Joost van Aken

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Nordfeldt94 » 07-05-2014 20:29

Pfff, wordt inderdaad helemaal ondersteboven gelopen door Berghuis
Come on you boys!
Nordfeldt94
Selectiespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd op: 03-12-2012 12:29

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Frisian Viking » 07-05-2014 20:31

Hier komt inderdaad akelig naar voren dat het verre van een back is. Al eerder werd hier geconstateerd dat hij met name snelheid tekort komt voor die positie en de verwachting was al wel dat hij het tegen snelle tegenstanders lastig zou krijgen. Berghuis bevestigd die aannames.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-05-2014 20:37

Zoooo, wat een ondergrens. Hij kan net als Sinkgraven (krijgt die wat air aan de reet?) dus ook heel erg slecht zijn. Schrikken.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Grimo » 07-05-2014 23:05

Heerenveen rules schreef:Zoooo, wat een ondergrens. Hij kan net als Sinkgraven (krijgt die wat air aan de reet?) dus ook heel erg slecht zijn. Schrikken.


Tja je kan van die gastjes nog niet verwachten dat ze wekelijks een hoog niveau halen. Van een 7,5 naar een 4 hoort erbij nog. Wanneer hun ondergrens een 5,5 of een 6 is duurt nog wel even.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Den Oever » 07-05-2014 23:22

Ik vind dit flauwekul. Hij had de pech dat hij aan de kant stond waar het in de eerste helft bij ons goed liep. Marzo had het veel eenvoudiger, met de defensief ingestelde Ortiz en ook nog rugdekking van Kum. Die van Aken werd gedwongen te kiezen tussen Henriksen en de naar buiten uitwijkende Berghuis.
In feite is het schuld van van Basten. Die had na vijf minuten van Aken, Kruiswijk en Kum op een rijtje achterin moeten zetten en Marzo verder moeten doorschuiven. Dan hadden jullie van Aanholt, vd Berg, de Roon en Marzo op het middenveld gehad en waren er geen misverstanden meer ontstaan. Zeer zwak gecoacht.
Avatar gebruiker
Den Oever
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:24

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Superfries1996 » 07-05-2014 23:22

Speelde bar en bar slecht, maar toonde als één van de weinigen nog enigszins inzet..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Grimo » 07-05-2014 23:26

Den Oever schreef:Ik vind dit flauwekul. Hij had de pech dat hij aan de kant stond waar het in de eerste helft bij ons goed liep. Marzo had het veel eenvoudiger, met de defensief ingestelde Ortiz en ook nog rugdekking van Kum. Die van Aken werd gedwongen te kiezen tussen Henriksen en de naar buiten uitwijkende Berghuis.
In feite is het schuld van van Basten. Die had na vijf minuten van Aken, Kruiswijk en Kum op een rijtje achterin moeten zetten en Marzo verder moeten doorschuiven. Dan hadden jullie van Aanholt, vd Berg, de Roon en Marzo op het middenveld gehad en waren er geen misverstanden meer ontstaan. Zeer zwak gecoacht.


Sterkte ermee volgend seizoen. Peter Bosz gaat met jou tactiek ook steeds op z'n bek.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Wizard » 08-05-2014 15:32

Den Oever schreef:Die van Aken werd gedwongen te kiezen tussen Henriksen en de naar buiten uitwijkende Berghuis.
In feite is het schuld van van Basten. Die had na vijf minuten van Aken, Kruiswijk en Kum op een rijtje achterin moeten zetten en Marzo verder moeten doorschuiven. Dan hadden jullie van Aanholt, vd Berg, de Roon en Marzo op het middenveld gehad en waren er geen misverstanden meer ontstaan. Zeer zwak gecoacht.

Je analyse is juist, maar niet helemaal. Uiteraard had je op de rechterkant iets moeten doen, maar achterin met 3 man spelen tegen een AZ dat het vooral van haar positiespel moet hebben, krijg je 1 tegen 1 situaties. Tactiek van MvB was, net zoals tegen andere ploegen die 442 spelen, is om zsm de vleugels te bereiken. Helaas gaven onze middenvelders heel veel slechte passes, was het tempo te laag en konden onze vleugels geen bal vasthouden. Dan kan je er inderdaad voor kiezen om bij een 3-0 stand achterin met centrale verdedigers te spelen. Maar om nou te stellen dat hij na 5 min. z'n complete tactiek op AZ had moeten aanpassen: Nee.
Van Aken had gewoon heel veel moeite met Berghuis die een bijna perfecte pot speelde en vooral prachtige looplijnen etaleerde en (daardoor) bijna vrijwel altijd aanspeelbaar was.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Joost van Aken

Berichtdoor DSCH » 08-05-2014 15:49

Neymar schreef:Is vaak genoeg geroemd, mag nu ook wel eens kritiek krijgen.

Slechtste prestatie van een Heerenveen speler dit seizoen.


Vind ik overdreven. De eerste helft had hij het inderdaad erg moeilijk met Berghuis, maar dat kun je hem amper kwalijk nemen. Is van nature geen back en bovendien had heel Heerenveen het moeilijk. De tweede helft vond ik dat van Aken zich goed herpakte. Het was nog steeds niet geweldig, maar het was beter. En dat is al erg knap van zo'n jonge speler die nog maar heel weinig ervaring heeft. Helemaal op de back positie. Ik heb bijvoorbeeld een Vd Berg wel slechtere wedstrijden zien spelen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Joost van Aken

Berichtdoor abegoal » 08-05-2014 19:12

Bubbe schreef:Jouw harde reactie schrik ik meer van dan het feit dat deze spelers nog niet constant zijn, volgens mij heb je een verkeerd verwachtingspatroon bij deze jongens.


Dan ken je HR nog niet dus!

Deze ondergrens had ik ook niet verwacht. Een aantal prima wedstrijden op de mat leggen en dan tijdens deze wedstrijd zo door het ijs zakken. Zo goed was AZ niet eens, maar we hebben helemaal niets laten zien. Van Aken had het erg moeilijk, heel erg moeilijk. Dat mag, maar dan zie je dat hij er nog lang niet is.

Snel vergeten en volgend jaar weer opnieuw beginnen.
(Ik kan het niet opbrengen om mezelf zaterdag naar het stadion te slepen)
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Mackan68 » 08-05-2014 19:33

Ik zie liever een eigen speler leren van zijn fouten dan een van Ajax gehuurde speler niet leren van zijn fouten.......
Het hoort allemaal bij de ontwikkeling van jonge spelers als Joost. No problemo. Alleen jammer dat het uitgerekend in deze wedstrijd gebeurde. Maar tegen RKC werden we al gewaarschuwd. Toen hebben we al zeer veel geluk gehad.
Als ik dan denk aan wat we waarschijnlijk kwijt raken en al zeker kwijt zijn weet ik niet eens of we rouwig moeten zijn als we Europees voetbal mislopen. Ik zie liever dat ze het in de competitie volgend seizoen met een zeer jonge en onervaren ploeg goed doen dan dat we op 2 of 3 fronten half werk leveren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Joost van Aken

Berichtdoor abegoal » 08-05-2014 19:46

Mackan68 schreef:Ik zie liever een eigen speler leren van zijn fouten dan een van Ajax gehuurde speler niet leren van zijn fouten.......
Het hoort allemaal bij de ontwikkeling van jonge spelers als Joost. No problemo. Alleen jammer dat het uitgerekend in deze wedstrijd gebeurde. Maar tegen RKC werden we al gewaarschuwd. Toen hebben we al zeer veel geluk gehad.
Als ik dan denk aan wat we waarschijnlijk kwijt raken en al zeker kwijt zijn weet ik niet eens of we rouwig moeten zijn als we Europees voetbal mislopen. Ik zie liever dat ze het in de competitie volgend seizoen met een zeer jonge en onervaren ploeg goed doen dan dat we op 2 of 3 fronten half werk leveren.


Helemaal eens met het eerste Mackan, maar..............

Van Aken zal zelf ook een naar gevoel over hebben gehouden aan de wedstrijd. Ik had hem als coach gewisseld om erger te voorkomen. In mijn ogen is de kans groot dat spelers hierdoor kunnen afbreken. Dat het in hun kop gaat zitten. Kijk naar Slagveer, die in het begin VLP uit de basis speelde en de laatste tijd geen pepernoot meer raakt.

Wat zou het dan lekker zijn dat je een wat bredere selectie hebt, met wat meer ervaring op de bank. Helaas zal dat er voorlopig wel niet in zitten.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joost van Aken

Berichtdoor abegoal » 08-05-2014 19:58

Bubbe schreef:Slagveer heeft helemaal niemand er uit gespeeld, die heeft echt nog helemaal niks laten zien terwijl Van Aken duidelijk heeft laten zien dat hij een hoog niveau kán halen. Andere situatie naar mijn idee.


Slagveer begon het seizoen toch in de basis, of vergis ik me? In mijn beleving heeft Slagveer in de voorbereiding de slag gewonnen van VLP, om daarna volledig uit vorm te raken.

edit: ik heb mijn betoog over Slagveer in zijn topic geplaatst.
Laatst bijgewerkt door abegoal op 08-05-2014 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-05-2014 20:01

Slagveer heeft 1 ding goed gedaan dit seizoen en dat was de 1-0 tegen DKV
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Joost van Aken

Berichtdoor abegoal » 08-05-2014 20:09

Van Aken lijkt in ieder geval wel over de kwaliteiten te beschikken om een meerwaarde te zijn. Mijn punt is echter dat Slagveer dat ook leek te hebben en die ver is terug gevallen. Ziyech in zijn eerste seizoen ook en ook Bilal wisselt hele goede en hele slechte wedstrijden met elkaar af. Dan heb ik Otigba nog niet eens genoemd.

Het geeft me toch twijfels over volgend jaar, omdat er naast van Aken natuurlijk momenteel heel veel talenten in de basis elf staan. Je ziet eigenlijk zonder uitzondering zeer wisselende resultaten bij die jongens. Er zal dus in de as wat talent bij moeten komen in mijn beleving, om een gedeelte van de grilligheid wel te halen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Jacob » 09-05-2014 20:52

Is het niet beter om hem volgend jaar centraal te plaatsen, en in dat geval bijvoorbeeld proberen om Dijks over te nemen, want ondanks dat hij nu op de bank zit, heeft die laten zien een echte goede back te zijn. Dan heb je met Otigba en van Aken 2 redelijke centrale verdedigers, die dan de concurrentie aan kunnen gaan met een wat meer ervaren man.
Jacob
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-10-2013 04:03

Re: Joost van Aken

Berichtdoor BK2007 » 09-05-2014 20:54

Jacob schreef:Is het niet beter om hem volgend jaar centraal te plaatsen, en in dat geval bijvoorbeeld proberen om Dijks over te nemen, want ondanks dat hij nu op de bank zit, heeft die laten zien een echte goede back te zijn. Dan heb je met Otigba en van Aken 2 redelijke centrale verdedigers, die dan de concurrentie aan kunnen gaan met een wat meer ervaren man.


Tuurlijk. Van Aken is een CV, en geen back.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Stiffie » 27-07-2014 12:39

Hoe doet van Aken het in de voorbereiding? Is hij onomstreden en heeft hij de concurrentiestrijd met Otigba gewonnen?
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Gekko » 27-07-2014 12:48

Gisteren soeverein en alsof hij er jaren speelt. Is een zekerheidje denken. Buijs is ook prima trouwens.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joost van Aken

Berichtdoor teamplayer » 27-07-2014 14:23

Stiffie schreef:Hoe doet van Aken het in de voorbereiding? Is hij onomstreden en heeft hij de concurrentiestrijd met Otigba gewonnen?


Hij is de linker verdediger. Buijs is volgens mij de concurrent van Otigba.

Ben het met Gekko eens. prima centrale man. Kon gister iets vaker op dribbelen/ in passen op het middenveld. Fysiek sterker worden.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Joost van Aken

Berichtdoor rienksch » 27-07-2014 14:32

Volgens mij is het wel zeker dat hij onze linkercentrale verdediger gaat worden dit seizoen.
Opbouwend kan het nog wat beter maar dat is ook meer aan Buijs besteed lijkt me.
Voor de rest verheug ik me op zijn ontwikkeling bij ons.
Avatar gebruiker
rienksch
Nieuw talent
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 23-04-2014 21:22
Woonplaats: Drachten

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Hielke » 03-08-2014 09:28

Tot nu toe een beetje een onderbelichte speler, maar wat een spectaculaire ontwikkeling maakt deze jongen door. Vanaf zijn eerste minuut in het eerste elftal is het alsof hij al jaren meedoet. Nu al onze beste verdediger. Heeft een natuurlijke rust in zijn spel en een schitterende pass in de benen waarmee hij het aanvallend in één flits open kan breken.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Baggerraartje » 03-08-2014 09:42

Hielke schreef:Tot nu toe een beetje een onderbelichte speler, maar wat een spectaculaire ontwikkeling maakt deze jongen door. Vanaf zijn eerste minuut in het eerste elftal is het alsof hij al jaren meedoet. Nu al onze beste verdediger. Heeft een natuurlijke rust in zijn spel en een schitterende pass in de benen waarmee hij het aanvallend in één flits open kan breken.


En nu maar hopen dat deze speler niet na 10 goede wedstrijden roept dat hij in de winterstop hogerop wil, anders wordt je jeugdopleiding ook binnen luttle tijd geheel uitgehold :?
Laatst bijgewerkt door Baggerraartje op 03-08-2014 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Joost van Aken

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 03-08-2014 09:54

Eens met het stuk van Hielke, ik begreep dan ook niet dat jordy buijs tot MOTM werd uitgeroepen.
Waarom kan je Otigba niet naast Joost zetten ipv Jordy? Jordy staat alleen maar de ontwikkeling van Kenneth in de weg en met Van Aken heb je je gewenste opbouwer naast Otigba.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Joost van Aken

Berichtdoor casper » 03-08-2014 10:19

Zou dat misschien ook komen omdat Jordy beter is dan Otigba? En de beste moet gewoon spelen.
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-08-2014 16:20

ThiagoAlcantara schreef:Waarom kan je Otigba niet naast Joost zetten ipv Jordy? Jordy staat alleen maar de ontwikkeling van Kenneth in de weg en met Van Aken heb je je gewenste opbouwer naast Otigba.


Haha, Otigba is wel een klasse minder dan Buijs. We zijn geen speeltuin vereniging. Het gaat niet om de ontwikkeling van Otigba, maar om de prestaties van het elftal.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Joost van Aken

Berichtdoor casper » 08-08-2014 10:42

Jij zegt dus dat Otigba moet spelen omdat hij de meeste waarde vertegenwoordigt voor de toekomst?
Dan zal hij zich toch verder moeten ontwikkelen en op de training en in het tweede moeten laten zien dat hij in de basis hoort. In de voorbereiding moest hij ook weer aan de noodrem trekken door zijn handen te gebruiken en veroorzaakte een strafschop.
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Superfries1996 » 08-08-2014 14:49

Ik ben een fan van Otigba, maar hij is gewoon voorbijgestreefd door van Aken. Otigba is inderdaad sneller en fysiek sterker, maar van Aken speelt veel meer op basis van inzicht, waardoor hij positioneel gezien vaak veel sterker is en minder hoeft te compenseren met overtredingen. Bovendien is hij voetballend sterker, pareltje dit hoor. Koppen kunnen ze allebei wel.

In de ideale situatie vormen ze volgend seizoen samen het centrum.

Als hij zich zo doorontwikkeld kan hij het Nederlands elftal halen, over twee à drie jaar voor een mooi bedrag naar Ajax/Feyenoord/PSV en dan gaat hij een mooie toekomst tegemoet. In ieder geval eerder dan spelers als Ziyech of Basaçikoglu.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Mackan68 » 08-08-2014 16:06

Bubbe schreef:Dat is wel heel zwart wit bekeken, maar ik ben inderdaad van mening dat dat aspect mee moet spelen zonder daarbij een doorslaggevende factor in te nemen. Otigba heeft simpelweg heel veel talent, als dat er niet uit komt dat zal de begeleiding in de afgelopen periode ook niet optimaal zijn geweest lijkt mij. Hem nu op de bank plaatsen heeft hij weinig aan en is voor Heerenveen ook zonde, want Otigba is iemand die ik in de toekomst nog wel een stap omhoog zie maken.

Misschien ga jij binnenkort ook nog wel tot een ander inzicht komen. Aan de andere kant betwijfel ik het. Jij durft te stellen dat als het talent wat jij Kenneth toedicht er niet goed uitkomt dat dat aan de begeleiding zou liggen? Vergeet voor het gemak vooral de mogelijkheid dat Kenneht misschien niet zo'n hele slimme voetballer is. Dat hij bepaalde dingen gewoon niet ziet en dat hij het PUUR en ALLEEN van kracht en snelheid moet hebben. Het is Jan de Jonge bij de beloftes niet gelukt om ook maar 1 hele wedstrijd in de dugout te blijven zitten zonder ook maar 1 keer Kenneth aan te moeten sturen. Werkelijk, iedere wedstrijd stond hij te schreeuwen en te coachen. Soms tot het irritante aan toe. Maar als je Kenneth dan zag schutteren kwam het besef dat niet Jan degene was die irritant was, maar Kenneth. Omdat die het maar niet leek te begrijpen. Leren betekent dat je wat doet met de fouten die je maakt. Als je het niet ziet en begrijpt moet je steeds terug grijpen op diezelfde fouten. Dat is zijn verhaal wat mij betreft. En wat was ik onder de indruk toen ik zijn eerste wedstrijden van hem zag. Maar helaas moet je soms toegeven dat iemand het net niet is en wellicht ook niet zal worden. Zoals het nu lijkt zie ik hem in ieder geval niet op korte termijn een stap omhoog maken. Een verhuur om speeltijd te krijgen bij een iets mindere club zie ik eerder gebeuren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Joost van Aken

Berichtdoor Lardy » 08-08-2014 17:20

Als je Otigba niet zou kennen, en je zou de posts lezen van Mackan, dan zou je denken dat hij bij het 4de van Udiros nog niet mee kan. Mackan is bezig een karikatuur te maken van een speler, die in zijn debuutjaar in een half jaar tijd 5 keer scoorde, verdedigend menig spits aan banden heeft gelegd.

Als je dit leest veroorzaakt hij per wedstrijd 4 penals, trekt hij 12 keer een spits naar beneden op een gevaarlijke plek, staat hij continue verkeerd, weet hij niet waar hij moet lopen, belanden zijn lange ballen in de frituurpan onder vak 8 en loopt hij alleen maar te schreeuwen.

Otigba gaat, mits hij hier de kansen gaat krijgen, gewoon Premier League spelen over een paar jaar. Hij is beresterk, onwijs snel, kan goed koppen (zowel verdedigend als aanvallend), heeft een prima inspeelpass. Alleen hij zal nog wat slimmer moeten worden, maar wat Mackan hier aan het doen is is nogal treurig.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 42 gasten