Yassine El Ghanassy

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Voor de mensen van de statistiek: In zijn 164 wedstrijden in alle competities kwam El Ghanassy tot 21 goals en 30 assists. In 90 duels Jupiler Pro League voor AA Gent 10 goals en 22 assists. Voor wat het waard is.
The two most powerful warriors are patience and time.
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Achja, statistieken zeggen mij niet zoveel. Het is maar net hoe je ze bekijkt, dan kan ik ook wel wat statistieken opnoemen:
Assaidi scoort gemiddeld 3,2 goals per seizoen, Narsingh maakt er 3,8 per seizoen en El Ghanassy maakt gemiddeld 3.4 goals per seizoen. Is Narsingh nu veel beter dan Assaidi? is El Ghanassy nu ineens beter dan Assaidi?

Ik vind het belangrijk dat een speler goed speelt. een speler kan ook 20x een 'voor' assist geven per seizoen. Dit is heel belangrijk, maar er worden geen statistieken van bijgehouden.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Je moet voor de statistieken ook naar aspecten kijken als leeftijd, competitie waarin je speelt en hoe het team draait.

Finnbogasson deed het niet goed in Belgie, maar in Zweden en hier wel. Malki scoorde niet in Belgie, in Nederland wel. Nederland is sowieso het walhalla voor aanvallers want we vallen hier veel en graag aan en verdedigen slecht.

Alves scoorde wel het nodige in Zweden, maar liep iets meer dan 1 op 2. In Nederland werd dat meer dan 1 op 1.

Maar goed, dit is een vleugelspeler, daar is scoren iets minder belangrijk en is 5-10 goals al prima. Assists zijn belangrijker.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ik denk dat hij de revelatie van de tweede seizoenshelft wordt. Ik denk dat wij aan het einde van het seizoen enorm balen dat we geen optie tot koop hebben. Maar misschien ben ik iets te optimistisch :lol: .
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hopelijk is het wat (ken hem niet) en kan Djuricic weer terug naar 10 met daarachter van den Berg en de Roon waardoor we wat meer voetbal krijgen vanaf het middenveld. Maar goede zaak dat er een vleugelspeler bij is gekomen. Weliswaar helaas een korte termijn oplossing, maar beter dan niets.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Knipecity schreef:Je moet voor de statistieken ook naar aspecten kijken als leeftijd, competitie waarin je speelt en hoe het team draait.

Finnbogasson deed het niet goed in Belgie, maar in Zweden en hier wel. Malki scoorde niet in Belgie, in Nederland wel. Nederland is sowieso het walhalla voor aanvallers want we vallen hier veel en graag aan en verdedigen slecht.

Alves scoorde wel het nodige in Zweden, maar liep iets meer dan 1 op 2. In Nederland werd dat meer dan 1 op 1.

Maar goed, dit is een vleugelspeler, daar is scoren iets minder belangrijk en is 5-10 goals al prima. Assists zijn belangrijker.
Inderdaad, sommigen staren zich blind op statistieken, maar die zijn niet zaligmakend. Als je puur naar statistieken kijkt voegt Djuricic ook niet zoveel toe en zou je hem nooit moeten nemen. Bovendien heeft deze jongen in zijn laatste 2 jaar in België 6 en 5 goals gemaakt. Dat is voor een buitenspeler helemaal niet zo slecht. Verder heb ik begrepen dat het meer een man van de assists is. Dit lijkt me voor ons een prima versterking. Korte termijn, dat wel, maar daar moeten we op dit moment maar blij mee zijn.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Schijnt een rechtsbenige speler te zijn, maar goed, dat was Assaidi ook.
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Ik ben allang blij dat hij gehaald is.
Hij hoeft niet beter te zijn als Assaidi, als hij maar beter is dan VLP. Nou dat is niet moeilijk, dus altijd goed.
Wie weet gaat VLP ook beter spelen. Kan hij het misschien zien hoe het wel moet.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

even met een Belgische kennis gesproken, fanatiek Lierse Sk fan.

Die zegt het volgende over Yassine El Ghanassy.
Persoonlijk vind ik niets, weinig rendement, denkt dat hij de man is.
Moeilijk karakter, geen rendement. Voelde zich te goed voor Gent en dacht het even te maken in de premier league.

pluspunten, dribbel, actie, snelheid

doe een speler van het kaliber assaidi gedeeld door 5 en je hebt el ghannasy
hij kan wel iets, maar kwam er heel zelden uit
ms bij jullie wel.
Wij zijn Heerenveen.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

camataru schreef:even met een Belgische kennis gesproken, fanatiek Lierse Sk fan.

Die zegt het volgende over Yassine El Ghanassy.
Soort VLP op links dus , Dribbel , Actie , Snelheid !! Is van Basten gek op , en dan ook nog eens geen rendement , gelukkiger kan je hem niet maken ! Garantie voor speel minuten dit seizoen
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Lol wat zijn we weer positief.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

RuudvanHuntelaar schreef: Soort VLP op links dus , Dribbel , Actie , Snelheid !! Is van Basten gek op , en dan ook nog eens geen rendement , gelukkiger kan je hem niet maken ! Garantie voor speel minuten dit seizoen
Niet zo negatief man! Vinden ze hier niet zo leuk. We hebben met van den Berg en deze man twee hele goede aankopen gedaan en Hansma en Veenstra hebben weer krediet tot 2038.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Heerenveen rules schreef: Niet zo negatief man! Vinden ze hier niet zo leuk. We hebben met van den Berg en deze man twee hele goede aankopen gedaan en Hansma en Veenstra hebben weer krediet tot 2038.
Hahahaha zonder kritiek is nog nooit een onderneming groot geworden :wink:
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Heerenveen rules schreef: Niet zo negatief man! Vinden ze hier niet zo leuk. We hebben met van den Berg en deze man twee hele goede aankopen gedaan en Hansma en Veenstra hebben weer krediet tot 2038.
Ik neem aan dat je op mij doelt. Negatief doen zonder iemand een kans te geven is een beetje onnozel vind je niet? Laat hem lekker spelen en als hij slecht blijkt te zijn ben ik de eerste die weer negatief is :lol:. De directie heeft bij mij overigens helemaal geen krediet, ik zie ze het liefst gisteren vertrekken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Neymar schreef:Ik neem aan dat je op mij doelt. Negatief doen zonder iemand een kans te geven is een beetje onnozel vind je niet? Laat hem lekker spelen en als hij slecht blijkt te zijn ben ik de eerste die weer negatief is :lol:. De directie heeft bij mij overigens helemaal geen krediet, ik zie ze het liefst gisteren vertrekken.
Ik doelde niet op jou Neymar, gewoon in het algemeen. Over van den Berg ben ik niet negatief en dat zegt iets over de situatie waarin we zitten. Zegt wat over de kwaliteit van deze selectie dat we over het algemeen vrij positief zijn over zijn transfer.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ze hebben goed naar mij geluisterd. Beide positie`s zijn ingevuld. Over van den Berg ben ik positief. Over deze aankoop gematigd positief.
Maar dat we (eindelijk) een vleugelspeler erbij hebben doet mij deugt. Als het daadwerkelijk twee spelers zijn die het verschil kunnen maken dan moeten we dat a.s. vrijdag al kunnen zien. Voorlopig maar even het voordeel van de twijfel. Al blijf ik dat bestuur zeer incapabel vinden.
Begin van het seizoen van Basten in de kou laten staan. Beloofde spelersmateriaal bleef uit etc. Waar ik ook nog steeds geen antwoord op heb gekregen is waar al die miljoenen zijn gebleven van respectievelijk Dost, Assaidi, Narsingh, maar ook die van hun voorgangers. (Sulejmani/Alves)
Waar ??

Of zijn we zo naief dat we kwakkeloos dat verhaal van Veenstra maar moeten geloven? http://m.dvhn.nl/nieuws/groningen/artic ... 8998209193

Daar bij Stenden was mijnheer ook niet vies van een paar ton meer...
Miereneukert!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

RuudvanHuntelaar schreef: Hahahaha zonder kritiek is nog nooit een onderneming groot geworden :wink:
Zonder krediet ook niet.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ja, daar kunnen mensen heel ver in gaan. In het geven van krediet........ Gevaarlijk is dat.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Ach Heerenveen Rules,

Eerst zijn er behoorlijk wat positieve reacties op El Ghanassy, en geef jezelf al aan dat je hem niet kent.
Ook geef je aan dat je blij bent dat er in elk geval een vleugelspeler is gehaald.

Dan komt er een negatieve post van een vage belgische vriend, en je ziet het alweer niet zitten. Jij grijpt ook echt elke mogelijkheid aan om negatief te zijn. Laat deze jongen nou zich eerst eens bewijzen, dan zien we wel weer...

Wat zal jij een zwaar leven hebben zeg, het glas altijd half leeg, niet best... Voor depressieve mensen hebben ze ook proffesionele hulp hoor... :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haha, je zult je verbazen. Ik sta verder enorm positief in het leven. :wink: Behalve als het om mijn club gaat momenteel, daar word je niet vrolijk van met zulke onbenullen aan het roer.

Maar ik ben helemaal niet negatief over die nieuwe linksbuiten. Ik reageer gewoon in algemene zin over het geven van krediet aan mensen. Ik ken deze Belg niet, hoe kun je dan negatief zijn? Dus ik zou zeggen, spuit 11 geeft ook water.... :wink:
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Statistieken zeggen inderdaad niet alles. Beste voorbeeld dat ik op dit moment kan bedenken is Pellé bij Feyenoord.
Scoorde bij geen enkele club veel (ook niet bij AZ, wat toch ook Nederlandse competitie is) maar is nu bij Feyenoord helemaal losgekomen ;)
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het is statistisch bewezen dat statistieken niet alles zeggen. Dus.
elmo87
Nieuw talent
Berichten: 146
Lid geworden op: 24-09-2010 19:57
Locatie: Menaam

Bericht door elmo87 »

Kon minder, denk ik. Via YouTube krijg ik de indruk dat 'ie in ieder geval zijn mannetjes voorbij komt, lijkt aardig rap en volgens mij redelijk te vergelijkbaar met Assaïdi. Hoeveel waarde z'n stats hebben, zal blijken... We zitten vooral op assists te wachten en je weet niet hoeveel voorzetten van zijn voet net naast geschoten zijn etc; die stats worden niet bijgehouden. En vergelijken met Pappa heeft nog niet zoveel nut, die heeft nog niet echt 'n behoorlijke kans gekregen om zichzelf te bewijzen.
twitter.com/jelmo87
SCHBelg
Jeugdspeler
Berichten: 25
Lid geworden op: 29-07-2006 11:26
Locatie: Kessel

Bericht door SCHBelg »

Als hij terug gaat spelen zoals hij speelde tijdens zijn goede periode bij Gent, dan hebben we gewoon een goeie speler erbij (voor even). Het enige nadeel mss dat hij toen niet zo'n makkelijke jongen was.
Al zeg ik dit nu wel met enige terughoudendheid. Omdat ik met de komst van Steppe ook gezegd heb dat we een goeie hadden, maar uiteindelijk helemaal geflopt bij ons.
Dus hoop dat El Ghanassy zijn vorm van bij Gent kan terugvinden en dat zijn mentaliteit de juiste is nu.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Gaat dus spelen met rugnummer 12.

Afbeelding
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zo, tweelingbroer van Assaidi?
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

In ieder geval dezelfde speelstijl. Ik ben zeker positief gestemd, een echt balvaardige speler mag er wat mij betreft altijd bij. Hopelijk met Djuricic naar de as eindelijk ruimte voor meer voetbal.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Yassine gaat morgen dus in plaats van Van La Parra spelen. Ben hier wel blij om. Ik hoop dat hij me niet teleur stel, al kan het bijna niet slechter dan Rajiv.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Totaal geen verwachtingen van deze jongen , daar heb ik hem te weinig voor zien spelen. Maar van Basten had het over tactisch slim , dat moet dan nog blijken,maar dat kan je van VLP in ieder geval nooit zeggen. Wie je er ook opstelt je gaat er per definitie op vooruit, vlammen vanavond jongen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het is meestal wel zo dat je voor het eerst ergens speelt, dat je je té graag wilt bewijzen en dat je meestal niet goed speelt.
En er zal voor hem ook wel wat spanning op zitten en met het Friese volkslied even raar om zich heen kijken.
Maar Ik hoop inderdaad ook dat hij vanavond de pannen van het dak speelt
Plaats reactie