Mitchell Dijks

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van huren, denk ik dat Mitchell hier komend seizoen een zekerheidje wordt op links. Is verdedigend een heel stuk sterker dan Raitala.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Kan centraal en op links maar op zijkant kan hij zijn aanvallende kwaliteiten en loopvermogen wellicht beter benutten. Maar eens: dit wordt een basisspeler.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Je zou het haast vergeten in het feestgebruis, maar de rode kaart van Mitchell was wel een domper in de wedstrijd. Ik heb mijn (grote) twijfels over deze rode kaart. Iemand de samenvatting gezien?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

abegoal schreef:Je zou het haast vergeten in het feestgebruis, maar de rode kaart van Mitchell was wel een domper in de wedstrijd. Ik heb mijn (grote) twijfels over deze rode kaart. Iemand de samenvatting gezien?
In stadion had ik gelijk zo iets van dit is rood. Hij was heel heel erg laat
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

abegoal schreef:Je zou het haast vergeten in het feestgebruis, maar de rode kaart van Mitchell was wel een domper in de wedstrijd. Ik heb mijn (grote) twijfels over deze rode kaart. Iemand de samenvatting gezien?
Ik heb het wedstrijdverslag via twitter even teruggelezen van Heerenveen-zijde.. en die vonden de rode kaart terecht.
Hij was te laat en te hard... (maar zelf heb ik nog niks teruggezien)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Rode kaart meer dan terecht,
Wat een klootviool in het kwadraat wat nog bijna 2 punten kost
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Deze klootviool speelde anders tot de rode kaart een prima wedstrijd. Er ging dreiging vanuit en zat kort op de man. De rode kaart was idd dom en vooral onnodig gezien de plaats waar de overtreding begaan werdt.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Speelde inderdaad prima, ook de reden dat Beerens werd gewisseld. Eindelijk weer een back die (ver) mee naar voren wil komen, die wil overvleugelen. Daarnaast ook fysiek vrij sterk. Ik was tevreden over zijn spel. De rode kaart was terecht, maar wel onnodig.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Zeer domme overtreding natuurlijk, was totaal onnodig. Denk dat hij een bepaalde bewijsdrang heeft. Speelde verder gewoon een prima wedstrijd, kwam een paar keer goed op.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Wat een verademing is dit ten opzichte van Raitala. Groot en sterk en gebruikt zijn lichaam ook goed in de duels. De overtreding was dom, maar dat zal hij zelf ook wel weten. Ik ben in ieder geval blij dat hij er bij is, het is een echte aanwinst.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Is wel erg kwetsbaar over zijn rechterbeen. Elke keer als ze binnendoor gingen, zat Dijks ernaast.

Verder prima speler. Die ook tot diep op de helft van de tegenpartij durft door te dekken. Hij is behoorlijk snel, en wordt niet snel bang.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Heb de overtreding nu 3x terug gekeken. Vind het nog steeds geel. Geen gestrekt been, geen hoog been, maar wel te laat dus geel.

Erg zwaar gestraft!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Zal wel een wedstrijdje of 2 krijgen, dan is hij er weer bij tegen Ajax of staat er in het huurcontract dat hij niet mee mag spelen tegen Ajax?
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

abegoal schreef:Heb de overtreding nu 3x terug gekeken. Vind het nog steeds geel. Geen gestrekt been, geen hoog been, maar wel te laat dus geel.

Erg zwaar gestraft!
Idiote, blinde en veel te harde tackle, bovendien was de bal al weg. Ongelooflijk dom bij zo'n stand.
Heerenveen till I die!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

tha boelie schreef:Zal wel een wedstrijdje of 2 krijgen, dan is hij er weer bij tegen Ajax of staat er in het huurcontract dat hij niet mee mag spelen tegen Ajax?
Die contractuele constructie is verboden, dus dat is onmogelijk. Uiteraard kan het achter de schermen wel zo geregeld worden, maar daar geloof ik niet in.

Overtreding was gewoon donkerrood. Raakt zijn tegenstander veel te hard, op een gevaarlijke manier. Lachwekkende actie. Erg jammer, want verder speelde hij prima.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Hij heeft de intentie de bal te spelen, houd zijn voet laag en het been is niet gestrekt. Hij is alleen te laat. Natuurlijk is het een overtreding en een hele domme ook, maar als dit rood is worden er niet veel wedstrijden afgesloten met 22 spelers op het veld.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Impliceer je dat dit soort overtredingen iedere wedstrijd te zien zijn? Dan onderschat je de ernst van deze situatie flink, in mijn ogen. Dijks is gewoon veel te laat en neemt een te groot risico in dit duel. Hij vormt hier echt een gevaar voor zijn tegenstander. Daar staat rood voor.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik vind het een domme overtreding zelfs een forse, waarbij hij inderdaad te laat was. In gevaar brengen van de tegenstander is in mijn ogen niet zo, omdat het niet met gestrekt been gebeurd en ook op gras hoogte. Geel dus. Temeer ook dat er wel degelijk een poging gedaan word om de bal te spelen en geen intentie is voor bewust gemeen spel. Simpelweg te laat.

Dit soort overtrededingen zie ik inderdaad best veel. Vaak bestraft met geel, maar ook geregeld zonder consequenties. Ik vind een rode kaart dan ook overdreven. Maar goed, ik geloof dat ik er redelijk alleen in sta, dus wachten we het oordeel van de knvb maar af.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De beelden tonen aan dat Dijks de bal niet meer kón spelen, dus een goede intentie kan geen excuus zijn. Hij is simpelweg veel te laat, komt vanuit een onoverzichtelijke plek voor de tegenstander en gaat er keihard in. Dat gezamenlijk vormt m.i. wel degelijk een gevaarlijke situatie voor de tegenstander. Nu viel het gelukkig nog mee, maar hiermee riskeer je echt een vervelende blessure.

Persoonlijk vind ik het zelfs een donkerrode kaart. En nee, ik acht Dijks volstrekt kansloos tegenover de aanklager c.q. tuchtcommissie. Je kunt alleen maar hopen dat de schorsing niet al te veel wedstrijden beslaat.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Had hem in het stadion net gemist maar bij terug zien kan ik alleen concluderen dat rood terecht is. En onnozel want op die positie hoeft dat niet. Kost hem meer dan een wedstrijd verwacht ik. En dat is jammer want hij is toch een lekker mee voetballende back die het team sterker maakt dan wanneer een Raitala of Kruiswijk daar staat.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Die kaart is natuurlijk donkerrood, geen twijfel over mogelijk.
Iedereen zegt wel dat hij verder goed speelde, maar als iemand binnendoor gaat is hij zeer kwetsbaar.
En ook bij die kopkans van Gudelj uit de corner zit Dijks er volledig naast, terwijl hij toch echt een kop groter is.

Die Dijks lijkt heel wat qua lengte en fysiek, maar overtuigen doet hij me voorlopig niet.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Superfries88' schreef:De beelden tonen aan dat Dijks de bal niet meer kón spelen
We worden het niet eens SF!

Dijks zet de tackle in voordat de bal is gespeeld! Hij is wel te laat, maar hij had een kans gehad als de az speler hem niet snel had doorgepased. Kijk ook eens waar de bal aankwam! Niet dus. De AZ speler speelt de bal dus onder de naderende druk van Dijks snel af. Bovendien loopt hij een paar seconden later weer als een kievit over het veld.

Alles meer dan 1 wedstijd schorsing zou ik dan ook aanvechten.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

abegoal schreef:Alles meer dan 1 wedstijd schorsing zou ik dan ook aanvechten.
Ik verwacht ook gewoon dat het één wedstrijd schorsing wordt. Hij is te laat, maar hij heeft niet de intentie gehad om iemand zwaar te verwonden. Zijn intentie was om de bal te spelen, dat deed hij niet. Terechte rode kaart in mijn ogen, maar meer dan één wedstrijd zou mij ook tegenvallen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik denk dat hij 2 wedstrijden krijgt en evt. nog 1 voorwaardelijk
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Ik denk dat hij 2 wedstrijden krijgt en evt. nog 1 voorwaardelijk
3 totaal dus met 1 voorwaardelijk. Dat denk ik eerder dan 1. Was gewoon domme overtreding en te hard. Jammer, want hij speelde prima pot. Jan Mulder deed verongelijkt over applaus toen hij er af moest, maar dat was voor spel natuurlijk, niet voor kaart.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

abegoal schreef:We worden het niet eens SF!
Dat klopt. In mijn ogen is het een compleet idiote overtreding waarbij je onacceptabel veel risico neemt, nog los van de plek. Dit soort overtredingen horen niet thuis op een voetbalveld. Als ik geen Heerenveen-supporter zou zijn, had ik gehoopt op een duel of drie schorsing. Zo ga je gewoon geen duel in.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Mmm, de beelden bij studio voetbal geven toch weer een ander beeld! Moet mijn mening toch bijstellen.
Nou ja, laten we maar hopen dat de schorsing meevalt en Dijks er wat van leert!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Je kunt er prima een rode kaart voor geven, en ik begrijp ook volkomen dat de scheids hem gaf. Maar als je de beelden goed bekijkt, dan zie je duidelijk dat de tackle an sich helemaal niet zo bijzonder was. Hij was te laat, en de tegenstander zou er overheen gevallen zijn. Het probleem is, dat zijn 2e been de achterkant van de benen van de aanvaller raakt. Dit gebeurd volgens mij puur ongelukkig. Het contact en de ernst zit hem niet zo zeer in de ingezette tackle, als wel in dat 2e been dat daar ietwat ongecontroleerd achteraan komt.

Nu heeft de gemiddelde profvoetballer nu éénmaal 2 benen, en dus is hij verantwoordelijk voor hetgeen hij ermee doet. Rood is dus terecht, maar het contact is wel wat ongelukkig.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Dijks lijkt me qua voetbal een aanwinst, maar ik heb me er wel over verbaasd dat hij tot drie keer toe heel makkelijk een kopduel verloor van Gudelj bij spelhervattingen (een keer was dat bijna een goal). Dat is toch zonde voor iemand van zijn lengte en postuur; moet veel beter kunnen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Dijks vond ik eigenlijk best aardig spelen. Met hoge ballen had hij het lastig met Gudelj, en over zijn rechterbeen ging het ook niet altijd even goed. Daarna herstelde hij zich prima en vond ik hem ook met vertrouwen spelen.
Tot aan de rode kaart natuurlijk. Domme overtreding, zo'n beetje op de middenlijn, totaal niet nodig, veel te laat en absoluut een terechte rode kaart.
Krijgt ook nog wel een paar potjes schorsing verwacht ik.
Zeg maar niks!
Plaats reactie