Mitchell Dijks

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

De Generaal schreef:Mitchell is een hele grote belofte die al in Oranje onder de 17 jaar voetbalde als enige voetballer van Fc Volendam,
De grote 3 waar onder Ajax zat al jaren achter hem aan alleen zijn ouders vonden het beter om bij Volendam te rijpen.
Groot, sterk en zeer snel in zijn spelopbouw, heeft alleen doordat Daley Blind zich goed ontwikkelde weinig spelminuten gekregen. Ajax laat niet voor niets een optie open om hem terug te halen. Ik weet niet waar Hinkelpinkel hem heeft zien voetballen, maar dit is een topper in wording. Buiten dat het een leuke spontane jongen die altijd klaar staat om minder validen en kinderen een plezier te doen in zijn vrije tijd zal hij zeker van veel waarde zijn voor Heerenveen. Ik vind het geweldig dat hij naar Heerenveen komt!!......., geef hem de kans zich te ontwikkelen bij deze fantastische club!! :) :)
familie of vrienden?

Buiten het feit dat Dijks een hele aardige jongen is, wat jij zegt.
Was zijn transfer totaal niet nodig.
Daar waar we we raitala, aktaoui en kum hebben voor die positie. snap ik deze move totaal niet.
Moet toch niet zo zijn dat wij heerenveen spelers voor ajax gaan beter maken, terwijl onze eigen jeugd al jaren goed presteerd. Een links back moet je ten alle tijden zelf opleiden.
Wij zijn Heerenveen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lardy schreef: Ze hadden eerste moeten wachten totdat ze iemand gekocht hadden en daarna Dijks halen. Gewoon omdat hij dan niet de eerste is. Ahh. Op die manier. En wat nou als je jeugd niet goed genoeg is?

Tsjonge jonge, en nu eerst even nadenken voordat je reageert want je geeft aan mijn post niet te snappen.......
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Tikkieterug schreef: Dat er geen optie tot koop bedongen is vind ik dan wel weer opmerkelijk. Mocht hij een topseizoen draaien is er dus geen mogelijkheid om zijn dienstverband direct te verlengen en fungeer je als opleider voor Ajax.
Heel leuk en aardig een optie tot koop, maar wat nou als hij zelf niet naar sc Heerenveen wil?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een gratis bankzitter wellicht? Al kan het ook zomaar zijn dat hij iets toevoegt want verdedigend is het al jaren armoe troef. Hoe zeer we het ook niet zien zitten, het heeft geen zin zo'n jongen op voorhand af te branden. daar wordt niemand beter van.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Mitchell, welkom in de slangenkuil
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Die jongen moet gewoon een kans krijgen. Als je bij een topclub in de selectie zit kan je meestal wel aardig ballen.
Laat het maar zien in de voorbereiding.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

'K vind het zeker geen slechte zet van Hansma.
Nogmaals:
- Kruiswijk en Zomer (In de interne wandelgangen is men niet te spreken over Zomer) hebben nog een contract tot medio '14 en zouden dus zomaar deze zomer al kunnen vertrekken. Kruiswijk (de betere van deze 2) is daarnaast 2e in de pikorde achter Zomer en zal mbt speeltijd vast om zich heen kijken.
- Dijks kan zowel linkscentraal als linksback spelen. Raitala is niet geheel onomstreden (ook al verdient deze jongen mi nog steeds krediet aangezien zijn sterke punten niet worden gebruikt) en Aktaou is nog te onervaren. Blijkbaar is Aktaou nog niet klaar voor het grote werk, anders had hij afgelopen seizoen wel een kans gekregen (boven Kum/Kruiswijk op de back).
- Dijks heeft alle Oranje jeugdelftallen doorlopen, heeft fysiek, lengte en een redelijke inspeelbal.

Nadeel is dat er geen optie tot koop is bedongen. Echter, zullen er vast 'extra' voorwaarden zijn afgesproken. Ik kan me niet voorstellen dat je als SCH zijnde à la RKC een speler van ajax huurt om een speler van ajax sterker te maken. Het is geen Cuenca constructie (aantonen dat de gehuurde speler je selectie en niveau significant versterkt). Ik zie Dijks dan ook meer als een gezonde breedte versterking voor de verdediging en zie hem dan ook liever linkscentraal dan een Zomer.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Wizard schreef:' Cuenca
Is dat een begrip ergens voor, nog nooit gehoord.
Spijt heb je morgen maar!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ebiede schreef: Is dat een begrip ergens voor, nog nooit gehoord.
Ken de spelers van de Eredivisie en je weet waar het 'begrip' vandaan komt. Betreft een door ajax gehuurde speler van Barca.

edit: daarnaast is het huren van een verdediger geen rare gedachte wanneer je financiële middelen nog steeds beperkt zijn en er waarschijnlijk een gat in de begroting voor komend seizoen zit (wie wil een club nog sponsoren wanneer de leiding niet het Heerenveengevoel kan uitdragen waarmee je je als bedrijf en persoon wilt identificeren)
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ebiede schreef: Is dat een begrip ergens voor, nog nooit gehoord.
Afbeelding

Die linker speler is Messi trouwens :D.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Aha stom dat ik hem niet ken... Even opgezocht heeft in totaal 4 wedstrijden voor Ajax gespeeld.
Spijt heb je morgen maar!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ebiede schreef:Aha stom dat ik hem niet ken... Even opgezocht heeft in totaal 4 wedstrijden voor Ajax gespeeld.
Klopt.

Doodzonde dat de knie van die jongen problemen blijft geven, anders was hij een prima versterking voor Ajax geweest dit seizoen. Zoals Wizard het omschreef, was Cuenca, mits fit, een directe versterking geweest voor Ajax. Namelijk een betere rechtsbuiten dan de anderen die ze op die positie hebben laten spelen dit seizoen. (Lukaku, Sana, Boerigter, Schone)
baasje
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 09-03-2009 17:29
Locatie: Amsterdam

Bericht door baasje »

Lipton schreef: Heel leuk en aardig een optie tot koop, maar wat nou als hij zelf niet naar sc Heerenveen wil?
Dan kies je voor jeugd of zoek je iemand die wel graag naar Heerenveen wil.
Otsje P schreef: Doodzonde dat de knie van die jongen problemen blijft geven, anders was hij een prima versterking voor Ajax geweest dit seizoen.
Wat is er precies doodzonde, dat een speler van Ajax geblesseerd is? :lol:
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Spelers met veel potentie, lengte en kracht. Geen slecht transfer, wel een slechte 'transfer-constructie'. Maar dat laatste kan je eigenlijk pas beoordelen, na de transferdeadline. Als er niemand weggaat is dit een vreemde transfer. Als Raitala, Kruiswijk, Zomer (of meerdere hiervan) vertrekken is het wel weer logisch te noemen.

Tot die tijd ben ik positief over de speler.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

baasje schreef: Wat is er precies doodzonde, dat een speler van Ajax geblesseerd is? :lol:
Zonde voor die jongen, en zonde voor Ajax. Een club die na de revolutie aldaar ineens een voorbeeldclub is geworden, terwijl ze 7/8 jaren daarvoor vooral het voorbeeld waren van hoe je geen beleid voerde.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik zie hier staan dat hij een contract heeft tot 2014. Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat dat zijn contract bij Ajax is en niet zijn huurcontract van Heerenvee.
Na dit seizoen loopt zijn contract dan dus af. Als hij hier veel speeltijd krijg is er dus een kans dat hij tegen Ajax zegt 'alles mooi en aardig' maar hier heb ik niet 2 andere linksbacks voor me waarvan 1 (waarschijnlijk Blind) het uitstekend doet.
Het zou dan pas spannend worden als Blind nog een beter seizoen als afgelopen seizoen zou spelen en er interesse voor hem zou zijn vanuit het buitenland.
De club wordt er zonder optie tot koop op lange termijn zeker niet beter van.
Waarom de linksbackpositie discutabel is komt in mijn ogen doordat de linksback naast de grootste slappe zak van afgelopen seizoen moest ballen. Namelijk Zomer. Dan speel je niet alleen je eigen spel, maar moet je ook het nodige werk voor hem opknappen omdat hij wel mee naar voren wil af en toe, maar te traag is om als het tegenzit verdedigend op te kunnen treden.
Ik vond Raitala in de voorbereiding aanvallend vooral een aardige speler. Haalde regelmatig de achterlijn en had goede voorzetten. De reden dat hij verdedigend wel wat zwak is heb ik met het verhaal Zomer uitgelegd. Ik denk dat Dijks het naast Zomer echt niet beter gaat doen. En dan heb je aan hem dus ook weinig. Maar wel een extra speler bij de selectie die betaalt moet worden al is het maar huur.
Als Raitala nu bij voorbaat de strijd al gaat verliezen dan mag je dat met zijn lange contract dus al wel als miskoop bestempelen. Ik hoop dat hij alsnog een kans krijgt met een sterkere LCV naast zich.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Mackan68 schreef:Ik zie hier staan dat hij een contract heeft tot 2014. Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat dat zijn contract bij Ajax is en niet zijn huurcontract van Heerenveen.
Op basis van 2 woorden in Google, ik was zelf ook wel benieuwd of een aflopend contract misschien reden is voor het niet opnemen van een optie tot koop. Maar nee dus.
Ajacied Mitchell Dijks heeft vrijdag een nieuw contract bij Ajax getekend. De jonge verdediger verlengt zijn aflopende verbintenis met drie jaar. Dit meldt de officiële website van Ajax. Met zijn familie langs zijn zijde tekende hij een contract tot medio 2015. Sinds 2009/10 speelt de bijna 19-jarige verdediger in de Ajax-jeugd, dit seizoen komt hij uit voor de A1 van de Amsterdammers.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Meningen zijn hier aardig verdeelt over de "aanhuur" . Ik vind het geen goede set. Aktaou zou er wellicht nog niet klaar voor zijn... Misschien als ie 30 is! Feyenoord en Ajax zijn hier veel beter in: Je kan 16 zijn, 17 zijn of 22 zijn: je bent goed genoeg of je bent het niet. Aktaou moet of een kans krijgen of verhuren. Een jaar extra in de (verzwakte) beloftencompetitie maakt hem echt niet meer veel beter op deze leeftijd. Geldt voor meer talenten. Gouweleeuw had een jaar eerder ook al kunnen debuteren.

Dus Dijks huren en laten spelen in de eredivisie maakt SC Heerenveen op korte termijn sterker, maar op lange termijn zwakker.
Dit is trouwens een typische van Basten zoethouder (vond ik ook van De Ridder). Hij kent hem uit de jeugd en ziet het in hem zitten.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

teamplayer schreef: Dit is trouwens een typische van Basten zoethouder (vond ik ook van De Ridder). Hij kent hem uit de jeugd en ziet het in hem zitten.
Onzin volgens mij. Het is 9 jaar geleden dat MvB bij Ajax de beloften deed. Bovendien is Dijks nog niet eens zo lang bij Ajax, pas een jaar of 3.
De Generaal
Jeugdspeler
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-06-2013 13:06

Bericht door De Generaal »

Grutte Pier / Greate Pyr is terug......wat een boom van een kerel!! 8)
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Otsje P schreef: Onzin volgens mij. Het is 9 jaar geleden dat MvB bij Ajax de beloften deed. Bovendien is Dijks nog niet eens zo lang bij Ajax, pas een jaar of 3.
Inderdaad in zijn interview met Heerenveen TV zei Dijks dat hij van Basten nog niet kende.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Eigenlijk moet je geen breedte aankopen of aanhuringen hoeven doen. Die moeten in ieder geval uit je eigen opleiding kunnen doorstromen. Als je iemand haalt, moet het in principe een basisspeler zijn, Piet Keur-achtige rollen uitgezonderd.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Gekko schreef:Eigenlijk moet je geen breedte aankopen of aanhuringen hoeven doen. Die moeten in ieder geval uit je eigen opleiding kunnen doorstromen. Als je iemand haalt, moet het in principe een basisspeler zijn
Ik denk dan ook dat Dijks voor de basis is gehaald. Ze hebben niet het vertrouwen dat Raitala alsnog een speler gaat worden waar je op kunt bouwen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Op de eerste training vond ik Dijks behoorlijk lomp en sloom ogen. Ik hoop van harte dat ik het mis heb.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Calimero schreef:Op de eerste training vond ik Dijks behoorlijk lomp en sloom ogen. Ik hoop van harte dat ik het mis heb.
Ik vond hem juist redelijk snel in de wedstrijden die ik heb gezien.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Calimero schreef:Op de eerste training vond ik Dijks behoorlijk lomp en sloom ogen. Ik hoop van harte dat ik het mis heb.
Hij is natuurlijk ook bepaald geen 1 meter 64. Ik weet nog dat ik hem eens gezien heb tegen sc Heerenveen A1, toen had ik in eerste instantie echt zoiets van: moet dit nou de linksback worden van Ajax.? Maar hij is wel een prima verdediger, zeker voor het niveau van sc Heerenveen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Neymar schreef:Ik vond hem juist redelijk snel in de wedstrijden die ik heb gezien.
Ik stond aan de andere kant, waar de technische oefeningen werden uitgevoerd. Dat was niet echt om aan te zien.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Zaterdag nog uitgebreid met een Ajax fan over Dijks gesproken. Hij is ondanks zijn lengte erg snel, en is fysiek uiteraard erg sterk. Volgens hem is hij met een paar weken onomstreden. We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Otsje P schreef:Zaterdag nog uitgebreid met een Ajax fan over Dijks gesproken. Hij is ondanks zijn lengte erg snel, en is fysiek uiteraard erg sterk. Volgens hem is hij met een paar weken onomstreden. We gaan het zien.
Goede vriend van mij is ook een Ajax fan en hij is helemaal weg van Dijks. Hij moet het alleen niet té goed doen, anders wil Ajax hem terug :lol:.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vind Dijks veel meer het profiel hebben voor een centrale verdediger. Hij is groot en sterk (mi vereist voor een cv) en met zijn snelheid kan hij dan juist iets extra's brengen tov spelers met een soortgelijk postuur. Daarnaast ook nog eens linksbenig. Volgens mij zijn spelers die over al die eigenschappen beschikken behoorlijk schaars en gewild op de transfermarkt. Natuurlijk moet hij dan wel veel beter leren koppen en waarschijnlijk ook positioneel het één en ander oppakken maar op de langere termijn zie ik er meer een cv dan lb in.
De vraag is natuurlijk of Heerenveen als club zo'n traject moet starten, aangezien wij waarschijnlijk hem waarschijnlijk slechts één seizoen huren maar puur vanuit het individu geredeneerd denk ik dat er voor hem meer eer te behalen valt als linker centrale verdediger.
Plaats reactie