Joey van den Berg

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor rust » 06-03-2016 18:07

Feanfan 1 schreef:Zie ik net Vilhena een tackle inzetten en krijgt geel. Ik weet zeker dat Joey daar rood voor zou hebben gekregen.
Dan wil ik Joey hierbij niet beschermen, want dat is gewoon een onnozele speler, maar de scheidsrechters zijn gewoon inconsequent


Tsja helaas heeft hij die naam hier in Nederland en komt hij er ook niet meer vanaf. Ben benieuwd hoe Foppe dit nu gaat oplossen, in zijn ogen is het toch de beste speler.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 08-04-2016 06:36

We maken een vreselijk seizoen mee, maar we hebben toch maar mooi een recordhouder in onze selectie.... 8)

http://www.ad.nl/ad/nl/1451/sc-Heerenve ... -zat.dhtml
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Wizard » 08-04-2016 13:43

Wat dat betreft heeft Joey groot gelijk. Van dat imago komt hij niet snel meer af en ook ik denk dat hij bij twijfel wat sneller een (rode) kaart krijgt dan een andere speler in een soortgelijke situatie.
Daarbij zijn we in NL wel heel erg gemakkelijk met het geven van (rode) kaarten in de afgelopen jaren. Ik vergeet bijv. niet snel hoe een Mark v. Bommel veel te veel onterechte kaarten kreeg bij z'n terugkeer in de Eredivisie. Dit, terwijl z'n spel geheel gelijk was aan dat van z'n spel bij Milaan (en Oranje) en niet heel anders was dan in z'n beginjaren bij PSV.
Het blijft een fysieke mannensport. Tegenwoordig wordt 't steeds meer zaalvoetbal. Er mag geen beleving en fysieke strijd meer geëtaleerd worden. Neem bijv. de rode kaart van De Leeuw tegen Ado wat te gek voor woorden is en terecht is geseponeerd. Of, de rode kaart van Joey tegen Utrecht. Ik lees hier verschillende reacties maar vond een gele kaart veel meer op z'n plaats. Natuurlijk komt hij te wild in en natuurlijk was z'n been gestrekt op 't moment dat hij de bal wilde wegtikken. Maar aan de hele beweging zag je dat Joey de intentie had de bal te spelen en niet om Haller te blesseren.
Vervrouwelijking van deze sport is 't al geworden; net als de hele samenleving waarin steeds minder echte mannen te zien zijn. Het wordt tijd dat het voetbal weer wat meer vermannelijkt.

Over Joey: Hij kan beter een paar jaar in het buitenland spelen. Want, van zijn imago hier komt hij niet meer af. Jammer, want juist dit team heeft meer mannen nodig als hij. Natuurlijk zou hij gezien z'n leeftijd en ervaring wat 'slimmer' en 'gehaaider' kunnen spelen. Daar is een ieder het wel over eens. Echter, in dit team van slappe zakken is er in ieder geval nog één met haar op z'n tanden. Hadden we daar maar meer van.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 08-04-2016 13:51

Utrecht vond Joey zelf ook een terechte rode kaart. Hij zal niet de intentie hebben iemand te schoppen, maar dat is heel vaak zo bij rode kaarten. Soms komt er net een tegenstander tussen als jij denkt de bal te trappen en dan raak je tegenstander ipv bal. Moet je maar sneller zijn en beter opletten.

Joey brengt zichzelf te vaak in die situaties. Hij is gewoon niet de meest snuggere speler die er is. Hij maakt veel te veel domme fouten voor een routinier.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor fuotbalgek » 08-04-2016 14:16

Wizard schreef: Neem bijv. de rode kaart van De Leeuw tegen Ado wat te gek voor woorden is en terecht is geseponeerd. Of, de rode kaart van Joey tegen Utrecht. Ik lees hier verschillende reacties maar vond een gele kaart veel meer op z'n plaats. Natuurlijk komt hij te wild in en natuurlijk was z'n been gestrekt op 't moment dat hij de bal wilde wegtikken. Maar aan de hele beweging zag je dat Joey de intentie had de bal te spelen.


Voetbal is een fysieke sport dus contact in het duel kun je inderdaad verwachten.

Over de kaart van De Leeuw, seponering is in mijn ogen belachelijk. Er was namelijk geen duel meer, en De Leeuw vertoont ongehoord gedrag ongeacht hoe hard zijn kopstoot is of dat hij gepromoveerd werd. Die hele beweging heeft niks met voetbal te maken hoe hard het ook gespeeld wordt. Domme actie, schorsing had lekker moeten blijven staan.

Teven Utrecht eveneens een terechte kaart, Joey was zoals wel vaker te laat en blesseert zijn tegenstander door te laat en te lomp in te komen. Net zoals Van Hyfte afgelopen wedstrijd ook rood had moeten krijgen.

De kaart tegen Zwolle vind ik er een in de categorie te zwaar gestraft. Maar toch maak Joey ook daar een natrappende beweging. Wanneer je van jezelf weet dat je de reputatie hebt zijn de kaarten nog dommer.

Mannelijk voetbal is prima maar er zijn gewoon grenzen en ik vind dat iemand die het risico neemt een tegenstander te blesseren met een wilde tackle nooit mag klagen wanneer er rood verschijnt. Intentie of niet, je neemt het risico.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Mackan68 » 08-04-2016 16:09

fuotbalgek schreef:
De kaart tegen Zwolle vind ik er een in de categorie te zwaar gestraft. Maar toch maak Joey ook daar een natrappende beweging. Wanneer je van jezelf weet dat je de reputatie hebt zijn de kaarten nog dommer.

Mannelijk voetbal is prima maar er zijn gewoon grenzen en ik vind dat iemand die het risico neemt een tegenstander te blesseren met een wilde tackle nooit mag klagen wanneer er rood verschijnt. Intentie of niet, je neemt het risico.


Een kopstoot is een kostoot. Of je de tegenstander nu hard raakt of niet. Net zoals een elleboog altijd een elleboog is en een slaande beweging hetzelfde verhaal. Schorsing van de Leeuw wat mij betreft ook terecht. 1 Wedstrijde brommen en 1 voorwaardelijk, prima. Over PEC denk ik toch echt anders. Ook van den Ende en Luinge lieten zich niet onbetuigd dat dat echt een belachelijke rode kaart was. Er was geen sprake van natrappen, maar een uit balans geraakte Joey waardoor hij in het duel een vreemde zwieper maakte. Maar absoluut niet om de speler te blesseren of wat ook. Je zag dat ook aan Joey zijn reactie in die wedstrijd. Tegen Utrecht leek hij veel sneller te beseffen dat rood daar gewoon gegeven kon worden vanwege inkomen met gestrekt been, met als risico de tegenstander te blesseren. Of je de bal wilt spelen is niet van belang op het moment dat dat mislukt. Timing verkeerd, gestrekt been, risicovol, kassa rood.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Wizard » 11-04-2016 14:56

Ik hoorde gisteren dat dit onderwerp weer op de agenda staat bij het scheidsrechterskorps. Geheel terecht natuurlijk en toevallig aangezien ik toevallig een paar dagen geleden dit thema postte. Ik hoop echt dat ze wat meer laten doorvoetballen en indien ze straffen dit niet doen met twee maten (Beugelsdijk - De Leeuw).

Over Joey kunnen we een boek schrijven. Hij roept het inderdaad over zichzelf af en pakt het vaak niet te slim aan. Toch blijf ik van mening dat hij door z'n reputatie sneller een (rode) kaart krijgt dan een gemiddelde voetballer. Uiteraard heeft hij dit imago zelf gecreëerd. Echter, een scheidsrechter dient niet rekening te houden met een reputatie van een voetballer aangaande een overtreding. De rode kaart van Utrecht vind ik ook te streng ook al zullen velen hier dat niet met eens zijn.

Volgend seizoen zal hij hier niet meer spelen. N.a.v. de wedstrijd tegen AZ is dit spijtig, maar over het geheel van dit seizoen kunnen we stellen dat er voor zijn salaris betere opties zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor BK2007 » 11-04-2016 18:30

Zou de club nog serieus overwegen om onze Joey een nieuw contract aan te beiden ?
Eigenlijk kunnen we niet meer om hem heen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Rick » 12-04-2016 08:09

Niet meer om hem heen? Waarom niet?
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor fuotbalgek » 12-04-2016 08:35

Dat hangt helemaal af van wat Joey wil, in zijn geval is een beetje cashen in het buitenland wellicht de beste optie. Zie hem wel schoffelen in de Duitse of Engelse tweede divisie voor meer geld dan zijn dure optie die hier niet gelicht is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 12-04-2016 12:46

BK2007 schreef:Zou de club nog serieus overwegen om onze Joey een nieuw contract aan te beiden ?
Eigenlijk kunnen we niet meer om hem heen.

En dat zeg jij na die goal van zondag?
Hij grossierde zeker in het begin van de wedstrijd weer in foute passes en zijn tempo/handelingssnelheid lag veel te laag voor een middenvelder. Dit gaf Foppe ook nog aan.
Hij kon mij eigenlijk dit seizoen nog het meeste bekoren als CV, omdat daar zijn gebrek aan handelingssnelheid minder opvalt.
Hij heeft ons dit seizoen over de hele linie met zijn kaarten meer kwaad gedaan dan goed. Zulke middenvelders zijn echt wel betere voor te krijgen. Zelfs met een kleine portemonnee. Als ik zo'n Sanussi bij Sparta zie spelen dan word ik daar al veel vrolijker van.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Otsje P » 12-04-2016 12:56

Knipecity schreef:Als ik zo'n Sanussi bij Sparta zie spelen dan word ik daar al veel vrolijker van.


De wasvrouwen waarschijnlijk ook. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Mackan68 » 12-04-2016 19:06

Knipecity schreef:Hij kon mij eigenlijk dit seizoen nog het meeste bekoren als CV, omdat daar zijn gebrek aan handelingssnelheid minder opvalt.

Twente uit was hij inderdaad heel aardig.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor rust » 13-04-2016 18:56

We spelen onze beste wedstrijden met hem erbij. Met AZ als hoogtepunt. Er zit dan zoveel meer voetbal in het elftal. Wat dat betreft moet je gewoon met hem verlengen. Maar goed, heb geen idee wat hij voor salaris moet hebben.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Ebiede » 14-04-2016 10:43

Van de 30 wedstrijden heeft hier er 7 gemist door schorsingen, onacceptabel en zeker voor een aanvoerder.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor BK2007 » 14-04-2016 11:59

Ebiede schreef:Van de 30 wedstrijden heeft hier er 7 gemist door schorsingen, onacceptabel en zeker voor een aanvoerder.


Nou, nou. Zat er ook een onterechte rode kaart bij ? Dacht het wel.
Verder vind ik het ook niet goed dat Foppe hem heeft gebruikt als CV. Dat is niet zijn beste plek en liep hij daardoor ook tegen rood aan.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Grimo » 14-04-2016 12:15

BK2007 schreef:[


Nou, nou. Zat er ook een onterechte rode kaart bij ? Dacht het wel.
Verder vind ik het ook niet goed dat Foppe hem heeft gebruikt als CV. Dat is niet zijn beste plek en liep hij daardoor ook tegen rood aan.


Welke wedstrijd pakte hij rood als CV dan?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Joucke » 14-04-2016 12:16

Grimo schreef:Welke wedstrijd pakte hij rood als CV dan?

Roda uit, beker, toch?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Grimo » 14-04-2016 12:33

Klopt, maar die rode kaart in Kerkrade had hem ook kunnen overkomen als middenvelder. Ik heb niet het idee dat zijn rode kaarten komen door een positie waar hij speelt.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Ebiede » 14-04-2016 14:04

BK2007 schreef:Nou, nou. Zat er ook een onterechte rode kaart bij ? Dacht het wel.
Verder vind ik het ook niet goed dat Foppe hem heeft gebruikt als CV. Dat is niet zijn beste plek en liep hij daardoor ook tegen rood aan.


Onterecht of niet, hij pakt ze wel. Dat heeft ook met z'n gedrag te uit het verleden te maken en het voortdurende gevloek en gescheld van hem.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Mackan68 » 14-04-2016 20:00

BK20]07 schreef:
Nou, nou. Zat er ook een onterechte rode kaart bij ? Dacht het wel.
Verder vind ik het ook niet goed dat Foppe hem heeft gebruikt als CV. Dat is niet zijn beste plek en liep hij daardoor ook tegen rood aan.

In zijn geval maakt het geen ruk uit waar hij opgesteld staat. Zijn onbehouwen acties vinden overal op het veld plaats als er even kortsluiting is. Ik zie voor hem liever een iets slimmere speler komen welke ook nog eens meer doelgericht is. En dat moet mogelijk zijn lijkt me.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor nickstok » 15-04-2016 13:18

Joey van den Berg hat in posityf gefoel oerhâlden oan in earste petear mei Jurgen Streppel. "Ik heb wel het idee dat hij mij er bij wil houden", sa seit de oanfierder. Tongersdei hat Van den Berg in persoanlik petear hân mei de nije trainer fan SC Hearrenfean. De kluplieding hat Van den Berg in pear wiken lyn witte litten dat se de opsje yn syn kontrakt net lichte woenen. Van den Berg wachtet no ôf oft Hearrenfean opnij mei him yn ûnderhanneling giet.


Aldus Omrop Fryslân.
Aan de ene kant mag Joey van mij vertrekken, maar aan de andere kant weet ik niet goed hoe haalbaar ervaren alternatieven zijn..
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor BK2007 » 15-04-2016 14:34

Streppel heeft er dus wel kijk op.
Van de Berg is onmisbaar. Van Basten had het destijds ook al over de 'missing link" toen hij vd Berg erbij kreeg.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Otsje P » 15-04-2016 15:18

BK2007 schreef:Streppel heeft er dus wel kijk op.
Van de Berg is onmisbaar. Van Basten had het destijds ook al over de 'missing link" toen hij vd Berg erbij kreeg.


Iedereen zal beseffen dat het een risico is om je enige echt ervaren man te laten lopen. Je hebt namelijk nog geen enkele zekerheid dat je er ook daadwerkelijk ervaring bij of voor in de plaats krijgt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Knipecity » 15-04-2016 17:48

Slecht nieuws. Weg met die kerel. Notoire kaartenpakker.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Stiffie » 15-04-2016 19:10

Wat mij zondag opviel was dat alle spelers op van den Berg doken na zijn goal. Hij mag dan een enfant terrible zijn, hij is wel geliefd bij zijn ploeggenoten, dat werd duidelijk. Ik weet het niet, ik wreef in mijn handen toen de Roon verkocht werd... Ik vind het moeilijk in te schatten hoe makkelijk of moeilijk een type Joey te vervangen is.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-04-2016 19:36

Heerenveen heeft nu 30 wedstrijden gespeeld en het was allemaal wisselvallig. 7 wedstrijden daarvan waren zonder vd Berg en die waren ook wisselvallig. Hij lijdt veel te veel balverlies en wat nou zijn beste positie is weet ook niemand. Het is geen CV, geen "6" geen linksmidden en ook geen "10".
Van mij mag hij vertrekken, er zal toch wel één speler zijn met een beetje ervaring die haalbaar is ..
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Mackan68 » 15-04-2016 19:48

BK2007 schreef:Streppel heeft er dus wel kijk op.
Van de Berg is onmisbaar. Van Basten had het destijds ook al over de 'missing link" toen hij vd Berg erbij kreeg.

Ja en hij maakte hem zelfs aanvoerder, waar hij na korte tijd van terug kwam. Marco had in ieder geval van één ding wél verstand. Dat Joey met zijn randzaken absoluut aanvoerder onwaardig was.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-04-2016 16:05

Deze jongen moet echt weg, geeft nu weer een licht tikje. De scheidsrechter heeft het ook wel gezien, maar juist door de reputatie van vd Berg denk ik dat hij hem juist dit keer niet geeft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Joey van den Berg

Berichtdoor hm_DR88 » 17-04-2016 23:00

Feanfan 1 schreef:Deze jongen moet echt weg, geeft nu weer een licht tikje. De scheidsrechter heeft het ook wel gezien, maar juist door de reputatie van vd Berg denk ik dat hij hem juist dit keer niet geeft


Het is bijna lachwekkend te zien hoe knullig iemand rood probeert te krijgen. De medische wereld moet dit specifieke geval toch maar eens tegen het licht houden. Tussen de oren zullen cellen ongetwijfeld zeggen: niet schoppen, ander halve meter lager.......misschien wordt ie wel op afstand bestuurd en in de war gemaakt door al die Wi-Fi-toestanden. Wie het weet mag het zeggen. Het blijft bijzonder.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten