Joey van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

AllardP schreef:Hij weigert ook om te leren van zijn fouten. Gisteren weer eens geel omdat hij de scheids uitkaffert na een terecht gegeven vrije trap.
Volgen mij kreeg hij geel voor de overtreding en ging hij daarna pas kafferen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

bieke98 schreef:Gaf toch een indirecte assist.
Niet meer gezien.. Op gegeven moment maar overgeschakeld naar de wedstrijd Man u - Arsenal. Het niveau van de eerste helft afgelopen zondag was zo erbarmelijk slecht van onze kant dat de plaatselijke VV op basis van inzet nog had kunnen winnen. Deze spelers verdienen nog steeds tonnen en hebben gewoon moeite om een bal van a naar b te spelen. Het veld was wel klote, maar dan nog.

Altijd pro Foppe geweest, maar die analyse van hem na de wedstrijd slaat ook kant nog wal. De Graafschap zou zogenaamd alleen lange ballen hanteren en was zeer voorspelbaar? Volgens mij waren wij die ploeg. De bal werd continu blind naar voren gerost en 5x overspelen zat er niet eens in. Als je dit nou vergelijkt met vorig jaar Vitesse thuis die werden opgerold door oogstrelend voetbal, waar zit m dat verschil nou in? De Roon, Mark Uth, Thern en Slagveer stonden toen in de basis natuurlijk, maar er zijn juist weinig spelers weggegaan. Naja de drie punten heb je weer, dus moeten natuurlijk blij zijn. Maar had er onder Foppe qua veldspel eerlijk gezegd veel meer van verwacht. Het is eerder achteruit- dan vooruitgegaan. Wel zijn er natuurlijk meer punten behaald. Nog 9 wedstrijden te spelen, ik hoop dat de spelers beseffen dat het echt veel beter moet als je het stadion volgend jaar nog zo vol wilt krijgen. Ook hoop ik dat Hansie Vonk beseft dat deze matig samengestelde selectie een kwaliteitsimpuls nodig heeft. Met name op het middenveld, want daar verliezen wij elke wedstrijd de slag.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

@ Rick. Zet de in dit team Uth eens in de spits en De Roon op het middenveld. Geloof me dan speel je heel anders voetbal. Beter vooral.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Rick schreef: Met name op het middenveld, want daar verliezen wij elke wedstrijd de slag.
Juist. Dat zal ook de reden zijn dat er (voorlopig) niet wordt verlengd met Joey.
Thorsby is onverzettelijk en het is dan ook genot om naar z'n inzet te kijken. Echter, in mijn ogen is hij op dit moment nog te licht voor de echte subtop. Hij loopt simpelweg nog te vaak uit positie, en verliest te vaak de bal.
Marzo is een noodoplossing en als stofzuiger ideaal, maar is voetballend natuurlijk veel te zwak als middenvelder.
Joey zelf laat dit seizoen zien het elftal niet te kunnen sturen en uit het dal te halen. Is mijns inziens toe aan een leuk buitenlands avontuur.
De voetballer Thern wordt met node gemist aangezien hij voetballend echt iets toevoegt.
Wat mij betreft verdient Joey een leuk buitenlands avontuur en wordt er een type Stijn Schaars gehaald.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:
Volgen mij kreeg hij geel voor de overtreding en ging hij daarna pas kafferen.
Nope. Omdat hij weer eens begon te zeuren kreeg hij de kaart.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Mackan68 schreef: Nope. Omdat hij weer eens begon te zeuren kreeg hij de kaart.
Dat zag er op tv anders uit. Maar goed, wat maakt het uit.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik zag het op televisie ook zo: Eerst schamperig lachen van Joey na fluiten Blom en daarna pas de gele kaart. Maar ik weet niet hoe het uiteindelijk op het wedstrijdformulier is beland.

Kabasele ging later in dat duel veel harder uit zijn plaat vanwege een beslissing van Blom, maar daar werd niets mee gedaan. (En wat te denken van het natrappen van Kaak, waar hij nog mee wegkomt ook...)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Blom maakt zelf ook nog dat wegwerpgebaar. Daar kreeg Joey de kaart voor. Was weer een in de categorie dom.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De beste speler van de selectie volgens Foppe. Die werkt toch dagelijks met hem. En als Foppe het zegt dan...... :mrgreen:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heerenveen rules schreef:De beste speler van de selectie volgens Foppe. Die werkt toch dagelijks met hem. En als Foppe het zegt dan...... :mrgreen:
Nou, dan heb ik er officieel nu de ballen verstand van. Ik heb Foppe hoog zitten, maar Foppe zegt inderdaad dat Joey altijd goed is? Het leek er tegen De Graafschap toch echt op dat hij de bal steeds verloor en dat hij dan weer met de kop naar beneden stond te treuren, maar dat zal ik dan wel helemaal verkeerd gezien hebben.

Excuses allen voor al de meningen die ik heb gegeven. Ik had al die tijd ongelijk. Want ik had niet gezien dat Joey de beste van ons team is. Ga me geloof ik maar in curling verdiepen ofzo.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Knipecity schreef: Nou, dan heb ik er officieel nu de ballen verstand van. Ik heb Foppe hoog zitten, maar Foppe zegt inderdaad dat Joey altijd goed is? Het leek er tegen De Graafschap toch echt op dat hij de bal steeds verloor.
Ik denk dat Foppe bedoelt dat hij altijd goed is voor het team. Want tegen de Graafschap was hij de eerste helft ondanks zijn slechte spel, de enige die de strijd aan ging tussen de juffertjes.

Maar Knipe, je had er al eerder de ballen verstand van hoor..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:
Ik denk dat Foppe bedoelt dat hij altijd goed is voor het team. Want tegen de Graafschap was hij de eerste helft ondanks zijn slechte spel, de enige die de strijd aan ging tussen de juffertjes.
Foppe de Haan staat dit seizoen weer voor de groep als hoofdtrainer van Heerenveen. De
oefenmeester werkt samen met balvaardige spelers als Sam Larsson en Arber Zeneli, maar
toch vindt hij dat een andere speler er bovenuit steekt.
"Joey is de beste", vertelt hij in gesprek met FeanFan Magazine. "Hij is wel eens wat ingewikkeld om
mee te gaan, maar Joey doet het heel goed. Andere spelers doen het ook goed maar Joey is altijd
goed, dat maakt een groot verschil", verklaart De Haan.
"Hij is een echte strijder. Ook op het trainingsveld is Joey de beste", constateert de coach. "Hij snapt
het spelletje het best en het snelst. Hij kan gewoon goed voetballen. Dan moet je zijn soms rare
fratsen maar voor lief nemen", lacht De Haan.
Dit is de bewuste tekst waarin Foppe Joey ophemelt. Hij heeft het dus niet alleen over inzet en goed zijn voor het team. Hij heeft het over balvaardigheid in vergelijking tot Sam en Arber. Joey is altijd goed. In alle wedstrijden en op alle trainingen. Snapt het spelletje het beste en snelste.......... Tsja, dat zal wel. Maar het zou mooi zijn dat Foppe dan ook even uit zou leggen waarom 8 van de 10 passes in de laatste wedstrijden dan allemaal ingeleverd worden. Dat zal ook wel komen omdat de rest hem niet snel genoeg begrijpt zeker. Niet echt serieus te nemen als je zijn verrichtingen in het veld ziet. Hij laat vaak genoeg het team in de steek. En niet alleen dit seizoen, dat was vorig seizoen ook al zo.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

"Knipecity modus aan" Ik heb het toch altijd al gezegd dat Joey veel beter is dan de meesten denken. Foppe bevestigt nu dat ik altijd gelijk had. "Knipecity modus uit".

In zijn laatste 2-3 wedstrijden speelde Joey inderdaad bar slecht (zie ook mijn voorgaande post). Echter gemiddeld gezien doet Joey het prima en is hij belangrijker voor het elftal dan menigeen denkt. Er ontbreekt naast Joey simpelweg nog een ervaren speler.
Dat hij te vaak een domme kaart pakt, wil nog niet zeggen dat hij slecht speelt. Persoonlijk ben ik wel een liefhebber van de voetballer Joey: Hij verzaakt nooit en blijft altijd gaan. De afgelopen wedstrijden lijkt hij wat te verslappen. Echter, ik moet er niet aan denken dat Joey er niet was, want dit elftal was zonder Joey in de degradatiezone beland.

Toch is het de vraag of het verstandig om te verlengen met Joey. Wanneer hij zijn oude niveau haalt, kan je prima met hem verlengen. Aan de andere kant speelt hij de laatste paar wedstrijden een stuk minder goed en verdient hij wat mij betreft een mooie transfer naar een Duitse of Italiaanse club.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Hij is inderdaad momenteel de beste speler, maar door zijn nukken speelt hij nog bij onze club. Hij is wel duidelijk toe aan een nieuwe uitdaging, hij ergert zich teveel aan de mindere goden en daar word het hele team echt niet beter van. Wel mooi om te lezen dat Foppe de klasse van deze man wel ziet.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

De klasse van van den Berg? Die man moet de ervaren man zijn, enige dat hij doet is zeuren, zeiken en domme kaarten pakken. Heel volwassen. Voetballend bijzonder matig, kan heel vaak met een inspeelpass door de as ze achterin 1 op 1 zetten, vooral tegen de Graafschap, gebeurd nooit. Treuzelen en dan een kutbal geven. Van den Berg voegt helemaal niks toe aan ons spel, zowel aanvallend als verdedigend. En ik snap ook totaal niet wat Foppe wel ziet, maar gezien de vorderingen van dit team, of eerder het gebrek daaraan, laat ook wel zien dat Foppe het wel vaker niet meer weet.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Eens Lardy. Echter, wat moet Foppe dan? Hij zou Amin of van den Boomen erin kunnen zetten, maar dan passeer je je aanvoerder en zou je er op vooruit gaan? Denk het eerlijk gezegd niet. Zoveel opties heeft Foppe niet. Momenteel is er gewoon niet beter en dat is een pijnlijke constatering. Je mist iemand op 10 die iets kan creëren en je mist een spelverdeler die ook ballen kan afpakken als Serero. Alleen Thorsby voegt momenteel wat toe op het middenveld door zijn lopend vermogen, maar ook hij loopt te vaak uit positie.
wilbot
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

dit noemen ze in de etalage zetten.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Trainers hebben nou eenmaal een zwak voor spelers als VD Berg en de Roon. Persoonlijk hebben dit soort spelers ook mijn voorkeur. Op de posities waarop zij voetballen is het veel lastiger voetballen dan als een buitenspeler waar je de bal best af en toe mag verliezen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Joey kan zeker beter en er zijn genoeg spelers die beter dan Joey kunnen. In mijn ogen kijkt de gemiddelde Joey-criticaster te veel naar wat hij verkeerd doet i.p.v. wat hij goed doet. Absoluut eens dat hij veel verkeerde passes geeft en dat hij soms te lang aan de bal treuzelt, maar doen de andere middenvelders en aanvallers dat niet meer?
Wanneer Joey zo goed was geweest als één van de andere middenvelders, zouden we absoluut een paar plekken lager op de ranglijst staan.
Enfin, het neemt niet weg dat ik hem een mooie transfer gun. Verder is het de vraag of de club er goed aan doet om dit elftal te laten sturen door maar 1 routinier.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik volg de discussie nu een poosje, maar begrijp het momentum niet zo goed. Heb ook veel kritiek op Joey gehad, maar tegen de Graafschap speelde hij toch een redelijke pot?

Verlegde meerdere malen meet "one touch" voetbal het spel en liep na een kaats meteen weer vrij. Had zelfs een paar redelijke acties qua techniek. Doet ook genoeg fout, maar in vergelijk met Thorsby en Zeneli vond ik hem juist wel redelijk spelen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Sommige mensen waarderen de strijdlust van Joey niet zo en kijken liever naar een slappe speler als Larsson die er al het hele seizoen weinig tot niets van bakt. Maar dat ligt niet aan hem natuurlijk......Want hij is de beste van het team. Ik waardeer Joey 100x meer dan Larsson.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Heerenveen rules schreef:Sommige mensen waarderen de strijdlust van Joey niet zo en kijken liever naar een slappe speler als Larsson die er al het hele seizoen weinig tot niets van bakt. Maar dat ligt niet aan hem natuurlijk......Want hij is de beste van het team. Ik waardeer Joey 100x meer dan Larsson.
Helemaal mee eens HR, kijk vele malen liever naar iemand die er 90 minuten voor gaat dan naar iemand die 85 min. afwezig is en 3x een leuke actie doet. Joey is misschien niet de beste speler van het team, maar wel de beste teamspeler!!!!
En betreffende zijn kaarten; hij wordt momenteel ook wel erg gezocht door scheidsrechters!!! Joey geel voor een minachtend lachje, Kabasele niets voor een complete tirade......
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De werklust van Joey is het probleem niet in mijn ogen, juist in slechte wedstrijden valt dit zeer te waarderen. Waar we echter naar moeten zoeken is een speler die complementair kan zijn aan Thern en Thorsby op het middenveld, en dan zoek je iemand die meer in de controle kan spelen. Joey is mij een te onzekere factor hiervoor, getuige ook het positioneren van Marzo naast hem. Daarnaast denk ik dat de positie voor onze verdediging ook voetballend wel wat beter ingevuld kan worden dan nu met Joey(en Marzo).

Een dergelijke spelers maakt het voetballen voor onze overige middenvelders en eigenlijk het hele elftal een stuk makkelijker en kan ook spelers als Branco meer steun geven als ze een kans krijgen. Joey wordt niet ondergewaardeerd, maar is simpelweg te duur om niet naar een betere oplossing op die positie te zoeken.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

abegoal schreef:Ik volg de discussie nu een poosje, maar begrijp het momentum niet zo goed. Heb ook veel kritiek op Joey gehad, maar tegen de Graafschap speelde hij toch een redelijke pot?

Verlegde meerdere malen meet "one touch" voetbal het spel en liep na een kaats meteen weer vrij. Had zelfs een paar redelijke acties qua techniek. Doet ook genoeg fout, maar in vergelijk met Thorsby en Zeneli vond ik hem juist wel redelijk spelen.
Redelijk pot? Het was echt niet om aan te gluren. Een middenvelder die van de 10 ballen er 8 inlevert speelt gewoon een belabberde pot voetbal. Maar ook de overig 9 voetballers waren zwaar ondermaats. Dus ook Thorsby en Zeneli waren heel erg matig.

@heerenveenrules; die strijdlust van Joey wordt juist wel heel erg gewaardeerd. Sterker nog, ik denk dat elk elftal een 'etterbak' als Joey in het veld nodig heeft. Hij kan wat extra's geven aan het team, maar hij is bijna het hele seizoen al niet in goede doen. Dat komt denk ik omdat hij momenteel de kar moet trekken en dat kan hij schijnbaar niet. Voetballend is het na die blessure vorig jaar alleen maar achteruit gegaan. Misschien dat hij 2 of 3 wedstrijden dit seizoen een goed niveau heeft gehaald. Ik verwacht echter veel meer van hem omdat hij voorgaande jaren juist heeft laten zien veel beter dan dit te kunnen. Een Larsson verwijt ik dat minder omdat hij simpelweg nog niet heeft aangetoond elke wedstrijd goed te kunnen spelen. Maar ook hij kan er veel meer uithalen en dat is verwijtbaar.

Het is echter wel merkwaardig dat jij bij Larsson aangeeft dat hij het hele seizoen al niet presteert en niet snapt waarom mensen liever naar hem kijken dan naar van der Berg. Die bakt er namelijk het hele seizoen al evenmin wat van. Beide hebben misschien 2 á 3 wedstrijden goed gespeeld en hun niveau gehaald. Echter, dit zijn momenteel wel de twee belangrijkste spelers van Heerenveen en dat zegt mijn inziens al genoeg. Larsson met zijn dribbels en gevaar al is dat wel wat vaker dan 3x volgens de statistieken en van der Berg met zijn werklust en inzet. Zonder deze twee en Mulder wellicht ook had je er nog minder goed voorgestaan. Neemt niet weg dat de kritiek in mijn ogen gewoon terecht is. Een speler als van der Berg moet toch 10x beter kunnen dan wat hij momenteel laat zien? Momenteel is er ook niet één speler uit te halen die wel boven het niveau uitstijgt zoals Ziyech bijvoorbeeld doet bij Twente.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Voor trainers is een speler als Joey gewoon belangrijk. Vandaar dat Foppe hem ook de beste speler vindt. Ik kan mij echter ook goed voorstellen dat het publiek liever naar een sierlijke speler kijkt en daarom bijvoorbeeld iemand als Larsson het beste vindt. Maar je kan niet zeggen dat hij dit seizoen slecht speelt. Hij zit overal tussen en neemt juist veel risico in zijn passing om nog wat voor elkaar te krijgen. Laten we hem nog maar even koesteren.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik begrijp niet dat hier gezegd wordt dat Joey een goed seizoen speelt. Hij verliest de bal veel te vaak voor zijn positie, vaak door traag handelen of onnauwkeurige passing. Compenseert dit dan weer met zijn werklust, maar dit levert hem ook veel kaarten op. Maar hij heeft niet laten zien de rol van De Roon over te kunnen nemen maar mijn mening.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Joey speelt ook op een hele andere positie dan De Roon.
Persoonlijk vind ik dat Joey het niet slecht doet. Natuurlijk hopen we op een routinier die dit zwalkende elftal bij de hand neemt. Maar verwachten we dan niet teveel van 1 persoon? Joey is een leuke subtopspeler, maar daar houdt het ook bij op.
Hij oogt nonchalant, pakt veel domme kaarten en geeft af en toe es een verkeerde pass. Echter gemiddeld gezien zit hij er vaak goed tussen, coacht medespelers (die dat hard nodig hebben) voortdurend en steekt hij met zijn ijver en enthousiasme menig teamgenoot aan. Daarnaast is hij één van de weinig middenvelders die het direct spel kan verleggen.
Je bent fan van hem of je bent het niet; er is geen middenweg.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Wizard schreef:Joey speelt ook op een hele andere positie dan De Roon.
Persoonlijk vind ik dat Joey het niet slecht doet. Natuurlijk hopen we op een routinier die dit zwalkende elftal bij de hand neemt. Maar verwachten we dan niet teveel van 1 persoon? Joey is een leuke subtopspeler, maar daar houdt het ook bij op.
Hij oogt nonchalant, pakt veel domme kaarten en geeft af en toe es een verkeerde pass. Echter gemiddeld gezien zit hij er vaak goed tussen, coacht medespelers (die dat hard nodig hebben) voortdurend en steekt hij met zijn ijver en enthousiasme menig teamgenoot aan. Daarnaast is hij één van de weinig middenvelders die het direct spel kan verleggen.
Je bent fan van hem of je bent het niet; er is geen middenweg.
Wellicht niet positioneel maar als de man met de band om de arm. Vaak teveel bezig met zijn eigen geestdrift en moet veel energie stoppen in zijn eigen spel. Niet het type dat onze toch zeer jonge selectie nodig heeft als routinier naar mijn mening. En daarmee ook niet als grootverdiener binnen de selectie houden. Is de optie te duur dan zijn er wel betere opties.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef: Wellicht niet positioneel maar als de man met de band om de arm. Vaak teveel bezig met zijn eigen geestdrift en moet veel energie stoppen in zijn eigen spel. Niet het type dat onze toch zeer jonge selectie nodig heeft als routinier naar mijn mening.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Juist Joey coacht zeer veel en zet daarmee andere medespelers op hun plek. Jongens als Thorsby en Otigba bevestigden dat al in interviews. Ook De Roon was een fervent voorstander van de 'coach' Joey in het veld.
Voor een aantal fans lijkt het alsof Joey (te) veel met zichzelf bezig is. Wanneer je je stoort aan zijn kaartenpakkerij en rondsjokkerij, plaats je hem automatisch in een negatief daglicht en wordt elke misser onder een vergrootglas gelegd.
De Haan zal hem volgend seizoen er nog graag bij willen hebben. De vraag is of dit verstandig is aangezien Vonk er of een routinier bij moet halen (want Joey kan het niet alleen) of een meer ervaren verdedigende middenvelder. Juist aan dat laatste heeft deze selectie m.n. behoefte.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Hij laat het weer zien inderdaad. Wat een lamlul.
Plaats reactie