Joey van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lardy » 30-01-2013 20:33

Volgens mij hebben we sinds Grindheim niet meer een speler gehad met een echte vechtersmentaliteit. En ook Grindheim werd onderschat. We zullen het wel zien.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor abegoal » 30-01-2013 20:35

Voorlopig missen ze hem nog niet daar in Zwolle. 90e minuut kwart finale KNVB beker tegen Heracles 3-2 voorsprong voor Zwolle!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 30-01-2013 20:43

abegoal schreef:Voorlopig missen ze hem nog niet daar in Zwolle. 90e minuut kwart finale KNVB beker tegen Heracles 3-2 voorsprong voor Zwolle!


Goede coach :wink:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor frisianbadboy » 30-01-2013 20:51

Pfffffffffffff zullen we eerst eens even afwachten hoe deze transfer gaat uitpakken voordat we deze speler afschrijven?
Nou, of weet jij hoe alles zich gaat ontwikkelen? Nou, dat zou best wel makkelijk zijn, dan kun jij de uitslagen ook vast al wel invullen.


Je kunt inderdaad vooraf al zien wat voor speler je in huis haalt. Als je je een beetje verdiept in spelers van andere clubs, en ja ik volg zwolle ook wel, dan weet je dat je speler hebt binnen gehaald die niks bijzonders is. Ja zijn mentaliteit is vergeleken met veel van onze spelers wellicht wat beter ja, maar voetbaltechnisch voegt hij zeker niks toe aan dit Heerenveen. Creativiteit (waar we zo'n gebrek aan hebben) voegt Joey ook niet toe. Steekpasjes geven en een speler met het nodige spelinzicht hebben we ook niet in huis gehaald. Leuke speler voor ploegen onderin de eredivisie maar als je nog ambities hebt om in het linkerrijtje te eindigen is dit 3,5 jaar lang een speler die niet aan dat criterium voldoet. Maar blijkbaar hebben Hansma en Veenstra geen enkele ambitie om ooit nog eens in het linkerrijtje te eindigen gezien de elke keer weer trieste aankopen die ze doen.

Voorlopig missen ze hem nog niet daar in Zwolle. 90e minuut kwart finale KNVB beker tegen Heracles 3-2 voorsprong voor Zwolle!


Lijkt me logisch dat ze zo'n beperkte voetballer niet missen. En als het op inzet en mentaliteit aankomt zal Zwolle ongetwijfeld nog wel ergens zo'n speler hebben rondlopen. Vast wel in de jeugd want zoveel kwaliteit heeft die v.d. Berg ook niet dat je die als club niet zelf zou kunnen opleiden.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 30-01-2013 21:22

Deze aankoop was voorafgaand aan dit seizoen natuurlijk volkomen ondenkbaar, maar word momenteel toegejuicht alsof nu het lek boven is !! Nog een extra slot op het toch al fantasieloze middenveld , lekker onszelf nog meer ingraven ( wel zo veilig voor Zomer)en dan speculeren op een snelle counter met een rechterspits die op zeker geen bal voor krijgt, en op links een ( positief) vraagteken. Dat word nog een half jaartje genieten :lol:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-01-2013 21:50

Ik vind het ook vreemd dat bijna iedereen hem als de verlosser ziet. Ik heb al meerdere keren op dit forum aangekaart dat het probleem heel ergens anders ligt. Het probleem is het gebrek aan scorend vermogen, dus Heerenveen heeft spelers nodig die een goal kunnen maken. Joey van den Berg doet dat niet veel en die El Ghanassy is afwachten.
Joey van den Berg is op zich geen verkeerde aankoop, maar in dit stadium van het seizoen zou ik met zo''n beperkt budget een andere speler halen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 30-01-2013 23:33

We hebben meerdere problemen, maar de 2 belangrijkste zijn het missen van een middenvelder die echt als stofzuiger kan functioneren, veel ballen afpakt en liefst ook nog de boel aanjaagt. Vd Berg zou dat kunnen zijn als hij het gewenste niveau heeft. Bij Zwolle ligt het verwachtingspatroon toch iets lager. Wellicht kan Djuricic dan weer op 10 omdat er nu wel iemand het vuile werk opknapt.
Het andere punt is scorend vermogen. Wellicht met Djuricic op 10 en die nieuwe op links dat je scorend vermogen stijgt.
Laatst bijgewerkt door Knipecity op 31-01-2013 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor anorak » 31-01-2013 00:30

Joey van den Berg ik denk een prima aankoop ! We hebben op dit moment iemand nodig die opstaat als het tegen even tegenzit. Op het mentale vlak zit het niet goed in de ploeg en ik denk dat van den Berg daarin een belangrijke rol kan spelen.
Het zal dan geen balvirtoos zijn maar wel iemand met een stukje karakter en dat is ook een kwaliteit !
Avatar gebruiker
anorak
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 02-01-2013 23:04

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Superfries88' » 31-01-2013 10:59

Persoonlijk blijf ik vinden dat Van Basten te weinig uit dit elftal haalt, maar je kan natuurlijk niet om de bestaande problemen in de selectie heen. Er zijn best wat zaken op te noemen: geringe passie, weinig creativiteit, het scorend vermogen (te veel afhankelijk van enkele spelers) en defensieve onbalans. Ik denk dat je met deze twee aangetrokken spelers een deel van de problemen gaat oplossen. Niet dat er nu opeens een topselectie staat, maar ik zie in Van den Berg wel een type die Heerenveen kan aanjagen. Iemand die oorlog kan maken in de zestien wanneer nodig. El Ghanassy moet dan wat meer creativiteit vanaf de vleugel(s) brengen. Precies waar Van Basten om heeft gevraagd. Nu kan je altijd spelers opsommen die geschikter zijn voor een bepaalde rol, maar met een vrijwel lege portemonnee zijn veel spelers volstrekt onhaalbaar. Zeker nu.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 31-01-2013 11:40

Punt is dat je bij deze selectie steeds het gevoel hebt/had, er zit meer in, maar op één of andere manier komt het er zelden uit. Misschien is Joey wel de ontbrekende schakel als het gaat om dat stukje power en dynamiek er in brengen controlerend op het middenveld. Als hij dat is kan je misschien Filip weer centraal een vrije rol geven, kan die nieuwe jongen op links en win je dus ook enorm aan creativiteit. Het zou kunnen dat dit de oplossing is, maar dat moet eerst nog blijken. Ik ken het niveau van beide jongens onvoldoende, maar het zijn logische aanwinsten.
Nu Assaidi nog een half jaartje terug huren en ik ben helemaal blij ;-) Hij kan niet naar andere club ivm regel, geen 3 clubs in 1 seizoen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 31-01-2013 19:31

Blizzard schreef:Profileert zich nu als een karaktervoetballer maar stond hij vroeger in de jeugd juist niet bekend als een technische speler met een verfijnde trap?


Was dat niet Vincent v/d Berg?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor pes5 » 31-01-2013 19:33

Fanatic 4-ever schreef:
Blizzard schreef:Profileert zich nu als een karaktervoetballer maar stond hij vroeger in de jeugd juist niet bekend als een technische speler met een verfijnde trap?


Was dat niet Vincent v/d Berg?


Nee. Joey was juist technisch, fysiek sterk en had een heel goede trap. Dat echte bikkelen is er later pas bijgekomen en het mentale ook.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 31-01-2013 19:48

Ok dat wist ik niet, want dat was ook altijd wel een technisch vaardige speler toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor NOXX » 31-01-2013 22:09

Fanatic 4-ever schreef:Ok dat wist ik niet, want dat was ook altijd wel een technisch vaardige speler toch?


Was een veel belovende technische rechter aanvaller die veel te vroeg naar het buitenland(Arsenal) ging. En nu ergens bij een amateurclub speelt....
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor davp » 31-01-2013 22:19

Zo'n groot talent was Vincent nou ook weer niet als ik mensen binnen de club mag geloven. Zijn overgang naar Arsenal had hij te danken aan een toernooi waar hij boven zichzelf uitsteeg..
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor paparazzi » 31-01-2013 22:41

Van Basten is er in ieder geval blij mee zoals ik al had verwacht. En terecht!

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/ite ... n-den-berg

En als die nieuwe gast op de linkervleugel nu ook een beetje uit de voeten kan dan zie ik wel perspectief. (als mega criticaster)
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor NOXX » 31-01-2013 22:48

davp schreef:Zo'n groot talent was Vincent nou ook weer niet als ik mensen binnen de club mag geloven. Zijn overgang naar Arsenal had hij te danken aan een toernooi waar hij boven zichzelf uitsteeg..


Ik heb andere verhalen gehoord van mensen die tijd bij de club werkten/speelden. Maakt ook niet uit, nu maar verder over Joey.
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Hielke » 02-02-2013 11:58

De eerste kennismaking met Van den Berg beviel goed. Fijn om een karakterspeler in ons altijd wat brave en lieve elftal te hebben. Uit zijn assist op Djuricic bleek overigens niet alleen doorzettingsvermogen, ook zeker inzicht en vernuft.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 02-02-2013 12:02

Hielke schreef:De eerste kennismaking met Van den Berg beviel goed. Fijn om een karakterspeler in ons altijd wat brave en lieve elftal te hebben. Uit zijn assist op Djuricic bleek overigens niet alleen doorzettingsvermogen, ook zeker inzicht en vernuft.


Vond hem tot aan de assist gewoon matig spelen hoor , net als de rest van het elftal overigens . De overwinning geeft veel mensen een totaal andere kijk op de wedstrijd. De assist was inderdaad prima ! Ik zie hem in ieder geval liever in het veld dan Marecek .
Laatst bijgewerkt door RuudvanHuntelaar op 02-02-2013 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor 1983 » 02-02-2013 12:06

Ik was en beetje gereserveerd over zijn komst, en dan puur over zijn voetballende kwaliteiten want op basis van zijn karakter achte ik hem wel een versterking voor onze selectie. Maar ook voetballend is ie me niet tegengevallen gister. En ach, in de tijd dat we Champions League haalde hadden we ook mannetjesputters rondlopen die kwalitatief niets beter waren dan Joey. Dat soort types heb je gewoon nodig in je elftal, het hoeven niet allemaal technische prima donna's te zijn of jongens die het in zich hebben om de top te bestormen. En natuurlijk 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar Ik denk dat het halen van deze jongen een prima zet is geweest.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Superfries88' » 02-02-2013 12:21

Natuurlijk besliste Djuricic de wedstrijd en verrichte Nordfeldt cruciale reddingen, maar ik vond Van den Berg dé man van de wedstrijd. Vanwege zijn totale spel. Viel voetballend niet uit de toon, bracht veel strijd aan de dag, zorgde voor organisatie door direct veel te coachen en hij durft ook uit te delen. In Van den Berg hebben we nu een speler waarvan je weet: daar heb je iets aan. Zeker wanneer het niet loopt, zoals vaak dit seizoen. Ik was vooraf al blij met zijn komst en was gisteravond nog veel blijer. Zo'n type hadden we echt nodig.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Janstra » 02-02-2013 12:29

Hij deed het wel aardig, vooral gezien dat dit zijn 1e wedstrijd was en nog maar kort bij de groep is. Je kan ook wel zien dat hij wel degelijk kan voetballen. Nu kan je toch niet anders meer dan Maracek op de bank zetten lijkt me. Ik zou het vreemd vinden als de Roon of Kums er naast worden ipv Maracek.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Douwe » 02-02-2013 12:51

in de tijd dat we Champions League haalde


En in een zelfde soort wedstrijd ook 0-1 bij RKC. :)
Douwe
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 04-12-2002 20:07

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Eric » 02-02-2013 20:34

Mij viel gelijk zijn reactie op na de rode kaart voor Zomer. De enige die verhaal ging halen bij de scheidsrechter. Natuurlijk is dit volgens de 'respect' regels niet gepast, maar het is tenminste eindelijk iemand die wat vuur in het elftal kan brengen. Ik ben benieuwd.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Currahee » 02-02-2013 22:37

Ook mooi om te zien toen hij werd opgevangen door een rkcer om hem niet mee te laten doen aan de counter. Hij beukt er vol in. Die van rkc heeft blesure en gele kaart en hij gaat nog ff de confrontatie aan met nogbeen paar van rkc die verhaal komen halen
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Erwin4ever » 03-02-2013 12:30

Lijkt mij dat dit de nieuwe aanvoerder van ons moet worden, kan Kruiswijk eindelijk het DAFje Zomer ( net zo snel achteruit als vooruit ) vervangen in het centrum.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Calimero » 03-02-2013 19:00

Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar de eerste wedstrijd was een goeie. Natuurlijk wil hij zich extra bewijzen, maar ik heb ook het idee dat het zijn karakter is. En ben het inderdaad eens met de rest, hij heeft zijn mondje de hele tijd lekker open. Dát werd echt gemist.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Wizard » 04-02-2013 11:55

Erwin4ever schreef:Lijkt mij dat dit de nieuwe aanvoerder van ons moet worden, kan Kruiswijk eindelijk het DAFje Zomer ( net zo snel achteruit als vooruit ) vervangen in het centrum.


Tegen fysiek sterke spitsen moet je lekker Zomer laten spelen, maar over het algemeen zie ik ook liever Kruiswijk in het centrum dan Zomer.

Joey werkte hard en bracht inderdaad vuur in de vloeg. Mooi om te zien!
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 04-02-2013 12:55

Vond het persoonlijk een hele matige wedstrijd , en tot de 85ste minuut deelde Joey gewoon mee in de malaise hoor. Stond vaak op een paar meter te dekken, liet mensen uit zijn rug weglopen en oogt vrij lomp. Dat iedereen nu zo positief is , hangt voornamelijk samen met het behaalde resultaat . Wat op basis van het vertoonde spel natuurlijk meer een "Godswonder" dan een verdient resultaat was. De enige die zich echt wist te onderscheiden was Nordfeldt en daarmee is alles over deze wedstrijd gezegd.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lipton » 04-02-2013 13:18

Hij had ook een paar keer heel dom balverlies. Maar ik denk dat hij wel kan uitgroeien tot een nuttige speler. Want tegen VVV zal hij gewoon centraal achterin staan lijkt mij. Ik ben wel blij dat hij hier weer speelt.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten