Joey van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is de laatste tijd maar rustig in het topic van onze missing link. Hij doet het leuk tegen Feyenoord en PSV. Maar echt goed tegen een mindere club heeft hij helaas nog niet gespeeld.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wat een drama was deze man weer afgelopen zondag. Dramatisch in de passing. Zolang Heerenveen reaktie voetbalt speelt is hij praktisch maar voegt voetballend wel erg weinig toe. Wat zie ik graag weer een echte voetballer,type Pranjic op de linkerkant.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef:Wat een drama was deze man weer afgelopen zondag. Dramatisch in de passing. Zolang Heerenveen reaktie voetbalt speelt is hij praktisch maar voegt voetballend wel erg weinig toe. Wat zie ik graag weer een echte voetballer,type Pranjic op de linkerkant.
Speelde zondag inderdaad behoorlijk onder de maat. Vond het vreemd dat MvB hem zo lang liet staan. Hij was erg matig en flink op jacht naar een kaart of 2.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Onze missing link (is hij dat nog?) lijde ook persoonlijk de goal van Wuytens in.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Otsje P schreef:
Speelde zondag inderdaad behoorlijk onder de maat. Vond het vreemd dat MvB hem zo lang liet staan. Hij was erg matig en flink op jacht naar een kaart of 2.
Na 33 wedstrijden vind jij het nog steeds vreemd dat MvB iemand die faalt lang laat staan? Deze jongen is gewoon een heel beperkte voetballer , die denkt dat hij goed bezig en iets toevoegd door naar alles te schoppen wat bij hem in de buurt komt. Gemaakte karakter jongen , vreselijk om naar te kijken.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

RuudvanHuntelaar schreef: Na 33 wedstrijden vind jij het nog steeds vreemd dat MvB iemand die faalt lang laat staan? Deze jongen is gewoon een heel beperkte voetballer , die denkt dat hij goed bezig en iets toevoegd door naar alles te schoppen wat bij hem in de buurt komt. Gemaakte karakter jongen , vreselijk om naar te kijken.
Schrik!! We zijn het eens! :roll: :lol:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Grimo schreef:
Schrik!! We zijn het eens! :roll: :lol:
Als het maar niet te vaak gebeurd ! :wink:
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Ik vond juist dat van den Berg bezig was aan een goede reeks, op afgelopen 2 wedstrijden na. Kan goed combineren, is sterk aan de bal en is ook redelijk technisch viel me de laatste weken op. Wel heeft hij af en toe echt een pass waarvan je denkt waar moet die bal heen. Bijvoorbeeld tegen Ajax had hij leuke combinatie's met Djuricic en El Ghanassy
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dat redelijk technische van hem baseer je waarschijnlijk op die hakjes die hij soms doet. Toch vind ik dat hij in handelingssnelheid en dynamiek wel een beetje bleek afsteekt bij de andere middenvelders. Het is allemaal wat trager en lomper. Ik vind dat hij in wedstrijden waar wij de bal hebben teveel moet voetballen en te weinig controleert. Van Basten heeft dan Kums als controleur staan en Vd Berg als linkermiddenvelder die vrij veel aanvalt. Zou dat niet andersom moeten zijn vraag ik me af. Vd Berg moet bikkelen, duels uitvechten.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Knipecity schreef:Dat redelijk technische van hem baseer je waarschijnlijk op die hakjes die hij soms doet. Toch vind ik dat hij in handelingssnelheid en dynamiek wel een beetje bleek afsteekt bij de andere middenvelders. Het is allemaal wat trager en lomper. Ik vind dat hij in wedstrijden waar wij de bal hebben teveel moet voetballen en te weinig controleert. Van Basten heeft dan Kums als controleur staan en Vd Berg als linkermiddenvelder die vrij veel aanvalt. Zou dat niet andersom moeten zijn vraag ik me af. Vd Berg moet bikkelen, duels uitvechten.
En op de manier hoe hij soms een bal controleerd en die handige actie tegen Utrecht waar hij de bal achter het standbeen haalt. Voor zo'n sterke speler is techniek heel mooi meegenomen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ja, maar die ballen achter het standbeen kan ik ook wel, ik vind dat niet zo bijzonder. Functionele techniek gaat het meer om en ik zeg niet dat hij een prutser is, maar zijn handelingssnelheid ligt wel wat te laag voor zijn positie. Ik zou hem liever in een meer verdedigende rol zien. Volgend seizoen maar vd Berg en De Roon in een verdedigende rol en Pappa ervoor in een meer vrije rol.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Knipecity schreef:Ja, maar die ballen achter het standbeen kan ik ook wel, ik vind dat niet zo bijzonder. Functionele techniek gaat het meer om en ik zeg niet dat hij een prutser is, maar zijn handelingssnelheid ligt wel wat te laag voor zijn positie. Ik zou hem liever in een meer verdedigende rol zien.
Ja dat snap ik wel maar die hakjes hebben al 2 goals opgeleverd en een aantal goede kansen. Volgensmij was hij ook diegene die tegen Utrecht de bal klaarlag voor Djuricic. Hij is agressief en sterk, een beetje het type dat we mistten, natuurlijk mist hij snelheid maar dat is ook niet waar zijn kracht ligt. En ik bedoelde er mee dat het handig is om iets te bezitten wat niet bij je spel hoort, net zoals bij Pele van Aanholt zijn body vaak van pas komt maar hier ligt niet zijn kracht als je begrijpt wat ik bedoel.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

over het aanvoerderschap gesproken. Was hij afgelopen Vrijdag niet aanvoerder tegen minnertsga?
Het is in ieder geval een rol die bij hem past en enigszins hoop ik hier ook op
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Superfean4 schreef:over het aanvoerderschap gesproken. Was hij afgelopen Vrijdag niet aanvoerder tegen minnertsga?
Het is in ieder geval een rol die bij hem past en enigszins hoop ik hier ook op
Hij heeft iig wel de passie en de bek om een aanvoerder te zijn. Maar of hij ook de brains heeft?
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Misschien zou het qua gedrag wel een hele goede zet zijn om hem aanvoerder te maken. Dan kan hij niet meer zo te keer gaan als dat hij normaal wel eens doet en krijgt hij een voorbeeldfunctie waarnaar hij zich zal moeten gedragen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Frisian Viking schreef:Hij heeft iig wel de passie en de bek om een aanvoerder te zijn. Maar of hij ook de brains heeft?
Heb je hersens nodig om te kunnen voetballen dan ? Overigens vind je Zomer zo snugger dan ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

BK2007 schreef: Heb je hersens nodig om te kunnen voetballen dan ? Overigens vind je Zomer zo snugger dan ?
Mijn naam staat boven die quote, maar die was overduidelijk van Neymar :-) .
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

BK2007 schreef: Heb je hersens nodig om te kunnen voetballen dan ? Overigens vind je Zomer zo snugger dan ?
Vind het altijd wel lekker als een aanvoerder een beetje na kan denken. Maar Zomer is dat inderdaad ook niet.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Jonge jonge menen we te weten hoe slim Ramon Zomer is? Verdiep je eens in hem en je komt misschien tot een verassende conclusie
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

TORCIDA schreef:Jonge jonge menen we te weten hoe slim Ramon Zomer is? Verdiep je eens in hem en je komt misschien tot een verassende conclusie
Voetbalintelligentie...

Niet hetzelfde als slim zijn. Had ik beter kunnen verwoorden.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Des te meer ik der over nadenk des te logischer vind ik de keus voor vd Berg als aanvoerder. Tel daarbij dat Zomer misschien wel weg gaat ook bij op.
Overigens geeft de aanvoerdersband meer verantwoordelijkheid aan vd Berg waardoor het voor de hand ligt dat hij geen rode kaarten meer gaat krijgen. Erg slim van Marco dus !
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Van den Berg: 'Door helemaal naar de kloten te gaan leg je de basis'

Joey van den Berg is te spreken over de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De middenvelder ziet dat er hard getraind wordt en dat er een besef is dat iedereen alles geeft. Daar hoort ook bij dat je elkaar keihard kunt corrigeren zo vind Van den Berg.

Tussen de gemiddelde teamleeftijd van 22 jaar is Van den Berg met 27 een oudje, zo beseft hij ook. 'Een jonge groep, maar met heel veel potentie', aldus Van den Berg die graag op het middenveld blijft staan. 'Ik kan mijn energie daar bete kwijt. Als ik achtering sta, speel ik toch een beetje met de rem erop, moet ik te veel nadeken.

'In mijn huidige rol kan ik voor dreiging zorgen, verwarring stichten, druk zetten. Gaan, gaan, gaan... Dat ligt me gewoon beter. Ik doe graag veel op intuitie', laat de speler weten in een vraaggesperk met VI.

De middenvelder en zijn teamgenoten trekken zich weinig aan van het vertrek van Robert Veenstra. 'Met PEC verloor ik de eerste oefenwedstrijd van een Vierdeklasser, dus een verbereiding zegt ook niet alles over het seizoen dat dan volgt.'

'Je moet in die periode gewoon proberen een goed gevoel te kweken en ik merk dat bij ons die eerste stap is gezet. Er wordt superscherp getraind. Door een paar keer helemaal naar de kloten te gaan leg je de basis.'

'Vorig seizoen leek alles zo gezapig. Alsof we tegen elkaar zeiden: Okee, we doen het zo en zo en meer zit er niet in. Ik denk dat veel jongens beseffen dat je honder procent moet geven. Dat je niet alleen schouderklopjes uitdeelt, maar elkaar keihard moet corrigeren als het nodig is.'

'Want je faalt als groep. En als je niet weet waar de fout zit, kun je het ook niet verbeteren. Daarom mag je best wat meer op de man spelen en hameren op details. Dat is ook een onderdeel van topsport.'
Bron: Feanonline
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Jemig, is hij 27? Ik had echt het gevoel dat hij 21/22 was.

Maar leuk verhaaltje, gewoon lekker scherp zijn. Dit seizoen moeten ze knallen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Duidelijke taal en 100% waar. Verder vind ik dat artikel trouwens heel rommelig samenhangen, maar dat terzijde.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Onze "missing link" is het bankzitten nu al beu.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Lipton schreef:Onze "missing link" is het bankzitten nu al beu.
Geeft niks, laat hem maar strijden om weer in de basis te komen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zo beperkt en dan nu al piepen over een vertrek. Zulke spelers mogen wat mij betreft gaan.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Zo beperkt en dan nu al piepen over een vertrek. Zulke spelers mogen wat mij betreft gaan.
Als dat je insteek is, dan houden we maar 11 man over.

Heb je het verhaal gelezen? Beste jongen zegt niks verkeerd. Baalt als een stekker, hoopt minder kaarten te gaan pakken omdat die schorsing hem nu bijvoorbeeld de kop kost. Begrijpt dat Ziyech blijft spelen. Is eigenlijk altijd basisspeler geweest en moet wennen aan de situatie. Vind het lastig maar blijft knokken. En natuurlijk geeft hij aan dat hij niet te lang bankzitter moet blijven. Niet meer dan logisch. Noem mij 1 speler die het prima vind om het hele seizoen bankzitter te zijn?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Van den Berg piept helemaal niet. Hij toont zich zelfkritisch (minder kaarten pakken), realistisch (geen redenen om te wisselen) en zelfs geduldig. Eigenlijk zegt hij: ik ga de eerste seizoenshelft keihard knokken en mocht er in de winterstop niets veranderd zijn, wil ik om me heen kijken. Niets mis mee toch? Ik zou het pas raar vinden als een speler aangeeft dat hij er geen moeite mee heeft en rustig een jaar bankzitter wil zijn...
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zal genoeg kansen krijgen. Blessures en schorsingen zijn er altijd, dus dan is hij een kandidaat voor diverse posities.
Plaats reactie