en is er sprake van een muiter.

Voorlopig ga ik er vanuit dat Eikrem toestemming heeft en dat Vonk en co dus tevreden zijn over het transferbedrag.
Gebruikersavatar
Batistuta
Bankzitter
Berichten: 231
Lid geworden op: 05-06-2013 12:25
Locatie: Buenos Aires

Bericht door Batistuta »

dat lijkt mij ook de meest logische situatie
"Paz y Amor"
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De 2,5miljoen zal wel niet kloppen. De club laat een speler als Eikrem met zo'n lang doorlopend contract en dito toekomst bij de club nooit voor zo'n laag bedrag gaan. Ook omdat die Tan met een dikke buidel geld Cardiff wil versterken. Ik geloof er daarom niks van. Denk eerder aan een bedrag van rond de 4,5 of 5 miljoen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

BK2007 schreef:De 2,5miljoen zal wel niet kloppen. De club laat een speler als Eikrem met zo'n lang doorlopend contract en dito toekomst bij de club nooit voor zo'n laag bedrag gaan. Ook omdat die Tan met een dikke buidel geld Cardiff wil versterken. Ik geloof er daarom niks van. Denk eerder aan een bedrag van rond de 4,5 of 5 miljoen.
Dan is het nog véél te weinig. Laat hem hier nog 1-2 jaar spelen, na het vertrek van Ziyech kan hij op 'tien' en hij is minstens 2 keer zoveel waard.
nou nou
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef:Het woord 'opgeven' vind ik persoonlijk ongepast...
Eens hoor, maar het heeft ook helemaal niks met deze op handen zijnde transfer te maken. Daarom snap ik niet dat mensen steeds blijven zeggen dat het komt omdat ie niet alle wedstrijden heeft gespeeld en dat het allemaal de schuld van Van Basten is.
Want het is zoals stiffie zegt, ook als hij onomstreden was geweest en alles had gespeeld was Cardiff en Solskjaer voorbij gekomen. En ook dan zou Eikrem ja zeggen natuurlijk. Als de Premier League zich aandient wil iedereen dat tov de Eredivisie, of Van Basten nou van hem houd of niet. Maar ja een stok om Van Basten mee te slaan is natuurlijk heerlijk voor de meesten hier.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

1983 schreef:Maar ja een stok om Van Basten mee te slaan is natuurlijk heerlijk voor de meesten hier.
Hij is de enige die stokken aanreikt waar eventueel mee geslagen kan worden. Critici maken daar dankbaar gebruik van, dat klopt :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

1983 schreef:Eens hoor, maar het heeft ook helemaal niks met deze op handen zijnde transfer te maken. Daarom snap ik niet dat mensen steeds blijven zeggen dat het komt omdat ie niet alle wedstrijden heeft gespeeld en dat het allemaal de schuld van Van Basten is.
Eikrem zal wellicht laten meewegen dat hij ongeveer de helft van de wedstrijden op de bank begon, maar dat lijkt me niet dé factor. Eikrem ambieert het spelen in de Premier League nadrukkelijk en krijgt deze kans voor een trainer waar hij ontzettend veel aan te danken heeft. Ik denk inderdaad dat hij net zo goed oren zou hebben naar deze transfer wanneer hij alles had gespeeld. Voor veel (ambitieuze) spelers is Heerenveen tenslotte slechts een tussenstation.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Superfries88' schreef:Ik denk inderdaad dat hij net zo goed oren zou hebben naar deze transfer wanneer hij alles had gespeeld. Voor veel (ambitieuze) spelers is Heerenveen tenslotte slechts een tussenstation.
dit is niet ondenkbaar, maar in dit geval had de transfersom (tenzij er een clausule in het contract is opgenomen) wel hoger uitgevallen.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Feanfan 1 schreef:Eikrem heeft groot gelijk.
Bij Heerenveen is hij niet zeker van een basisplaats en de Premier League is een van de beste, zo niet de beste, competitie ter wereld. Hij heeft daar een trainer waar hij het vertrouwen van krijgt en ook zeker een basisspeler zal worden.
Van Basten kiest liever voor een vd Berg, dat is zijn goed recht, maar dit is de andere kant van de medaille.
Prima gesproken, als je toch geen vertrouwen krijgt, dan maar weg!
Plaats reactie