Erik Tammer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Erik Tammer

Berichtdoor Beetle » 15-02-2013 01:14

Baart me wel zorgen....

Ex-prof Tammer: 'Mij is geld geboden om te verliezen'



Matchfixing bestond in Nederland al in begin jaren negentig. Dat zegt ex-profvoetballer Erik Tammer die als spits van Excelsior zelf werd benaderd.

'Ik woonde nog thuis bij mijn ouders en was net actief in het voetbal', vertelt Tammer. 'Bij Excelsior schoot ik er veel in. We moesten de volgende dag thuis tegen SC Heerenveen toen ik een telefoontje kreeg. Het was iemand die ik niet kende. Met een buitenlands accent, kan ik me herinneren.'

De voormalige aanvaller weet niet of hij benaderd is door iemand uit de voetballerij. 'Dat zou ik echt niet meer weten. Ik was ook pas net bezig als voetballer. Hij bood me vijfduizend gulden om te verliezen. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet deed. Daarna heb ik nooit meer wat vernomen.'

Tammer dacht er weer aan toen de persconferentie van Europol veel stof deed opwaaien. 'Het zat achter in mijn hoofd, tot matchfixing de afgelopen weken volop in het nieuws kwam. Als ik benaderd ben, zal dat ongetwijfeld voor meer spelers gelden. Ik noem geen namen, maar in de Eerste Divisie gingen in die tijd verhalen waar je liever niet bij wilde horen.'

De voormalige spits is vooral bekend van zijn tijd bij SC Heerenveen. Tammer sloot in 2001 zijn professionele loopbaan als aanvaller af na 322 wedstrijden en 154 doelpunten. (Iwan van Duren & Tom Knipping)
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Erik Tammer.

Berichtdoor oldtimer » 17-02-2013 14:08

Zal zijn geweest in het seizoen 1991 - 1992.
Heerenveen verloor toen in de laatste wedstrijd met 2-1 in Rotterdam van Excelsior ( o.a door een goal van Tammer ) en liep mede daardoor de nacompetitie mis. Het was sowieso voor Heerenveen dus een belangrijk treffen, een soort laatste kans om ( toch nog ) promotie af te dwingen. Dat zal wel de achtergrond van dat telefoontje zijn geweest. Van wie het dan ook maar gekomen mag zijn.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten