Magnus Wolff Eikrem

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Vandaag tegen Ajax kwam `t er wel uit bij Eikrem. Vooral bij die goal. De manier van aannemen (rechts/links) en direct in de hoek schuiven.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

paparazzi schreef:Vandaag tegen Ajax kwam `t er wel uit bij Eikrem. Vooral bij die goal. De manier van aannemen (rechts/links) en direct in de hoek schuiven.
Klopt, en een aantal mooie passen, deze jongen komt er zeker wel.
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Hij zal er vast komen inderdaad, gisteravond toch ook weer ballen gezien die 5 meter van zijn voet afspringen. Ben erg benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Toont zelfinzicht. Handelingssnelheid moet omhoog, maar dat weet hij zelf ook. Als hij gewend is aan het hogere niveau (Noorse versus Nederlandse competitie), dan kunnen we hem goed beoordelen:

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/nive ... orwegen/10
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Gisteren goede wedstrijd. Handig aan de bal en sterk in de passing. Kan ook vanuit het niets Finnbogason of Slagveer wegsturen. En werkt verder ook hard, schuwt de arbeid niet. We gaan nog erg veel genieten van het tandem Eikrem-Ziyech. Met de Roon erachter hebben we gewoon een zeer subtop-waardig middenveld.
The two most powerful warriors are patience and time.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Dit middenveld heeft inderdaad veel potentie. Met bankzitters als Joey en Kums ziet dat er gewoon heel goed uit.
Eikrem komt op gang, maar over een paar weken, als ook Ziyech wat spek gegeten heeft, kunnen we pas echt zien hoeveel kwaliteit we in huis hebben. Is dan wel belangrijk nog steeds een fijne spits voorin te hebben die ze afmaakt.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Je kan nu al zien dat hij een van de beste aankopen is van de laatste paar jaar. Hij is zo belangrijk voor ons balspel en is nu al de motor van onze ploeg. Je ziet hem heel vaak een goede voortzetting kiezen en bijna nooit balverlies lijden. Ondanks dat hij normaal niet de meest opvallende speler is vindt ik toch dat hij een geweldige speler is. Ook vormt hij een erg goed middenveld met Ziyech en de Roon. Eikkrem is hierin de verbindingsspeler, de Roon is de loper en de storende man en Ziyech de man van de creatieve ingevingen. Met deze 3 is het middenveld de sterkste linie van onze ploeg en dat was vorig seizoen wel anders.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ben ook zeer positief over Eikrem, vond hem tegen AJAX erg sterk spelen en kan scoren, ook niet onbelangrijk.
De ploeg zoals deze vrijdag starte zou ik voorlopig ( indien mogelijk uiteraard ) laten staan.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Tikkieterug
Bankzitter
Berichten: 209
Lid geworden op: 14-01-2013 15:30

Bericht door Tikkieterug »

'De Nederlandse top gaat hij wel halen en wellicht zit er nog meer in'
Woensdag, 11 september 2013 om 11:32
De supporters van sc Heerenveen mogen nog veel verwachten van Magnus Wolff Eikrem. De Noorse middenvelder vertrok al op jonge leeftijd naar Manchester United, maar brak daar niet door en belandde via Molde FK uiteindelijk in Friesland. Dat Eikrem eerder in zijn loopbaan niet slaagde bij de Engelse topclub, ligt volgens René Meulensteen echter niet aan een gebrek aan kwaliteit.

Meulensteen was bij United de assistent van Sir Alex Ferguson en maakte Eikrem van dichtbij mee. De Nederlandse coach zegt in Voetbal International dat hij de middenvelder in Engeland wel eens heeft vergeleken met Luka Modric, die sterk aan de bal is en technisch en tactisch zeer goed is. Volgens Meulensteen blinkt Eikrem ook op die punten uit.

De coach weet dan ook zeker dat Heerenveen niet het eindstation zal zijn voor de 23-jarige Noor. "De Nederlandse top gaat hij wel halen en misschien zit er nog meer in", voorspelt Meulensteen. "Veel echte spelmakers zijn er niet meer. Als Borussia Dortmund Ilkay Gündogan een keer verliest, denk ik dat Eikrem zijn vervanger zou kunnen zijn: als hij zich tenminste doorontwikkelt."

Bron: http://www.voetbalzone.nl
Toch mooi dat Meulensteen het in hem ziet zitten, ik hoop van harte dat hij zich bij ons kan doorontwikkelen.
Jaap
Proudman
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 30-08-2012 19:08

Bericht door Proudman »

Speelde ook weer een beresterke wedstrijd vandaag. Wat een verademing met hem op het middenveld. Hij was toch samen met Kruiswijk en Otigba een van de beste spelers vandaag.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Eerste helft vond ik em matig, veel balverlies, vaak te laat en niet veel duels gewonnen. Tweede helft liet Groningen hem vrij in de opbouw en toen speelde die heerlijk. Want voetballen kan hij zeker.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Lardy schreef:Eerste helft vond ik em matig, veel balverlies, vaak te laat en niet veel duels gewonnen. Tweede helft liet Groningen hem vrij in de opbouw en toen speelde die heerlijk. Want voetballen kan hij zeker.
Mijn god, moet niet veel gekker worden, Net als met RuudvanHuntelaar, ben ik het eens met Lardy. Kan me helemaal vinden in je analyse van Eikrem. Daarom is hij voor mij persoonlijk niet de Motm, maar een goede tweede achter Kruiswijk.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Volgens René Meulensteen gaat Magnus Wolff Eikrem de Nederlandse top zeker halen en de Europese top misschien ook. Daar denkt Juventus blijkbaar hetzelfde over: de Oude Dame heeft interesse in de Noorse middenvelder van sc Heerenveen, die bezig is aan zijn eerste seizoen in de Eredivisie. De 23-jarige Eikrem speelde eerder in de jeugd van Manchester United, maar wist daar niet door te breken
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Ebiede schreef:
Bron?
nou nou
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Op Twitter ging het gerucht enkele dagen geleden al de ronde. Tuttosport zou het hebben gepubliceerd, enkele Nederlandse sites nemen het nu over. Op het eerste oog geen al te serieus gerucht. Zo'n club als Juventus zal vrijwel dagelijks aan spelers worden gelinkt, dus dat zegt bitter weinig.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Superfries88' schreef:Op Twitter ging het gerucht enkele dagen geleden al de ronde. Tuttosport zou het hebben gepubliceerd, enkele Nederlandse sites nemen het nu over. Op het eerste oog geen al te serieus gerucht. Zo'n club als Juventus zal vrijwel dagelijks aan spelers worden gelinkt, dus dat zegt bitter weinig.
Dank je. Als ze over anderhalf jaar 10 miljoen betalen vind ik het prima.
nou nou
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Eikrem nog steeds licht geblesseerd?
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Sumzor schreef:Eikrem nog steeds licht geblesseerd?
Magnus is al een tijdje aan het kwakkelen. Heeft ook geen zomerstop gehad en tussendoor ook nog steeds interlands, plus de overstap naar Heerenveen, nieuwe omgeving etc etc. Ook dat kost energie. Uit de testen na Roda bleek ook dat hij niet helemaal fit is. Met hem wordt even geen risico genomen, omdat we hem nog langer nodig hebben. Jammer maar zeer logisch.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Dan zou het mij redelijk lijken dat hij in elk geval die interlands zou laten lopen.
Tenslotte verdient hij zijn geld bij Heerenveen.
Maar dat is natuurlijk al een oud thema.
dfrysk
Nieuw talent
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-03-2012 12:26

Bericht door dfrysk »

issie nou nog geblesseerd of wordt ie echt gepasseerd voor joey vd berg?
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

dfrysk schreef:issie nou nog geblesseerd of wordt ie echt gepasseerd voor joey vd berg?
issie? :? echt?

Hij was gewoon fit. Joey lijkt zich er de laatste weken ingespeeld te hebben, en misschien wel terecht. De Roon is de laatste weken echter de zwakste schakel op het middenveld, en ik zou dan ook niet verrast zijn als Eikrem de Roon vanavond op de bank gaat houden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Had ik al gezegd dat het echt van de zotte is dat deze goede voetballer niet speelt? :twisted:
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Knipecity schreef:Had ik al gezegd dat het echt van de zotte is dat deze goede voetballer niet speelt? :twisted:
Hahaha, ik geloof het nog niet (ben het met je eens overigens). Maar leg het nog 1 keer uit enne vergeet dan ook nog niet om vBasten te bashen :P
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Vanavond speelt ie gewoon weer hoor, let nou maar op. Maar goed, dan wordt er vast wel weer een andere stok gevonden om Van Basten mee te slaan. Zelfs als ie met de volgens onze zogenaamde kenners met de ideale elf speelt zal er wel weer iets te vinden zijn, oh ja dan heeft ie weer in één keer teveel gewisseld.

Natuurlijk is het achterlijk dat een fitte Eikrem niet speelt, maar volgens mij was dat omdat het in de samenstelling waarmee tegen Vitesse werd begonnen daarvoor had gewonnen, en Van Basten is heel erg van never change a winning team. Nu na een nederlaag komt een jongen zoals Eikrem dier er bovenuit steekt echt wel weer in. Zo niet dan mag er terecht gebashed worden
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Deze ploeg heeft overzicht en rust aan de bal nodig. Eikrem is de man voor die rol. Met de verrassinende openingen van Ziyech erbij moet je van daaruit verder gaan kleien aan de ploeg.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

M.I. Is Eikrem samen met Finnbogason de enige speler die boven de grijze massa uitkomt.
Het is maar een spelletje
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar was gisteren de grote tegenvaller. Wat speelde hij ontzettend teleurstellend.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

vlqrt schreef:M.I. Is Eikrem samen met Finnbogason de enige speler die boven de grijze massa uitkomt.
Bijna mee eens, Ziyech, Eikrem, Finnbogason en in goede doen Nordfeldt zijn onze beste spelers.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Maar was gisteren de grote tegenvaller. Wat speelde hij ontzettend teleurstellend.
Hij was niet beter noch slechter dan de rest. Ziyech was in mijn ogen de enige die er iets bovenuit stak.
Nadat Eikrem met veel bombarie binnen is gehaald als de mogelijke verlosser op het middenveld lijkt hij nu alle krediet al kwijt te zijn. Terwijl anderen mogen, of zelfs moeten blijven in de basis. Beetje vreemd....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:Ziyech heeft naar mijn idee tot die vrije trap echt geen bal goed geraakt. Viel niet heel best in, zeker gezien het feit dat hij veel beter kan.
Dan heb je een aantal passjes van hem niet gezien of je bent ze snel vergeten in de frustratie.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie