Joost van Aken

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Lardy schreef:Otigba gaat, mits hij hier de kansen gaat krijgen, gewoon Premier League spelen over een paar jaar. Hij is beresterk, onwijs snel, kan goed koppen (zowel verdedigend als aanvallend), heeft een prima inspeelpass. Alleen hij zal nog wat slimmer moeten worden, maar wat Mackan hier aan het doen is is nogal treurig.
Ik ga geen oordeel geven over de mening van Mackan, maar hebben de huidige trainer en van Basten dan iets gemist wat jij wel ziet? Ik heb het ook vreemd gevonden in het begin dat Otigba wissel kwam te staan, maar als de laatste 2 trainers hem passeren, zullen de anderen toch echt wel beter zijn lijkt me?!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:
Ja, vind je dat daadwerkelijk een gekke opmerking? Of denk dat je dat we een superopleiding hebben en dat falende spelers nooit aan de begeleiding kan worden toegeschreven?

Ik hoef niet tot een ander inzicht gebracht te worden, aangezien ik weet dat Otigba geen wereldvoetballer is. Maar dat overdrijvende gedoe dat hij er opeens geen pepernoot meer van kan begint wat zielig te worden. Het is op dit forum vaak alles of niets. Nu weer niets, blijkbaar.
Het is geen kwestie van alles of niets. Het gaat er om of hij een geweldige voetballer is en wel of niet basisspeler zou moeten zijn volgens mij. Hij kan dat zeker worden want de potentie heeft hij. Alleen dan zal er positieve beweging moeten komen in zijn ontwikkeling. En die constateer ik de afgelopen seizoenen jammer genoeg niet. Ben je er straks ook (weer) bij op de maandagavonden wanneer hij weer de mogelijkheden krijgt om zijn kansen te pakken?
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 09-08-2014 03:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef:Als je Otigba niet zou kennen, en je zou de posts lezen van Mackan, dan zou je denken dat hij bij het 4de van Udiros nog niet mee kan. Mackan is bezig een karikatuur te maken van een speler, die in zijn debuutjaar in een half jaar tijd 5 keer scoorde, verdedigend menig spits aan banden heeft gelegd.

Als je dit leest veroorzaakt hij per wedstrijd 4 penals, trekt hij 12 keer een spits naar beneden op een gevaarlijke plek, staat hij continue verkeerd, weet hij niet waar hij moet lopen, belanden zijn lange ballen in de frituurpan onder vak 8 en loopt hij alleen maar te schreeuwen.

Otigba gaat, mits hij hier de kansen gaat krijgen, gewoon Premier League spelen over een paar jaar. Hij is beresterk, onwijs snel, kan goed koppen (zowel verdedigend als aanvallend), heeft een prima inspeelpass. Alleen hij zal nog wat slimmer moeten worden, maar wat Mackan hier aan het doen is is nogal treurig.
En wat jij heer beweert is gewoon lachwekkend. Om te beginnen vergelijk je kennelijk het 1e van Heerenveen met het 4e van Udiros. De basis van Heerenveen is namelijk waar hij momenteel in de ogen van de technische staf nog niet goed genoeg voor is. Elke andere club op wat voor niveau erbij halen is volstrekt zin- en kansloos. En hoe serieus is jouw relaas vanaf dat moment nog?
Geloof je nou echt dat ik niet zou willen dat hij zich wél goed ontwikkelt en voor veel geld bij ons zal kunnen vertrekken?? Kom op man. Ik geef alleen aan wat in mijn ogen zijn sterke en zwakke punten zijn, waar sommige niet naar wensen te kijken. Maar kennelijk mag dat niet op een discussieforum en moet je Kenneth op dit moment geweldig vinden en al bijna klaar voor de Premier league. Nou neem van mij maar aan dat hij daar nog niet aan toe is. En als het niet veranderd blijft dat ook nog wel een poos zo. Kansen krijg je niet. Kansen moet je verdienen en daarna pakken. Zie van Aken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef:heeft een prima inspeelpass.
Als Otiba iets niet heeft is het een prima inspeelpass. Aan de bal is hij juist erg zwak. Ook zijn wendbaarheid is gewoon niet genoeg.
Dat hij vijf keer scoorde is leuk maar dat zegt niks over zijn hoofdtaak.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:Otigba heeft simpelweg heel veel talent, als dat er niet uit komt dat zal de begeleiding in de afgelopen periode ook niet optimaal zijn geweest lijkt mij. P.

Dit slaat werkelijk nergens op. Een hele slechte aanname die nergens op gebaseerd is.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:Otigba heeft simpelweg heel veel talent.
Bubbe schreef:aangezien ik weet dat Otigba geen wereldvoetballer is.
Verhelderend dit. :roll: :lol:
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Mackan68 schreef:Heel onzinverhaal....
Als jij niet kan lezen wat er staat is het moeilijk discussiëren. En jij noemt van Aken. Heeft die zijn kans gepakt? Laat die jongen het eerst maar eens zien in de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef: Als jij niet kan lezen wat er staat is het moeilijk discussiëren. En jij noemt van Aken. Heeft die zijn kans gepakt? Laat die jongen het eerst maar eens zien in de Eredivisie.
Als jij niet kunt accepteren dat de onzin van jou relatief eenvoudig weerlegd kan worden is het ook moeilijk discussiëren. Ik noem van Aken ja. Want dat is het onderwerp van dit topic. Van Aken heeft duidelijk in de voorbereiding en op trainingen zijn kans gepakt. Er waren ook anderen aanwezig die dat hadden kunnen doen. Maar die zijn duidelijk niet beter. Anders hadden zij namelijk een basisplaats gehad vanavond. Zo makkelijk is het. Maar je moet het wel willen zien én accepteren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:
Dat iemand talent heeft wil niet zeggen dat hij automatisch een wereldvoetballer is. Dat zielige gedoe hier dat iemand opeens helemaal niets meer kan terwijl het vorig jaar nog een verademing was met hem in het elftal. Tijd zal het leren of Otigba het in zich heeft of niet, discussiëren gaat die jongen sowieso niet helpen.
Je overdrijft enorm als je het verademing noemt. Zijn 5 doelpunten strooit veel mensen zand in de ogen tov van zijn verdedigende taken en het zijn povere kwaliteiten aan de bal. Hij heeft ahsoluut potentie maar er moeten nog heel veel dingen uit het spel. Ik vind wel eens dat hij gehyped wordt. Z'n teksten op twitter of instagram, laten zien dat hij ook zich zelf ' een beast' vindt.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Goh, laatste keer dat ik keek had Ottigba nog een eigen draadje...... :erm:

Weinig nieuws over van Aken dus....
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:
Net als Slagveer vorig jaar. Voorbereiding is leuk en aardig hoor, maar straks over een duel of 4/5 kan het elftal maar zo op 3/4 plekken gewijzigd zijn.
Dat kan zomaar ja, maar als ik me niet vergis hebben we het nu over wat er momenteel basismateriaal is. Eens?
Vorig jaar was Slagveer net als deze zomer de man van de voorbereiding. Om later zijn basisplaats kwijt te raken. Maar ik acht van Aken stabieler dan dat Slagveer vorig seizoen en deze voorbereiding was. Ondanks dat hij vaak scoorde.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Die tweede tegengoal is erg lullig, maar kun je hem nauwelijks verwijten. Nordfeldt had hem nooit zo mogen aanspelen.
nou nou
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Voor zo'n jonge speler hard leermoment.
Samen maken we de club sterk.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Superfries1996 schreef:Die tweede tegengoal is erg lullig, maar kun je hem nauwelijks verwijten. Nordfeldt had hem nooit zo mogen aanspelen.
Dat is de nieuwe manier van voetballen. Het is begonnen bij Barcelona, toen naar Ajax en toen via DKV naar Heerenveen.
Wij hier in Nederland slaan volledig door met opbouwen.
Gewoon de bal naar voren pompen en er voorzorgen dat je de tweede bal hebt en vanaf daaruit naar de goal toe
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Bubbe schreef:Tuurlijk, maar wat Van Aken doet (naar binnen kappen!) is ook echt dramatisch hoor.
Is echt heel gevaarlijk wat hij deed inderdaad. Leermoment.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Zwijnde dat hij geen penalty tegen kreeg maar speelde verder een prima pot. Won alles in de lucht. Kleine foutjes zoals de niet gegeven penalty en z'n aktie tegen Dordrecht moet eruit maar dat hoort ook bij zn jeugdigheid.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ik ben fan van van Aken maar dit was qua opbouw een van zijn mindere wedstrijden.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

du longhi schreef:Ik ben fan van van Aken maar dit was qua opbouw een van zijn mindere wedstrijden.
Buijs doet in de meeste gevallen ook de opbouw, Van Aken is meestal de mandekker.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Calimero schreef: Buijs doet in de meeste gevallen ook de opbouw, Van Aken is meestal de mandekker.
Wat is dit nu weer voor een gekke opmerking? We hebben het hier over balbezit, dus dat heeft niks met Van Aken zijn mandekkersrol te maken.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Fantastische wedstrijd gespeeld. Wat mij betreft Man of the Match. Geweldige ontwikkeling maakt hij door.
Heerenveen till I die!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Speelde zeer goed ja. Zelfs geen van Akentje gemaakt... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zodra hij de overstap maakt naar een Nederlandse topclub wordt hij uitgenodigd voor Oranje, speelde uitstekend.
nou nou
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Superfries1996 schreef:Zodra hij de overstap maakt naar een Nederlandse topclub wordt hij uitgenodigd voor Oranje, speelde uitstekend.
Hij moet nog best veel leren, maar ik vind hem zeker niet minder dan Rekik, wat een overschatte voetballer is dat zeg
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Feanfan 1 schreef: Hij moet nog best veel leren, maar ik vind hem zeker niet minder dan Rekik, wat een overschatte voetballer is dat zeg
Dat zeker, maar als spelers als van Beek uitgenodigd worden.. van Aken is zeker niet minder
nou nou
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Van Aken speelt niet bij een topclub, dus niet zo snel in beeld. Daarbij, is hij al basisspeler in jong Oranje.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Is nog erg jong en wisselt goede met minder goede wedstrijden af.
Maar speelde vandaag prima!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Feanfan 1 schreef: Hij moet nog best veel leren, maar ik vind hem zeker niet minder dan Rekik, wat een overschatte voetballer is dat zeg
Vind je? Ik vind Rekik zeker beter spelen (betere inspeelpass en veel minder slippertjes dan Van Aken). Van Aken doet het goed voor z'n leeftijd, ontwikkelt zich prima naast de erg sterk spelende Buijs.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Op punten won van Aken gister dik van Rekik. Vond Rekik erg zwak gister. Bruma was verruit de beste PSV'er.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef:Op punten won van Aken gister dik van Rekik. Vond Rekik erg zwak gister. Bruma was verruit de beste PSV'er.
Precies. Obv 1 wedstrijd?
Waar was Bruma eigenlijk bij de goal van Sinkgraven?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Precies. Obv 1 wedstrijd?
Ik vergelijk het alleen op gister ja, dus niet in het algemeen, Overigens vind ik Rekik een zwakke broeder maar hij is nog jong,

Waar was Bruma eigenlijk bij de goal van Sinkgraven?
Die stond bij Uth en werd uitgespeeld door het passje op Slagveer.
Plaats reactie