Mitchell Dijks

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Aan de bal is het wel leuk en aardig, verdedigend is het drama ten top. Dat is toch een prioriteit als linksback.
Het is wel leuk dat hij body heeft en 2m lang is, maar hij kan er niks van.
Van mij mag hij enkeltje Amsterdam. Dat vond ik overigens al voor hij ook maar 1 minuut in het Heerenveen-shirt had gespeeld
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Nou ja, hij had nog een wedstrijdje voorwaardelijk staan en er zullen wel weer 2 bijkomen. Die zijn we dus in ieder geval een paar weekjes kwijt.

Het blijft een zwakke plek op deze manier. Straks zomer terug en kruiswijk op links? Zonde! Raitala dan, of Kum? Lastige keuze weer.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

abegoal schreef:Nou ja, hij had nog een wedstrijdje voorwaardelijk staan en er zullen wel weer 2 bijkomen. Die zijn we dus in ieder geval een paar weekjes kwijt.

Het blijft een zwakke plek op deze manier. Straks zomer terug en kruiswijk op links? Zonde! Raitala dan, of Kum? Lastige keuze weer.
Nee geen zomer please. Dan liever Kum of Raitala. Tot nu toe was Kum zeg maar de eerste reserve voor de verdediging. Dus ik hoop dat nu weer. Het centrum nu laten staan. Otigba begint zijn draai te vinden en Kruiswijk is gewoon met een geweldig seizoen bezig.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Tegen AZ rood. Tegen Ajax blunderend..(0-1) tegen Twente zn man laten lopen (1-1) en nu weer rood... Echt gelukkig kun je zijn start hier niet noemen.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik had liever gezien dat een talent uit onze eigen jeugd dit soort fouten maakt dan één uit de Ajax-opleiding. Oliedomme fout. Vandenbussche was nota bene al bij de bal. En dan nog. Liever op 0-1 achter komen met tien tegen elf dan achter komen met tien tegen tien.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Schikkingsvoorste: 1 wedstrijd.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Frisian Viking schreef:Ik had liever gezien dat een talent uit onze eigen jeugd dit soort fouten maakt dan één uit de Ajax-opleiding. Oliedomme fout. Vandenbussche was nota bene al bij de bal. En dan nog. Liever op 0-1 achter komen met tien tegen elf dan achter komen met tien tegen tien.
Dat bedoel ik dus.
Vorig jaar werd een rechtsback gehuurd die meer met zijn kledinglijn bezig was dan met voetbal.
Nu een (huur) linksback met hele mooie tatoes.Ook erg belangrijk natuurlijk.

Wij zijn geen opleidingsinstituut voor het derde elftal van Ajax toch.
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

CrazyArgos schreef:6 wedstrijden zijn er gespeeld en nu al weer spelers terug sturen?? Waar is toch die tijd, dat je gewoon tijd kreeg om je te laten zien. Sneue reacties hier.

Hij toont niet aan echt beter te zijn dan wat we al hebben.
Inderdaad Heerenveen heeft zes wedstrijden gespeeld, en Dijks door een domme aktie pas de helft.
Schijnt een van de wetten van betaald voetbal te zijn dat je er wel direct moet staan. Vraag Marco Pappa maar hoe het werkt.

Zomer kreeg wel veel krediet vorig jaar, maar of daar iemand op de tribune blij van werd weet ik niet.
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Buiten zijn kaarten om vond ik hem wel beter dan bijvoorbeeld Raitala. Maar dit kan zo niet door blijven gaan natuurlijk, die rode kaart van gister was wel heel erg dom. Daar is al genoeg over gezegd. Gooi Kum er nu maar een tijdje in en dan mag Dijks van mij op termijn nog één laatste kans krijgen. Die kans komt er vast vanzelf, want ik heb niet zoveel vertrouwen in een Kum die een gewenst niveau haalt op de linksback. Laat staan Raitala. Blijft toch een probleem positie.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik ben van mening dat je spelers voor de backposities prima zelf op kunt leiden. Dit is ook goed gegaan met van Anholt aan de rechterkant. Gooi Aktou maar voor de leeuwen, hij zal heus wel fouten gaan maken maar ik zie hem dat liever doen dan een speler die van Ajax wordt gehuurd zonder koopclausule.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Aktou zou ik niet meteen voor de Leeuwen gooien, maar Raitala of eventueel Kum kunnen de positie van Dijks wel overnemen. Ik denk niet dat die twee minder zijn dan Dijks.
Flamingo
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 12-11-2008 10:28

Bericht door Flamingo »

Ik ben een groot fan van Akaou, echt een leuke speler. Maar ik heb hem laatst een wedstrijd zien spelen. Hij was zeer ongemotiveerd en hij speelde toch een dramatische wedstrijd. Ik ben er dan ook niet voor om hem nu voor de leeuwen te gooien. Hij moet mentaal een stukje verbeteren.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Dijks heeft op zijn jonge leeftijd al zijn 'levensverhaal' op zijn arm laten tatoeëren. Moet hij zijn andere arm naar rood laten tatoeëren.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Flamingo schreef:Ik ben een groot fan van Akaou, echt een leuke speler. Maar ik heb hem laatst een wedstrijd zien spelen. Hij was zeer ongemotiveerd en hij speelde toch een dramatische wedstrijd. Ik ben er dan ook niet voor om hem nu voor de leeuwen te gooien. Hij moet mentaal een stukje verbeteren.
Die jongen is al bijna 27 en gaat voorlopig niet doorbreken bij sc Heerenveen.

Nee, hij is gewoon een belofte speler die nergens anders aan de bak kon komen.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Aktaou bijna 27? Vrij oud voor een beloftespeler.
Heerenveen till I die!
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Lipton schreef: Die jongen is al bijna 27 en gaat voorlopig niet doorbreken bij sc Heerenveen.

Nee, hij is gewoon een belofte speler die nergens anders aan de bak kon komen.
Beloftespeler en 27 jaar... Dat rijmt niet echt.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Hij heeft mij in de voorbereiding wel kunnen bekoren. Zowel in verdedigend als aanvallend opzicht.

Over deze rode kaart gesproken; hadden we ook zo gezeken als de uitblinkende Kruiswijk dit had gedaan? Ik ben ervan overtuigd dat 9 van de 10 (onervaren) verdedigers dit doen in het geval ze uitglijden. Als reflex van het uitglijden grijp je de tegenstander beet zonder dat je je realiseert of het nou binnen of buiten de 16-meter is en wat de consequenties zijn. Heb ik vaker zien gebeuren op zowel de amateurvelden als bij de pro's in het stadion. Ik vind dan ook niet dat we hem na deze rode kaart gelijk compleet af mogen schrijven.

Wel ben ik het met een aantal van jullie eens waarom we spelers voor Ajax gaan opleiden terwijl we met Raitala, Aktou & Kum wel opties hebben op de linksback. Wel denk ik dat Dijks, als hij stopt met het verzamelen van rode printen :wink: , beter is dan deze drie. Kwalitatief zijn we er met Dijks beter op geworden maar voor de toekomst heb ik mijn twijfels of dit de juiste keuze is.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het gaat erom dat dit geen incident is.
- In de thuiswedstrijd tegen AZ pakt hij op een stomme manier rood.
- Uitwedstrijd Twente staat hij weer eens te slapen. Die goal had hij veel eerder kunnen vallen, maar bij de goal laat hij zijn man lopen.
- De thuiswedstrijd kan Gudelj vrij inkoppen (tegen de lat), terwijl Dijks toch echt een kop groter is
- Oefenwedstrijd thuis tegen Osasuna passeert zijn man ook op een kinderlijke manier.

Weg ermee, z.s.m.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

We hebben niet beter, anders was hij ook niet gehaald. Zowel Hansma als MvB zagen het probleem op links, en dit is een noodverband. Misschien niet ideaal, wel veel beter dan Kums of Raitala.

Natuurlijk is het zonde dat je hem niet kunt kopen, maar om die reden maar één van die andere prutsers opstellen ?!
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

fuotbalgek schreef:We hebben niet beter, anders was hij ook niet gehaald. Zowel Hansma als MvB zagen het probleem op links, en dit is een noodverband. Misschien niet ideaal, wel veel beter dan Kums of Raitala.

Natuurlijk is het zonde dat je hem niet kunt kopen, maar om die reden maar één van die andere prutsers opstellen ?!
Laat dan maar een prutser spelen die als hij beter wordt, een meerwaarde krijgt voor de eigen club.
Nu laat je in het beste geval een prutser van een andere club hier beginnersfouten maken.

Misschien een optie om dan om te kijken naar een meer volwassen speler die gehuurd wordt, met optie tot koop, maar die wel direct een toegevoegde waarde heeft.

Huren zonder optie tot koop pas in het allerlaatste geval.
Ik pas hier niet
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lipton schreef: Die jongen is al bijna 27 en gaat voorlopig niet doorbreken bij sc Heerenveen.
Haha, je zit er maar 7 jaar naast Lipton....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heerenveen rules schreef:
Haha, je zit er maar 7 jaar naast Lipton....
Het gaat mij er meer om dat hij al oud is voor een beloften speler, hij zit er nu al zo lang bij. Ze hadden Dijks echt niet gehaald als hij zo goed is. Nee, die jongen gaat het echt niet redden bij sc Heerenveen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

g11 schreef: Laat dan maar een prutser spelen die als hij beter wordt, een meerwaarde krijgt voor de eigen club.
Nu laat je in het beste geval een prutser van een andere club hier beginnersfouten maken.

Misschien een optie om dan om te kijken naar een meer volwassen speler die gehuurd wordt, met optie tot koop, maar die wel direct een toegevoegde waarde heeft.

Huren zonder optie tot koop pas in het allerlaatste geval.
Raitala is gewoon veel minder dan Dijks. Zelfde voor Kum. Dus je hebt een hoger niveau. Beginnersfouten, oke. Zoek de wedstrijden van Raitala nog maar eens op, en die wordt niet meer beter.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lipton schreef: Het gaat mij er meer om dat hij al oud is voor een beloften speler, hij zit er nu al zo lang bij. Ze hadden Dijks echt niet gehaald als hij zo goed is. Nee, die jongen gaat het echt niet redden bij sc Heerenveen.
Je weet zelf ook dat Heerenveen niet zulke wereldtalenten heeft die al op hun 17e doorbreken. Ook Pele, Ziyech enz. komen/kwamen pas op hun 20e echt aan de bak. Aktaou was vorig jaar pas voor het eerst echt basisspeler bij de beloften, en was het hele seizoen 1 van de uitblinkers.

Als Heerenveen vervolgens een jonge linksback van Ajax huurt en bij afwezigheid van die speler Kum opstelt, en Raitala er ook nog is. Dan kan ik me voorstellen dat hij even moeite heeft om de motivatie te vinden.

Ik vind het niet onlogisch dat ze meenden een basiswaardige speler voor die positie te moeten halen, want Raitala liet vorig jaar zien dat niet te zijn. Maar als je dat doet, dan moet je wel zien om Raitala kwijt te raken. Want nu heeft Aktau 3 man voor zich, waarvan geen van de 3 heeft laten zien aantoonbaar beter te zijn. Dat is een vrij ongezonde situatie volgens mij. Als Aktaou 15 eredivisieduels achter de rug heeft, dan is hij niks minder meer dan de anderen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Otsje P schreef:Als Aktaou 15 eredivisieduels achter de rug heeft, dan is hij niks minder meer dan de anderen.
Waar baseer je die stelligheid op, OtsjeP? Volgens mij was je ook erg enthousiast over Uth (zou Finnbogason kunnen doen vergeten) en Slagveer (verder dan Narsingh in die fase), maar volgens mij mogen we concluderen dat de realiteit minder rooskleurig is. En zelfs Ziyech merkt dat het niet eenvoudig is om wekelijks een hoog niveau te halen. Waarom is Aktou goed genoeg om die stap te maken? Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de stap blijft behoorlijk groot. Daar moet je niet te makkelijk over denken.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Superfries88' schreef: Waar baseer je die stelligheid op, OtsjeP? Volgens mij was je ook erg enthousiast over Uth (zou Finnbogason kunnen doen vergeten) en Slagveer (verder dan Narsingh in die fase), maar volgens mij mogen we concluderen dat de realiteit minder rooskleurig is. En zelfs Ziyech merkt dat het niet eenvoudig is om wekelijks een hoog niveau te halen. Waarom is Aktou goed genoeg om die stap te maken? Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de stap blijft behoorlijk groot. Daar moet je niet te makkelijk over denken.
Je moet wel bij de feiten blijven, als je mij dingen in de mond wil leggen. Ik ben altijd positief geweest over het scorend vermogen van Uth, en heb aangegeven (aan het begin van dit seizoen) dat ik het financieel verantwoord zou vinden als men het geld voor Finn pakte, en dan Uth op zou stellen. Natuurlijk zouden we er dan op achteruit gaan, maar ook Uth zou zijn goals gaan maken. En hij is nog niet uitgeleerd.

Ik heb over Slagveer verteld als de speler die zijn debuut maakte, in vergelijking met Narsingh die zijn debuut maakte. Dus feitelijk zoals beide spelers op hun best waren in het beloftenteam. De Slagveer die vorig seizoen een constant sterk seizoen speelde is niet dezelfde als de Slagveer die wij momenteel zien ploeteren. Ik ben zelf de eerste die dat toegeeft. Maar ik kan de mentale kwaliteiten van spelers niet van afstand beoordelen. Slagveer gaat ten onder aan de druk die hij zichzelf oplegt (denk ik), er komt niks meer uit zijn voeten.

Dan komen we bij Aktaou. Natuurlijk weet ik niet zeker dat hij na 15 wedstrijden eredivisiewaardig zou zijn. Het punt is echter dat hij naar mijn mening op dat moment ook niet veel minder kan zijn dan wat wij de afgelopen jaren allemaal op de linksbackplaats hebben opgesteld. Overal mankeerde wel wat aan, en het heeft allemaal flink wat centen (en punten) gekost. Bovendien hebben we Raitala vorig seizoen ook diverse malen bij de beloften aan het werk gezien. En als je dan het verschil in inbreng tussen Raitala en Aktaou vergelijkt, dan wordt je als jeugdspeler depressief. Er wordt 7 ton + een fors salaris betaald voor een Fin die gewoon totaal niks toevoegt, terwijl jij elke week laat zien beter te zijn.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn voornaamste punt is dat je nogal enthousiast oordeelde over de beloften van vorig seizoen terwijl zelfs de huidige basisspelers al duidelijk hebben gemaakt dat het flink aanpoten is. Daarom was ik heel benieuwd naar de achtergrond van je positieve reactie aangaande Aktou. Hopelijk heb je gelijk, maar helaas zijn er jaarlijks voorbeelden van talenten die hoog worden ingeschat en die uiteindelijk in de grijze middenmoot eindigen. Ik zou dus niet zo stellig beweren dat Aktou die stap wel maakt indien hij de kans krijgt. Zo makkelijk werkt het helaas (of gelukkig?) niet in de voetballerij.

Dat neemt niet weg dat je langzamerhand de vraag moet stellen of de komst van Dijks zoveel beter is. In zo'n korte periode maakt hij wel erg veel cruciale fouten...
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Je hebt volkomen gelijk dat de stap van de beloften naar het eerste niet onderschat moet worden. Dat niveauverschil is nog vrij groot. Ik wil ook niet beweren dat Aktaou meteen Nederlands elftal materiaal is, maar veel minder dan Raitala en Dijks vooralsnog gespeeld hebben zal het ook niet zijn.

Ik wil Dijks trouwens nog niet afschrijven hoor. Ik geloof dat hij beslist wel de capaciteiten heeft om een meerwaarde voor ons te zijn. Zijn start is echter op zijn zachtst gezegd "ongelukkig".
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

De rode kaarten zijn idd niet er gelukkig.
Maar verder heb ik Dijks nog niet op veel fouten kunnen betrappen. Bijvoorbeeld tegen AZ was hij tot de rode kaart zeer behoorlijk bezig. Hij heeft nog niet eens 3 volledige wedstrijden gespeeld en de wedstrijden dat hij meedeed vond ik het zeker niet onder de maat.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Dijks was ook voor die rode kaart al flink aan het kloten tegen Groningen. Alleen maar bezig met aanvallen, met als dieptepunt dat driehoekje halverwege de eigen helft dat dom balverlies opleverde. Om zichzelf gezichtsverlies te besparen bleef hij ook nog lekker een minuutje op de grond liggen met een bijna-goal van Kirm tot gevolg.

Goeie voetballer, daar niet van, maar hij staat met de verkeerde instelling op het veld. Eerst maar eens de kerntaken goed uitvoeren. En leren koppen potverdikke.
Plaats reactie