Joey van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Neymar » 11-03-2013 08:43

Het is gewoon een bikkelaar die soms niet rationeel nadenkt. Iemand die wij wel nodig hebben, maar je gaat niet voor van den Berg naar het stadion.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Joepie » 11-03-2013 08:55

Maar hij is wel de "klootzak" die we misten.
Vraag van Bommel maar na
en toch mis ik Breuer
Joepie
Nieuw talent
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 17-01-2012 08:55

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Grimo » 11-03-2013 09:08

'Van Bommel spoort niet'
Van onze Telesportredactie

"Van Bommel was boos dat ik hem in de eerste helft raakte", vervolgde Van den Berg, die het zowel binnen als buiten de lijnen met Van Bommel aan de stok kreeg. Zijn opponent van PSV zou hem 'homo' hebben toegebeten.

"De tweede keer zette hij een tackle in en moest ik opspringen. Als hij me had geraakt, had ik mijn enkelbanden gescheurd. Maar hij dacht dat ik probeerde hem een kaart aan te naaien.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Calimero » 11-03-2013 14:51

Al lijdt Van den Berg relatief veel balverlies (volgens sommigen), hij is wel iemand die altijd net zo hard weer achter die bal aanzeult om hem weer snel terug te krijgen. In dat opzicht is het dus niet zo heel erg dat hij de bal wel eens verliest. Sowieso gebeurt dat over het algemeen wel vaak op het middenveld. Juist door zijn brutaliteit nam hij (met De Roon) het elftal op sleeptouw, en dat is precies waar hij voor gehaald was. Als hij zo uitzonderlijk goed zou kunnen voetballen, had hij allang niet meer op de Nederlandse velden gestaan.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Muck » 13-03-2013 13:19

Neymar schreef:maar je gaat niet voor van den Berg naar het stadion.


Eerste vraag: Waarom zeg je 'je', als je 'ik' bedoelt?

Ik ga ook naar het stadion voor o.a. van Anholt en Kum. En in het verleden voor Radomski en Maarten de Jong, maar zou dat bijvoorbeeld ook doen voor een types-Gattuso (iets hogere regionen).
Spelers die zichzelf compleet wegcijferen voor het elftal, spelers met karakter en 120% inzet tonen. Het cement tussen de stenen. Zonder dit soort spelers kunnen in het huidige elftal Djuricic en Finnbogason niet excelleren.

Ik kijk liever naar een meedogenloos verdedigende Kum, dan naar een pingelende van la Parra.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Otsje P » 13-03-2013 13:26

Muck schreef:Ik ga ook naar het stadion voor o.a. van Anholt en Kum. En in het verleden voor Radomski en Maarten de Jong, maar zou dat bijvoorbeeld ook doen voor een types-Gattuso (iets hogere regionen).
Spelers die zichzelf compleet wegcijferen voor het elftal, spelers met karakter en 120% inzet tonen. Het cement tussen de stenen. Zonder dit soort spelers kunnen in het huidige elftal Djuricic en Finnbogason niet excelleren.

Ik kijk liever naar een meedogenloos verdedigende Kum, dan naar een pingelende van la Parra.


Absoluut met je eens. Ook ik kan net zo goed genieten van de strijd die Pele, Marten en Joey brengen dan van een geslaagde actie van een vleugelflitser. En je hebt ze allebei nodig in je team.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Neymar » 13-03-2013 14:14

Ja natuurlijk vind ik het leuk om te zien dat ze passie en inzet tonen. Bedoelde er alleen maar mee dat het gewoon simpele voetballers zijn die je overal hebt. Het zijn geen voetballers waar je op het puntje van je stoel gaat zitten als ze de bal hebben. Je moet niet denken dat ik ze niet waardeer hoor, ik waardeer ze juist heel erg.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2013 13:09

En als ik dan toch mijn gelijk aan het halen ben. Anderhalf jaar terug, toen Zwolle nog in de JL speelde, gaf ik al aan dat we Joey terug moesten halen. "En wat denk je? Hoongelach viel mij ten deel." :wink:

En zie nu daar. De missing link. Wat een vuurvreter.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lipton » 31-03-2013 14:03

Otsje P schreef:En als ik dan toch mijn gelijk aan het halen ben. Anderhalf jaar terug, toen Zwolle nog in de JL speelde, gaf ik al aan dat we Joey terug moesten halen. "En wat denk je? Hoongelach viel mij ten deel." :wink:


Gefeliciteerd. Men had hem nooit moeten laten gaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2013 14:51

Als men hem niet had laten gaan waren zijn ogen misschien nooit geopend. Die jongen was het spoor bijster en had een eye-opener nodig.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Hielke » 31-03-2013 19:43

Geen toeval dat we sinds zijn komst véél dominanter zijn geworden op het middenveld. Van den Berg laat zien dat hij geen dommekracht is, maar ook over best wat voetballend vermogen beschikt. Het lijkt alsof De Roon en Kums zich aan hem optrekken. Wat een verademing ten opzichte van bijvoorbeeld Elm. Uitstekende aankoop van Hansma.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor TORCIDA » 31-03-2013 20:16

Hij brengt power, strijd, gif en dwingt hiermee ook dit gevol passie bij mede spelers af.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lipton » 31-03-2013 22:16

Joey van den Berg, dat is toch die jongen die zo slim een rode kaart tegen ADO pakte?

Tuurlijk, hij voegt wat toe en doet het prima. Maar ook niet meer dan dat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Crash » 31-03-2013 22:28

Hij is voetballend beter dan gedacht en wordt met de wedstrijd beter. Ik was in het begin wat huiverig of hij voetballend goed genoeg zou zijn; over zijn inzet en instelling maakte ik me geen zorgen. Vooral vanwege dit laatste aspect vond ik de aankoop eigenlijk heel logisch. Dat het uiteindelijk zó goed uitpakt had ik echter niet voorzien.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Frisian Viking » 31-03-2013 22:53

Lipton schreef:Joey van den Berg, dat is toch die jongen die zo slim een rode kaart tegen ADO pakte?

Tuurlijk, hij voegt wat toe en doet het prima. Maar ook niet meer dan dat.

Lachwekkende reactie, serieus. Als je nu nog steeds niet in ziet dat Van den Berg de klootzak was die we nodig hadden heb je er maar weinig kijk op.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Superfries88' » 01-04-2013 09:09

Van den Berg is een uitstekende aankoop. Heeft relatief weinig gekost en is de missing link gebleken. Deze jongen voegt power toe, is een goede balafpakker en durft ook vooruit zijn inbreng te leveren. Zijn instelling maakt hem ook een soort leidersfiguur. Hij is in staat om goede tegenstanders uit hun spel te halen, zoals laatst is gebleken met Van Bommel. Wat mag je meer verwachten?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2013 09:23

Superfries88' schreef:Van den Berg is een uitstekende aankoop. Heeft relatief weinig gekost en is de missing link gebleken. Deze jongen voegt power toe, is een goede balafpakker en durft ook vooruit zijn inbreng te leveren. Zijn instelling maakt hem ook een soort leidersfiguur. Hij is in staat om goede tegenstanders uit hun spel te halen, zoals laatst is gebleken met Van Bommel. Wat mag je meer verwachten?

Denk inderdaad dat hij een stukje branie op het middenveld brengt. Het is zeker geen wereldvoetballer, maar wel wat deze groep een beetje miste, hoewel volgens mij Gouweleeuw, Finnbogasson, Djuricic, Nordfeldt ook wel winnaars zijn die hun mannetje staan en hun bekkie open trekken. Op het middenveld ontbrak dat nog.

Wel grappig dat dan juist Kums aanvoerder is. Misschien dat zijn rol dan toch groter is dan wij denken. Hij lijkt alleen vaak weinig te zeggen te hebben. Studio Sport vraagt ook vaak Vd Berg voor de camera.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Otsje P » 01-04-2013 10:53

Lipton schreef:Joey van den Berg, dat is toch die jongen die zo slim een rode kaart tegen ADO pakte?

Tuurlijk, hij voegt wat toe en doet het prima. Maar ook niet meer dan dat.


Jeetje Lipton, is het zo erg om toe te geven dat je het misschien niet helemaal juist zag toen ze van den Berg haalden?

We zitten er allemaal wel eens naast. Zelfs de grootste criticaster moet toch toe geven dat Joey van onschatbare waarde is geweest bij de totstandkoming van de overwinningsreeks van 5 wedstrijden.

Wat eigenlijk nog amper benoemd is, is het feit dat hij zich zo sterk positioneert bij balverlies ten opzichte van de back van de tegenpartij. Hierdoor ontlast hij Djuricic ontzettend. Ik was voor aanvang van de wedstrijd een beetje bang dat Janmaat onze Serviër heel veel meters zou laten maken. Maar Joey smoorde een aantal rushes al vroeg in de kiem. Wat ook duidelijk was afgesproken trouwens, want Filip hoeft beslist niet elke keer mee terug van San Marco.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Currahee » 01-04-2013 11:35

Lipton schreef:Hij had ook een paar keer heel dom balverlies. Maar ik denk dat hij wel kan uitgroeien tot een nuttige speler. Want tegen VVV zal hij gewoon centraal achterin staan lijkt mij. Ik ben wel blij dat hij hier weer speelt.


Voor otsje

Lipton wil wel vaker de vreugde wat temperen ;-)
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Erwin4ever » 01-04-2013 11:38

Echt een hele goede aankoop deze kerel! Brengt strijd en power, maar ziet daarnaast, zeker verdedigend, het spel heel goed waardoor hij vaak de opbouw van de tegenpartij ontregelt. Brengt zeker ook qua mentaliteit iets extra's en weet daarin de andere spelers ook mee te krijgen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lipton » 01-04-2013 15:13

Frisian Viking schreef:Lachwekkende reactie, serieus. Als je nu nog steeds niet in ziet dat Van den Berg de klootzak was die we nodig hadden heb je er maar weinig kijk op.


Ach kom op zeg, van den Berg is een leuke voetballer hoor, maar ook niet meer dan dat. Hij is idd iemand die er soms de beuk in gooit en hij legt wel energie in de wedstrijd.

Maar hij is ook iemand die volgende week zomaar de bal klemvast in de handen kan pakken in de 16 meter.
Dus wat dat betreft weet je het nooit met Joey, en dat maakt het ook wel weer leuk.

Ik ben blij dat hij het zo goed doet, want de club heeft hem destijds enorm in de steek gelaten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2013 18:28

Lipton schreef:Ach kom op zeg, van den Berg is een leuke voetballer hoor, maar ook niet meer dan dat. Hij is idd iemand die er soms de beuk in gooit en hij legt wel energie in de wedstrijd.


Je snapt het duidelijk niet helemaal. Doordat van den Berg de balans heel goed bewaakt en de strijd aangaat op het middenveld, kan Djuricic veel meer gaan zweven. Kijk maar eens wat voor werk hij opknapt. Daar hoef je ook geen geweldige voetballer voor te zijn. Dat was Jaap Stam ook niet. Van den Berg is precies wat wij misten op het middenveld. Duelkracht, agressie en een 'klootzak' in de duels. Hij is erg be;angrijk voor dit team. Zowel Strootman/Bommel als Clasie kwamen er totaal niet aan.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lipton » 01-04-2013 19:09

Heerenveen rules schreef:
Je snapt het duidelijk niet helemaal. Doordat van den Berg de balans heel goed bewaakt en de strijd aangaat op het middenveld, kan Djuricic veel meer gaan zweven. Kijk maar eens wat voor werk hij opknapt. Daar hoef je ook geen geweldige voetballer voor te zijn. Dat was Jaap Stam ook niet. Van den Berg is precies wat wij misten op het middenveld. Duelkracht, agressie en een 'klootzak' in de duels. Hij is erg be;angrijk voor dit team. Zowel Strootman/Bommel als Clasie kwamen er totaal niet aan.


Hij zal hier en daar wel wat toevoegen in de zin van strijd, hij pakt wel eens een bal af en levert die gelukkig vaak in aan een speler met het zelfde shirt. Maar de Roon en Kums doen het de laatste tijd ook heel behoorlijk, en de laatste linie doet het ook prima. Het hangt allemaal samen, en echt niet alleen van Joey, want dan zouden we een enorm probleem hebben.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Neymar » 01-04-2013 21:02

Voor de geïnteresseerden. Joey in leven als een prof op rtl 7.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Ryback » 01-04-2013 21:13

Lipton schreef:Hij zal hier en daar wel wat toevoegen in de zin van strijd, hij pakt wel eens een bal af en levert die gelukkig vaak in aan een speler met het zelfde shirt. Maar de Roon en Kums doen het de laatste tijd ook heel behoorlijk, en de laatste linie doet het ook prima. Het hangt allemaal samen, en echt niet alleen van Joey, want dan zouden we een enorm probleem hebben.


Door hem en van anholt niet te vergeten, werken ze met zn allen veel meer voorelkaar. 2 nononsens figuren met karakter kunnen een heel team beter laten draaien. In elke team sport vaak zo.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Riverside » 07-04-2013 18:52

Een zeer negatieve hoofdrol voor Van den Berg vandaag. Wie probeert met onnozele overtredingen het 'lome zondagmiddag gevoel' te doorbreken is niet goed bezig. Tegen de betere clubs is zo'n schopper handig, maar als je zelf moet voetballen dan voegt hij helemaal niets toe.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Lipton » 07-04-2013 19:21

Onze missing link was vandaag zeker niet de missing link :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 07-04-2013 19:23

Gearard schreef:Een zeer negatieve hoofdrol voor Van den Berg vandaag. Wie probeert met onnozele overtredingen het 'lome zondagmiddag gevoel' te doorbreken is niet goed bezig. Tegen de betere clubs is zo'n schopper handig, maar als je zelf moet voetballen dan voegt hij helemaal niets toe.


Nuttige speler als je het spel zelf niet hoeft te maken , was vandaag weer onnodig en gemaakt de karakter jongen aan het uithangen. Vervalt wel vaker tot dat niveau als er iets meer gevraagd word dan het ontregelen van de tegenstander.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor AllardP » 07-04-2013 20:50

De slechtste man van het veld, er lukte hem werkelijk niets. Maar laten we eerlijk zijn: wel de enige die nog wat druk op de bal probeerde te zetten. De voorhoede deed niet mee en de achterhoede liep alleen maar achteruit. Geen wonder dat hij steeds te laat was.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Grimo » 07-04-2013 23:56

Een speler die goed is in tegenhouden maar voetballend weinig toevoegt.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 36 gasten