Mitchell Dijks

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Appie_M » 05-11-2013 16:09

Fanatic 4-ever schreef:Voor iemand die in de jeugd linksbuiten was, zijn zijn voorzetten wel echt dramatisch trouwens. Voor de rest doet ie het in mijn ogen prima.


Zijn slechte voorzet is waarschijnlijk een van de redenen dat hij linksback is geworden. Hoewel Wildschut en Van La Parra ook niet over een geweldige voorzet beschikken. Hier erger ik mij al weken aan, maar zondag in Utrecht werdt het wel heel pijnlijk duidelijk dat niemand in onze selectie een fatsoenlijke voorzet kan geven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Tikkieterug » 05-11-2013 16:33

Marco Pappa kan dat wel :lol:
Jaap
Avatar gebruiker
Tikkieterug
Selectiespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd op: 14-01-2013 15:30

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor oldtimer » 05-11-2013 17:00

Ja, maar hoe vaak komt die aan de bal als het er echt om gaat?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Appie_M » 05-11-2013 17:35

Ik betwijfel ten zeerste of Pappa ooit nog namens Heerenveen aan de bal zal komen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor john2p » 06-11-2013 01:24

@ Appie M ik twijfel niet meer, die gaat weg in de winterstop. Zeker als vBasten er dan nog is. Dat is nu toch wel duidelijk dat die het totaal niet in hem ziet zitten.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Appie_M » 06-11-2013 11:56

john2p schreef:@ Appie M ik twijfel niet meer, die gaat weg in de winterstop. Zeker als vBasten er dan nog is. Dat is nu toch wel duidelijk dat die het totaal niet in hem ziet zitten.


Ik denk dat je gelijk hebt. Het is voor alle partijen het beste als hij in de winterstop weggaat. Voor Pappa is het goed, want dan kan hij zijn carriëre weer oppakken na hier anderhalf jaar te hebben stilgestaan. Voor Heerenveen is het het beste, want dan kunnen ze weer een salaris van 3 á 4 ton schrappen waar ze toch geen gebruik van maken. En voor ons op het forum is het ook het beste, want dan kan die eeuwige discussie over wel of geen Pappa in de basis weer de prullenbak in.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Grimo » 06-11-2013 11:57

Volgens mij is dit het Mitchell Dijks topic en niet van Marco Pappa, die zijn eigen topic heeft.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Appie_M » 06-11-2013 12:25

Je hebt gelijk, excuses. 8) Ontopic dan maar weer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor john2p » 06-11-2013 13:08

Mijn excuses ook grimo :)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Grimo » 06-11-2013 13:13

:wink:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 09-11-2013 17:05

Als Raitala zo zou spelen werd hij de week erna op de tribune gezet. Dijks voegt voetballend niks toe, heeft een dramatische voorzet en kost je iedere week een goal. Van Basten, wissels zijn niet blind hoor, die zien basisspelers iedere week falen. Raitala is beter dan Dijks, op alle fronten. Alleen Raitala krijgt geen vertrouwen, maar daar is van Basten een ster in om dat te ontnemen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor frisianbadboy » 09-11-2013 17:07

Ik ben het toch verrassend vaak met je eens Lardy.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 09-11-2013 17:09

frisianbadboy schreef:Ik ben het toch verrassend vaak met je eens Lardy.


Je bent niet de enigste. :D
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor 1983 » 09-11-2013 17:14

Ik heb Dijks anders nog niet een keer zo slecht zien spelen als Raitala vorig seizoen. Verder, kun je mij 10 voorbeelden geven waaruit de aanvallende kwaliteiten van Raitala is gebleken? als je maar tot 5 kan komen vind ik het ook goed.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor frisianbadboy » 09-11-2013 17:19

Ik verbaas me werkelijk week in week uit dat we op bepaalde posities zulke zwakke voetballers hebben staan terwijl op diezelfde posities betere voetballers voor handen zijn.

Zo is Raitala technisch zoveel beter dan Dijks. Geef een Raitala vertrouwen en hij gaat goed spelen. Zo heb je Eikrem in plaats van van den Berg of de Roon. Geef Eikrem het vertrouwen en hij kan voetballen. Zo heb je voor op de vleugel Pappa in plaats van beperkte voetballers als Wildschut. Geef zo'n Pappa vertrouwen en hij kan een sensatie worden.

Maar onze trainer geeft geen vertrouwen waardoor spelers nooit beter gaan functioneren. Hij heeft gelijk als hij in de telegraaf zegt geen spelers beter te kunnen maken. Om spelers beter te laten functioneren moet je spelers vertrouwen geven meneer van Basten. Ik zag het wel zitten met al deze spelers en ik weet zeker dat een Foppe de Haan met het aanwezige materiaal voor andere spelers had gekozen en ook aantrekkelijker spel zou laten zien wat in deze zwakke competitie ook nog zou leiden tot een hogere positie op de ranglijst.

En voor mensen weer als reden gebruiken dat de genoemde favoriete spelers niet altijd even sterk spelen. Met ons gebrek aan vastigheden en het ontbreken van een duidelijke visie en spelopvatting zal geen enkele speler ooit goed gaan voetballen. Dat zal uiteindelijk bij elke speler onzekerheid in het spel gaan komen. Spelers moeten weten waar ze aan toe zijn en het idee hebben dat ze een eerlijke kans krijgen van een trainer. Er zijn de nodige voetballers die geen eerlijke kans krijgen onder deze trainer. Geef spelers aandacht, ga met ze aan de slag en ontwikkel een spelstijl en train daar op. Dag in dag uit. Sleep automatismen in je spel en ik ben er van overtuigt dat met de bovengenoemde spelers we echt een prachtig seizoen tegemoet zouden kunnen gaan.
Laatst bijgewerkt door frisianbadboy op 09-11-2013 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor 1983 » 09-11-2013 17:23

Raitala technisch beter, nou dat heeft ie goed verborgen weten te houden vorig seizoen. Over Eikrem ben ik het geheel met je eens. Verder allemaal speculatie waar je niets aan hebt. En je bent de kritiek die er was op het spel toen Foppe trainer was allang weer vergeten zeker? Foppe is passe.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 09-11-2013 17:26

frisianbadboy schreef:Ik verbaas me werkelijk week in week uit dat we op bepaalde posities zulke zwakke voetballers hebben staan terwijl op diezelfde posities betere voetballers voor handen zijn.

Zo is Raitala technisch zoveel beter dan Dijks. Geef een Raitala vertrouwen en hij gaat goed spelen. Zo heb je Eikrem in plaats van van den Berg of de Roon. Geef Eikrem het vertrouwen en hij kan voetballen. Zo heb je voor op de vleugel Pappa in plaats van beperkte voetballers als Wildschut. Geef zo'n Pappa vertrouwen en hij kan een sensatie worden.

Maar onze trainer geeft geen vertrouwen waardoor spelers nooit beter gaan functioneren. Hij heeft gelijk als hij in de telegraaf zegt geen spelers beter te kunnen maken. Om spelers beter te laten functioneren moet je spelers vertrouwen geven meneer van Basten. Ik zag het wel zitten met al deze spelers en ik weet zeker dat een Foppe de Haan met het aanwezige materiaal voor andere spelers had gekozen en ook aantrekkelijker spel zou laten zien wat in deze zwakke competitie ook nog zou leiden tot een hogere positie op de ranglijst.


Sluit me helemaal aan bij jou woorden , we kunnen wekelijks zoveel beter voetbal zien maar dat gaat onder deze trainer niet gebeuren . Jammer maar helaas...
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor frisianbadboy » 09-11-2013 17:33

Raitala technisch beter, nou dat heeft ie goed verborgen weten te houden vorig seizoen. Over Eikrem ben ik het geheel met je eens. Verder allemaal speculatie waar je niets aan hebt. En je bent de kritiek die er was op het spel toen Foppe trainer was allang weer vergeten zeker? Foppe is passe.


Ik zeg nergens dat Foppe de Haan terug moet. Ik wil er mee aan geven dat je met een trainer die vastigheden in het spel legt, op automatismen en een vast speltype traint spelers ook beter maakt. In zo'n klimaat voelen spelers zich prettiger en met vastigheden geef je spelers vertrouwen. Met vertrouwen ga je beter spelen.

En ja als je goed hebt gekeken dan heb je gezien dat Raitala inderdaad technisch zoveel beter is dan Dijks. Maar Raitala heeft nooit het vertrouwen gehad van van Basten. Dijks maakt net zoveel fouten als Raitala. Ik durf zelfs de stelling aan dat Dijks ons al meer tegendoelpunten heeft gekost dan Raitala.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor john2p » 09-11-2013 18:42

Dat gaan we toch niet werkelijk menen. Raitala een betere, technische voetballer? Sorry het gaat van hot naar her. Eerst heeft die Pappa niet voldoende kansen gekregen (discutabel, maar ik kan het nog wel volgen). Maar nu ook nog eens Raitala. Die heeft WEL voldoende kansen gekregen. En die heeft werkelijk waar gewoon gefaald op de linksbackplek.

Sommigen hebben echt hun stokpaardjes (ik ook overigens LOL). Maar die Raitala moet nou niet ook nog eens de inzet worden of vBasten nu wel of niet functioneert. Ik kan me zoveel situaties herinneren, waarin die heeft geschutterd, niet normaal.

En ik vind Dijks zeker een klasse beter. Ik weet ook niet wat iedereen heeft over zijn techniek. Zijn balaannames zijn altijd goed, denkt vooruit, is tactisch sterk. Zwaktes zijn koppen, en matige voorzet. Maar goed dat geldt ook voor de buitenspelers. Maar gisteren zorgde hij er gewoon voor dat die castelen nagenoeg onzichtbaar was.

Laten we maar weer eens voor de gein een opstelling maken met AL de wensen van de Raitala en Pappa mensen:
Nordfeldt
vAnholt Otigba/Kruiswijk Raitala
Eikrem V.d. Berg Ziyech
Slagveer/vlaParra Finnbogason Pappa


Veel plezier met de linkerkant...... ziet er erg voetballend uit. Probleem is wie er gaat verdedigen. Ik zou het wel weten als trainer van de tegenstander. Heel veel druk op onze linkerkant. v.d. Berg die zich een slag in de rondte loopt. En iedereen ziet dat de gaten niet meer te belopen zijn......
Laatst bijgewerkt door john2p op 09-11-2013 19:06, in het totaal 3 keer bewerkt
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor john2p » 09-11-2013 18:44

Het enige is dus, dat ik Eikrem voor de Roon zou zetten. maar het is wel riskant. Maar enig risico is op zich niet erg. Maar ook nog eens Pappa en Raitala erbij?
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor pes5 » 09-11-2013 18:53

Chapeau voor je goed onderbouwde posts John, maar het heeft geen zin.

Alles wordt er hier door een aantal bijgehaald om Van Basten aan te vallen...

Toppunt is het Pappa verhaal van Lardy en RuudvanHuntelaar en Mackan die boos is op Van Basten omdat ie in een thuiswedstrijd de zieke Van Anholt eruit haalde voor Kum. Hij wilde Nwofor zijn debuut zien maken :lol:
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Grimo » 09-11-2013 18:57

john2p schreef:Het enige is dus, dat ik Eikrem voor de Roon zou zetten. maar het is wel riskant. Maar enig risico is op zich niet erg. Maar ook nog eens Pappa en Raitala erbij?



Raitala is toch die speler die Hansma al jaren op zijn lijstje had staan? Die verdediger die elke wedstrijd meer verkeerd staat dan goed? Raitala en Pappa zijn Hansma's grootste miskopen. Maar de van Basten bashers grijpen nu ook al deze zwakke back aan om hun ongenoegen te uiten.

Dijks is een prima back voor Heerenveen, 20 jaar kan alleen nog maar beter worden. Speelde gister een prima pot en speelde zijn directie super snelle tegenstander Castelen uit de wedstrijd.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor john2p » 09-11-2013 19:04

@ Pes5 en Grimo,

het gaat me helemaal niet om dat men niet kritisch mag/kan zijn op vBasten. Ook ik heb voldoende momenten dat ik op zijn minst mijn twijfels heb over bepaalde keuzes. Met name de wissel Eikrem snap ik niet. En soms ook de spelopvatting niet. Of vBasten daarom ook moet blijven of niet, dat weet ik ook niet zeker.

Maar de soms oneigelijke argumenten vind ik wel vreemd.

We hebben het over een Pappa, die misschien meer warmte nodig heeft (figuurlijk en letterlijk), maar daar weet ik 100% zeker van dat ook Jan de Jonge niet te spreken was over zijn inzet en manier van spelen. Aan de bal doet hij heus leuke dingen, maar echt niet van het niveau Ziyech, zoals sommigen het er van lijken te maken. Hij is ook niet voor niets afgetest door FC Twente, die hem meer dan een jaar intensief hebben gevolgd.

Over Raitala is echt verbazingwekkend, die heeft echt een aantal keren in de basis gestaan, plus voldoende invalbeurten, het was gewoon niet goed.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor 1983 » 09-11-2013 19:09

frisianbadboy schreef:En ja als je goed hebt gekeken dan heb je gezien dat Raitala inderdaad technisch zoveel beter is dan Dijks. Maar Raitala heeft nooit het vertrouwen gehad van van Basten. Dijks maakt net zoveel fouten als Raitala. Ik durf zelfs de stelling aan dat Dijks ons al meer tegendoelpunten heeft gekost dan Raitala.

Ja, ik heb even snel in het Raitala topic gekeken. Daarin zeg jij dat van o.a. hem afscheid moet wordend genomen. En nu ga je zeggen dat ie niet genoeg kansen en geen vertrouwen heeft gekregen. Als van Basten hem zou opstellen en hij speelt hetzelfde klaar als vorig seizoen, dan zou je daarop zeiken. Jij roept maar net hoe de wind waait om kritiek op van Basten te uiten. Totaal niet serieus te nemen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor dirk3 » 09-11-2013 19:11

Dijks is een prima back voor Heerenveen, 20 jaar kan alleen nog maar beter worden. Speelde gister een prima pot en speelde zijn directie super snelle tegenstander Castelen uit de wedstrijd.


Kan niet koppen, haalt domme gele en rode kaarten en heeft geen voorzet in huis. Ook niet als hij alle tijd heeft om aan te leggen, zie VVV. Gisteren ook afgetroefd bij de tweede goal en dat gebeurt m vaker. Maar heeft veel krediet bij zijn baas. Waarschijnlijk zoveel dat er voor de rest niets meer overblijft.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor frisianbadboy » 09-11-2013 19:21

Ja, ik heb even snel in het Raitala topic gekeken. Daarin zeg jij dat van o.a. hem afscheid moet wordend genomen. En nu ga je zeggen dat ie niet genoeg kansen en geen vertrouwen heeft gekregen. Als van Basten hem zou opstellen en hij speelt hetzelfde klaar als vorig seizoen, dan zou je daarop zeiken. Jij roept maar net hoe de wind waait om kritiek op van Basten te uiten. Totaal niet serieus te nemen.


Waar zeg ik dat ik Raitala een fantastische speler vind? Ik zeg dat Raitala beter is dan Dijks. Technisch veel beter onderlegd en beslist meer spelinzicht. Ik kies altijd voor de betere technische spelers. Ik wil voetbal zien op basis van techniek en goed veldspel. Ik wil geen middelmatige harde werkers op een veld die niet eens de bal onder controle hebben. IK wil voetballers als Ziyech, Eikrem en Pappa. Ik wil goals als de 5 - 1 van afgelopen week. Een mooie steekbal/lob zoals die van Pappa in de uitwedstrijd bij VVV Venlo. Of was je dat alweer vergeten? Heb je Eikrem zien voetballen in Noorwegen en bij Molde en bij nationale elftallen van Noorwegen? Als je dat ziet dan kun je niet met droge ogen nog beweren dat van Basten de juiste keuzes maakt met spelers als van den Berg, Wildschut en Dijks.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor 1983 » 09-11-2013 19:59

Waarom zit je er nou allemaal andere namen erbij te halen, we hadden het hier over Dijks vs Raitala. Jij loopt te draaien, want je vermelde hier dat je het zo ontzettend eens was met Lardy. Wat er dus op neer kwam dat als Raitala meer kans en vertrouwen zou krijgen van de trainer, het een prima back zou zijn voor scH. Dat terwijl je het vorig jaar niks vond en hij beter kon worden verkocht. Raitala bracht aanvallend ook bijzonder weinig en was m.i. verdedigend stukken minder dan Dijks. Dijks kan nog leren, Raital wordt niet meer beter op zijn 25e. etc. daarom heb ik liever Dijks. Ik vind het verschil in techniek tussen hun echt minimaal, slof die Raitala zo'n technisch begaafde speler is ( :roll: ). Maar goed ik ben natuurlijk niet zo'n enorme kenner zoals jij.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor pes5 » 09-11-2013 20:00

Raitala schoot anders die bal tegen Groningen vorig jaar wel technisch prima in :lol:
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Lardy » 09-11-2013 20:22

Maar 1983, Dijks wandelt eind van het jaar de deur uit en Raitala heb je geld voor betaald en staat onder contract. Hoezo Dijks heeft de toekomst.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Mitchell Dijks

Berichtdoor Grimo » 09-11-2013 20:29

Man, man ik snap werkelijk waar niet waar dit gezeik van komt. Over een Raitala die bij de beloften amper wat laat zien. Net zoals de keren dat hij vorig jaar speelde en werkelijk geen idee had hoe hij zich moest opstellen. We hebben eindelijk weer eens gewonnen na drie drama wedstrijden. Maar nee we gaan lopen zeiken over spelers die niet spelen en die ook niks laten zien in de beloften.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten