Mitchell Dijks

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

‘Heetgebakerde’ Dijks aan de slag met mental coach: ‘Het helpt echt’

Vrijdag, 27 september 2013 om 10:40

SC Heerenveen huurt Mitchell Dijks van Ajax en de start van de verdediger in Friesland was niet om over naar huis te schrijven. De 21-jarige Dijks kreeg al twee rode kaarten, maar donderdag speelde hij in de beker tegen FC Twente (3-0) een sterke wedstrijd. In gesprek met NUsport zegt Dijks dat hij geleerd heeft van zijn fouten en dat hij met een mental coach aan de slag is gegaan.

“De mental coach traint mijn ademhaling, mijn balans. Dat soort dingen”, laat Dijks optekenen. “Als iets echt verkeerd gaat ben ik een heetgebakerd mannetje. Maar dankzij die ademhalingsoefeningen kan ik mezelf nu onder controle houden. Dat klinkt raar, maar het helpt echt.”

De jeugdinternational speelde dit seizoen vier competitiewedstrijden voor sc Heerenveen. In zijn eerste duel, thuis tegen AZ (4-2), kreeg hij twintig minuten voor tijd een rode kaart. Op 15 september was het ook tegen FC Groningen (eveneens 4-2) raak, destijds moest hij al na een halfuur inrukken.
Pshychipratertje erbij en klaar is't! :D
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Haha @Force had net het artikel ook gelezen bij nusport.

Wat ik wel goed vind is dat er kennelijk op dinsdags` veel individuele training is. Dat is denk ik ook voor een teamsport goed.

Hier is overigens het hele artikel te lezen: http://www.nusport.nl/voetbal/3586424/d ... trole.html
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

john2p schreef: Wat ik wel goed vind is dat er kennelijk op dinsdags` veel individuele training is. Dat is denk ik ook voor een teamsport goed.
Dat is een hele, hele goede zaak. Op dat gebied loopt het voetbal nog altijd ver achter, maar dit zijn goede berichten. Ik had al ergens gelezen dat v. Basten een kopgalg had laten installeren, goede zaak. Hoe meer basistechnieken je goed onder de knie hebt, hoe completer je wordt als voetballer.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@ Otsje P ben ik helemaal met je eens. Dat is denk ik ook de enige manier om de kwaliteit weer omhoog te krikken. Het begint toch bij de individuele kwaliteit van de speler. Ook spelers kunnen zich NA hun twintigste doorontwikkelen met heel veel individueel gerichte aandacht. Good old Wiel Coerver had dat al door. Het is en blijft merkwaardig dat die man zo verketterd is geweest bij de KNVB.
baasje
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 09-03-2009 17:29
Locatie: Amsterdam

Bericht door baasje »

Speelde een puike partij vanmiddag. Mijn complimenten!
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

baasje schreef:Speelde een puike partij vanmiddag. Mijn complimenten!
Tegengoal was wel zijn fout. Verder kan hij me redelijk bekoren.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Nou tegengoal, vond ik vooral Zomer zijn fout, die als een juffertje doordekte. Dijks was gewoon erg sterk tegen Lukoki.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

En een hele goede reactie na afloop van de wedstrijd: " we worden kampioen" hahaha
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

john2p schreef:Nou tegengoal, vond ik vooral Zomer zijn fout, die als een juffertje doordekte. Dijks was gewoon erg sterk tegen Lukoki.
Dijks stond bij tegengoal aan de verkeerde kant van zijn man ( Lukoki ), dat Zomer vervolgens vergeet in te grijpen mag geen verrassing zijn :( Verder speelde Dijks idd een prima pot.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@Edwin4ever, ik heb nu paar keer de samenvatting teruggezien. En ik zie ook dat Dijks aan de verkeerde kant van Lukoki kwam. Maar er ging een rare actie van Wildschut aan vooraf, die twee man wilde uitspelen en halverwege de helft van Cambuur ontzettend dom balverlies leed.

Dijks was in de voorwaartse beweging om mee te doen aan het aanvaslspel. Lukoki ontving de afgeslagen bal rond de middencirkel, dus vrij in het midden en liep heel snel door. Dijks moest dus van buiten naar binnen komen (dus stond niet verkeerd, maar dacht wrs. dat Zomer zou doordekken, wat hij natuurlijk niet deed) en deed eigenlijk tactisch iets heel slim. Omdat hij zag dat hij aan de verkeerde kant van Lukoki stond, liep hij schuin door naar de andere cambuur aanvaller, ik meen Hemming. Om Lukoki aan Zomer over te laten. Eigenlijk was er niets aan de hand want beide aanvallers waren nu gedekt. Maar mijn god wat liet Zomer zich uitspelen. Niet normaal.

En ik heb nu niet door een antiZomer bril gekeken. Maar ik reken dit doelpunt wel degelijk Zomer voor de volle honderd procent aan. Hij stak niet eens zijn voet uit.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Dijks staat ook in het elftal van de week (telegraaf) dus hij heeft gewoon degelijk gespeeld.

Waar ik me juist dusdanig aan gestoord heb is Zomer de man is zo traag als een bejaarde met een rollator en zorgt er voor dat er gaten in de linies vallen, en het meest storende vind ik nog wel dat gebaar "iedereen naar voren" en dan zelf blijven staan of naar achteren lopen.

Kruiswijk kom snel terug we hebben je nodig.

Wat Dijks betreft hij kan mij steeds meer bekoren als je een speedy gonzalez als lukoki gewoon onder controle hebt gedurende wedstrijd dan doe je het gewoon goed hij mist alleen de rugdekking van een betere verdediger nl. Kruiswijk.
Laatst gewijzigd door vries153 op 30-09-2013 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Vond hem gister onze beste man en dus voor ons de man van de wedstrijd. Goede pot van zijn kant.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

john2p schreef:@Edwin4ever, ik heb nu paar keer de samenvatting teruggezien. En ik zie ook dat Dijks aan de verkeerde kant van Lukoki kwam. Maar er ging een rare actie van Wildschut aan vooraf, die twee man wilde uitspelen en halverwege de helft van Cambuur ontzettend dom balverlies leed.

Dijks was in de voorwaartse beweging om mee te doen aan het aanvaslspel. Lukoki ontving de afgeslagen bal rond de middencirkel, dus vrij in het midden en liep heel snel door. Dijks moest dus van buiten naar binnen komen (dus stond niet verkeerd, maar dacht wrs. dat Zomer zou doordekken, wat hij natuurlijk niet deed) en deed eigenlijk tactisch iets heel slim. Omdat hij zag dat hij aan de verkeerde kant van Lukoki stond, liep hij schuin door naar de andere cambuur aanvaller, ik meen Hemming. Om Lukoki aan Zomer over te laten. Eigenlijk was er niets aan de hand want beide aanvallers waren nu gedekt. Maar mijn god wat liet Zomer zich uitspelen. Niet normaal.

En ik heb nu niet door een antiZomer bril gekeken. Maar ik reken dit doelpunt wel degelijk Zomer voor de volle honderd procent aan. Hij stak niet eens zijn voet uit.
Je analyse wat betreft Dijks is helemaal juist, ik heb dat net nog even gecontroleerd aan de hand van de beelden. Op de loopactie van Dijks was niets aan te merken, het was integendeel goed vooruit denken.
Dat Zomer geen been uitstak klopt dan weer niet, dat deed hij wel degelijk. Hij begon nog wel aan een soort sliding, maar kwam daarmee veel te laat.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@oldtimer je hebt gelijk... heb ik toch teveel door een antiZomerbril gekeken. Maar om het goed te maken. Voor de sliding liet hij zich wel heel kinderlijk uitspelen... :D
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Zie Dijks ook in het elftal van de week staan van de Telegraaf. Nu zegt me dat niet zo veel, maar ook ik vond Dijks meer dan uitstekend spelen. De snelle Ibara heeft weinig tot niks uit kunnen richten. Prima pot, van deze prima huurling.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@Otsje P en niet alleen bij de Telegraaf ook van nusport een hoog cijfer gegeven. Het zegt in ieder gevald at hij positief opvalt. En dat viel mij de laatste drie wedstrijden ook op.
Hij lijkt zelfs het koppen beter onder de knie te krijgen, waardoor hij nu ook echt een meerwaarde bij corners/vrije trappen heeft. Ik vind hem tactisch ook best slim (zie ook mijn vorige post toen tegen Cambuur). Kortom een speler die twee domme rode kaarten snel achter elkaar heeft gekregen in het begin. Echter als je in alle rust die rode kaarten bekijkt is de eerste echt vanwege een smerige overtreding en de tweede door onhandig uitglijden.
Nu laat hij zijn waarde blijken. Eigenlijk hoop ik dat Ajax hem niet terug hoeft en hem aan ons wil verkopen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

john2p schreef: Hij lijkt zelfs het koppen beter onder de knie te krijgen, waardoor hij nu ook echt een meerwaarde bij corners/vrije trappen heeft.
Zou de individuele extra koptraining nu al effect hebben? Maar inderdaad, ik dacht zaterdag ook al dat het zowaar op koppen begon te lijken. Als je niet kunt koppen, dan zal je het ook zo veel mogelijk proberen te ontwijken, omdat het gewoon pijn doet als je hem constant verkeerd raakt. Als je het echter goed kunt, technisch gezien, dan is het ook tof om te doen.

Een makker van mij leek vroeger wel een magneet in zijn kop te hebben. Op de één of andere manier viel elke bal op zijn hoofd. Hij kon ook gewoon goed koppen, en ging er dus ook altijd vol voor. Net als Otigba eigenlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Dijks speelde heel behoorlijk. Als dit zich zo doorzet hoop ik dat de club hem over kan nemen van Ajax. Daar zal hij in principe niet aan de bak komen immers.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Zou mooi zijn als we Dijks over kunnen nemen van Ajax, dan zou de linksbackpositie eindelijk weer eens niet ter discussie staan. Hoop alleen wel dat die 2 rode kaarten in 3 wedstrijden aan het begin van het seizoen slechts een incident waren en geen trend.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Appie_M schreef:Zou mooi zijn als we Dijks over kunnen nemen van Ajax, dan zou de linksbackpositie eindelijk weer eens niet ter discussie staan. Hoop alleen wel dat die 2 rode kaarten in 3 wedstrijden aan het begin van het seizoen slechts een incident waren en geen trend.

In de waan van het moment dacht ik ook na die twee rode kaarten, dat we een houthakker binnen hadden gehaald. Maar Als je achteraf nog eens kijkt en analyseert zijn het twee losstaande overtredingen. De eerste echt een hele domme en dus ok terechte rode kaart. En ik vermoed dat hij overgeconcentreerd was om zich in de eerste wedstrijd te laten zien aan het publek.

De tweede was dom op een andere manier. Hij gleed uit, wat veel spelers hadden en hebben op dit veld en grijpt dat ongelukkig zijn tegenstander. Niet goed natuurlijk en ook terechte strafschop. Ik vond wel (ook achter af :P), dat de rode kaart best overdone was. Dat had de scheidsrechter ook met geel kunnen afdoen. In ieder geval toont Dijks in de afgelopen serie aan dat hij qua spel echt wat toevoegt en dat hij best beheerst kan verdedigen. Kortom een aanwinst denk ik.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Interview met Dijks te lezen op de website van Nieuw Noord:
Hij ziet eruit als een robuuste kerel en mensen hebben dan ook snel hun oordeel klaar. Lang haar, tattoos en ook niet de kleinste van het stel: Mitchell Dijks moet wel een jongen zijn die weinig gevoel kent en zich met veel randzaken in het leven bezig houdt. Niets is minder waar. Wie de 20-jarige verdediger even goed bekijkt, ziet dat zijn ‘stoere arm vol tekeningen’ eigenlijk een arm is vol met verhalen en betekenissen. “En als ik alles moet uitleggen, dan zijn we de halve middag nog wel bezig”, zo lacht Dijks er zelf om. Wanneer zijn arm even vluchtig wordt bekeken, is al snel één ding duidelijk: de familie Dijks is enorm belangrijk voor de linksback.

Ondanks dat hij nog maar kort bij dé club uit Friesland speelt, heeft Dijks toch al een onvergetelijke wedstrijd meegemaakt: sc Heerenveen tegen dé aartsrivaal Cambuur. Een wedstrijd die dertien jaar niet gespeeld was, en dat viel ook Dijks op. “Je kon echt merken dat het onwijs leeft hier in Friesland. De sfeer was ongelofelijk en ook de supporters waren helemaal gespannen voor deze wedstrijd. Ik durf wel te zeggen dat deze wedstrijd naast Ajax – Feyenoord eigenlijk wel dé meest beladen wedstrijd van Nederland is. We speelden niet goed maar wonnen wel, en dat was het enige wat gold voor de aanhang. Het is mooi dat wij ze dat konden geven.” Dijks denkt na. “Wat ik trouwens wel dom vind is dat ‘die lui’ niet door Heerenveen durven te rijden. Wat een aanstellers.”

Hoewel Dijks nog twee jaar contract heeft bij de huidige landskampioen Ajax, speelt hij dit seizoen op huurbasis voor sc Heerenveen. De Friese trots was de club waarmee Dijks zich gelijk verbonden voelde. “Het is een warme en vriendelijke club. Ik hoefde niet te twijfelen toen Heerenveen bij mijn zaakwaarnemer aanklopte. De deal was dan ook snel in kannen en kruiken”, aldus Dijks. Hoewel de jonge huurling mocht rekenen op interesse van onder andere FC Twente, PSV Eindhoven, AZ Alkmaar en FC Utrecht, is hij toch speler van de Friese club. “Geen moeilijke keuze”, zo vindt Dijks zelf. “Zowel Twente, PSV en AZ wilden mij overnemen van Ajax, iets dat voor mij absoluut geen optie was. Ik wil eerst een seizoen op huurbasis spelen, en als ik dan volgend seizoen nog niet kan rekenen op speeltijd bij Ajax is een koop pas een optie.” En wie de eerst gegadigde is? “Op het moment dat ik volgend jaar niet bij Ajax kan spelen, dan wil ik ontzettend graag in Heerenveen blijven. Want dit is toch wel mijn tweede thuis geworden.”

Figuurlijk werd Heerenveen de tweede thuisbasis van Mitchell Dijks, letterlijk zijn eerste. Sinds deze zomer deelt hij een huis met doelman Chiel Kramer, die ook overkwam van Ajax, maar dan transfervrij. “Chiel en ik lijken soms net een getrouwd stel. We doen alles samen en staan bijvoorbeeld regelmatig te discussiëren in de winkel over wat we vanavond weer moeten eten. En ja, Chiel moet dan koken. Want ik kan dat niet” aldus de verdediger wiens bijnaam ‘diva’ is. “De bijnaam diva is niet omdat ik me als een vrouw gedraag hoor, maar het is omdat ik altijd speciale maaltijden krijg vanwege mijn glutenallergie. Nee, een vrouw ben ik zeker niet. Ik kan niet goed koken en ga nog wekelijks met een vuilniszak vieze was naar mijn moeder om dat weer schoon mee terug te krijgen” vertelt Dijks zonder schaamte.

Het prachtige Heerenveen als thuis, doet Dijks goed. “Het is hier rustig en eigenlijk kun je hier niet zoveel doen. Ik kom hier echt tot rust en merk dat het mij als persoon enorm goed doet. Wanneer ik mij verveel, pak ik mijn vishengel en ga ik lekker zitten vissen in de gracht. Dan vang ik ook zo nu en dan nog eens een klein visje.”

De entree van Mitchell Dijks bij sc Heerenveen wordt toch enigszins negatief bestempeld. “Zo nu en dan hoor ik de mensen om mij heen wel fluisteren: ‘dat is toch die jongen met die twee rode kaarten?’” Iets wat niet in verhouding staat met de persoon die Dijks werkelijk is. “Ik wilde mezelf te graag bewijzen, de basisplaats wou ik snel zeker stellen. En in dat enthousiasme pakte ik die rode kaarten. Onwijs dom en raar, want daarvoor had ik nog nooit een rode kaart in mijn voetbalcarrière gehad. Ik ben gelijk met een coach bezig gegaan en ben nu veel rustiger, waardoor ik mijn hoofd er beter bij kan houden.”

Zijn grote idool is Zlaten Ibrahimovic, zijn grote voorbeeld is Jordi Alba en in zijn dromen speelt Dijks bij AC Milan. “Ik denk dat het daarom ook mijn favoriete club is.” Maar voordat Dijks zijn droom ziet uitkomen moet er nog veel verbeterd worden, zo weet de diva zelf. “Ik train wekelijks met Marco van Basten op het koppen, en dat gaat gelukkig al wat beter. Ik heb daar nooit veel op getraind dus dat is dan ook mijn zwakte. Vroeger was ik een linksbuiten en daarom hou ik er ook van om me regelmatig met de aanval te bemoeien en proberen op te stomen om een voorzet te kunnen geven.” Buiten de training om is de jonge voetballer vaak nog aan het dollen en trainen met Pelé van Anholt. “We roepen elkaar vaak voor de training al om achteraf nog een stuk of wat oefeningen extra te doen. Beiden zijn we erg gemotiveerd om veel beter te worden dan we nu zijn. We zijn echte maatjes.”

Mitchell Dijks is niet bang om een ambitie voor het huidige seizoen bij sc Heerenveen uit te spreken. “We moeten toch wel in de top 5 kunnen eindigen met de kwaliteit die wij hebben in onze selectie. En kampioen? Ach, waarom ook niet?” grapt Dijks.

Over de sfeer van Nieuw Noord in het stadion is de huurling wel te spreken. “Ze steunen je altijd, of je nou voor of achter staat. Soms kunnen ze echt de twaalfde man zijn die je nodig hebt. Toch mag het van mij af en toe nog wel wat harder, dat vind ik wel mooi”, aldus Dijks. Het enige wat de vrijgezel Dijks iets tegenvalt, is het feit dat hij niet echt hoeft rond te kijken voor een leuke dame. “Ik kijk wel eens rond in het stadion of er misschien een mooie vrouw tussen zit toevallig, het jammere is dat ik toch meestal wat grijze hoofden zie.” Dijks lacht er zelf om. “Maar ook die supporters moet je hebben natuurlijk, ze zijn goed voor het applaus.”

De pas 20-jarige linksback heeft nog wel één wens voor zijn tijd in het Abe Lenstra Stadion. “Ik hoop dat Nieuw Noord snel een lied voor mij door het stadion scandeert, dat zou me echt heel erg tof lijken.”
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Snel naar Amsterdam deze jongen, kan er helemaal niks van.
- Staat regelmatig aan de verkeerde kant te dekken
- Met zijn lengte verliest hij veel kopduels
- Maakt veel onnodige overtredingen
- Als opkomende back voegt hij weinig toe.
- En als hij opkomt is de voorzet zelden tot nooit goed
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Een prima back, moeilijk te passeren en durft mee op te komen.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Vorig jaar zaten we allemaal te zeuren over Raitala en nu kan Dijks er weer niets van. Hij heeft af en toe nog foutjes omdat hij te jong is en ja, zijn voorzetten zijn niet geweldig maar dat zijn die van Wildschut en VlP ook niet. Ik vindt het wel een leuke back voor Heerenveen, hoop dat we hem hier kunnen houden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ik ben helemaal niet zo negatief over deze jongen. Dat hij zo vaak aan de verkeerde kant staat, vind ik nog wel meevallen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat van vAnholt meer vind de afgelopen wedstrijden.
Koppen kan inderdaad beter, net als de voortzetting. Maar hij is lekker fel in de duels net als Pele.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Koppen is inderdaad een zwakte van hem, maar ik moet zeggen dat ik er wel verbetering in zie. Hij traint er hard op en dat is een goede instelling. Het gaat wel goed komen met die jongen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik hoop dat we hem na dit jaar kunnen halen. Raitala moeten we zien te slijten en dan hebben we met Dijks en Aktaou één degelijke back en een talent erachter. Precies zoals het moet zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hij is bovendien nog maar 20, hij kan nog genoeg bijleren. Er is zeker nog genoeg ruimte voor verbetering, maar het valt mij tot nu toe alleszins mee. Natuurlijk maakt ie fouten, maar wie doet dat nou niet bij Heerenveen. Ik zie ook genoeg goed gaan bij hem. Hij is nu al beter dan Raitala, die 5 jaar ouder is en die niet meer beter gaat worden. Dijks kan nog 'groeien', het is geen speler voor Ajax die genoeg backs hebben. Dus ik denk dat je hem straks wel voor een aantal jaar vast kan leggen, zou mooi zijn. Tackelen we eindelijk eens dat probleem op links achterin.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Maakt af en toe zijn foutjes maar ik vind het Dijks tot nog toe prima doen. Op het begin van het seizoen 2 lelijke foutjes met die rooie kaarten maar lijkt nu zijn draai te vinden. Hij lijkt ook echt wel een band te hebben met Heerenveen in die korte tijd, gezien zijn vreugde uitbarsting na de overwinning op de hertjes.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Voor iemand die in de jeugd linksbuiten was, zijn zijn voorzetten wel echt dramatisch trouwens. Voor de rest doet ie het in mijn ogen prima.
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie